Super Mario Odyssey

Tervetuloa Fintendoon!

Fintendo on suomalaisten Nintendo-pelaajien keskustelupaikka.

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Toivottavasti saan pelin pelattua joulukuun alkuun mennessä, että pääsen suoraan Xenobladen pariin.
Voi tehdä tiukkaa tuo aikataulu. Kaikkineen tuo loppuvuoden pelivalikoima on aika huikaiseva ainakin itselle ja tosiaan ensi vuodelle pitkälle mennään näiden pelien kanssa. Tämä spoilereitten väistely on uusimman Marion kohdalla todella haasteellista. Vaikka kuinka on yrittänyt niin viime päivinä on ihan vahingossa pompsahtanut sieltä täältä asioita mitä en olisi halunnut nähdä. Pelin laajuus on todella kiehtovaa. Tekemisen määrä, tasoloikka ja seikkailu on varmasti laaja ja mielikuvituksellinen. Mukana vielä nuo erilaiset asut ja hahmojen haltuun otto. Vaikea edes kuvitella mitä kaikkea peli tulee sisältämään. Mielikuvituksellista seikkailua yhdistettynä tasoloikkaan.

J

Jonelink

Vieras
Japanin sivusto kertoo että digitaalinen versio vie 5.7GB tallennustilaa. Minusta tuo ei kovin huono juttu, vaikka kyseessä on isompi peli. Bundle laatikkoa en tule ostamaan, sillä sen hinnaksi varmasti tulee muissakin nettikaupoissa 420€, mitä cdon myykin siihen hintaan.

Tänään tuli fyysinen peli varattua VPD:n pelikaupasta, joten sitä odotetaan lokakuuhun asti.

Andyliini

Tyhmä
Toimitus
30.4.2017
358
Tampere
5,7 Gigatavua on tänä päivänä kohtalaisen pieni luku, varsinkin kun ottaa huomioon, että NBA 2k18:n tallennustiedostokin on lähes yhtä iso. Toisaalta taas, onhan tämä Mario-peleistä selvästi suurikokoisin.

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Yllättävän pieni on kyllä Marion koko Gigabittien osalta. Ilmeisesti Nintendo on onnistunut pakkaamaan pelin hyvin ja kuitenkin niin ettei lataustauot ole liian pitkiä. Kuitenkin jos tosiaan tieto 600:an Moonin olemassa olosta on totta niin kyseessä on selvästi isoin Mario peli mitä koskaan on tehty.

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Taas se tapahtui mitä olen välttänyt. Sieltä täältä tihkuu ja näkyy uutta materiaalia. Vaikka ne onkin pieniä kuvia ja muutaman sekunnin videoväläyksiä niin silti ketuttaa kun tässä yrittää olla ilman spoilereita. Taas kaipaan aikaa kun kerran kuussa tipahti pelilehti posti laatikosta ja muutaman kuvan kera sai lukea peleistä ennakoita ja arvioita.Siinä pääsi mielikuvituskin valloilleen.

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Minä olen kanssa ehdottomasti sitä mieltä että pelit pitää olla pelejä. Vuoron perään x ja y painaminen samalla kun valmiiksi elokuvamaimen kohtaus rullaa eteen päin on jotain joka saa mielenkiintoni katoamaan aika äkkiä. Ei auta vaikka olisi kuinka hieno grafiikka jos peli on tosiaan tehty ulkonäkö edellä.

Täytyy tähän aiheeseen sen verran palata vielä vaikkakin se tapahtuu tässä Marion ketjussa, sillä se tuli eilen mieleeni kun katselin eilen Xbox X:än Tomb Raider versiota. En ole peliä pelannut mutta eilen katsomani pelivideon perusteella en haluaisikaan vaikka ulkonäkö oli erittäin hieno. Olen ensimmäisten Tomb Raiderien ehdoton ystävä mutta sen mitä olen tuosta uusimmasta nähnyt pelivideoita niin se on juurikin sitä putkeen juoksemista sekä x ja y nappien painamista elokuvamaisten kohtausten edetessä. Kaikki ne pelillisesti hienot jutut jotenkin loistaa poissa olollaan mitkä oli Wiillä omistamassani Tomb Raiderin Remakessa. Millin tarkat hypyt ja muutenkin kohtuullisen vapaa seikkailu missä joutuu käyttämään aivojaan loisti poissa olollaan. Toki olen nähnyt pelistä vain pelivideoita ja olen vanha jäärä mutta minusta on menty peleissä juuri tuohon, mielestäni väärään suuntaan jossa kaikkien eniten on panostettu ulkonäköön ja pelillisesti ollaan sitten x ja y vuoron perään elokuva mallissa.

Ps. Saa todella taistella ettei avaisi noita uusia videoita joita on ilmestynyt SMO:sta. Vielä olen taistelun voittanut :grin:

Viimeksi muokattu:

Alstroemeria

Jäsen
1.9.2017
11
Mua on jäänyt askarruttamaan noiden moonien ketäämisen vaikeus/haastavuus. Jos huhu 600 moonista pitää paikkaansa, toivoisin, että niiden keräämisessä olisi silti riittävästi haastetta. Olisi mahtavaa, jos ainakin osan niiden keräämiseen joutuisi suorittamaan jotain tehtäviä, ja ne kaikki eivät löytyisi tyylillä 'kiipeä rakennuksen katolle ja nappaa siellä oleva moon'.

Norsukampa

"His coconut gun, can fire in spurts"
Toimitus
8.5.2017
609
Turku
Mua on jäänyt askarruttamaan noiden moonien ketäämisen vaikeus/haastavuus. Jos huhu 600 moonista pitää paikkaansa, toivoisin, että niiden keräämisessä olisi silti riittävästi haastetta. Olisi mahtavaa, jos ainakin osan niiden keräämiseen joutuisi suorittamaan jotain tehtäviä, ja ne kaikki eivät löytyisi tyylillä 'kiipeä rakennuksen katolle ja nappaa siellä oleva moon'.

Onhan siellä näkynyt jo ennakkomatskuissa näitä hieman haastavampia ja monipuolisempaa pelaamista vaativia keräiltäviä joten ei pitäisi olla hätää sen suhteen. Uskon että Mario-pelien tyyliin about 300-400 kuukeräiltävää vaaditaan lopputekstien näkemiseen ja loput onkin sitten huomattavasti kovemman haasteen takana.

Alstroemeria

Jäsen
1.9.2017
11
Onhan siellä näkynyt jo ennakkomatskuissa näitä hieman haastavampia ja monipuolisempaa pelaamista vaativia keräiltäviä joten ei pitäisi olla hätää sen suhteen. Uskon että Mario-pelien tyyliin about 300-400 kuukeräiltävää vaaditaan lopputekstien näkemiseen ja loput onkin sitten huomattavasti kovemman haasteen takana.

Oon vältellyt lähes kaikkia ennakkovideoita, trailerit on ainoa asia, jotka oon katsonut ennakkoon. Hyvä jos ennakkoon on näkynyt näitä haastavia keräilyjä! :)

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946

Uskon että peli jatkaa samaa hyvää Nintendon linjaa että pelin läpäiseminen onnistuu kohtuu helposti mutta enemmän haastetta kaipaaville sitä myös löytyy. Enkä epäile yhtään etteikö noita monipuolisempia ja haastavampia Mooni tehtäviä olisi joukossa.

putkimies

Uusi jäsen
7.5.2017
1
Kiinnostaisi hommata se Mario Odyssey Switch-bundle, mutta ainoa paikka paikka mistä löysin ennakkovarausmahdollisuuden oli Gamestop. Siellä se on kumminkin niin hirveän hintainen että ostan muualta. Jos kävelen esim. Verkkokauppaan julkaisupäivänä, mitkä mahdollisuudet on löytää se silloin? Minkälainen saatavuus Splatoon-bundlella oli julkaisussa?

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Kiinnostaisi hommata se Mario Odyssey Switch-bundle, mutta ainoa paikka paikka mistä löysin ennakkovarausmahdollisuuden oli Gamestop. Siellä se on kumminkin niin hirveän hintainen että ostan muualta. Jos kävelen esim. Verkkokauppaan julkaisupäivänä, mitkä mahdollisuudet on löytää se silloin? Minkälainen saatavuus Splatoon-bundlella oli julkaisussa?

Discshopissa oli tuo Mario Odyssey Switch-bundle hintaan 409 euroa. Jos ostat Bonuswayn kautta saat 5% alennusta eli saat tuosta alkuperäisestä hinnasta vielä 20 euroa alennusta.

Alstroemeria

Jäsen
1.9.2017
11
Onko kukaan ennakkotilannut peliä vai aiotteko ostaa vasta julkaisupäivänä tai sen jälkeen kivijalkakaupasta/verkosta?

Katsoin äsken tuon uuden overviewtrailerin ja kyllä peli näyttää niin mahtavalta, että en tiedä, miten jaksan odottaa vielä yli 2 viikkoa. Todennäköisesti peli tulee itselle olemaan joko kaikkien aikojen mariopeli tai sitten täysi floppi...

Norsukampa

Toimitus
8.5.2017
609
Turku
Onko kukaan ennakkotilannut peliä vai aiotteko ostaa vasta julkaisupäivänä tai sen jälkeen kivijalkakaupasta/verkosta

Perinteinen viittä yli puolenyön eShop laulamaan ja tuijottamaan staattisesti latausruutua (on muuten huomattavasti kivuliaampaa Wiin ja 3DS:n latauskauppojen aikana) josta sitten about puoli yhdeltä latauksen valmistuttua "no jos vähän kokeilen vaikka huomenna aamulla olisi ysiltä töissä palaveri"-fiiliksellä ensitesti joka päättyy siihen että olet nukahtanut sohvalle tunniksi kun herätyskello soi aamulla.

Näin siis Splatoon 2:n kanssa ja aika saletisti myös Mario Odysseyn kanssakin.

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Minä käyn ensi viikolla varaamassa paikallisesta sittarista omani. Tuon postin hidastumisen kanssa mennyt siihen ettei pelit enään saavu postiluukusta julkaisupäivänä ja se ketuttaa kovasti. Super Mario Odyssey näyttää omaan silmään tasoloikkien BOTW:lta. Olen yrittänyt kaikin mahdollisin keinoin vältää spoilereita mutta se on nykyään kovin vaikeaa. Aina jostain pomppaa esiin kuva mitä ei olisi halunnut etukäteen nähdä. Viimeisimmät trailerit on kokonaan katsomatta spoileri vaaran vuoksi ja sen vuoksi että pysyisin housuissani. Grafiikka on mahtavaa ja kiehtova reissaaminen eri maailmojen välillä höyryaluksella Bowseria jahdatessa ja satoja Mooneja kerätessä sekä hatun kanssa olioita vallatessa tulee olemaan itselle varmasti tänä vuomma suurin pelikokemus Botw:in ohella. Mukana on kymmeniä kerättäviä asuja ja myös aikaisemmista 3-D Marioista tuttuja elementejä on mukana. Peli tuo paljon uutta unohtamatta kuitenkaan niitä perusjuttujaan. Kuten rehellistä tasoloikkaa ja sitäkin näyttää löytyvän niin 2-D kuin 3-D muodossa. Myös tuo ns.seikkailu sopii itselle kuin nyrkki silmään. Pidän edelleen Mario 64:sta huikeimpana Mario kokemuksenani ja toivon että 27.10 jälkeen se jää kakkoseksi.No niin nyt alan lietsomaan itseeni lisää Hypeä kun kirjoitan:grin: Mitenkään en voi uskoa pelin olevan huono.Yksikään 3-D Mario ei ole ollut huono vaan ne ovat olleet aivain huikeita pelejä, vaikka jokainen onkin ollut hyvinkin erilainen edelliseen nähden.

Huikea ensimmäinen vuosi Switchillä menossa. Samana vuonna Zelda+Mario sekä tukku kovia Nintendon exluja.Nyt loppuvuonna vielä noita 3partyn huippupelejä tulee iso kasa niin ja viikkoa ennen Mariota tulee vielä Fire Emblem Warriors. Ensi vuoden peleistä lisätietoakaan ei malttaisi odotella, saati niitä ylläreitä mitä on luvassa niin Nintendolta kuin 3rd partyltä. Joka tapauksessa siinä on jo urakkaa että saa Marion ja Fire Emblem Warriorssin pelattua ennen Xenoblade 2:sen ilmestymistä. Lisäksi ostan monta noista 3rd party peleistä. Niin ja Splatoon 2 on edelleen ostoslistalla.

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Hypeä nostattavaa mainontaa.Tuo pelin tunnuskappale on loistava!

Pitihän tuo katsoa ja saada muutama spoileri imettyä itseensä.

Alstroemeria

Jäsen
1.9.2017
11
Ajattelin myös pelin hommata ihan fyysisenä versiona, tukemalla samalla pikkukylän palveluita. Postista en myöskään uskalla tilata, kun en sen toimintaan enää oikein luota.

Spoilereita olen myös yrittänyt välttää, mutta 2 traileria on ollut pakko katsoa ja myös tuo äsken linkattu musiikkivideo. Samaa mieltä olen, että pelin tunnusmusiikki on loistava l
Pelissä eniten odotan maailmoissa seikkailua ja niiden tutkimista, niistä löytyvien yllätysten ja arvoitusten selvittämistä. Hiukan vaan jännittää, onko perinteinen tasoloikka jäänyt liian pieneen osaan. Itselle parhaimmat mariopelit ovat olleet molemmat galaxyt. Super mario 64 en syttynyt ollenkaan, tosin se minulla onkin vain nintendo ds versiona.

• Tykkää
Reaktiot: AXU

Norsukampa

Toimitus
8.5.2017
609
Turku
Saa nähdä että millaiseen suuntaan pelin musiikkipuoli lähtee kallistumaan? Marion tasoloikissa on aina ollut 64:n jälkeen jonkinlainen kantava instrumentaalinen tai nuotillinen pääteema (Sunshinen välimeren soittimet, Galaxyjen sinfoniaorkesterit, New-sarjan wahwah jne.) ja nyt kun Odysseyn tapauksessa ollaan erittäin vahvasti sportattu ennakkoon tätä big band-tyylistä retroswingahtavaa Jump Up, Super Staria, onkin mielenkiintoista nähdä että onko pelin muu soundtrack rakennettu tuon varaan?

AXU

Jäsen
9.10.2017
41
Ajattelin myös pelin hommata ihan fyysisenä versiona, tukemalla samalla pikkukylän palveluita. Postista en myöskään uskalla tilata, kun en sen toimintaan enää oikein luota.

Spoilereita olen myös yrittänyt välttää, mutta 2 traileria on ollut pakko katsoa ja myös tuo äsken linkattu musiikkivideo. Samaa mieltä olen, että pelin tunnusmusiikki on loistava l
Pelissä eniten odotan maailmoissa seikkailua ja niiden tutkimista, niistä löytyvien yllätysten ja arvoitusten selvittämistä. Hiukan vaan jännittää, onko perinteinen tasoloikka jäänyt liian pieneen osaan. Itselle parhaimmat mariopelit ovat olleet molemmat galaxyt. Super mario 64 en syttynyt ollenkaan, tosin se minulla onkin vain nintendo ds versiona.
Minunkin lempi mario tasoloikat ovat Galaxyt. tykkään Galaxy ykkösestä hieman enemmän kuin kakkosesta