Super Mario Odyssey

Tervetuloa Fintendoon!

Fintendo on suomalaisten Nintendo-pelaajien keskustelupaikka.

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Kuulostaa aika eeppiseltä nuo tähtien eli tehtävien määrä. Vielä muutama lisä kingdom noiden nähtyjen lisäksi niin täydellisesti läpi pelaaminen tulee olemaan pitkä ja nautinnollinen. Luulen että saadaan lokakuun lopussa tasoloikkien Botw!

J

Jonelink

Vieras
Alkoi innostus heräämään kovasti, kun kyseessä on isompi Mario peli. Itse olen miettinyt ostavani Switch -konsolin takaisin lähipäivinä, mutta taidan jättää sen siihen asti, kun tämä julkaistaan.

Tertzzi

SW-2800-6452-5622
1.5.2017
224
Helsinki
Alkoi innostus heräämään kovasti, kun kyseessä on isompi Mario peli. Itse olen miettinyt ostavani Switch -konsolin takaisin lähipäivinä, mutta taidan jättää sen siihen asti, kun tämä julkaistaan.
Minne hävitit ensimmäisen Switchisi?. Eikö ollut mieluisaa pelaamista?.

J

Jonelink

Vieras
Minne hävitit ensimmäisen Switchisi?. Eikö ollut mieluisaa pelaamista?.

Pari päivää pelasin Zeldaa, kunnes sitten innostus meni siitä. Kuitenkaan ei ollut paljon pelejä silloin tarjottavana, niin mitäs minun tarvitsee tätä vielä pitää. Yhtenä päivänä kun lueskelin netistä ongelmista, niin sekin pelotti että onko minullakin semmoisia tässä konsolissa. Mitään ei tullut vastaan juuri tuon pelattavuuteni takia.

Kun tämä Mario tulee Lokakuussa ulos, niin ajattelin ostaa tämän konsolin kanssa samassa.

Tertzzi

SW-2800-6452-5622
1.5.2017
224
Helsinki
Pari päivää pelasin Zeldaa, kunnes sitten innostus meni siitä. Kuitenkaan ei ollut paljon pelejä silloin tarjottavana, niin mitäs minun tarvitsee tätä vielä pitää. Yhtenä päivänä kun lueskelin netistä ongelmista, niin sekin pelotti että onko minullakin semmoisia tässä konsolissa. Mitään ei tullut vastaan juuri tuon pelattavuuteni takia.

Kun tämä Mario tulee Lokakuussa ulos, niin ajattelin ostaa tämän konsolin kanssa samassa.
No ymmärtäähän sen sitten jos ei ollut sopivaa peliä. Olen aika varma että Nintendo tekee Super Mario Odyssey Bundlen..

Sipulikeitto

Lurkkaaja
30.4.2017
34
Kuopio
En tiedä onko muut lukeneet tuosta Odysseyn sisältämästä "rasismista" koskien Marion Meksikolaisasua. Itse luin jonkun uutisen siittä jossain vaiheessa. Nintendo on ainakin muuttanut hieman pelin kansitaidetta ja Meksiko Marion tilalle on tullut uimapuku Mario. Voi kiesus tätä maailmaa taas joku "viisas" ja äänekäs rasismin vastustaja joukko on nostanut ihan uskomattomasta asiasta mölyä. Nuo suurimmat "suvaitsevaiset" on niitä pahimpia mielipide fasisteja.

Huvitti tämä silloin E3:n aikoihin kun itse meksikolaiset ei ollut asiasta moksiskaan saati nähnyt mitään "rasistista", vaan enemmänkin hypeissään siitä että saivat Meksiko-viittauksia, oli ne sitten stereotyyppisiä tai ei. Tässä siis kävi ne perinteiset että joku täysin ulkopuolinen veti jälleen muiden puolesta vesimelonit nenäänsä.

Harmillista sinänsä jos tämmöisen vuoksi piti kansitaidetta lähteä muuttelemaan, joku ultramielensäpahoittaja voisi nyt tulkita asian niin että on varsin rasistista pistää jonkin kulttuurin edustus piiloon. Mutta kaikkia ei vain voi miellyttää, toisaalta ihan ymmärrettävää ettei tänä päivänä uskalleta ottaa tällaisia ""riskejä"".

J

Jonelink

Vieras
No ymmärtäähän sen sitten jos ei ollut sopivaa peliä. Olen aika varma että Nintendo tekee Super Mario Odyssey Bundlen..

Jos semmoisen tekevät, niin toivottovasti siinä on fyysinen versio, eikä mitään latauskoodia. Splatoon 2 bundle olisi jo kiinnostanut, mutta sitten kun luin että latauskoodi mukana, niin ei kiitos.

Sipulikeitto

Lurkkaaja
30.4.2017
34
Kuopio
Jos semmoisen tekevät, niin toivottovasti siinä on fyysinen versio, eikä mitään latauskoodia. Splatoon 2 bundle olisi jo kiinnostanut, mutta sitten kun luin että latauskoodi mukana, niin ei kiitos.

Onko missään bundlessa tullut enää fyysistä versiota mukaan viime vuosina? Oman käsityksen mukaan noissa taitaa vakiona olla joko latauskoodi tai sitten esiasennettuna konsolissa, korjatkaa toki jos olen väärässä.

Loota

Kermakostaja
Ylläpitäjä
12.4.2017
284
Nyt on alkanut jotenkin nousta pieni huoli tästä pelistä kun trailerien levittämä hypesumute on alkanut laskemaan ja se on itse transformaatiot pelin keskeisimpänä teemana. Itselleni tulee vain huonoja esimerkkejä mieleen kun peleissä ollaan koitettu ujuttaa erittäin toimivaksi todetun ytimen päälle jotain transformaatioita tai esitelty hyvin mekaanisesti erilailla käyttäytyviä uusia hahmoja, mitkä johtavat välillä suorastaan minipelimäiseen tasosuunnitteluun. Tasoloikkiminen näyttää kyllä edelleenkin erittäin mukavalta, mutta pelkään, että ihan liian suuren ajan joudun pakotettuna viettämään aikaa otuksina, jolla ei ole yhtään niin hauskaa pelailla kuin Mariolla. Samalla huolettaa, että näiden olemassaolo vaikuttaa tasosuunnitteluun liikaa, luoden esimerkiksi etenemisen pysäyttäviä pisteitä joka puolelle alueita ellet ole juuri vallannut jonkun tietyn tontun mieltä, tai luovuttu mielenkiintoisemmista tasoloikkahaasteista, jotta pystyttäisiin palvelemaan kaikkia mahdollisia transformaatioita tasapuolisesti.

Hyvä peli tästä varmasti vähintään tulee, mutta uuden perinteisemmän 3D Marion kohdalla odotukset ovat tavallisesti paljon korkeammalla. Toivon vain hartaasti, että peli ei lankea oman kunnianhimoisen teemaansa edessä.

bËst

Jäsen
30.4.2017
322
itellä on Odysseyta kohtaan kanssa erittäin ristiriitaiset odotukset. Varma lisä omaan pelikirjastoon ja lupaukset paluusta SM64:n ja Sunshinen tyyliseen malliin kiehtovat äärimmäisen paljon.

Kuitenkin, Mario on Mario ja ko. pelimaailman power upit ovat aina olleet itselleni sellaisenaan mieluiset, enkä kaipaa sekaan transformers-tyylistä muodonmuutoskikkailua. Olipa sitten kuinka sidottu tuohon Marion Super Cappiin. Muutenkin ajatus kerätä yhtäkkiä kuun palasia tähtien sijaan on mielestäni turha muutos tuttuun konseptiin. Ei anna pelillisesti mitään uutta vaan enemmänkin vie pelin "perusjuuria" pois päin ilman relevanttia perustelua. Also, New Donk Cityn "ihmisrealismi" on mielestäni kuvottavaa.

Mutta kunhan pelituntuma on hyvä ja haastetaso ja sisältö on kohdillaan niin tulenen nauttimaan pelistä suurissa määrin. Kunhan ei vain tule Galaxy 3:sta -_-

Norsukampa

"His coconut gun, can fire in spurts"
Toimitus
8.5.2017
609
Turku
Nyt on alkanut jotenkin nousta pieni huoli tästä pelistä kun trailerien levittämä hypesumute on alkanut laskemaan ja se on itse transformaatiot pelin keskeisimpänä teemana. Itselleni tulee vain huonoja esimerkkejä mieleen kun peleissä ollaan koitettu ujuttaa erittäin toimivaksi todetun ytimen päälle jotain transformaatioita tai esitelty hyvin mekaanisesti erilailla käyttäytyviä uusia hahmoja, mitkä johtavat välillä suorastaan minipelimäiseen tasosuunnitteluun. Tasoloikkiminen näyttää kyllä edelleenkin erittäin mukavalta, mutta pelkään, että ihan liian suuren ajan joudun pakotettuna viettämään aikaa otuksina, jolla ei ole yhtään niin hauskaa pelailla kuin Mariolla. Samalla huolettaa, että näiden olemassaolo vaikuttaa tasosuunnitteluun liikaa, luoden esimerkiksi etenemisen pysäyttäviä pisteitä joka puolelle alueita ellet ole juuri vallannut jonkun tietyn tontun mieltä, tai luovuttu mielenkiintoisemmista tasoloikkahaasteista, jotta pystyttäisiin palvelemaan kaikkia mahdollisia transformaatioita tasapuolisesti.
Fear not citizen!! Olen mikroskoopin ja pinsettien kanssa kerrankin katsellut muualle kuin jalkoväliini ja tällä kertaa tutkaillut noita Odysseystä nähtyjä materiaaleja alkaen gameplay-videoista näihin somessa jaettuihin giffeihin sekä screenshotteihin ja ainakin niiden perusteella luvassa olisi hyvä mikstuura saavutettavia tavoitteita joihin joko vaaditaan muodonmuutoskykyä tai sitten ihan perinteisemmän kaltaista putkimiesharrastetta. Siitä en ole vielä saanut ymmärrystä että onko pelissä esimerkiksi tehtävät suoritettavissa siihen malliin että on olemassa yksi ns. ilmiselvältä näyttävä perinteinen tapa mutta hieman pintaa syvemmältä tutkimalla löytää jonkun vaihtoehtoisen ratkaisun vaikka juuri noista transformaatioista?

Kävi miten kävi, helvetin kova videopeli sieltä on varmasti tulossa.

Xylitol

sylidoll
30.4.2017
195
Vaasa
Muutenkin ajatus kerätä yhtäkkiä kuun palasia tähtien sijaan on mielestäni turha muutos tuttuun konseptiin.
Öh? Käytännössä mikään ei ole muuttunut.

Itse veikkaan, että aika moni kuu piileksii nimenomaan oikean aivopestyn olennon takana, mutta tämä toimintohan on vain uuden pelin vastine edellisten Marioiden muodonmuutoksille/powerupeille. Tietenkin näitä nimenomaan kuusnelosessa ja sansainissa harvemmin nähtiin, ne oli keskitetty lähinnä pariin eri lakkiin ja FLUDD-suuttimeen/Yoshiin, eivätkä nämä suurimmilta osin mullistaneet tai riisuneet missään vaiheessa Marion peruskontrolleja. Toivotaan tosiaan, että pelissä riittää siis ihan perus 3D-hyppimishaasteitakin.

Andyliini

Tyhmä
Toimitus
30.4.2017
358
Tampere
Henkilökohtaisesti leukani loksahti auki, kun näin vihollisten riivauksen E3-videossa. Jotenkin se traileri vain onnistui yllättämään minut täysin kulman takaa, ja sisälsi jotenkin sellaisen taianomaisen tunnelman, joita pelattavilta peleiltäni kaipaan. Musiikki oli myös loistava valinta, vaikken mikään jazzin ystävä oikeassa elämässä olekaan. Jump Up, Superstar sen sijaan on soinut omissa stereoissa trailerin jälkeenkin, joten erittäin tarttuva kappale on kysymyksessä.

Jos ennustaa pitää, uskon tämän olen BotW:n ohella yksi vuoden peli kandidaateista.

bËst

Jäsen
30.4.2017
322
Öh? Käytännössä mikään ei ole muuttunut.

Ja juuri tästä syystä täysin turha konseptiuudistus. Ku ainoa argumentti tässä muutoksessa on se, että toinen profiloi Mario -universumia pidemmän historian ajalta ja on näin ollen tutumpi elementti myös vanhemmalle pelaajakunnalle

Xylitol

sylidoll
30.4.2017
195
Vaasa
Nyt en suoraan sanottuna ymmärrä ollenkaan, mitä ihmeen merkitystä on sillä, ettei pelissä kerätä tähtiä vaan kuita, etenkin kun niillä vaikuttaa olevan ihan sama funktio. Ja historiasta puheen ollen Mario-peleissä on ollut kerättäviä kuita aiemminkin, taisivat antaa kerralla muutaman 1upin Worldissa.

Ihan vaan mielenkiinnon vuoksi, mihin sijoittaisit Sunshinen Shine Spritet tällä 'turhat uudistukset' asteikolla?

Norsukampa

"His coconut gun, can fire in spurts"
Toimitus
8.5.2017
609
Turku
Nyt en suoraan sanottuna ymmärrä ollenkaan, mitä ihmeen merkitystä on sillä, ettei pelissä kerätä tähtiä vaan kuita

Ihan vaan mielenkiinnon vuoksi, mihin sijoittaisit Sunshinen Shine Spritet tällä 'turhat uudistukset' asteikolla?
Jos oikein pilkun päälle pelataan niin 64:ssä ja Galaxyissa kerätyt tähdet ovat aurinkoja joita Shine Spritet myös ulkoasultaan edustivat joten Odysseyn kuut ovat käytännössä täysin ennennäkemätön käänne Mario-pelien pitkässä historiassa.

bËst

Jäsen
30.4.2017
322
Niin siis kyseessähän on asia, joka ei muuta pelisisällöllisesti yhtään mitään. Ihmettelen vain tuota asiaa täysin turhana universumin kääntelynä.

Vähä sama, kuin Aku Ankka pukeutuisi tutun lätsänsä sijaan Petri Nygårdimaiseen hellehattuun ja raybaneihin. Kosmeettinen, joskin turha muutos.

Kyseessä siis funktionaalinen turha eroavaisuus. Miksi hylätä huvin vuoksi asioita, jotka muodostavat ihmisille mielikuvan siitä, millainen tämä fiktionaalinen universumi on? Muutetaan normeja ja sääntöjä. Eri asia on sitten lisätä sinne jotakin (kuten Pintat sunshinesta)

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Omasta puolestani täytyy sanoa että ensi trailerin jälkeen olin täysin myyty tämän pelin suhteen ja mitä enemmän olen siittä nähnyt niin sitä enemmän on vain kiinnostus kasvanut. Mielestäni oli rohkea ja hieno veto viedä Mario täysin uusiin pelimaailmoihin pois sienivaltakunnasta. Toiset ei tästä tykkää mutta minusta hienoa tuuletusta sarjassa ihan niin kuin hatun käyttökin. Tuo hattu ei ole todellakaan pelkästään kosmeettinen muutos vaan paljon enemmän.

Mitä noihin huoliin tuosta että peli olisi pelkkää Cap:lla haltuun otettujen hahmojen pelailua niin mielestäni videoita katsoessa(minkä niitä on viitsinyt vilkuilla) niin tuota perinteistä tasoloikkaa kyllä löytyy kasapäin Marion eri puvuilla höystettynä seikkailun edetessä. Uudet ominaisuudet vaan mielestäni lisäävät seikailun/tasoloikinnan mielenkiintoa sekä monipuolisuutta. Tuo hattu ja haltuun otetut oliot/esineet on minusta hienoa uutta lisäsisältöä tuova juttu. Niin ja mitä kuiden keräämiseen tulee tähtien sijaan niin aika loogista jopa että tähdistä siirryttiin aurinkoihin ja nyt on vuorossa kuut. Mukava ja aika looginen muutos. Niitä kun vielä on se 20-50 per maailma niin aika laajoista kentistä on kyse ja Mario tiimin tuntien hyvinkin mielikuvituksellisia paikkoja tulee löytymään matkan varrella.

Lokakuun 27:ttä päivää odotellessa ja Marion ohjastamista New Donk City:stä syvemmälle universumin kätköihin salaisuuksia etsimään.

Mr. X

Jäsen
5.5.2017
70
Kyseessä siis funktionaalinen turha eroavaisuus. Miksi hylätä huvin vuoksi asioita, jotka muodostavat ihmisille mielikuvan siitä, millainen tämä fiktionaalinen universumi on? Muutetaan normeja ja sääntöjä. Eri asia on sitten lisätä sinne jotakin (kuten Pintat sunshinesta)

Ei hirveän "turhalta" muutokselta kuulosta, jos näin paljon tekstiä aiheesta jaksat vääntää. Kuu ei tosiaan ole uusi juttu Mario-peleissä ja ehkä Nintendo vihdoinkin tajusi kuinka tyhmää on, että joka toisessa Mario-pelissä tähtiä keräillään ja joka toisessa niistä saa voittamattomuuden. Ken tietää, tietääkö Ryu?

Nyt on alkanut jotenkin nousta pieni huoli tästä pelistä kun trailerien levittämä hypesumute on alkanut laskemaan ja se on itse transformaatiot pelin keskeisimpänä teemana.

Täysin samaa mieltä ja ei itseasiassa ole mitään lisättävää koko viestiin. Marion liikuttaminen näyttää pitkästä aikaa oikeasti hauskalta eikä Galaxymaisen hitaalta. Toivotaan, että tämä ei ole samanlainen tapaus kuin nimeltä mainitsematon Crash 3.