Esittelyketju - Tervetuloa foorumille!

Tervetuloa Fintendoon!

Fintendo on suomalaisten Nintendo-pelaajien keskustelupaikka.

Tenzen78

Nintendo-kehittäjä
7.3.2018
65
Tampere
Hei kaikille!

Olen yksi todella harvoista suomalaisista Nintendo-kehittäjistä. Kyllä, luit oikein! Ohjelmoin työkseni opetuspelejä Nintendo DSi - ja Nintendo 3DS -konsoleille lähes kolmen vuoden ajan. Kolme ohjelmoimaani peliä on julkaistu Nintendo eShopissa Nintendon suurimmilla markkina-alueilla :

- Lola's Fruit Shop Sudoku (Nintendo DSiWare, julkaistu Amerikassa ja Euroopassa)
- Lola's Math Train (Nintendo 3DS Download Software, julkaistu Amerikassa, Euroopassa ja Japanissa)
- Lola's ABC Party (Nintendo 3DS Download Software, julkaistu Amerikassa ja Japanissa)

Olin vastuussa pelien ohjelmoinnista, testauksesta ja suurelta osin myös niiden julkaisusta. Testasin myös Lola's Alphabet Train -peliä (Nintendo DSiWare).

Asun Tampereella ja olen pääasiassa retropeliharrastaja. Löydän ensin repustani The King of Fighters '98 -pelin (Alkuperäinen japanilainen Neo Geo AES -versio) ja Aliens-elokuvan. En löydä repustani musiikkia, mutta käteni osuvat johonkin pehmeään. Löydän repusta vielä Ilveksen jalkapallojoukkueen keltavihreän kannattajahuivin.

Tulin tälle foorumille, koska olen kehittänyt omaa Nintendo-peliäni ja tarvitsen suomalaisten Nintendo-fanien tukea. Julkaisen ensimmäiset tiedot pelistä huomenna!
 

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Tervetuloa joukkoon, Tenzen! Odotan mielenkiinnolla lisätietoja projektistasi.
 

Jack

Viikin kreivi
3.5.2017
140
Luulin jo esitelleeni itseni täällä, mutta ilmeisesti tämä on jäänyt jostain syystä tekemättä. Korjataanpa tämä vääryys näin vuoden viiveellä.

Hei kaikille olen Jack. Pyörin jo aikanaan Nofilla, lähinnä lukemassa muiden mielipiteitä peleistä. Täällä olen yrittänyt hieman aktivoitua myös keskustelemaan. Itseäni kiinnostaa erityisesti Nintendon pelit ja konsolit. Muiden valmistajien konsoleita en ole koskaan omistanut. Vapaa-aika menee yleensä kaikkeen musiikkiin liittyvään. Vinyylejä tulee ostettua vähän liikaakin ja välillä rahaa ei jää muuhun.
 

MadGingrr

Jäsen
23.5.2018
7
Oulu
Ehtoota kaikille!

Ennen kirjoittelin Suomen Nintendo -foorumeilla nimimerkillä Mustasapatti, mutta otin nyt tänne käyttöön ns. pelinickini. Osallistumiseni keskusteluihin väheni viime vuosina, mutta kuitenkin kävin stalkkailemassa juttujanne vähän väliä. Switchin hankkiminen on alkanut polttelemaan, joten päätinpä palata takaisin turisemaan. Jos ei muuta, niin lurkaaminen jatkuu. :D

Juuh elikkäs, olen reilut parikymppinen retku Oulusta. Musisoin, maistelen viskejä ja pelailen vapaa-ajallani PC:llä, PS4:lla, 3DS:llä ja Wii U:lla. Etenkin nuita Nipan konsoleita on kertynyt nurkkiin vuosien aikana reilusti, mutta löytyy hyllystä jopa Segan Megadrive 2. Kämpässä myös lojuu kaksi kissaeläintä. Toivon kovasti, että saisin myös hankittua kesän aikana Switchin kissojen jyrsittäväksi.
 

Korento

Uusi jäsen
5.12.2018
1
Helsinki
Uusi jäsen täällä, moro!

Olen uusi tällä foorumilla, mutta vanha konkari pelikonsolien saralla. Peliharrastus alkoi joskus 90-luvun puolivälissä serkulta saadulla Master Systemillä. Siitä matka jatkui ensimmäisen PlayStationin pyörteisiin ja sitten orginaalin Xboxin hellään syleilyyn. Sitten tulivat Xbox 360 ja PlayStation 3. Muutaman vuoden perässä myös Wii. Tässä vaiheessa oli selvää, että yhdenkään ison valmistajan konsolia ei voi missata tai jää mielenkiintoiset yksinoikeudet pelaamatta. Mukaan onkin tämän jälkeen tarttunut PSVita, Nintendo 3DS, Xbox One, PlayStation 4 ja Wii U. Foorumille rekisteröidyin ja sen ylipäätään löysin, sillä nyt tuntuu, että on aika hankkia Nintendo Switch.

Pelit kiinnostaa kovasti. Ei pelkästään pelaaminen, mutta myös keräily ja peleistä tarinointi. Kiinnostaa eri lajityyppien pelit ja niiden suunnitteluratkaisut, niin hyvät kuin huonot. On hienoa löytää uusia pelejä, joissa yritetään jotain valtavirrasta poikkeavaa, mutta samaan hengenvetoon on myös mukava pelata jotain tuttua ja turvallista. Vaikka tutun sarjan minimaalisilla uudistuksilla varustettua jatko-osaa.

Peliaiheisilla foorumeilla on tullut pyörittyä paljonkin vuosien varrella, mutta näin puhtaasti Nintendoon painottuneet ovat jääneet väliin. Nyt on hyvä korjata tilanne.
 

StarDust

Jäsen
30.4.2017
70
Hei, olen pitkäaikainen jäsen täällä sekä aiemmalla foorumilla (NoF), aiemmin avustaja NC:ssä sekä Levelissä (Nintendo-aiheisia sivuja) ja ilmeisesti yksi ainoista milleniaaleista läntisessä maailmassa, joka ei ladannut Pokémon Gota silloin 2016. Pidän Nintendo-pelien lisäksi ainakin piirretyistä ja hiljaisuudesta (rauhasta).

Tämä postaus (etenkin seuraava kappale) toimii tavallaan johdantona monille muille viesteilleni.

Olen foorumeilla pidempään postannut usein kritiikkiä Nintendosta. Toivon, ettei sitä tulkittaisi tarkoittamaan, että olisin itse erityisen tyytymätön Nintendoon tai yleisesti vain hyvin negatiivinen. Pyrin postatessani yleensä hahmottamaan laajoja aiheita objektiivisesti, ja kritiikkinä ilmenevän tulkinnan kautta on helppo ymmärtää monia tärkeitä asioita paremmin. Jos puhun "Mario-sarjan laskusta", se ei välttämättä tarkoita, ettenkö olisi itse tykännyt pelata vaikka Super Mario Sunshinea silloin kun se saapui. Moni klassinen Nintendo-pelisarja on kokenut isompia tai pienempiä ongelmia, kun pelisuunnittelua on muutettu. Pyrin postauksessa yleensä selittämään, mitä markkinoilla on tapahtunut ja miksi. Minusta on kiinnostavaa oppia ymmärtämään, miten videopelit voivat saavuttaa potentiaalinsa. Kun puhun pelin suosiosta, tarkoitan yleensä suoritusta markkinoilla.

Pidän itse erityisesti Nintendon omista peleistä. Kirby-sarjalla on minulle paljon arvoa. Nintendon isoista klassisista sarjoista pelaan kai eniten Mario- ja Zelda-pelejä. En pelaa juurikaan PC-tyylisiä pelejä (muuten kuin joitain harvoja roolipelejä tai simulaatiopelejä), enkä pelaa oikeastaan muilla konsoleilla. En yleensä tykkää muiden kanssa kilpailemisesta peleissä, mutta otan silti miltei minkä tahansa pelin pelaamisen hyvin tosissani.

En ole varma, pitäisikö repusta odottaa löytävänsä suosikkipelinsä ja elokuvansa, tai jotain muuta (niitä olisi todella vaikea valita). Katsomatta ajattelisin, että siellä olisi (jostain syystä) Kirby's Dreamland -kasetti, jonka olen saanut käytettynä, ehkä vaikka Yuki-vuohen teema Heidi-animesta (Arupusu no Shōjo Haiji) ja jokin helposti kannettava monikäyttöinen esine, kuten pinsetit. Ehkä paras valinta olisi tosin jokin esine, joka auttaisi pääsemään takaisin halutessa. En katso oikeastaan juurikaan elokuvia, mutta minulla voisi olla mukana Muumipeikko ja pyrstötähti, jota en ole nähnyt vähään aikaan.
 
Viimeksi muokattu:

Tsiga

Uusi jäsen
2.8.2019
3
Terveppä terve. Ruduun takana kirjoittelee 23 -vuotias intohimoinen pelaaja & pelinkehittäjä (ammatiltani). Suurimpana rakkautenani peleissä ovat RPG- ja MMORPG-genren alla olevat pelit, joista voisin nostaa suurimpina esille Path Of Exilen ja RuneScapen (3 ja 07 toki).

Tällä hetkellä kuitenkin työskentelen puuseppänä enkä pelinkehittäjänä, joskin tarkoitus on joskus jatkaa tuotakin alaa. Mitäkö muuta teen elämässä? Kuntoilen, piirtelen, teen musiikkia (aktiivisen epäaktiivisesti).

Niin ja, Etelä-Suomesta päin ollaan. Tällä hetkellä omistan PC:n, Xbox Onen ja Nintendon 2DS XL:n.
 

Mikke

SW-5424-5756-8791
26.11.2019
3
Turku
Tervehdys vain kaikille!

Olen parikymppinen yliopisto-opiskelija, vasta hiljattain kunnolla peleistä innostunut ja uusi foorumilla. Aikaisemmin on tullut pelailtua pääasiassa GB Colorilla ja 3DS:llä, ja nyt Switchin hankkimissuunnitelmien mukana tuli sellainen fiilis että olisi siistiä löytää peliseuraa ja päästä mukaan häppeninkeihin.

Suosikkipelejä tällä hetkellä lienee Ocarina of Time, Majora's Mask, Pokemonit Yellow, Gold ja Moon, SMB3 sekä Mega Man 2. Kovaakin kovemmat odotukset on pian postissa saapuville Breath of the Wildille ja uusimmalle Pokemonille. :FeelsZeldaMan:
 

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Tervehdys vain kaikille!

Olen parikymppinen yliopisto-opiskelija, vasta hiljattain kunnolla peleistä innostunut ja uusi foorumilla. Aikaisemmin on tullut pelailtua pääasiassa GB Colorilla ja 3DS:llä, ja nyt Switchin hankkimissuunnitelmien mukana tuli sellainen fiilis että olisi siistiä löytää peliseuraa ja päästä mukaan häppeninkeihin.

Suosikkipelejä tällä hetkellä lienee Ocarina of Time, Majora's Mask, Pokemonit Yellow, Gold ja Moon, SMB3 sekä Mega Man 2. Kovaakin kovemmat odotukset on pian postissa saapuville Breath of the Wildille ja uusimmalle Pokemonille. :FeelsZeldaMan:

Tervetuloa omasta puolestani!
 

Norsukampa

"His coconut gun, can fire in spurts"
Toimitus
8.5.2017
609
Turku
Muuten ihan yhdentekevää mutta jos lempipeleihin lukeutuu mikä tahansa Mega Maniin liittyvää, on meikäläisen silmissä hyvä ja hieno ihminen.
 

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Tervetuloa foorumille! Suosikkeihisi kuuluu monia hyviä klassikkoja, joten pelimaku on selvästi kohdallaan.

... mutta pakko todeta, että Mega Man 3 on parempi kuin Mega Man 2. :D
 

Mikke

SW-5424-5756-8791
26.11.2019
3
Turku
Tervetuloa foorumille! Suosikkeihisi kuuluu monia hyviä klassikkoja, joten pelimaku on selvästi kohdallaan.

... mutta pakko todeta, että Mega Man 3 on parempi kuin Mega Man 2. :D

Enpä ole koskaan tainnut edes kokeilla! Pitänee korjata vääryys ja palataan sitten asiaan. :D
 

Kuukk1s

Uusi jäsen
24.10.2021
2
Terve,

Olen 32-vuotias pelaamista jo lapsesta asti harrastanut mieshenkilö, jolle Nintendo oli suurimmillaan 2000-luvun alussa Game Boy Advancen, Gamecuben sekä foorumille kirjoittelun takia. Sieltä sen aikaiselta foorumilta (Nintendo Fin Forum, taisi olla Jaakko Moision perustama) näyttäisi täällä esittelysivullakin olevan ainakin Turjake. Hän taitaa olla myös Xbox livessä vieläkin kaverini, vaikka sanaakaan en ole kanssasi vaihtanut vuosikymmeneen, terve siis!

(Käytin aikanaan nikkiä Dentrian eri yhteyksistä, siitä olen teinivuosina siirtynyt vähän enemmän minua kuvaavaan nickiin. Valitsin profiilikuvaksi sellaisen joka kuvastaa vanhaa foorumi-minääni hyvin, vaikka FF7 Remakessa Vincent taitaa vielä nukkua.)

Vapaa-ajallani pelaamisen lisäksi luen skifiä ja muuta kaunokirjallisuutta, harrastan teknologiahömpötyksiä ja musiikkia soittaen ja laulaen, jonkin verran iän myötä näiden harrastusten hiipuessa. Nintendo on palannut elämääni Switchin myötä muutama vuosi sitten, ja tänä syksynä päätin alkaa keräämään taas Gamecube-pelejä. Tuntuu typerältä ostaa samat pelit kahteen kertaan, varsinkin samalla hinnalla, mutta tätä on Nintendo.

Mukava liittyä foorumille, turinoidaan!
 

FredStevens

Uusi jäsen
5.11.2021
1
Hei, nimeni on Fred. Löysin tämän foorumin sattumalta. Olen 28-vuotias. Ostin Nintendo Switchin lahjaksi veljenpojalleni ja .... jäin itse koukkuun. Olen ollut innostunut laitteesta. Ainoa asia, jonka olisin halunnut, olisi ollut enemmän pelejä tähän formaattiin ! Kiitos :)
 

testudo80

Jäsen
8.12.2018
47
Helsinki
Nintendo Switch OLED hankittu vajaa viikko sitten. Aikaisempaa kokemusta lähes kaikista konsoleista 8-bittisestä Nintendosta lähtien, kuten PS5, XSX, normi Switch.

Tämä on ns. toinen yritys Switchin kanssa. Ensimmäisellä kerralla en ihan ymmärtänyt kuinka hienosta jutusta on kyse, vaan menin liikaa grafiikka ja suorituskyky edellä. Kova luotto on Nintendon tulevaisuuteen, sillä pelien taso sekä OLEDin käyttömukavuus, helppous, tulivat kaikki yllätyksenä. En ihmettele lainkaan myyntilukuja. Itseasiassa ne voisivat paremmalla tunnettavuudella olla vielä paljon paljon suuremmat.
 

jesmaani

Uusi jäsen
4.10.2023
4
Tervehdys kaikille!

Foorumille paukahti 31v isäihminen joka majailee perheineen nykyään Tampereella. IT- / elektroniikka-alalla työskentelevä kaveri jonka rakkain harrastus on aina ollut pelaaminen. Konsolit olivat minun juttu lapsuudessa ja nuoruudessa: NES, PS1, PS2, GBA, PS3 ja PSP tuli hierottua puhki. Nuoruudessa minuun suurimman vaikutuksen tehneet pelit olivat Final Fantasy sarjan pelit, tylsästi on kyllä mainittava että se 7 räjäytti pankin. Tasohyppelyt maistuivat myös ja autopelit. Erityisesti Need for Speed Underground 1 ja 2. GTA sarjan pelit olivat kovia myös. Myös urheilupelit FIFA ja NHL maistuivat aina jos sai pelikaverin. Muuten sitten pelailtiin sitä mitä porukat sattuivat kotiin tuomaan. Yleisesti räiskintäpelejä kun luulivat minun niistä pitävän, vaikka todellisuudessa pidin aivan muista peleistä. Sitten alkoi PC-pelaamisen aikakausi ja siihen uppouduttiin hyvin vahvasti lähinnä Counter-Striken ja League of Legendsin parissa. Myöhemmin myös World of Warcraftin ja Heroes Of The Stormin parissa aikaa kului. Sitten kun lapsia alkoi tulemaan ja työura alkoi vakiintumaan pelaaminen jäi täysin. Nykyään PC on minulle vain työkalu ja tämä 13" Thinkbook toimistotelakkoineen on äärimmäisen hyvä työkalu, mutta ei tällä mitään pelailla. Tuossa 1,5v sitten päätin koettaa kepillä jäätä ja ostin hetken mielijohteesta XBox Series S laitteen. Heti kun sen iskin kiinni 65" 4K Toshibaani jäin koukkuun. Pelasin kaikkea mitä Game Pasissa oli tarjolla. Jossain kohtaa nälkä kasvoi syödessä ja hankin sitten Playstation 5 konsolin ja vanhemmat poikani saivat toisen konsolin huoneeseensa Playstation 4:sen kaveriksi, jotta voivat yhdessä pelailla Fortniteä. Jossain vaiheessa kuitenkin haasteeksi aiheutui nuorimman lapseni heräily, eihän perheellinen ihminen oikein voi pelailla kuin lasten ollessa nukkumassa ja pelini aina keskeytyivät.

Satuin sitten bongaamaan kun joku myi tori.fi:ssä turkoosia Nintendo Switch Lite konsolia 60euron hintaan. Mukana tuli myyntipakkaus ja ostokuitti. Laite näytti kuvissa virheettömältä. Ajattelin, että tuohon hintaan jopa minä voin lähteä kokeilemaan Nintendoa, eipä haittaa vaikka jäisi käyttämättä kun ei tuosta nyt sentään konkurssiin mennä. En olisi ikinä uskonut, että nyt puoli vuotta myöhemmin olen pelannut kaikkein eniten nimenomaan tuolla käsikonsolilla. Se on niin äärimmäisen helppo laite ottaa mihin tahansa mukaan ja kun poika herää huoneessaan voin ottaa konsolin sinne mukaan. Poika saa turvallisuuden tunteen kun isä on vieressä ja isä voi jatkaa pelaamista lattialla istuessaan tai pojan huoneessa patjalla maaten. Laite on kevyt ja vaikka XBOXSS ja PS5 löytyvät talosta, niin olen todella vaikuttunut tuon kokoisen ja jo iäkkään laitteen suorituskyvystä. Minulta oli jäänyt kaikkien kehuma Witcher 3 kokonaan pelaamatta aikoinaan ja se sattui olemaan eShopissa todella edulliseen hintaan kun ostin tuon Switchin ja se oli ensimmäinen peli jonka konsolilla pelasin 60h meni ehkä kahdessa viikossa. Sanokoon kuka tahansa mitä tahansa Switch portista niin tuo peli on aivan uskomaton kultakimpale. Rakastuin siihen täysin, eikä minulla ollut vertailukohteita kun en sitä muilla alustoilla ole pelannut, niin annoin itseni nauttia täysin rinnoin. Lisäosat on ehkä hankittava vielä. Sitten hankittiin eShopista Burnout Paradise Remastered myös alesta, Subnautica joka oli todellinen mielenräjäytys minulle ja perään oli heti pelattava Below Zero jatko osa tuohon peliin, Metro 2033 Redux (tämä vielä pelaamatta mutta aloitan sen itseasiassa tänä iltana) myös alesta. Tajusin yhtäkkiä, että voin jatkaa rakasta harrastustani täysin kivuttomasti nykytilanteessani tämän turkoosin mahtavan laitteen avulla. Puolen vuoden aikana olen todella paljon pelannut laitteella ja siitä on kyllä tullut ehdottomasti ykköskonsolini, koska se soveltuu täysin elämääni. Olen hamstrannut torista myös käytettyjä pelejä jonoon pelattavaksi aina kun niitä on saanut halvalla. Kaapissa odottaa fyysisenä pelinä Astral Chain, Splatoon 2, Pokemon: Lets Go Eevee! ja Balan Wonderworld. Kaikki nämä pelit olleet 10-20e kpl. Ostin myös kaksi viikkoa sitten Xenoblade Chronicles pelin, mutta hieman huolestuneena asian suhteen koska peli ei ole vielä saapunut. Tämäkin siis käytettynä torista.

Tästä nyt tuli pienoinen novelli, mutta koska Nintendo on ollut hieman tuntematon minulle noiden lapsuuden NES ja GBA kokeiluiden jälkeen olen vieläkin puolen vuoden jälkeen aivan ällikällä lyöty. En ole oikeastaan edes kaivannut tuohon laitteeseen telakkaa. Toki näyttö saisi olla hieman parempi ja otetuntuma, mutta kaikkineen laite on omaan käyttööni täydellinen. Jos joskus haluan pelata sohvalla, voin pelata PS5:sella 4K telkkarista, mutta hyvin vähän tulee enää pelailtua. Olen nyt 3kk yrittänyt saada God of Warin pelattua läpi, mutta aina iltaisin valitsen Switchin (lähes joka ilta menen sen kanssa sänkyyn). Ostin tuohon Switchiin kiinasta suojakotelon/kuoren/gripcoverin (en tiedä mikä sen nimi on) joka teki myös otteesta mukavamman ja muutaman panssarilasin. Kotiinkuljetettuna AliExpressistä taisi maksaa koko setti 8e. Se teki mielestäni konsolista myös paremman näköisen koska se on musta. Itse en erityisesti pidä turkoosista väristä ja olisin tahtonut mustana konsolini, mutta koska hinta oli niin alhainen niin aivan sama minkä värinen laite on. Nykyään hieman himoitsen OLED-versiota, mutta koska hankin Switch Liteni niin myöhässä ja laitteeni on moitteettomassa kunnossa tämän puolen vuoden armottoman pelaamisen jäljiltä en pysty perustelemaan itselleni hankintaa, koska oletettavasti uusi sukupolvi on tulossa aika pian. Nautin nyt vain laitteestani ja kun telkkarin kautta pelaamiseen iskee himo, käytän muita laitteitani. Kuten varmaan tästä tekstiseinästä voi päätellä tuli minusta kertaheitolla aikamoinen Switch fanboy. Pojatkin jo tietävät, että isin Switchiin ei saa koskea, mutta muilla konsoleilla saa pelata :D 3-vuotiaan kanssa olen kylläkin tehnyt erityispoikkeuksen ja annan hänen valvottuna pelailla autopeliä isin kanssa. Olen aina ollut foorumeiden suurkuluttaja ja kuulunkin kaikille mahdollisille foorumeille omien mielenkiinnon kohteideni saralta joten oli kiva positiivinen yllätys, että löytyi ihan suomalainenkin foorumi asian tiimoilta. Toki englanti nyt on itselle ominainen kieli, mutta jotenkin se yhteisöllisyyden tuntu on ihan eri kotimaisilla foorumeilla.

Repustani löydän Zelda Breath of The Wild pelin, koska sitä olen metsästänyt halpaan hintaan ja nyt ainakin tässä mielikuvitusleikissä olen löytänyt sen alle 25e hintaan jota pidän itselleni rajana käytetyille peleille. Erikoista on löytää repusta levy kun levysoitintakaan ei ole ollut kymmeneen vuoteen, mutta tämä on varmaankin nuoruuden sinkku josta löytyy Children of Bodomin Needled 24/7. Satunnainen esine joka repusta löytyy on toivottavasti nikotiinipussikiekko tai muuten on luvassa todella ikäviä hetkiä saarella.

Todella mukavaa olla täällä! Toivottavasti foorumi ei ole täysin kuollut. Nyt kun tässä sängyssä jo makailee on aika laittaa Lenovon kansi kiinni, nostaa Switch yöpöydältä käteen ja aloittaa matka Metro 2033 Reduxin maailmaan ja katsoa minkälainen peli se tämä oikein on ;)
 

Jack

Viikin kreivi
3.5.2017
140
Tervetuloa foorumille! Eipä täällä ole hirveästi viime aikoina tapahtunut (itsekään en ole hetkeen käynyt kuten huomaa), mutta kiva oli lukea pitkästä aikaa täältä juttuja. Itsellä kiinnostus mennyt videopeleistä lautapeleihin, joten siitäkin syystä jäänyt tämä paikka hieman paitsioon. Toivottavasti lisää uusia ihmisiä löytyisi tänne meidän seuraksi ja saataisiin taas sisältöä foorumille.
 

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Tervehdys kaikille!

Foorumille paukahti 31v isäihminen joka majailee perheineen nykyään Tampereella. IT- / elektroniikka-alalla työskentelevä kaveri jonka rakkain harrastus on aina ollut pelaaminen. Konsolit olivat minun juttu lapsuudessa ja nuoruudessa: NES, PS1, PS2, GBA, PS3 ja PSP tuli hierottua puhki. Nuoruudessa minuun suurimman vaikutuksen tehneet pelit olivat Final Fantasy sarjan pelit, tylsästi on kyllä mainittava että se 7 räjäytti pankin. Tasohyppelyt maistuivat myös ja autopelit. Erityisesti Need for Speed Underground 1 ja 2. GTA sarjan pelit olivat kovia myös. Myös urheilupelit FIFA ja NHL maistuivat aina jos sai pelikaverin. Muuten sitten pelailtiin sitä mitä porukat sattuivat kotiin tuomaan. Yleisesti räiskintäpelejä kun luulivat minun niistä pitävän, vaikka todellisuudessa pidin aivan muista peleistä. Sitten alkoi PC-pelaamisen aikakausi ja siihen uppouduttiin hyvin vahvasti lähinnä Counter-Striken ja League of Legendsin parissa. Myöhemmin myös World of Warcraftin ja Heroes Of The Stormin parissa aikaa kului. Sitten kun lapsia alkoi tulemaan ja työura alkoi vakiintumaan pelaaminen jäi täysin. Nykyään PC on minulle vain työkalu ja tämä 13" Thinkbook toimistotelakkoineen on äärimmäisen hyvä työkalu, mutta ei tällä mitään pelailla. Tuossa 1,5v sitten päätin koettaa kepillä jäätä ja ostin hetken mielijohteesta XBox Series S laitteen. Heti kun sen iskin kiinni 65" 4K Toshibaani jäin koukkuun. Pelasin kaikkea mitä Game Pasissa oli tarjolla. Jossain kohtaa nälkä kasvoi syödessä ja hankin sitten Playstation 5 konsolin ja vanhemmat poikani saivat toisen konsolin huoneeseensa Playstation 4:sen kaveriksi, jotta voivat yhdessä pelailla Fortniteä. Jossain vaiheessa kuitenkin haasteeksi aiheutui nuorimman lapseni heräily, eihän perheellinen ihminen oikein voi pelailla kuin lasten ollessa nukkumassa ja pelini aina keskeytyivät.

Satuin sitten bongaamaan kun joku myi tori.fi:ssä turkoosia Nintendo Switch Lite konsolia 60euron hintaan. Mukana tuli myyntipakkaus ja ostokuitti. Laite näytti kuvissa virheettömältä. Ajattelin, että tuohon hintaan jopa minä voin lähteä kokeilemaan Nintendoa, eipä haittaa vaikka jäisi käyttämättä kun ei tuosta nyt sentään konkurssiin mennä. En olisi ikinä uskonut, että nyt puoli vuotta myöhemmin olen pelannut kaikkein eniten nimenomaan tuolla käsikonsolilla. Se on niin äärimmäisen helppo laite ottaa mihin tahansa mukaan ja kun poika herää huoneessaan voin ottaa konsolin sinne mukaan. Poika saa turvallisuuden tunteen kun isä on vieressä ja isä voi jatkaa pelaamista lattialla istuessaan tai pojan huoneessa patjalla maaten. Laite on kevyt ja vaikka XBOXSS ja PS5 löytyvät talosta, niin olen todella vaikuttunut tuon kokoisen ja jo iäkkään laitteen suorituskyvystä. Minulta oli jäänyt kaikkien kehuma Witcher 3 kokonaan pelaamatta aikoinaan ja se sattui olemaan eShopissa todella edulliseen hintaan kun ostin tuon Switchin ja se oli ensimmäinen peli jonka konsolilla pelasin 60h meni ehkä kahdessa viikossa. Sanokoon kuka tahansa mitä tahansa Switch portista niin tuo peli on aivan uskomaton kultakimpale. Rakastuin siihen täysin, eikä minulla ollut vertailukohteita kun en sitä muilla alustoilla ole pelannut, niin annoin itseni nauttia täysin rinnoin. Lisäosat on ehkä hankittava vielä. Sitten hankittiin eShopista Burnout Paradise Remastered myös alesta, Subnautica joka oli todellinen mielenräjäytys minulle ja perään oli heti pelattava Below Zero jatko osa tuohon peliin, Metro 2033 Redux (tämä vielä pelaamatta mutta aloitan sen itseasiassa tänä iltana) myös alesta. Tajusin yhtäkkiä, että voin jatkaa rakasta harrastustani täysin kivuttomasti nykytilanteessani tämän turkoosin mahtavan laitteen avulla. Puolen vuoden aikana olen todella paljon pelannut laitteella ja siitä on kyllä tullut ehdottomasti ykköskonsolini, koska se soveltuu täysin elämääni. Olen hamstrannut torista myös käytettyjä pelejä jonoon pelattavaksi aina kun niitä on saanut halvalla. Kaapissa odottaa fyysisenä pelinä Astral Chain, Splatoon 2, Pokemon: Lets Go Eevee! ja Balan Wonderworld. Kaikki nämä pelit olleet 10-20e kpl. Ostin myös kaksi viikkoa sitten Xenoblade Chronicles pelin, mutta hieman huolestuneena asian suhteen koska peli ei ole vielä saapunut. Tämäkin siis käytettynä torista.

Tästä nyt tuli pienoinen novelli, mutta koska Nintendo on ollut hieman tuntematon minulle noiden lapsuuden NES ja GBA kokeiluiden jälkeen olen vieläkin puolen vuoden jälkeen aivan ällikällä lyöty. En ole oikeastaan edes kaivannut tuohon laitteeseen telakkaa. Toki näyttö saisi olla hieman parempi ja otetuntuma, mutta kaikkineen laite on omaan käyttööni täydellinen. Jos joskus haluan pelata sohvalla, voin pelata PS5:sella 4K telkkarista, mutta hyvin vähän tulee enää pelailtua. Olen nyt 3kk yrittänyt saada God of Warin pelattua läpi, mutta aina iltaisin valitsen Switchin (lähes joka ilta menen sen kanssa sänkyyn). Ostin tuohon Switchiin kiinasta suojakotelon/kuoren/gripcoverin (en tiedä mikä sen nimi on) joka teki myös otteesta mukavamman ja muutaman panssarilasin. Kotiinkuljetettuna AliExpressistä taisi maksaa koko setti 8e. Se teki mielestäni konsolista myös paremman näköisen koska se on musta. Itse en erityisesti pidä turkoosista väristä ja olisin tahtonut mustana konsolini, mutta koska hinta oli niin alhainen niin aivan sama minkä värinen laite on. Nykyään hieman himoitsen OLED-versiota, mutta koska hankin Switch Liteni niin myöhässä ja laitteeni on moitteettomassa kunnossa tämän puolen vuoden armottoman pelaamisen jäljiltä en pysty perustelemaan itselleni hankintaa, koska oletettavasti uusi sukupolvi on tulossa aika pian. Nautin nyt vain laitteestani ja kun telkkarin kautta pelaamiseen iskee himo, käytän muita laitteitani. Kuten varmaan tästä tekstiseinästä voi päätellä tuli minusta kertaheitolla aikamoinen Switch fanboy. Pojatkin jo tietävät, että isin Switchiin ei saa koskea, mutta muilla konsoleilla saa pelata :D 3-vuotiaan kanssa olen kylläkin tehnyt erityispoikkeuksen ja annan hänen valvottuna pelailla autopeliä isin kanssa. Olen aina ollut foorumeiden suurkuluttaja ja kuulunkin kaikille mahdollisille foorumeille omien mielenkiinnon kohteideni saralta joten oli kiva positiivinen yllätys, että löytyi ihan suomalainenkin foorumi asian tiimoilta. Toki englanti nyt on itselle ominainen kieli, mutta jotenkin se yhteisöllisyyden tuntu on ihan eri kotimaisilla foorumeilla.

Repustani löydän Zelda Breath of The Wild pelin, koska sitä olen metsästänyt halpaan hintaan ja nyt ainakin tässä mielikuvitusleikissä olen löytänyt sen alle 25e hintaan jota pidän itselleni rajana käytetyille peleille. Erikoista on löytää repusta levy kun levysoitintakaan ei ole ollut kymmeneen vuoteen, mutta tämä on varmaankin nuoruuden sinkku josta löytyy Children of Bodomin Needled 24/7. Satunnainen esine joka repusta löytyy on toivottavasti nikotiinipussikiekko tai muuten on luvassa todella ikäviä hetkiä saarella.

Todella mukavaa olla täällä! Toivottavasti foorumi ei ole täysin kuollut. Nyt kun tässä sängyssä jo makailee on aika laittaa Lenovon kansi kiinni, nostaa Switch yöpöydältä käteen ja aloittaa matka Metro 2033 Reduxin maailmaan ja katsoa minkälainen peli se tämä oikein on ;)

Tervetuloa foorumille! Tuntuu monelle käyneen noin, että Switch on ajanut ykköskonsoliksi tehopuutteistaan huolimatta eli konseptinsa tai kannettavuutensa ansiosta. Switchillä kyllä on älytön määrä pelattavaa varsinkin jos Nintendon omat pelisarjat kiinnostaa ja onhan noita kolmannen osapuolen pelejä iso pino julkaistu konsolille. Omassa hyllyssä on tuplaten pelejä verrattuna aikaisempiin konsoleihin ja jrpg on tullut uutena peligenrenä ryminällä omiin pelihetkiin Xenobladejen ja Octopaattejen ansiosta.
 

jesmaani

Uusi jäsen
4.10.2023
4
Tervetuloa foorumille! Tuntuu monelle käyneen noin, että Switch on ajanut ykköskonsoliksi tehopuutteistaan huolimatta eli konseptinsa tai kannettavuutensa ansiosta. Switchillä kyllä on älytön määrä pelattavaa varsinkin jos Nintendon omat pelisarjat kiinnostaa ja onhan noita kolmannen osapuolen pelejä iso pino julkaistu konsolille. Omassa hyllyssä on tuplaten pelejä verrattuna aikaisempiin konsoleihin ja jrpg on tullut uutena peligenrenä ryminällä omiin pelihetkiin Xenobladejen ja Octopaattejen ansiosta.

Joo kyllä ihan ehdottomasti ykköskonsoliksi on tämä laite meikäläisellä noussut. Ehkä vähän jopa harmittaa tuo PS5:sen (hintansa vuoksi, xbss kun oli huomattavasti edullisempi) osto kun se olohuoneessa pölyttyy, mutta eiköhän se tästä tasoitu jossain vaiheessa vuosien mittaan, että kaikki konsolit saavat yhtä paljon rakkautta :) Nintendon omista nyt Pokemon on ollut kovassa ajossa ja sitä on todella hauska pelata kumppanin tai lasten kanssa yhdessä. JRGP:t ovat vielä testaamatta Nintendo ekslusiivisten osalta. Yhden Xenobladen ostin tori.fi:n kautta, mutta niin siinä vain kävi että tämä myyjä halusi vetää 20euroa itselleen ja jätti pelin lähettämättä. Tuskin nyt enää kuukauden jälkeen peli on tulossa :D Tämä ei onneksi vaikuta yhtään Switch rakkauteen. Pelejä on enemmän kuin ehtii pelata.