Esittelyketju - Tervetuloa foorumille!

Keskustelu osiossa Fintendo-yhteisö, aloittajana Loota, 30.4.2017.

1. Loota

Loota Kermakostaja Ylläpidon jäsen

Tervetuloa sinnekin suuntaan! Liikuitko eri nimellä nintendoklubissa vai onko muistini vain maatunut kun en muista nimimerkkiäsi?

Kaima Paasonen tykkää tästä.
  2. rocknroll

rocknroll IT-tradenomi

Joo, käytin vanhassa nintendoklubi.fi -foorumissa nimimerkkiä "bluesmood", joka on toinen nimimerkki, jota käytän aika usein verkkopalveluiissa, joita käytän aktiivisesti.Se oli sitä aikaa vielä, kun kirjotiin "Sinivihreä"-blogiani, ja se on rekattuna Vuodatus.nettiin alitunnuksella bluesmood, mutta nimimerkki, jolla artikkelini näkyi kyseissä blogissa, ja ne, jotka siellä vielä on, niin niissä käytän tätä 'rocknroll' -nickiä.

Kaikissa ulkomaisissa foorumeissa ei välttämättä enää ole vapaana kumpikaan, joten en mene takuuseen, kuinka monta "rocknroll", tai "bluesmood" -nimimerkkiä maailmalla kirjoittaa. En ole siis vastuussa kaikista kyseisillä nkeillä kirjoitetusta.

Kaima Paasonen tykkää tästä.
  3. Kaima Paasonen

Kaima Paasonen Moi kaikki olen Heikki enempää en kerro.

Hei kaikki! Olen jo jonkin aikaa Resetti foorumeilla pyöriskellyt ja päätin nyt tulla tutustumaan tännekin. Tykkään Pokémonista hurjan paljon ja myös anime on erityisen lähellä sydäntäni. Tunnen täältä erään ylläpitäjän, mutta enempää en kerro.

Turjake, Wilbur wals ja Mikkisetä tykkäävät tästä.
  4. Mikkisetä

Mikkisetä Uusi jäsen

Terveppä terve kaikille! Minä olen Mikkisetä, ja tykkään pelailla Nintenton konsoleilla velien poikieni Morttihiiren ja Verttihiiren kanssa. Mutta aina välillä hiivatin peijjakkaan Mortti ja Vertti alkavat ärsyttää niin pitää vähän purkaa tuntojani tänne Fintendo-fanisivustokeskustelupalvelun www-liittymään. Elämä on paskaa.

Turjake, Wilbur wals ja RetroFly tykkäävät tästä.
  5. Mr. X

Mr. X Jäsen

Moikka vaan uusille tuttavuuksille Kaima Paasonen:lle ja Mikkisetä:lle! Toivottavasti viihdytte tällä Nintendo-aiheisella Internet-yhteyden vaatimalla keskustelupalstalla.

Swagalee ja Turjake tykkäävät tästä.
  6. Tenzen78

Tenzen78 Nintendo-kehittäjä

Hei kaikille!

Olen yksi todella harvoista suomalaisista Nintendo-kehittäjistä. Kyllä, luit oikein! Ohjelmoin työkseni opetuspelejä Nintendo DSi - ja Nintendo 3DS -konsoleille lähes kolmen vuoden ajan. Kolme ohjelmoimaani peliä on julkaistu Nintendo eShopissa Nintendon suurimmilla markkina-alueilla :

- Lola's Fruit Shop Sudoku (Nintendo DSiWare, julkaistu Amerikassa ja Euroopassa)
    - Lola's Math Train (Nintendo 3DS Download Software, julkaistu Amerikassa, Euroopassa ja Japanissa)
    - Lola's ABC Party (Nintendo 3DS Download Software, julkaistu Amerikassa ja Japanissa)

Olin vastuussa pelien ohjelmoinnista, testauksesta ja suurelta osin myös niiden julkaisusta. Testasin myös Lola's Alphabet Train -peliä (Nintendo DSiWare).

Asun Tampereella ja olen pääasiassa retropeliharrastaja. Löydän ensin repustani The King of Fighters '98 -pelin (Alkuperäinen japanilainen Neo Geo AES -versio) ja Aliens-elokuvan. En löydä repustani musiikkia, mutta käteni osuvat johonkin pehmeään. Löydän repusta vielä Ilveksen jalkapallojoukkueen keltavihreän kannattajahuivin.

Tulin tälle foorumille, koska olen kehittänyt omaa Nintendo-peliäni ja tarvitsen suomalaisten Nintendo-fanien tukea. Julkaisen ensimmäiset tiedot pelistä huomenna!

RetroFly, ville111 ja Wilbur wals tykkäävät tästä.
  7. ville111

ville111 Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö Super Fintendo Toimitus

Tervetuloa joukkoon, Tenzen! Odotan mielenkiinnolla lisätietoja projektistasi.

8. Jack

Jack Viikin kreivi

Luulin jo esitelleeni itseni täällä, mutta ilmeisesti tämä on jäänyt jostain syystä tekemättä. Korjataanpa tämä vääryys näin vuoden viiveellä.

Hei kaikille olen Jack. Pyörin jo aikanaan Nofilla, lähinnä lukemassa muiden mielipiteitä peleistä. Täällä olen yrittänyt hieman aktivoitua myös keskustelemaan. Itseäni kiinnostaa erityisesti Nintendon pelit ja konsolit. Muiden valmistajien konsoleita en ole koskaan omistanut. Vapaa-aika menee yleensä kaikkeen musiikkiin liittyvään. Vinyylejä tulee ostettua vähän liikaakin ja välillä rahaa ei jää muuhun.

Wilbur wals tykkää tästä.
  9. MadGingrr

MadGingrr Jäsen

Ehtoota kaikille!

Ennen kirjoittelin Suomen Nintendo -foorumeilla nimimerkillä Mustasapatti, mutta otin nyt tänne käyttöön ns. pelinickini. Osallistumiseni keskusteluihin väheni viime vuosina, mutta kuitenkin kävin stalkkailemassa juttujanne vähän väliä. Switchin hankkiminen on alkanut polttelemaan, joten päätinpä palata takaisin turisemaan. Jos ei muuta, niin lurkaaminen jatkuu. :D

Juuh elikkäs, olen reilut parikymppinen retku Oulusta. Musisoin, maistelen viskejä ja pelailen vapaa-ajallani PC:llä, PS4:lla, 3DS:llä ja Wii U:lla. Etenkin nuita Nipan konsoleita on kertynyt nurkkiin vuosien aikana reilusti, mutta löytyy hyllystä jopa Segan Megadrive 2. Kämpässä myös lojuu kaksi kissaeläintä. Toivon kovasti, että saisin myös hankittua kesän aikana Switchin kissojen jyrsittäväksi.

Loota ja Wilbur wals tykkäävät tästä.
  10. Korento

Korento Uusi jäsen

Uusi jäsen täällä, moro!

Olen uusi tällä foorumilla, mutta vanha konkari pelikonsolien saralla. Peliharrastus alkoi joskus 90-luvun puolivälissä serkulta saadulla Master Systemillä. Siitä matka jatkui ensimmäisen PlayStationin pyörteisiin ja sitten orginaalin Xboxin hellään syleilyyn. Sitten tulivat Xbox 360 ja PlayStation 3. Muutaman vuoden perässä myös Wii. Tässä vaiheessa oli selvää, että yhdenkään ison valmistajan konsolia ei voi missata tai jää mielenkiintoiset yksinoikeudet pelaamatta. Mukaan onkin tämän jälkeen tarttunut PSVita, Nintendo 3DS, Xbox One, PlayStation 4 ja Wii U. Foorumille rekisteröidyin ja sen ylipäätään löysin, sillä nyt tuntuu, että on aika hankkia Nintendo Switch.

Pelit kiinnostaa kovasti. Ei pelkästään pelaaminen, mutta myös keräily ja peleistä tarinointi. Kiinnostaa eri lajityyppien pelit ja niiden suunnitteluratkaisut, niin hyvät kuin huonot. On hienoa löytää uusia pelejä, joissa yritetään jotain valtavirrasta poikkeavaa, mutta samaan hengenvetoon on myös mukava pelata jotain tuttua ja turvallista. Vaikka tutun sarjan minimaalisilla uudistuksilla varustettua jatko-osaa.

Peliaiheisilla foorumeilla on tullut pyörittyä paljonkin vuosien varrella, mutta näin puhtaasti Nintendoon painottuneet ovat jääneet väliin. Nyt on hyvä korjata tilanne.

Wilbur wals ja ville111 tykkäävät tästä.
  11. StarDust

StarDust Jäsen

Hei, olen pitkäaikainen jäsen täällä sekä aiemmalla foorumilla (NoF), aiemmin avustaja NC:ssä sekä Levelissä ja ilmeisesti yksi ainoista milleniaaleista läntisessä maailmassa, joka ei ladannut Pokémon Gota silloin 2016. Pidän Nintendo-pelien lisäksi ainakin piirretyistä ja hiljaisuudesta (rauhasta).

Tämä postaus (etenkin seuraava kappale) toimii tavallaan johdantona monille muille viesteilleni.

Olen foorumeilla pidempään postannut usein kritiikkiä Nintendosta. Toivon, ettei sitä tulkittaisi tarkoittamaan, että olisin itse erityisen tyytymätön Nintendoon tai yleisesti vain hyvin negatiivinen. Pyrin postatessani yleensä hahmottamaan laajoja aiheita objektiivisesti, ja kritiikkinä ilmenevän tulkinnan kautta on helppo ymmärtää monia tärkeitä asioita paremmin. Jos puhun "Mario-sarjan laskusta", se ei välttämättä tarkoita, ettenkö olisi itse tykännyt pelata vaikka Super Mario Sunshinea silloin kun se saapui. Moni klassinen Nintendo-pelisarja on kokenut isompia tai pienempiä ongelmia, kun pelisuunnittelua on muutettu. Pyrin postauksessa yleensä selittämään, mitä markkinoilla on tapahtunut ja miksi. Minusta on kiinnostavaa oppia ymmärtämään, miten videopelit voivat saavuttaa potentiaalinsa. Kun puhun pelin suosiosta, tarkoitan yleensä suoritusta markkinoilla.

Pidän itse erityisesti Nintendon omista peleistä. Kirby-sarjalla on minulle paljon arvoa. Nintendon isoista klassisista sarjoista pelaan kai eniten Mario- ja Zelda-pelejä. En pelaa juurikaan PC-tyylisiä pelejä (muuten kuin joitain harvoja roolipelejä tai simulaatiopelejä), enkä pelaa oikeastaan muilla konsoleilla. En yleensä tykkää muiden kanssa kilpailemisesta peleissä, mutta otan silti miltei minkä tahansa pelin pelaamisen hyvin tosissani.

En ole varma, pitäisikö repusta odottaa löytävänsä suosikkipelinsä ja elokuvansa, tai jotain muuta (niitä olisi todella vaikea valita). Katsomatta ajattelisin, että siellä olisi (jostain syystä) Kirby's Dreamland -kasetti, jonka olen saanut käytettynä, ehkä vaikka Yuki-vuohen teema Heidi-animesta (Arupusu no Shōjo Haiji) ja jokin helposti kannettava monikäyttöinen esine, kuten pinsetit. Ehkä paras valinta olisi tosin jokin esine, joka auttaisi pääsemään takaisin halutessa. En katso oikeastaan juurikaan elokuvia, mutta minulla voisi olla mukana Muumipeikko ja pyrstötähti, jota en ole nähnyt vähään aikaan.

Koivari tykkää tästä.
  12. Tsiga

Tsiga Uusi jäsen

Terveppä terve. Ruduun takana kirjoittelee 23 -vuotias intohimoinen pelaaja & pelinkehittäjä (ammatiltani). Suurimpana rakkautenani peleissä ovat RPG- ja MMORPG-genren alla olevat pelit, joista voisin nostaa suurimpina esille Path Of Exilen ja RuneScapen (3 ja 07 toki).

Tällä hetkellä kuitenkin työskentelen puuseppänä enkä pelinkehittäjänä, joskin tarkoitus on joskus jatkaa tuotakin alaa. Mitäkö muuta teen elämässä? Kuntoilen, piirtelen, teen musiikkia (aktiivisen epäaktiivisesti).

Niin ja, Etelä-Suomesta päin ollaan. Tällä hetkellä omistan PC:n, Xbox Onen ja Nintendon 2DS XL:n.

Wilbur wals tykkää tästä.
  13. Zämi

Zämi Jäsen

Hei olen Zämi, tuttu jostain.

Kong, Wilbur wals, Myy100 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.