Esittelyketju - Tervetuloa foorumille!

Tervetuloa Fintendoon!

Fintendo on suomalaisten Nintendo-pelaajien keskustelupaikka.

Maisa93

Jäsen
1.5.2017
20
Hei vaan kaikille
Olen Maisa 93 erilaisista videopeleistä pitävä 23 vuotias naispuolinen ihminen. Olen joskus luonut tuolle vanhalle foorumille käyttäjän eri nimellä,mutta sitä ei oikein tullut koskaan käytettyä,mutta päätin nyt kokeilla,että innostuisiko sitä tästä foorumille kirjoittelusta nyt paremmin, kuin 6 vuotta sitten. Konsoleista itseltäni löytyy tällä hetkellä Wiiu ja 2ds. Noiden lisäksi tuttuja laitteita on myös Wii,Ds,Ps4,ps3,Gba sp. Lempipelejä on esimerkiksi Pokemonit,Zeldat,Mariot,Kingdom heartsit,jotkut Final Fantasyt ja Animal Crossing. Pelaamisen lisäksi vapaa aika menee kirjojen ja musiikin kuuntelun parissa.Mun repusta löytyisi pelinä joko Super mario galaxy Tai Kingdom hearts 2, elokuvana olisi varmaan Taru sormusten herrasta,kappale olisi Queenin Bohemian Rhapsody ja kirja olisi Tuulen viemää.
 

Loota

Kermakostaja
Ylläpitäjä
12.4.2017
284
  • Viestiketjun aloittaja
  • Staff
  • #22
Pöö kaikille täältäkin, meikäläinen kulkee nimellä Loota tai Laatikko ja olen pyörinyt kaikenlaisissa peliyhteisöissä tässä vuosien varrella, keskeisimpinä Nintendo Klubi ja Smash Finland. Olen asustellut Helsingissä kaikki 24 kertynyttä ikävuotta ja pelejä olen harrastanut pienestä saakka, pääasiassa Nintendon laitteilla. Elämäkin pyörii vieläkin aika suuresti pelien ympärillä kun olen pelialalla töissä, järjestän säännöllisesti Smash Bros. -turnauksia Helsingin suunnalla ja kaveripiiri on pitkälti vanhalta foorumilta lähtöisin olevaa porukkaa. Koen olevani aika lapsenmielinen ja optimistinen ihminen, ja olen pysytellyt koko elämäni raittiilla polulla.

Repusta löytyy The Legend of Zelda: Oracle of Ages, How To Train Your Dragon, Partner's Theme (Pokémon Super Mystery Dungeon) ja ihmeen kaupalla lautapeli nimeltä Eclipse kaikkine lisäosineen.
 

Tapza

Jäsen
1.5.2017
57
Moi olen Tapza tai tuttavallisemmin Tapsa. Käytän runsaasti päihteitä, eli olen huono ja paha ihminen. Pelaan kuitenkin myös jonkin verran videopelejä, joten ehkä tulemme toimeen.
 

Swagalee

Memer
Ylläpitäjä
12.4.2017
7
Moi olen Tapza tai tuttavallisemmin Tapsa. Käytän runsaasti päihteitä, eli olen huono ja paha ihminen. Pelaan kuitenkin myös jonkin verran videopelejä, joten ehkä tulemme toimeen.

KETÄ SÄ OHJAAT?!?!?!??
 

Majur1

Jäsen
1.5.2017
33
Tampere
Moikka vaan kaikille! Meikäläinen tuli Wii U:n julkaisun yhteydessä takaisin NoFin foorumille, palloilin ennen sitäkin siellä semiaktiivisesti. Taidettiin koko foorumi jo yhden kerran vetää tyhjältä pöydältä, jos en nyt ihan väärin muista?

En ole koskaan ollut mikään sairaan aktiivinen kirjoittelija, mut josko sitä viestin tai kaksi aina silloin tällöin tännekin kirjoittelisi. Lähinnä tykkään seurailla muiden mielipiteitä ja pelien hypetystä, unohtamatta hyviä väittelyitä.

Olen 26 vuotta ensi kesänä täyttävä kesäkuussa valmistuva diplomi-insinööri Tampereelta. Sähkötekniikan koulutusohjelman olen käynyt pääaineena uusiutuvat energianlähteet (lähinnä aurinko- ja tuuli) ja sivuaineena tuotantotalous. Viimeiset puoli vuotta olen puskenut diplomityötä aurinkosähkön rinnalla toimiviin kotiakkujärjestelmiin liittyen. Tarkoitus olisi jatkaa aurinkosähköalalla tulevaisuudessakin.

Vapaa-aikani käytän pelaamiseen sekä PC:llä, Nintendon laitteilla, että lautapelien parissa. Olen myös harrastukseksi yrittänyt suunnittellut lautapelejä. Yksi intohimo löytyy penkkiurheilun puolelta, ja sen puitteissa toimin F1veikkaukset.com sivuston ylläpitäjänä. Avovaimo (pian vaimo) ja kaverit vievät sitten lopun ajan, vaikkakaan eivät sulje pelaamista pois yhtälöstä.

Pelaamisen aloitin jo ihan naperosta isoveljien Commodore 64:lla ja myöhemmin Sega Megadrive II:lla, jonka jälkeen tuli vielä hairahdus Playstationin suuntaan. PC tuli kuvioihin siinä ala-asteen alkupuolella ja pitkään pidinkin itseäni PC Master Race edustajana. Nintendon taikaan pääsin käsiksi jo kaverin luona N64:n parissa, jossa tuli lähinnä Mario 64:sta pelattua. Ensimmäinen oma Nintendon laite oli GameBoy Color ja ensimmäinen peli Pokemon Silver, ja pian jälkeen The Legend of Zelfa: Oracle of Seasons ja heti tämän jälkeen olin ihan myyty. Gamecuben sain laitteen ehtoopuolella muutaman melko heikon pelin kanssa. Olin kuitenkin jo niin täpinöissäni Wiin lähestyvästä julkaisusta ja olin ennakkotilannut sen hyvissä ajoin. Wii olikin ensimmäinen omilla rahoilla ostamani konsoli. Twilight Princessin läpipeluun jälkeen kaipasin lisää 3D Zeldaa ja löysin kuin löysinkin Wind Wakerin kultaversion käytettynä kohtuu huokeaan hintaan. Wind Waker nousikin samantien kaikkien aikojen parhaaksi videopeliksi ja täysin käänteentekeväksi omalla pelitaipaleellani. Tämän jälkeen tiesin, että olen ikuisesti Nintendon ja Zeldan fanipoika, eikä se ole tähän päivään mennessä muuttunut.

Switchin ostin julkaisussa ja Breath of the Wild on iskenyt kuin se miljoona volttia. En uskonut Wind Wakerin väistyvän koskaan top 1 paikaltaan, mutta niin vaan siinä kävi, että kymmenen vuotta sen jälkeen Nintendo tekee jotain sellaista, jollaista en ole koskaan kokenut. Enkä ole vielä edes läpäissyt koko peliä.

Reppuun olisin varmastikin pakannut Switchin kera Breath of the Wildin ja Star Wars: Episode VII - Force Awakensin. Musana varmaan Queeniä tai Poets of the Fallia. Neljäs esine olisi varmastikin lautapeli Dominion kaikkine lisäreineen pakattuna yhteen boxiin. Kunhan vaan löytäisi jonkun kaverin sitä pelaamaan :)
 

Tingle

Paavo
1.5.2017
465
Turku

Lohi

Jäsen
30.4.2017
1
Tervehdys kaikille!
Esiinnyin vanhalla foorumilla käyttäjänimellä Lohi-Käärme. En tosin ole ollut siellä kovinkaan aktiivinen varsinkaan viimeaikoina. Ehkä tänne foorumille jaksaisin sitten kirjoitella enemmän.

Olen 19-vuotias mies, ja pidän paljon videopeleistä. Omistan tällä hetkellä Wii U:n ja 3DS:n. Switchin ostan luultavasti joskus tulevaisuudessa, kunhan sille on tullut vähän enemmän pelejä. Muihin kiinnostuksen kohteisiini kuuluvat esimerkiksi lukeminen, elokuvat ja anime. Lukio on lakkiaisia vaille suoritettu ja edessä on vielä pääsykoe.

Repusta löytyisi pelinä Xenoblade Chronicles. Lisäksi siellä olisi Taru sormusten herrasta -elokuvat. Musiikista en osaa sanoa. Esineenä jokin hyvä fantasiakirja.
 
Viimeksi muokattu:
J

Jonelink

Vieras
Moi vaan! Olen myös Nintendon foorumilta tuttu ja kirjoitan nyt tännekin oman esiintymisen.

Itse olen 23-vuotias mies Pirkanmaalta. Valmistuin merkonomiksi 2 vuotta sitten ja siitä asti ollut työttömänä. Harrastuksiin kuuluu pyöräily, elokuvat ja pelaaminen. Myös musiikkia tulee kuunneltua harvoin.

Pelaaminen alkoi vuonna 98, jolloin omistin Sega mega drive ja Sonic 1 ja 2 pelit sekä muitakin. Vuonna 2011 pidin pelaamisesta pitkän tauon ja palasin taas pelien pariin 2014, jolloin ostin Wii U:n konsolin. Tällä hetkellä en omista muuta konsolia kun PS4. Switchin ostin maaliskuussa Zeldan kanssa, mutta myin sitten pois seuraavalla viikolla, kun sillä ei kovin paljoa käyttöä ollut ja kiinnostus ei ollut kova. Aion ostaa konsolin taas, kun pelejä on tullut tarpeeksi.

Mitä kantaisin repussa? Varmaankin jonkun pelin ja elokuvan, en tiedä minkä. Kirjoista en välitä kauheasti.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

Veizen

Muusikonrenttu, Game Master
Toimitus
30.4.2017
371
Turku
Hoya hoya!
Meikäläinen on Veizen, vanhalla forkalla mut tunnettiin nimellä LucaKid. Olen 17-vuotias (parin viikon sisään) Oululainen lukiolainen, joka viettää vapaa-aikaansa musiikin, lukemisen ja videopelien parissa. Lempipelejäni/sarjojani ovat mm. Zelda, Overwatch, Danganronpa, Zero Escape, Fire Emblem sekä Pokémon. Pelailen pääosin 3DS:llä, mutta omistan myös PS3:n, Wiin ja PC:n. Viimeaikainen forkka-aktiivisuus on ollut maissa, mut toivottavasti uusi forkka piristää. Ehkäpä kohta olisi viimein aika vetää Hoenn-kierros Rakettiryhmän valloituksesta...

Meikän mukana olisi varmaan Overwatch, Fire Emblem Fates tai sitten Picross DS, leffana Grand Budapest Hotel, musana Vivaldin Talvi ja satunnaisena mukaan tarttui näemmä Secret Hitler-lautapeli.
 

MaLuigi

Aito ja alkuperäinen, omassa persoonassaan
30.4.2017
4
Helsinki
Paras itsekin esittäytyä jälleen kerran.

Olen kohta 19 vuotta täyttävä miekkonen täältä eteläisestä Suomesta. Olen pelien ylin ystävä, oli kyseessä liikunta-, pöytä- tai videopeli. Musiikki myös on lähellä sydäntäni, ja tykkään olla luova. Kuvataiteellinen käteni sen sijaan ei hyväksy tällaista tykästymistä joten älkää odottako minun julkaisevan hienoja piirustuksia.

Peleissä makuni on "originaalempi parempi". Ehdottomia suosikkejani ovat Mario-urheilu ja Worms, tiukalla hopealla ovat yleiset tasohyppelyt ja seikkailupelit. Muita mieluisia pelejä ovat Animal Crossing: New Leaf, Team Fortress 2, Trackmania-sarja sekä erinäiset räiskintä- ja rallipelit. (Kuten Halo: Reach ja Burnout Paradise). Minecraftissäkin on kiva paikkoja kyhäillä, tosin tietyt vajavuudet pelissä hinderöivät menoani kovasti. Mieluiten oppisin itse luomaan kokonaan omia pelejäni.

3D-pelit ja retrosälä ovat parhautta. Väritön väkivaltaviihde, not so much. Kyllä, COD, katson sinua. Realistisen rintamakokemuksen simulointi viihteeksi on puhdasta sadismia.

"Löysit repusta yhden videopelin, yhden elokuvan, yhden musiikkikappaleen levyllä ja yhden muun satunnaisen esineen, jotka olet ilmeisesti pakannut itsellesi mukaan. Mitä nämä ovat?"
-Erittäin hyvä kysymys. Peleistä todennäköisimmin mukana kantaisin Animal Crossing: New Leafia, vaan kun satun omistamaan sen digitaalisena. Kenties Nintendo Mini Classics ('98) -mallinen Donkey Kong Jr. -elektroniikkapeli? Elokuvat eivät ole mieleeni, mutta Angry Birds (2016) oli poikkeuksellisen hyvä. Musiikkikappaletta en millään osaa valita, mutta "satunnainen esineeni" olisi todennäköisesti sininen lankayoshi-amiibo.
 

Manne

MonHun-masokisti
Super Fintendo
30.4.2017
188
Tampere
Moro!

Olen Manne, 22-vuotias jannu Tampereelta. Vanhalla foorumilla nick oli Marioman, mutten voi tällä vuosikymmenellä väittää olleeni ko. nimen alla kovin aktiivinen. Olen kuitenkin melko aktiivisesti seurannut sivummalta vanhan foorumin niin hyviä kuin huonojakin hetkiä. Kenties muiden tapaan uusi foorumi saisi herätettyä hieman kirjoituskipinää, mutten uskalla valitettavasti luvata vielä mitään.

Pelimakuni on melko laaja, mutta olen henkeen ja vereen Nintendon ystävä, sarjoina suosikkejani ovat Mario, Zelda, Pokemon, Ace Attorney ja Monster Hunter, sekä genrenä yleisesti JRPG:t. Erityismaininnan saavat Pokemon ja Monster Hunter, joihin on kumpaankin tullut kulutettua tuhansia tunteja. Tällä hetkellä aktiivisimmin pelaan 3DS:llä ja Wii U:lla, mutta aika ajoin retrokipinä vie mennessään ja kaivan vanhempia konsoleita naftaliinin ja pölyn seasta. Switch tullee ostettua myöhemmin tänä vuonna, mutta odottelen toistaiseksi pelikirjaston laajenemista ja mahdollisia hinnanpudotuksia. Pelaamisen ohella vapaa-aika kuluu pitkälti (penkki)urheillessa ja sosiaalisten suhteiden parissa.

Repustani löytyi Monster Hunter 4 Ultimate, musiikkikappaleena Chrono Triggeristä tuttu Corridors of Time, mutta leffapuolelta yhden suosikin valitseminen tuotti niin paljon päänvaivaa, että joudun pärjäämään toistaiseksi saarella ilman liikkuvia kuvia. Satunnaisena esineenä mukaan oli tarttunut matkaan oma 3DS:ni digikirjastoineen.
 

El capitan

Jäsen
30.4.2017
6
Terve,

edustan hieman vanhempaa pelaajasukupolvea. Peliharrastus kantanut 80-luvun alkupuolelta, siitä asti kun joystick on kädessä pysynyt. Perheen, työn ja autoharrastuksen lisäksi edelleen aikaa mukavasti pelailulle.

Mukavinta pelaamista on ystävieni kesken pidetyt pelipäivät jossa päästään haastamaan toisiamme saman sohvan äärellä mm. Mario Kartin (Deluxe parin viikon päästä hankinnassa) ja Super Bomberman R:n parissa. Lisäksi co-opit ovat nannaa, esim. Terrariaa on tullut avovaimon kanssa väännettyä lapsen nukkumaan menon jälkeen hurjat määrät (Switch versiota odotellessa) :) ja pian kun tyttärellä pysyy ohjain kädessä, niin päästään koko perheen kesken ruudn ääreen.

Kaapista tällä hetkellä löytyy muutama Commodore 64, pari Sega Mega Drivea (joista yksi täysin käyttämätön), Hyperkin Retron 5, PS3, Wii U + muutama muu laite. Ykköslaitteena kuitenkin tällä hetkellä Switch, joka seilaa saumattomasti olohuoneen tv:n, leffahuoneen videotykin ja käsikonsolimoodin välillä :)
 

Myy100

Jäsen
1.5.2017
376
No hei.
Olen Myy100, vanhalla foorumilla Best6489. Tosin en ollut kovin aktiivinen siellä.
Konsoleita löytyy paljonkin, mutta eniten käytän: 3DS, Wii U ja Switch (yllätys?).
Suosikki pelisarjoja on myös paljon: Mario, Pokemon, Zelda jne.
Repusta löytyy varmaan toi uusin Zelda tai sitten joku online peli esim. Smash Bros Wii U. Kirjoja/elokuvia/levyjä en omista, koska internetti.
Jooh, eipä tässä muuta. Toivottavasti saadaan tästä foorumista parempi kuin siitä edellisestä.
 

Sipulikeitto

Lurkkaaja
30.4.2017
34
Kuopio
Olen Sipulikeitto, se hiljainen sivusta seuraaja sieltä vanhaltakin foorumilta. Varmaan sama meno jatkuu täälläkin, mutta ehkä edes joskus yritän höpöttää jotain.

Harrastan pelaamista, piirtämistä ja valokuvausta. Kahteen viimeiseen löytyy linkit allekirjoituksesta niistä kiinnostuneille. Nuo kaikki on oikeastaan melko satunnaisia tänä päivänä, välillä jaksaa olla aktiivisempi ja toisinaan tulee helposti kevyt puolen vuoden tauko, ellei pidempikin.

Konsoleita löytyy SNES, GBC, GBA, GBA SP, DSi XL, 3DS, N3DS XL, Wii ja Wii U. Taitaa tuolla hyllyssä joku hikinen pleikkarikin olla. Tavoitteena olisi joskus omistaa kaikki ison N:n konsolit kunhan tilaa ja rahaa löytyy, luultavasti Switch seuraavaksi ostoslistalla sitten joskus. Listasta varmaan huomaa että käsikonsolit on lähellä sydäntä ja siksi odotankin mielenkiinnolla miten Switch istuu omiin kätösiin hybridinä. En oikein osaa sanoa millaiset pelit maistuu eniten, mutta ehkä kaikenlainen retro ja indie. Zeldat saa myös erityismaininnan.

Repusta varmaan löytyisi tällä hetkellä toi uusin Zelda, jokin Studio Ghiblin tuotos, satunnainen iskelmäbiisi ja tämä viimeinen esine olisi kamera.
 

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Olen Sipulikeitto, se hiljainen sivusta seuraaja sieltä vanhaltakin foorumilta. Varmaan sama meno jatkuu täälläkin, mutta ehkä edes joskus yritän höpöttää jotain.

Harrastan pelaamista, piirtämistä ja valokuvausta. Kahteen viimeiseen löytyy linkit allekirjoituksesta niistä kiinnostuneille. Nuo kaikki on oikeastaan melko satunnaisia tänä päivänä, välillä jaksaa olla aktiivisempi ja toisinaan tulee helposti kevyt puolen vuoden tauko, ellei pidempikin.

Konsoleita löytyy SNES, GBC, GBA, GBA SP, DSi XL, 3DS, N3DS XL, Wii ja Wii U. Taitaa tuolla hyllyssä joku hikinen pleikkarikin olla. Tavoitteena olisi joskus omistaa kaikki ison N:n konsolit kunhan tilaa ja rahaa löytyy, luultavasti Switch seuraavaksi ostoslistalla sitten joskus. Listasta varmaan huomaa että käsikonsolit on lähellä sydäntä ja siksi odotankin mielenkiinnolla miten Switch istuu omiin kätösiin hybridinä. En oikein osaa sanoa millaiset pelit maistuu eniten, mutta ehkä kaikenlainen retro ja indie. Zeldat saa myös erityismaininnan.

Repusta varmaan löytyisi tällä hetkellä toi uusin Zelda, jokin Studio Ghiblin tuotos, satunnainen iskelmäbiisi ja tämä viimeinen esine olisi kamera.
Upeita piirrustuksia ja valokuvia! Ei kannata noita harrasteita ainakaan lopettaa:)
 

C://anatti

SW-1913-4919-4972
3.5.2017
7
Tsah!
Pelihommat alkoi 80-luvulla NES:llä ja C64:llä, sitten välissä PC-häröilyä.
Nyt taas Nintendon parissa. Taloudesta löytyy Wii, WiiU, Switch ja 3DS.

Se on Super Mario, Mega Man ja Nintendo forever man, toki muutkin menee esim. CoD.

Lapset koittaa haastaa, mutta vielä isä pitää pintansa, ainakin uskottelee itselleen niin.
 

Zoink

Jäsen
2.5.2017
21
Hoi.
Olen Zoink, uudemmille käyttäjille varmaan täysin uusi tuttavuus. Ennen siirtymistä Resetin ihmeelliseen maailmaan olin kuitenkin semiaktiivinen NoFissa Wiin julkaisun aikoihin, eli vuosina 2006-2007. Täytyy myöntää, että Nintendon konsolit ovat Wiin jälkeen jääneet kaupan hyllylle syystä tai toisesta ja pelaamiseni onkin siirtynyt lähes kokonaan PC-puolelle. Kaikki pelialaan liittyvä on silti lähellä sydäntä, joten Nintendonkin tohelointia käsittelevät uutiset ja keskustelu kiinnostavat yhä. Aktiiviseksi postaajaksi minusta tuskin on, mutta eiköhän jokunen ylikriittinen ulinaviesti sinne tänne ilmesty.

Repustani löytyy Klonoa: Door to Phantomile ensimmäiselle playstationille, The Matrix blu-ray, Beardfishin Sleeping In Traffic poltettuna levylle, sekä tietenkin pieni huuliharppu, jonka soittamista voisi treenata sitten seuraavan vuosikymmenen.
 
Viimeksi muokattu:

Loota

Kermakostaja
Ylläpitäjä
12.4.2017
284
  • Viestiketjun aloittaja
  • Staff
  • #39
Huh, hirmuinen määrä poppoota kerennyt rekisteröityä tähän muutaman ensimmäisen päivän sisään jo, että ei ole kerennyt sen koommin henkilökohtaisesti toivottamaan tervetulleeksi uusia tai saatikka tuttuja, mutta tervetuloa kaikille vaan näin yleisesti, on todella mukava lukea esittelyviestejänne!
 

Igettäjä

Autenttinen animetyttö
Ylläpitäjä
24.4.2017
44
Pitänee itsekin esittäytyä. Olen siis Igettäjä, monelle varmasti tuttu heppu vanhalta foorumilta, vaikken mikään konkari olekaan.

Olen tällainen aika monipuolinen nörtti, harrastuksiini kun kuuluu muun muassa pelien keräily ja niiden pelaaminen, ohjelmointi sekä animesarjojen katselu, viimeksi mainitulle on tosin ollut normaalia vähemmän aikaa viime aikoina. Minua kiinnostaa lähes kaikki tietojenkäsittelytieteen osa-alueet, ja viime vuonna valmistuinkin datanomiksi. Jatko-opiskelu jossakin kolmannen asteen oppilaitoksessa ei tällä hetkellä kuitenkaan innosta; opin kaikista parhaiten täysin omassa rauhassani ja omalla ajallani. Tästä aiheesta kertonen lisää Koulu, opiskelu ja työelämä ‑keskustelussa jossain vaiheessa™.

Olen aina pitänyt itseäni jokseenkin musikaalisena ihmisenä, vaikka mitään soitinta en olekaan soittanut sitten esikouluiän. Tuossa iässä harrastamani pianon soittaminen on kuitenkin alkanut kiinnostaa taas, mutta sille ei oikein olisi aikaa. Nyyh.

Tervetuloa vain kaikille uusille ja vanhoille (virtuaali)naamoille, toivottavasti tämä yhteisö pysyy aktiivisena ja jatkaa kasvamistaan.



@Sipulikeitto En olekaan aikaisemmin kompastunut taiteilujasi katsomaan, mutta nyt sukelsin Tumblriin tuosta allekirjoituksestasi… pidän tyylistäsi, nuo luontoaiheiset piirrokset ovat mahtavia. Tykkään mielettömästi etenkin tästä. Värien käyttö on yleisesti tosi miellyttävää töissäsi.