Esittelyketju - Tervetuloa foorumille!

Tervetuloa Fintendoon!

Fintendo on suomalaisten Nintendo-pelaajien keskustelupaikka.

Kuruwin

Epätoivon lähetti
Toimitus
3.5.2017
393
No kirjotellaan nyt tänne jotakin. Vanhalle sivustolle postailin silloin tällöin Flagg nimimerkillä jota en muualla ole käyttänyt vuosiin. Tämän uuden sivuston yhteydessä olikin hyvä vaihtaa nikkiin josta minut voi tunnistaa muilta sivustoilta.

Itsekkin voin tunnistautua monipuolisena nörttinä ja harrastuksiin kuulu Anime, pelit,elokuvat,kirjallisuus, jonkun sortin historointi ja vähemmän nörttinä harrastuksena myöskin lenkkeilyn tapainen. Enemmän pelaan nykyään Sonyn konsoleilla (Winkuru PSN) mutta nintendon käsikonsolit ovat myöskin sydäntä lähellä. 3DS:llä pelaaminen on vielä jäänyt vähemmälle koska en ole omistanut sitä kuin vähän yli vuoden mutta DS:llä tuli kyllä ihan kiitettävästi pelejä pelailtua. Pelejä pelaan ihan laidasta laitaan mutta PVP pelit eivät ole ihan juttuni.

Eipä tähän kai sen kummempaa lisättävää koska olen huono tarinoimaan.

http://www.backloggery.com/Kuruwin

https://myanimelist.net/profile/Kuruwin
 
Viimeksi muokattu:

Mies joka ei pystynyt

Idolimestari
1.5.2017
95
Vaasa
Entisillä foorumeilla tunnettiin fazerin sinisenä, mutta se nimi on jo menneisyyttä.

22-v miehen alku Vaasasta joka pelailee ja kuluttaa muuta roskaviihdettä koulun ulkopuolella. Kiinnostus Nintendoa hiipui Wii Uun aikana, mutta sattuman kaupalla Japanologin opiskelut aloitettuani samalla luokalla oli Forre, jonka kanssa on tullut juteltua kaikesta Nintendoon liittyvästä ja vähitellen mielenkiinto alkoi palautumaan.

Lautapelitkin ovat tosi kova sana, mutta on varsin hankalaa saada isoa porukkaa kasaan joka suostusii pelaamaan mitään pidempään, joten Arkham Horrorit ja Eclipset jäävät harvaan.

https://myanimelist.net/profile/Asore
 

Garo

Jäsen
4.5.2017
177
Joensuu
Löysinpäs minäkin tieni tänne. Jotkut muistavat NOFista garomastana ja Resetistä Garona.

Olen 25-vuotias (fun fact: kun joku kysyy ikääni, minun pitää miettiä vastausta hetki) kääntäjä/opiskelija Nurmeksesta, mutta asun tällä hetkellä Joensuussa. Videopelit ovat olleet kova sana jo ennen ekaluokkaa ja ovat totta kai vieläkin, vaikka Nintendoon tutustuin kunnolla vasta GameCuben myötä. Muita erityisiä kiinnostuksen kohteita ovat animaatio, sarjikset ja kauhu.

En ole hirveän ulospäinsuuntautunut. Kaveripiiri on varsin suppea ja tykkään muutenkin lähinnä olla yksin kotona omassa rauhassa (toinen fun fact: aina kun on ollut koulussa tms. näitä juttuja, joissa pitää kuvailla toisia, niin omalla kohdallani on useimmin noussut esiin adjektiivi "rauhallinen"). Ja mikäs siinä kun työtkin hoituvat täältä käsin.

Terkut vaan niin kaikille vanhoille kuin uusillekin naamoille. Toivottavasti saadaan aikaan hyvää keskustelua ja foorumi pysyy sopivan aktiivisena pitkään.
 

Teräskäsine

Uusi jäsen
4.5.2017
3
Hei. Olen Nintendo-foorumilla harvakseltaan kirjoitellut samalla nimellä. En ole netissä muuten kovinkaan aktiivinen, käytän vain yhtä pienen yhteisön foorumia. Suuri Nintendo-fani olen aina ollut 8-bittisestä lähtien ja se on vaikuttanut minuun taiteilijana. Olen siis koulutukseltani kuvataiteilija ja tällä hetkellä minulla on eka näyttely Helsingissä Akvartissa, jota myös valvon nämä puolitoista viikkoa. Tässä linkki, jos saapi mainostaa: http://www.akvart.fi

Garon tavoin olen tosi paljon omissa oloissani viihtyvä tyyppi, joskin sosiaalinen elämä on viime vuosina kokenut elpymistä. Silti tykkään olla suurimmaksi osaksi yksikseni ja liikkua luonnon rauhassa.

En varmaan kamalan aktiivinen tule olemaan täällä nyt jatkossakaan, mutta todennäköisesti silloin tällöin pistäydyn lueskelemassa foorumin juttuja.
 

Kong

Jäsen
30.4.2017
93
Helsinki
Terve. Palegoyf käski esittäytymään, joten tässäpä olisi:

Vielä vuonna 2009 NoFille liittyessäni tuntui käyttäjänimi Donkkaaja Kong hyvältä idealta, mutta nyt olen enemmän kuin iloinen päästessäni karsimaan siitä alkuosan pois kiitos uuden foorumin. YouTubesta löydyn nimellä Antagonisti.

Olen 18-vuotias oululainen. Tällä hetkellä olen elämässäni tietynlaisessa siirtymävaiheessa: lukio ja kirjoitukset takana, pääsykokeet sekä intti edessä. Myös muutto on varsin todennäköinen. Hieman kuumottelee tämä kaikki... Pitkään harrastin uintia seurassa ja pianonsoittoa konservatoriossa, mutta nyt nuo ovat jääneet. Jos nyt jotenkin pitää itseäni persoonana kuvailla, niin voisin sanoa olevani positiivinen ja idearikas, toisaalta sitten CV:n ulkopuolella taipuvainen saamattomuuteen ja tohelointiin. :P

Pelirintamalla Pokémon on kestosuosikkini, ja myös Mario sekä Zelda viihdyttävät aina. Olen koittanut vakuutella itselleni Wii U:n ostamisen jälkeen, etten enää hanki uusia pelikonsoleita, mutta saa nähdä miten käy. Nintendon ulkopuolelta pelailen toisinaan mm. Dota 2:a ja Hearthstonea.

Repussa Pokémon LeafGreen, Back to the Future, jokin Sydän, sydämen biisi sekä rannekello, joka syystä tai toisesta ei ollut ranteessani (Pahus, huuliharppu ehdittiin jo varata... :D). Eniten varmaankin tulen täällä osallistumaan turnauksiin ja muuhun vastaavaan toimintaan. Toki käyn varmasti myös heittämässä ajatuksiani silloin tällöin keskusteluihin.
 

NintenDoctor

Ylimääräinen sählä
30.4.2017
33
Moi oon NintenDoctor, se vähiten tärkeä NoF aktiivi.

Hämeenlinnassa kasvanut vuosimallin '96 jäbä, vaikkakin nyt ainakin toukokuun vaikutan Lahdessa. Harrastan videopelien lisäksi yleisen pahennuksen aiheuttamista, näsäviisastelua, piirtelyä niin käsin kuin koneella sekä pyjamapainia (sitä japanilaista, ei sitä missä on naisten ja miesten yhistetty sarja)

Tällä hetkellä jännäilen pääsykokeita graafiseen suunnitteluun ja pelaan Skyrimiä sekä Overwatchia.
 

Cargotruck

Uusi jäsen
1.5.2017
3
Laineiden helliessä vartaloani vedän nenän kautta suolavettä keuhkoihini ja kuolen päätyen kuolemanjälkeiseen maailmaan, jossa elämän tarkoitus on pelaa Mario Kart Wii -videopeliä. Kyseinen peli on graafiselta laadultaan kuitenkin HD -teräväpiirtomuodossa ja pelissä huijaamisesta joutuu ikiajoiksi pelaamaan tylsiä bugittomia aikuistempelejä. Monet valitsevat tämän tien tahallaan päästäkseen eroon bugisista lastempeleistä, mutta löytävät kuitenkin ennenpitkää väistämättä Sudokun, jolla on automaaginen kyky johdattaa pelaajansa kokonaan pois olemassaolosta. Monet huhuavat, että oikeasti Sudoku johdattaa myyttiseen kuolemanjälkeisenjälkeiseen maailmaan pelaamaan teoreettista Mario Kart Wii 2 -videopeliä, mutta se on kuulemma paska peli koska se ei ole Melee.
 

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Hei!

Täällä 24 Vuotias perus duunari jamppa PK-Seudulta.

Erittäin mukava päästä tänne mukaan, sillä oma lähipiiri ei Nintendon Konsoleita tunne ja olisi mukava löytää oman maan miehiä/naisia peliseuraksi.

Tosiaan tällä hetkellä ainoana koneena toimii Switch. Zeldan pelikellossa jo +150 tuntia ja eilen lähti pelitykseen Mario Kart 8 Deluxe.

Toivottavasti saadaan mukava yhteisö aikaiseksi johon olisi mukava itsekkin olla aktiivisesti kirjoittelemassa.

Tämä foorumi tuntuu hyvin perineen tuon vanhan foorumin hengen ja se on hienoa! Suomessa ei kauhean harvinaista ettei löydy Nintendo pelureita tutuista ihmisistä. Täällä ei pelurit ymmärrä hyvän päälle:D
 

Dagoberto

Jäsen
1.5.2017
35
En koskaan esitellyt itseäni vanhalla foorumilla, joten ehkä nyt on aika.

Olen helsinkiläinen, iältäni kolmenkympin paremmalla puolella. Koulut käyty ja vakaasti työelämässä. Vapaa-aikani kulutan kahden suuren intohimoni jääkiekon ja jalkapallon parissa. Loput ajasta kuluvat vaimon ja ystävien parissa. Pelaaminen oli jo hieman jäämässä, kunnes Switch inspiroi uutta alkua, aivan kuten Wii aiemmin.

Olen aiemmin kirjoitellut hieman puuskittain, voin olla kuukausia hiljaa, kunnes yhtäkkiä jaksankin taas kohkata. Erityisesti kinnostavia aiheita, ovat videopelien businesspuoli, Zelda- ja Metroid-sarjat.

Kaveripiirissäni on ollut kaikenlaista konsolia vuosien saatossa, joten kaikkea hurjaa on tullut kokeiltua. Etenkin paikalliset moninpelit ovat parhautta. Itse aloitin kasibittisellä Nintendolla, josta siirryin Mega Driven käyttäjäksi paremman NHL-sarjan myötä. Hetkellisen N64-kokeilun jälkeen pelasin tietokoneella vain Football Manager-sarjaa noin 10 vuotta. Wiin kautta palasin konsoleihin ja nyt pelaan vain Switchillä, skippasin WiiU:n välistä.

Repussa olisi varmaan Puyo Puyo Tetris, leffana Wolf of Wall street, musalevynä Black Knightisien Medieval chamber sekä kirjana vielä Renee Mauborgnen Sinisen meren strategia tai Raimo Summasen Meidän Päivä.
 

AncientReptoid

Uusi jäsen
5.5.2017
2
Tervehdys. Olen melkein jo 28-vuotta saavuttanut ja vakituisessa työssäkäyvä ns, rento pelaaja, joka vapaa-aikana rentoutuu pääasiassa seikkailu- ja roolipelien parissa.
Arvostan erityisesti jos peli tarjoaa hyvin tehdyn maailman tutkittavakseni, sekä vangitsevan tarinan. Viime aikoina Breath of the Wild on syönyt leijonanosan vapaa-ajastani julkaisun jälkeen ja TLoZ muutenkin luketuu yhdeksi suosikki pelisarjakseni.

Koko ikäni on tullut jollain laitteella pelattua ja nintendo heräämiseni tapahtui 98 vuonna, kun onnistuin joululahjaksi kinuamaan Game Boy Colorin. Tällä hetkellä hyllyssä ja säännöllisessä pelikäytössä ovat 3DS, WiiU ja Switch.

Aikaisemmin olen epäsäännöllisen säännöllisesti lurkkailut mm. NoF:in foorumia.
 

Hynät/Rahat & Ruplat

Adamantiumluuranko
7.5.2017
140
Hei vain kaikille ! Olen kohta kolmekymppinen pojankoltiainen, jolle pelaaminen on vieläkin lähellä sydäntä, vaikka pelivuosia löytyykin jo lähemmäs 25.
Pääasiassa pelailen PC:llä, mutta joskus tulee myös pyyhittyä Wii U:n pinnalta pölyt ja ajettua Mario Karttia.
Switch kiinnostaisi, mutta pelien määrä ja kalliit lisälaitteet ovat toistaiseksi pitäneet sen kaupassa. Ehkä sitten joululahjaksi itselleni ja vaimokkeelle.

Pelien ulkopuolella aikaa tulee kulutettua musiikkia kuunnellessa ja omakotitaloa remontoidessa.
 

Turjake

Hail to the King, baby!
12.5.2017
46
Moi, olen Turjake eli kavereiden kesken Törö.

Vihaan videopelejä. Aloitin pelaamisen joskus ysärin puolivälissä. Laitteita ja pelejä on tullut hamstrattua vuosien saatossa ihan naurettavia määriä. Ei näitä kerkeä kukaan koskaan pelaamaan. Maailman paras peli on Resident Evil 4. WiiU on paskaa.

Tykkään katsella elokuvia, erityisesti sellaisia joissa tapetaan ja kiroillaan.

Olen soittanut sähkökitaraa vissiin 11 vuotta ja musiikin puolesta tykkään tosi paljon 60-80-luvun rokkenrollista. Jos on kolme lempibändiä mainittava, niin Rush, Black Sabbath ja The Who. Näistä ehkä myöhemmin lisää jossain aiheeseen liittyvässä keskustelussa.

Yksi iso intohimoni on Marvel, jonka sarjakuvista ja elokuvista nautin enemmän kuin ehkä tämän ikäinen oikeastaan saisi.

Mukava nähdä täällä tuttuja naamoja ja kiva tutustua myös uusiin. ;)
 

Tapza

Jäsen
1.5.2017
57
Tervetuloa joukkoon. ;)

Ehkä voisimme keskustella elokuvista vaikkapa Elokuvat ja TV -ketjussa, joka on omistettu elokuvista ja tv-sarjoista keskustelemiselle? Minäkin tykkään elokuvista, vaikka väkivalta ja kiroilu onkin jotenkin lapsellista ja sairasta. :s
 

Tingle

Paavo
1.5.2017
465
Turku
Mukava saada lisää leffafaneja foorumille! :) Mehän voisimme yhdessä katsoa vaikka elokuvia, joissa Robert De Niro nyökkäilee jäynästi.

200.gif
 

Norsukampa

"His coconut gun, can fire in spurts"
Toimitus
8.5.2017
609
Turku
Hei olen Norsukampa. Se ei ole oikea nimeni.

Olen kirjoittanut nettiin peleistä jo ihan liian kauan ja puhunut peleistä ääneen netissä aivan liikaa.
 

Demppa

Hero of Wine
18.5.2017
3
Helsinki
Moi, oon Demppa! En ole ihan varma osaanko enää kirjoittaa. Lähinnä Pelaajan foorumeilla tuli töhöiltyä vuositolkulla, mutta nyt kun ikää 30 ja lapsia 2kpl, tuntuu varsin vähäiseltä into kirjoitella mitään. Tai ehkäpä se on lähinnä se vapaa-ajan fiksu käyttö, mitä sitä nyt tahtoo tehdä. Silti sitä koittaa avautua bloginkin muodossa aina kun saa aikaiseksi, kun keksin kohderyhmäksi "vanhemmat jotka eivät tiedä pelaamisesta mitään" niin on ilo opettaa jotain.

No mutta, Nintendo on erityisesti nykyään suosikkilafka kun keskittyvät oikeasti pelaamiseen, vaikka täytyy sanoa että all time suosikkikonsoli on silti PS1. Pelejä tullut kuitenkin pelattua vuodesta 1991, että on tässä yhtä jos toista koettu matkan varrella.

Kattellaan miten käy, siistin näköiset foorumit.