Esittelyketju - Tervetuloa foorumille!

Tervetuloa Fintendoon!

Fintendo on suomalaisten Nintendo-pelaajien keskustelupaikka.

Loota

Kermakostaja
Ylläpitäjä
12.4.2017
284
links-awakening-beach-marin-art.jpg


"Open your eyes."

Huomaat yhtäkkiä herääväsi laineiden helliessä vartaloasi ennalta tuntemattomalta rannalta. Keräät tokkuraisena itsesi ylös ja alat katselemaan ympärillesi saadaksesi käsitystä tästä omituisesta tilanteesta. Olosuhteet ovat vieraat ja olo hämmentynyt, mutta edessä avautuva maisema näyttää kummallisen rauhoittavalta, suorastaan kutsuvalta. Jostain syystä näky palauttaa mieleesi tarinan eräästä kaukana merten takaa löytyvästä maailmasta, jossa vallitsi harmonia yhteisönsä keskuudessa. Kuin salama kirkkaalta taivaalta, muistat, että olit nähtenyt matkalle etsimään tätä maailmaa. Mitä ikinä matkan varrella onkaan tapahtunut, olet saapunut perille.

Moi, ja tervetuloa Fintendon foorumeille! Tässä ketjussa voit esitellä itsesi vapaamuotoisesti yhteisön muille jäsenille, kertoa oman tarinasi ja kuinka päädyit tänne sivustolle. Joillain saattaa olla entuudestaan yhteinen tausta, mutta päivityskin on aina paikallaan! Tätä kautta on muiden myös helppo seurata keitä kaikkia ihmisiä täällä foorumilla majailee ja toivottaa kaikki tervetulleiksi :]

Ennen kuin lähdet liikkeelle tutkimaan ympäristöä, muistat nopeasti, että et ole tutkinut omaa henkilökohtaista tilannettasi vielä lainkaan. Et helpotukseksesi tunne ainakaan olevasi loukkaantunut, mutta sinulla ei ole kuin vaatteet päälläsi vailla mitään muita tavaroita. Katselet nopeasti ympärillesi jos löytäisit jotain itsellesi kuuluvaa ja vähän matkan päässä näkyykin pieni reppu, joka näyttää hyvin tutulta. Päätät käydä tutkimassa sitä tarkemmin ja avaat sen tutkiaksesi sen sisällön.

Löysit repusta yhden videopelin, yhden elokuvan, yhden musiikkikappaleen levyllä ja yhden muun satunnaisen esineen, jotka olet ilmeisesti pakannut itsellesi mukaan. Mitä nämä ovat?

...tai sitten kirjoitat vaan ihan mitä lystää, tyyli vapaa :)
 
Viimeksi muokattu:

Mustaviini

Lord of Multitaskin. Keeper of Stories
30.4.2017
12
Oulu
Kahden viikon wappubiletyksen jälkeen herään boxerisiltani saarelta. Yllättävästi tarinat järkkykännisistä juhlista on muistissa ja täten tittelini lorenpitäjänä on syntynyt.

Matkassa vain reppu, joka sisältää N64 kopion Majoras Maskista ja konsolin ilman expansion packia. Elokuvana sentään Hott Fuzz, mutta ei mitään millä katsoa sen. Päässä soi Ducktalesin teema ja satunnainen esine sattuu olemaan vihkon ja lyijykynän kumilla.
 

RetroFly

''Taide on ajatusten heijastuma''
30.4.2017
66
Oulu
Moi! Olen RetroFly eli Retrokärpänen edesmenneellä foorumilla. Olen myös Nesretromaailma-nimisellä foorumilla ja Gameberry-nimisellä pelifoorumilla. Olen suuri Nintendo-fani ja uuden sukupolven retropelaaja. Tällä hetkellä ainoa konsolini on Wii U. Tulevaisuudessa tarkoitus hommata NES, SNES, Sega Megadrive ja ehkä N64 sekä pelejä niille.
Suosikkipelini ovat SMB3, SMW, DKC:t, Yoshi's Island, Mega Man 2 ja 3 sekä Super Metroid. Melko tasohyppelypainotteista pelaamiseni on, vaikka shmupit, puzzlet ja toimintaseikkailut ovat muita lempigenrejäni. Mutta eipä mulla muuta, toivotan hyvää uutta alkua tälle yhteisölle, joka joutui jättämään entisen foorumin.
 

Mustaviini

Lord of Multitaskin. Keeper of Stories
30.4.2017
12
Oulu
Ainiin kai tänne voisi ihan asiaakin kirjoittaa.

Mustaviinimarjamehupullolaatikkovarasto nimellä kuljin aikaisemmilla foorumeilla ja päälle kymmenen vuottahan se on jo ropsahtanut kulta-ajoilta.

Peli maku heittää laidasta laitaan. Kaikki käy kunhan hyvä peli on kyseessä. Konsoleina on N64:stä järjestyksessä Switchiin. Ohessa myös 360, PS4 ja PC.

Suosikkipelejä vaikea listata näin äkkiseltään.
Sanotaanko, että todella korkealla listassa ovat, Majoras Mask ja Dark Souls 1.

Viimeisimpiä tykkipelejä, mitä tuli täysillä jyrättyä oli Zelda BOTW ja Persona 5.
Jos haluaa suosituksia joihinkin peleihin niin aina saa kysyä.

Aktiivisempiin harrastuksiin kuuluu myös pöytäroolipelien pelaaminen ja pyörittäminen, ja ehkä ideana olisikin jossain välissä pyörittää halukkaalle porukalle netin kautta ropea.
 

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Tervehdys kaikille! Olen ville111, peleistä kiinnostunut opiskelija, joka viettää päivänsä pelaten ja laskien jotain epäilyttävästi matematiikalta näyttävää. Moni varmasti tuntee minut Nintendo Suomen foorumilta, jossa kuljin samalla nimellä.

Pelaan lähinnä Nintendon konsoleilla, mutta pidän myös Sonyn konsoleista. Omia suosikki-sarjojani ovat Kingdom Hearts, The Legend of Zelda, Mario Kart, Golden Sun ja Metroid. Omistan Nintendon konsoleista Game Boy Advancen, Game Boy Micron, Nintendo DSi XL:n, Nintendo 3DS:n, Nintendo Wii U:n ja uusimpana tulokkaana Nintendo Switchin.

Toivottavasti tulemme hyvin toimeen! Aion omalta osaltani osallistua aktiivisesti uuden foorumin elämään.


Katselet nopeasti ympärillesi jos löytäisit jotain itsellesi kuuluvaa ja vähän matkan päässä näkyykin pieni reppu, joka näyttää hyvin tutulta. Päätät käydä tutkimassa sitä tarkemmin ja avaat sen tutkiaksesi sen sisällön.

Löysit repusta yhden videopelin, yhden elokuvan, yhden musiikkikappaleen levyllä ja yhden muun satunnaisen esineen, jotka olet ilmeisesti pakannut itsellesi mukaan. Mitä nämä ovat?
Löydän repusta Kingdom Hearts II:n, Star Wars: Episode IV -elokuvan, Stephen Hawkingin A Brief History of Timen, yhden musiikkikappaleen, jota en muista kuulleeni, sekä Topologian kurssikirjan. Näiden parissa aika kuluu varmasti hyvin!
 
Viimeksi muokattu:

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Sama Wilburi täällä kuin edesmenneellä Nintendo suomen foorumilla. Olen jo vähän vanhempi karvanaama peluri mutta Nintendolla on tullut pelattua Nessin ajoista lähtien. Tosin hairauduin polulta heti sen jälkeen ja sain Sega Megadriven:)Sen jälkeen tulikin hankittua Sega saturn jonka jälkeen sain joululahjaksi N64:sen(joka edelleen mielestäni kaikkien aikojen paras konsoli) ja tajusin että olin palannut pelien henkiseen kotiini ja Nintendo pelien ja taian pariin. Sen jälkeen en olekkaan enään muita kuin Nintendon konsoleita ostanut. Elikkä juuri Nintendon ansiosta jaksaa kiinostukseni peliharrastusta kohtaan vielä pysyä yllä. Nyt hankin Switchin julkaisussa ja saa nähdä varastaako tuo lempi konsolin paikan N64:lta, alku ainakin näyttää tosi lupaavalta. Omien parhaimpien pelien joukkoon kuuluu tieten Mariot, Zeldat, Metroidit ja muut Nintendon sarjat. Botw taitaa jakaa Oot:in kanssa Zeldan saralla ykköspaikkaa. Saa nähdä viekö Odyssey ykköspaikan Mario 64:lta. Tietenkin uutta Primeä odotellaan. Pelailun lisäksi tulee vietettyä paljon aikaa luonnossa eräillen ja kalastellen.

Aion osallistua aktiivisesti foorumille kirjoituksen merkeissä. Toivottavasti foorumin taso ja hyvä henki tulee olemaan samalla tasolla kuin tuolla Nintendo suomi foorumilla.

Repusta löytyy Botw, elokuva Taru surmusten herrasta, musiikki kappale levyllä on Tapio Rautavaaran rantasauna ja esine on Fiskarssin retkikirves:)
 
Viimeksi muokattu:

Colaman112

Ihme hyypiö
30.4.2017
6
Äh, en mä mitään esittelyjä osaa kirjoittaa.
Terve kaikki, olen Colaman112, joku varmaan tunnistaa NoF-foorumilta, jossa tuli pyörittyä sen kahdeksan vuotta. Tällä hetkellä yritän opiskella jotain tietokonejuttuja yliopistossa, mutta paljon aikaa menee pelien pelaamiseen. Konsoleita löytyy NES, Wii, Wii U, GBASP, DSi ja 3DS (sekä PS3). Switch olisi tarkoitus hankkia jossain vaiheessa, kun sille ilmestyy enemmän pelejä. Lempipelisarjojani on Pokémon, Fire Emblem ja Mario. Nintendon ulkopuolelta tulee pelattua Ingressiä melkoisen paljon.
 

bËst

Jäsen
30.4.2017
322
bËst liittyy tänne Nintendon Spirit-sucksessorille

- Mukanani tuon takuuvarmana väittelyitä, kannanottoja enkä säästele rehellisiä arvioitani puhuttaessa asiasta ja asian vierestä 8). Tämä foorumipersoonani on samassa paketissa mielipiteitä jakava keskustelija 8)
 

Andyliini

Tyhmä
Toimitus
30.4.2017
358
Tampere
Valot sammuivat äkkiarvaamatta. Toki ihmisiä oli yhteisöstä poistunut vuosien saatossa pikkuhiljaa, mutten uskonut sen katoavat lopullisesti kokonaan. Kun pimeys lankesi vanhan maan ylle, eikä kukaan enää vastannut kutsuhuutoihini, päätin lähteä kävelemään. Kävelin pitkään pimeässä etsien tietä. Löysin matkallani vastaavanlaisia yhteisöjä, mutten tunnistanut itseäni niistä. Löysin myös yhden huutoareenan sekä kansainvälisen megalopolisin, mutta kaipasin vanhaa pientä koloa, jossa ilot ja surut on helppo vaihtaa.

Eräänä aamuna heräsin auringon paisteeseen. Olin löytänyt sen mitä etsin. Hei kaikki, olen Andyliini. Linkin löysin vanhalta foorumilta, ja vastedes kirjoitellaan siis tänne. Toivottavasti tännekin saadaan toimiva yhteisö.

Repun peli on The Legend of Zelda - Majora's Mask, kirja on Stephen Kingin Musta torni, levykappale on Neljä Ruusua - Kauppakeskuskuolema ja repun pohjalta paljastuu vielä videokamera.
 

Xylitol

sylidoll
30.4.2017
195
Vaasa
Tervepä terve. Siitä onkin vuosia, kun olen viimeksi missään muodossa ollut aktiivinen vanhoilla Nintendo Suomen foorumeilla, mutta katsotaan muuttuuko asioiden laita foorumien itsensä muutoksen myötä. Olen Ksylitoli, pitkäaikainen videopeliharrastaja.

Repusta paljastuu Etrian Odyssey-peli, Porco Rosso-elokuva ja uimalasit. Musiikkikokoelma on valitettavasti virran viemää, mutta säilytän sitä edelleen päässäni.
 

Kraidi

Jäsen
30.4.2017
528
Toinen opiskelija täälläkin, tosin päivät kuluvat matematiikan sijaan erinäisten kirja-analyysien ja lukupiirisuunnitelmien parissa. Välillä yötkin, kun tuo insomnia riivaa aika ajoin. Toisin sanoen tulevaisuudessa olisi tarkoitus työskennellä kirjastoalalla, muussa tapauksessa kaiketi sitten lisää opiskelua luvassa.

Tykkään muun muassa Neil Gaimanin ja H.P. Lovecraftin tuotannosta, kun taas musiikin puolelta eniten makuhermoihin iskeytyvät Arjen Anthony Lucassenin suuruudenhullut musiikkiprojektit, kuten Ayreon, Star One ja Guilt Machine. Videopeleistä eniten mieluisia ovat olleet lähestulkoon aina kaikki Hideo Kojiman aikaansaannokset ja Nintendon The Legend of Zelda -pelisarja, mutta suosikkini kaikista on luultavasti From Softwaren Bloodborne. Team Icon ja Team Silentin teokset kuvastavat nekin melko keskeisellä tavalla pelimakuani, sillä annan tähän viihdemuotoon tullessa ehkä suhteettomankin paljon arvoa tunnelmalle sekä onnistuneelle tarinankerronnalle. Lisäksi kulutan jonkin verran mangaa ja japanilaista piirrosanimaatiota, joiden saralta henkilökohtaiseen parhaimmistooni ovat nousseet ehdottomasti Berserk, Mushishi ja Monster.
 
Viimeksi muokattu:

Jupe

Jäsen
30.4.2017
10
tumblr_o92ye4NuCj1r00543o3_r1_500.gif


Valar morghulis.


Noin vuosi sitten minulla oli tarkoitus hommata Wii U ja liittyä console peasantteihin, mutta kiitos MaLuigin joka sai minut odottamaan NXää. Olin nimittäin yhden klikkauksen päässä että olisin ostanut Wii U:n.

“Itse voisin advisoida odottamisen puolesta. Nintendolla, nähkääs, on ilmeisesti suunnitelmissa tehdä selvää niin Wii U:sta, 3DS:stä kuin alle vuoden vanhasta New 3DS:stäkin. Homman nimi olisi NX.” - MaLuigi


Sitten vain katosin foorumilta ja tulin takaisin silloin kun Nintendo onnistui sulattamaan sydämeni Switchillään. 3.3.17 petin PC master racen ostamalla oman ensimmäisen konsolini Nintendo Switchin.

Konsolilla pelaan, tämä saattaa tulla hieman yllätyksenä, mutta Breath of the Wildia ja nyt myös Mario Kart 8 Deluxea. Koneella tulee pelattua pääosin Overwatchia.

Kuukauden päästä tarkoituksena olisi laittaa valkolakki päähän ja syksyllä sitten toivottavasti opiskelemaan biotekniikkaa.

Repustani löytyisi BotW, “elokuvana” Game of Thrones, en kuuntele musiikkia joten musiikkikappale not found ja tietokoneen hiiri.

tumblr_o92ye4NuCj1r00543o5_r3_500.gif
 

Mauno

Jäsen
30.4.2017
192
Hei hei, Franklin!
Mauno-nimimerkillä olen kulkenut ja vanhat padut varmaan muistaa. Resetin puolella olen onnellisesti viihtynyt jo tovin, mutta vierailijana katsellut NoF:inkin menoa sivusta ja silläpä tännekin osasin. Olen aktiivisesti koettanut vähentää sosialisointikanavia netissä, mutta NoF:in seuraaja on kyllä niin iso ja jännittävä tapaus, että ajattelin rekisteröityä vaikka sitten vähemmän aktiiviseksi jäisin.

Opiskelujutut, anime ja lukeminen täyttävät päiväni. Kahden vuoden päästä pitäisi olla viittä vaille valmis terveyskeskushammaslääkäri. Videopelejä tulee pelattua sarjassamme joskus, viimeisimpänä BotW ja halvalla löydetty Starfox 64 3D.

Repusta voisi löytyä esimerkiksi Monster Hunter, Mad Max: Fury Road, Scatmanin Scatman's World ja taskukalenteri.
 
Viimeksi muokattu:

Gannondorf

Jäsen
1.5.2017
6
Moikkuli!

Mä olen kohta 20-vuotias armeijasta justiinsa selvinnyt ja toivon mukaan kohta opiskelut aloittava pelimies. Nintendo hommat on aika uusia mulle kun vasta ton Wii-konsolin myötä niihin tutustuin mutta kivaa on ollut niiden parissa ja taidanpa minä jo itseäni ihan faniksi sanoa xD En oo kovin hyvä lukemaan kun mulla on todettu lievä lukihäiriö mutta yritän parhaani mukaan pysyä keskusteluissa mukana. Toivottavasti on ok.

Omistan Nintendo konsoleista: Wii, 3DS ja Wii U. Switchin haluan hommata kyllä heti kun saan rahaa kun se on kuulemma tosi hyvä.
 

Terminator

Uusi jäsen
1.5.2017
4
Hei. Oon myöskin kohta 20-vuotias pojanjärskäle ihanasta isän maasta, eli ihan luomua kotikamaa! ;) Kuulin Nintendolle työskentelevältä kaveriltani uudesta foorumista ja päätin tulla ne testaamaan. Pidän peleistä elokuvista populäärikulttuurista, ja myöskin paljon RPG-peleistä. Foorumeilta toivoisin paljon monipuolista keskustelua mielenkiintoisista asioista :D
 

Gannondorf

Jäsen
1.5.2017
6
Hei. Oon myöskin kohta 20-vuotias pojanjärskäle ihanasta isän maasta, eli ihan luomua kotikamaa! ;) Kuulin Nintendolle työskentelevältä kaveriltani uudesta foorumista ja päätin tulla ne testaamaan. Pidän peleistä elokuvista populäärikulttuurista, ja myöskin paljon RPG-peleistä. Foorumeilta toivoisin paljon monipuolista keskustelua mielenkiintoisista asioista :D
Tervetuloa!!!
 

Rush

Hovifyysikko
Super Fintendo
1.5.2017
560
Jyväskylä
Morjens vaan kaikille. Rush jatkaa vanhalla tutulla nimimerkillä kirjoittelua.

Tulin tänne toiveissa päästä paasaamaan mielipiteistäni, inttämään vastaan turhista asioista sekä yleisesti tunkemaan omaa lusikkaani jokaiseen soppaan mitä täällä keitellään. Discordin puolella heilun vähän rennommissa merkeissä.
Oikeassa elämässä olen nanofyysikon alku Jyväskylästä, vaikka kotikonnut sijaitsevat maaseudulla. Videopeleille on alkanut löytymään vähemmän aikaa, mutta kyllä nuo useimmat merkittävät Nintendo-julkaisut tulee jossain välissä pelattua. Muita kiinnostuksen kohteita ovat lautapelit, pöytäroolipelit sekä lumilautailu. Smash Brosista on muodostunut kunnollisempi harrastus, ja sekä pyörin välillä Suomen turnauksissa että myös Mallun kanssa pidän Jyväskylän pientä skeneä pystyssä. Suosikkipelisarjoja ovat mm. Zelda, Pokemon, Metroid, Smash Bros, Xenoblade, Advance Wars, Zero Escape ja Ace Attorney.
Minulla on aina kiire, muttei koskaan liian kiire heittää muutamaa kommenttia turhiin aiheisiin.

Repusta löytyisi varmaan Wii+Melee+Project M setti sekä Pokemon Moon. Musiikin sijasta löytyisi tallennettuja podcast-jaksoja. Kirjana mukaan on eksynyt Griffithsin Introduction to Quantum Mechanics, joka toimii sekä hengellisenä iltalukemisena että sytykkeenä. Myös hätämuonana.
 

Swagalee

Memer
Ylläpitäjä
12.4.2017
7
Moi, mä oon Swagalee, oon kohta 33:kolme vuatta vanha, tykkään meemeistä ja harrastan kellonaikoja (voin myös kuunnella Pikku G:tä).

Olin aikoinaan aktiivinen NoFissa, ja muillakin foorumeilla, mutta viimeisen muutaman vuoden aikana kiinnostus foorumeihin katosi lähes täysin. Tuskin kirjoittelen täällä paljon, mutta yritän käydä moderoimassa (ehkä myös meemaamassa) niin usein kuin kiireiltäni ehdin, juttelun hoidan luultavasti enemmän Discordin puolella.

Mun repussa olis varmaan Super Mario All Stars + World tai Yoshi's Island SNESille, Terminator 2 tai joku vanha (80-90-luvun) komedialeffa, Internet is for Music ja random esineenä joku Eckhart Tollen kirja tai kumikana.

Ööh, joo...