- Viestiketjun aloittaja
- #61
Kiitos, että tarjosit apuasi. En ole vielä varma, tarvitsenko sitä. Ajattelen, että pelistä kannattaisi tuottaa traileri jo pelkästään sen takia, että en aio kehittää siitä ilmaista demoversiota. Harkitsen vielä muutamia asioita, jotka vaikuttavat trailerin tuottamiseen :Toimita mail@fintendo.fi muutaman minuutin edestä pelikuvaa (eri kentistä) ja vähintään minuutin pituinen pelibiisi tai kaksi, niin katson voinko tehdä jotain. Ääniefektejähän ei tarvitse, jos laittaa soimaan vain biisin taustalle.
Suosittelisin myös vaikka Twitterin tai FB-sivun luomista pelille ja screenshottien / giffien / musiikin jakaamista vaikka kerran päivässä englanniksi hashtagien kanssa (Picture of the day), jos haluaa jotain halpaa markkinointia tehdä.![]()
Olen selvittänyt alkuvuoden aikana paljon Moonboundin julkaisuun liittyviä asioita Nintendon kanssa. Yllätyin, kun sain tietää, että traileri ei ole enää pakollinen Nintendo 3DS -pelien julkaisussa. Traileri on myös mahdollista lisätä pelin Nintendo eShop -sivulle sen julkaisun jälkeen. Pelin trailerista pitäisi kuitenkin tuottaa vähintään neljä eri versiota, koska Amerikan Nintendolla ja Euroopan Nintendolla on eri vaatimukset pelien trailereille. Amerikan ja Euroopan trailereista pitää tehdä matalaresoluutioiset versiot 3DS-konsoleille ja korkearesoluutioiset versiot esim. YouTubeen.
Haluaisin tehdä pelin trailerin veljeni kanssa, mutta hän yrittää valmistua tällä hetkellä TAMK:sta. Tarvitsen tällä hetkellä hänen apuaan viimeisten pelistä puuttuvien grafiikoiden piirtämiseen. Hänellä pitäisi olla enemmän vapaata aikaa loppukeväästä ja alkukesästä. En voi olla varma, kuinka nopeasti peli läpäisee Nintendon hyväksymistestauksen. Pelin julkaisu viivästyy heti, jos Nintendo löytää pelistä jotain korjattavaa. Tämä vaikuttaisi myös siihen, kuinka nopeasti traileri pitäisi tuottaa.
Pelistä ei kannata kaapata vielä videoita, koska sen grafiikan tekeminen on kesken.
Olen päättänyt, että en aio perustaa yritystä Moonboundin julkaisua varten, vaan julkaisen sen yksityishenkilönä omalla nimelläni, koska se on onneksi Nintendon puolesta mahdollista. Suunnittelen pelin markkinointia tämän päätöksen perusteella. En halua julkaista pelistä liikaa materiaalia, koska haluan, että yllätytte pelissä olevista asioista.