Suomalainen Moonbound-peli tulossa Nintendo 3DS -konsolille!

Keskustelu osiossa Nintendo 3DS ja mobiili, aloittajana Tenzen78, 29.4.2018.

1. Tenzen78

Tenzen78 Nintendo-kehittäjä

Kiitos, että tarjosit apuasi. En ole vielä varma, tarvitsenko sitä. Ajattelen, että pelistä kannattaisi tuottaa traileri jo pelkästään sen takia, että en aio kehittää siitä ilmaista demoversiota. Harkitsen vielä muutamia asioita, jotka vaikuttavat trailerin tuottamiseen :

Olen selvittänyt alkuvuoden aikana paljon Moonboundin julkaisuun liittyviä asioita Nintendon kanssa. Yllätyin, kun sain tietää, että traileri ei ole enää pakollinen Nintendo 3DS -pelien julkaisussa. Traileri on myös mahdollista lisätä pelin Nintendo eShop -sivulle sen julkaisun jälkeen. Pelin trailerista pitäisi kuitenkin tuottaa vähintään neljä eri versiota, koska Amerikan Nintendolla ja Euroopan Nintendolla on eri vaatimukset pelien trailereille. Amerikan ja Euroopan trailereista pitää tehdä matalaresoluutioiset versiot 3DS-konsoleille ja korkearesoluutioiset versiot esim. YouTubeen.

Haluaisin tehdä pelin trailerin veljeni kanssa, mutta hän yrittää valmistua tällä hetkellä TAMK:sta. Tarvitsen tällä hetkellä hänen apuaan viimeisten pelistä puuttuvien grafiikoiden piirtämiseen. Hänellä pitäisi olla enemmän vapaata aikaa loppukeväästä ja alkukesästä. En voi olla varma, kuinka nopeasti peli läpäisee Nintendon hyväksymistestauksen. Pelin julkaisu viivästyy heti, jos Nintendo löytää pelistä jotain korjattavaa. Tämä vaikuttaisi myös siihen, kuinka nopeasti traileri pitäisi tuottaa.

Pelistä ei kannata kaapata vielä videoita, koska sen grafiikan tekeminen on kesken.

Olen päättänyt, että en aio perustaa yritystä Moonboundin julkaisua varten, vaan julkaisen sen yksityishenkilönä omalla nimelläni, koska se on onneksi Nintendon puolesta mahdollista. Suunnittelen pelin markkinointia tämän päätöksen perusteella. En halua julkaista pelistä liikaa materiaalia, koska haluan, että yllätytte pelissä olevista asioista.

Genkku tykkää tästä.
  2. Tenzen78

Moonboundin viidennen Rakh-kuun tasot valmistuivat tänään. Julkaisen sen kunniaksi kuusta ensimmäisen screenshotin ja kaksi spriteanimaatiota.

Rakh-kuun taso 5-2 Normal-vaikeustasolla :

Rakh on armoton vulkaaninen helvetti, jossa vaeltavat tulesta muodostuneet olennot. Taso 5-2 esittää laavameressä olevaa saarta. Screenshotissa näkyy kolme kuun vihollista : Fire elemental (pyöreä tuliolento), greater fire elemental (humanoidimainen tuliolento) ja Rakh phoenix (tulilintu).

Fire elemental :

Rakh phoenix :
    Rikoin myös eilen 3000 työtunnin rajan. Veljeni on piirtänyt grafiikkaa peliä varten kohta 300 tunnin ajan. Projektissa mukana olevat ystäväni eivät ole laskeneet omia työtuntejaan. Projektin laskettujen työtuntien yhteismäärä on siis tällä hetkellä lähes 3300 tuntia.

3. Tenzen78

Joudun valitettavasti kertomaan teille taas huonoja uutisia : Moonboundin kehitystyö oli pysähdyksissä neljän viikon ajan edellisen viestini jälkeen, koska olin sairaslomalla. Aloin saamaan ahdistusoireita, joista olin kärsinyt kerran aikaisemmin vuosituhannen vaihteessa. Olin myös fyysisesti ja henkisesti uupunut viimeisen puolen vuoden työnteosta.

Aloin palata hiljalleen projektin pariin viime viikolla. Jatkan pelin viimeisten grafiikoiden työstämistä veljeni kanssa ensi viikolla. Kirjoitan huomenna lisää pelin tilanteesta.

4. Tenzen78

Moonboundin Amerikan version valmistumisesta puuttuu enää kolme kokonaisuutta, joista kaksi liittyy pelin ohjelmointiin. Kolmas puuttuva kokonaisuus on pelin neljännen Glacius-kuun taustagrafiikoiden piirtäminen ja lisääminen peliin, jonka aloitin veljeni kanssa ennen sairastumistani. Pelin tasojen taustagrafiikoista on valmistunut tähän mennessä n. 85%.

En aio ohjelmoida Moonboundiin tutoriaalia, koska pelin valmistuminen on viivästynyt jo aivan liian paljon. Olen kuitenkin huomioinut tämän puutteen pelissä kahdella eri tavalla. Pelin kaksi ensimmäistä tasoa ovat melko helppoja, mikä helpottaa pelin pelattavuuden opettelua. Kirjoitin myös pelin sähköiseen ohjekirjaan Gameplay Instructions -osion, joka sisältää yksityiskohtaista tietoa pelin kontrolleista, pelattavuudesta ja vaikeustasoista.