Suomalainen Moonbound-peli tulossa Nintendo 3DS -konsolille!

Keskustelu osiossa Nintendo 3DS ja mobiili, aloittajana Tenzen78, 29.4.2018.

  1. Tenzen78

    Tenzen78 Nintendo-kehittäjä

    En halua kehittää pelistä demo-versiota, koska sen tuottaminen vaatisi minulta paljon ylimääräistä työtä, mikä viivästyttäisi entisestään pelin lopullisen version valmistumista ja julkaisua.

    Pelin demo-versioiden julkaisu Nintendo eShopissa on työlästä, koska niiden täytyy käytännössä läpäistä Nintendon valmiiden pelien hyväksymis- ja julkaisuprosessi. Pelin markkinointimateriaalien (mm. pakollinen Nintendo eShopin kuvamateriaali) pitäisi myös olla tämän vuoksi valmiina paljon tavallista aikaisemmin. Moonboundin nykyinen kehitystilanne tekisi myös aikaisemmin julkaistavan pelattavan demon tekemisestä hankalaa.
     
  2. Tenzen78

    Tenzen78 Nintendo-kehittäjä

    En vastannut tähän kysymykseen aikaisemmin, koska en halunnut paljastaa yksityiskohtia pelin pelattavuudesta tai vaikeustasoista. Voisin kertoa nyt niistä jonkin verran :

    Moonbound on perinteinen, pelaajan taitoa korostava arcade-peli. Halusin tehdä pelistä alusta lähtien haastavan ja pelaajan taitojen kehittymisestä palkitsevan. Pelin tasot ovat melko pieniä, mutta ne ovat parhaimmillaan (ja varsinkin vaikeammilla vaikeustasoilla) hyvinkin intensiivisiä. Pelaajan täytyy kerätä tason läpäisemiseksi kaikki sen energiakristallit. Pelaajan hahmot voivat kantaa kerralla vain yhden esineen, joten pelaajan täytyy aina liikkua ensin esineen luokse ja palata sen jälkeen takaisin tason aloituspisteenä toimivalle avaruusalukselle. Moonbound vaatii pelaajalta mm. nopeaa päätöksentekokykyä, paineensietokykyä, tason tilanteen hahmottamista, useiden asioiden samanaikaista seuraamista sekä eri tyyppisten vihollisten ja tasojen tuntemista. Kokeneemmat pelaajat voivat kerätä kaikille pelin tasoille sijoitettuja mineraalinäytteitä, jotka toimivat pelissä bonusesineinä. Pelaajan ei ole pakko kerätä tasojen hankalimpiin kohtiin sijoitettuja mineraalinäytteitä tasojen läpäisemiseksi, mutta niistä saatavat bonuspisteet nopeuttavat lisäelämien saamista. Pelin vaikeustaso nousee tasaisesti pelin edetessä. Pelaaja voi aina jatkaa peliä game overin jälkeen saavuttamansa tason alusta tai aloittaa uuden pelin haluamaltaan tasolta level selection -valikosta.

    Moonbound-pelissä on neljä vaikeustasoa, jotka koostuvat muutamasta eri asiasta. Kaikissa pelin kuissa on vaarallisuudeltaan eri tasoisia vihollisia. Pelin vaikeustasot määrittelevät tasoilla olevat viholliset. Pelaaja kohtaa vaikeampien vaikeustasojen tasoilla vaarallisemman ja suuremman vihollisryhmän. Pelaajaan kohdistuu vaikeammilla vaikeustasoilla enemmän painetta ja pelaajalla on urheilutermejä käyttäen vähemmän aikaa ja tilaa tehdä ratkaisuja. Vaikeustaso määrittelee myös pelaajan aloituselämien määrän ja lisäelämien toistuvat pisterajat. Esim. pelaaja saa Easy-vaikeustasolla runsaasti elämiä ja voi saada niitä melko nopeasti lisää, jolloin pelaajalla on varaa tehdä paljonkin virheitä. Pelaaja saa vaikeimmalla Hardcore-vaikeustasolla vain yhden elämän eikä voi saada niitä lisää, joten pelaaja ei voi tehdä pelin läpäisemisen aikana ainuttakaan isompaa virhettä.

    Olen pyrkinyt asettamaan pelin Normal-vaikeustason sopivan haastavalle tasolle pelin kehittämisen aikana. Määrittelen pelin muut vaikeustasot sen pohjalta projektin loppupuolella.
     
    Garo tykkää tästä.
  3. Tenzen78

    Tenzen78 Nintendo-kehittäjä

    Moonboundin ensimmäiset markkinointimateriaalit valmistuivat tällä viikolla ja Nintendo on hyväksynyt ne julkaisua varten! Kokosin ne Dropboxiin, josta voitte myös ladata ne :
    https://www.dropbox.com/sh/7thyv5ff6k5wsjn/AAASLJ9bjCe0tFwzWkMS3q9wa?dl=0

    Ensimmäisten teaser-materiaalien sisältö :
    1. Moonboundin virallinen logo (sis. pixel art - ja vektorigrafiikkaversiot)
    2. Pelin Nintendo eShop -mainoskuva
    3. United Earth Explorers -järjeston (lyh. UEE) logo, jota käytetään pelin juonessa ja sen ikonina (sis. pixel art - ja vektorigrafiikkaversiot)
    4. Pelin game over -scenen taustakuva
    Nintendo eShop -mainoskuva paljastaa lisää asioita pelistä. Lisäsin materiaaleihin myös kuvat kahdesta UEE:n logolla varustetusta t-paidasta, jotka teetätin itselleni viime viikolla. Paidat on tuotettu Moonbound_UEE_logo_vector.ai -kuvasta, joka löytyy Dropboxista.
     
    Myy100 tykkää tästä.
  4. Tenzen78

    Tenzen78 Nintendo-kehittäjä

    Moonboundin musiikit valmistuivat viime viikolla, joten ajattelin julkaista sen kunniaksi pelin Trogor-kuun musiikin, joka löytyy edellisen viestin Dropbox-linkin kautta Soundtrack-hakemistosta.

    Lisäsin Dropboxiin jo aikaisemmin suurennetun taustakuvaversion pelin Nintendo eShop -mainoskuvasta (Moonbound_Nintendo_eShop_banner_wallpaper.png, 1920 x 811 px). Kaikki pelin julkaistut materiaalit voi ladata kerralla Dropboxista .zip-tiedostona Download-napista.

    Onko teillä kommentteja tai kysymyksiä pelistä tai sen markkinointimateriaaleista?
     
    njrss tykkää tästä.
  5. Garo

    Garo Jäsen

    Täytyy sanoa, että pidän kovasti tuosta UEE:n logosta. Oikein tyylikäs tapaus.

    Pystytkö kertomaan, kuinka hyvin mainoskuva ja game over -ruutu vastaavat itse pelin grafiikkaa?
     
  6. Artzei

    Artzei Nuija

    Onko pelistä tekeillä jotain teaseri traikkua? Tai edes jonkinlaista kuvaa?