Mega Man 11

Tervetuloa Fintendoon!

Fintendo on suomalaisten Nintendo-pelaajien keskustelupaikka.

Andyliini

Tyhmä
Toimitus
30.4.2017
358
Tampere
Onnea vaan itseni kaltaisille uunoille jotka sortuvat fanituspäissään (tai ihan kuriositeettina jos ovat onnistuneet välttämään) ostamaan myös tuon kakkoskokoelman joka sisältää kyllä sen tason ongelmajätettä että oksat pois. Harmittaa jo valmiiksi että sen ostan...

Olen myös osa ongelmaa. Tapa julkaista nämä pelit on vähintäänkin kyseenalainen, varsinkin Euroopassa, jossa virallisesti julkaistaan vain digitaalisesti kaikki Capcomin pelit. Olen kuitenkin ostamassa sekä orkkiskokoelmat, että X-kokoelmat heti julkaisupäivänä täyteen hintaan.
 

Norsukampa

"His coconut gun, can fire in spurts"
Toimitus
8.5.2017
609
Turku
Olen kuitenkin ostamassa sekä orkkiskokoelmat, että X-kokoelmat heti julkaisupäivänä täyteen hintaan.

Ai niin unohdin kokonaan alkuperäiskokoelmat. Ne löytyvät jo PC:lle, 3DS:lle (pl. se toinen osa jostain sattuneesta syystä) ja PS4:lle joten ostetaan nyt sitten vielä neljännenkin kerran. Miksi aikuinen ihminen tekee näin...?

E3-messuilla toivon mukaan saadaan lisää tietoa tästä otsikon uutukaisesta. Capcomilla ei luonnollisesti omaa show'ta tai presistä messuilla ole joten homma on toivon mukaan nakitettu konsolivalmistajien ohjelmien yhteyteen. Toivottavasti esitelty matsku ei ole vain sekunnin vilahdus jossain latauspelipotpurissa vaan ihan kunnollinen esittely.
 

Tingle

Paavo
1.5.2017
465
Turku
J

Jonelink

Vieras
Capcom Europe on kertonut, että pelistä julkaistaan ainoastaan digitaalinen versio, sekä uusi Mega Man amiibo ei julkaista täällä päin. Harmillista on kyllä. Olisihan mukava kuulla perustelut siitä että miksi muualla se julkaistaan fyysisenä kun täällä ei.
 

Myy100

Jäsen
1.5.2017
376
Capcom Europe on kertonut, että pelistä julkaistaan ainoastaan digitaalinen versio, sekä uusi Mega Man amiibo ei julkaista täällä päin. Harmillista on kyllä. Olisihan mukava kuulla perustelut siitä että miksi muualla se julkaistaan fyysisenä kun täällä ei.
Noh, onneksi Switchissä ei ole region lockia.
 

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Capcom Europe on kertonut, että pelistä julkaistaan ainoastaan digitaalinen versio, sekä uusi Mega Man amiibo ei julkaista täällä päin. Harmillista on kyllä. Olisihan mukava kuulla perustelut siitä että miksi muualla se julkaistaan fyysisenä kun täällä ei.

Tuo Capcomin toiminta Switchin fyysisten pelien osalta on kyllä täysin ala-arvoista. No sitten jää henkilökohtaisesti Mega Man 11 ostamatta jos sitä ei fyysisenä saa.
 

bËst

Jäsen
30.4.2017
322
Kunnon nostalgiahuurussa nyt valmistautunut Megaman 11:sta varten. Peli itsessään vaikuttaa oikein aidolta Megamanilta ja toivon mukaan se tavoitetaan.

Ikävä kyllä samaa ei voi sanoa kaikista aikaisimmista osista. Erityisesti 7 ja 8 olivat juuri niin huonoja kuin pelkäsinkin kun aikoinani jätin ne pelaamatta.

Turhat animaatiot ja dialogit, hitaat vuoropuhelut ja epäloogiset valikot eivät hengitä Megamanin syvintä olemusta unssiakaan.

Seiskan vielä jotenkin kesti, mutta kasin kohdalla olin menettää toivoni: surkeita weaponeita, huonoja robotmastereita, turhia dialogeja, joita piti kuoleman jälkeen toistaa ja toistaa (tämä ehkä enemmän seiskan ongelma) sekä kenttiä jotka olivat aivan turhan pitkiä tarjoamatta mitään uusia haasteita.

Ja se robotmastereiden ääninäyttely.... Ekan Bossin kohdalla se oli surkuhupaisaa niin että nauratti, mutta myöhemmin se otti vain pannuun.

Onneksi ryhtiliike tehtiin, sillä 9 ja 10 on erinomaisia pelikokemuksia ja Megamanin tyylille uskollisia. Retro ote on tässä tapauksessa enemmän kuin edukseen.

Että toivon mukaan megaman 11 ammentaa siitä, mikä on aina ollut Megamania parhaimmillaan ja virheettömimmillään
 

Mustaviini

Lord of Multitaskin. Keeper of Stories
30.4.2017
12
Oulu
Harmillista, ettei Megaman 7 maistunu. Itse en kyseisestä pelistä alkupäässä paljoa välittänyt, mutta nyt kun pari kertaa läpi pelannut niin todellakin lämmennyt pelille ja se on noussut itselläni yhdeksi suosikeistani. Kyseinen peli kun alkudialogikankeuden jälkeen alkaa tiukentumaan.

Iso Spritekoko on kenttädesignillä suurimmaksi osaksi kierretty, ja hirveitä refleksiansoja ei ole. Soundtrack on muutamassa paikassa todellakin tiukka, vaikka kyseisen pelin instrumentit eivät ihan makuuni ole. Wily Stage 1, Shade Man ja Frost man ainakin näin alussa nousevat mieleen.

Subweaponit ovat moni hyödyllisiä ja tehokkaita boss-fightien ulkopuolella. RUSH-SUPER adaptor on aivan järkyttävän lystiä käyttää ja lähes kaikissa kentissä on secrettejä ja hidden routeja, joita on hauska tutkia ja parantaa uudelleenpeluuarvoa. Myös loppua kohden peli alkaa olemaan mukavan vaikea.

Erittäin aliarvostettu helmi sarjassa ja harmi jos nimeät näin yleisesti surkeaksi.

Megaman 8:sta en vielä paljoa voi sanoa kun pari kertaa läpi pelannut. Rock-ball on todella hauska movement tech itemi, mutta aikalailla muuten aika kuiva peli verrattuna seiskaan. Hyvin paljon takapakkia.

Megaman & Bass... SIINÄ on objektiivisesti paska megaman.

Mitä Megaman 11:ta odotukseen... Vaikea sanoa mitään. Teoriassa visuaalisesti peli näyttää ihan hyvältä, mutta mikä tekee tai rikkoo megamanin on puhtaasti level-design, sub-weaponien käyttö, musiikit ja pikkunippelit, mitä muista peleistä ei välttämättä löydy. Tottakai hankin kunhan saan, mutta en erityisen innolla odota.
 
Viimeksi muokattu:

Andyliini

Tyhmä
Toimitus
30.4.2017
358
Tampere
Persketin Capcom, kun ei fyysistä peliä Euroopassa Switchille julkaise. Haluan tämän pelin kuitenkin Switchille ja tilaan fyysisen version Ameriikasta, eipä tuo hinnalla ole muutenkaan pilattu.
 

C://anatti

SW-1913-4919-4972
3.5.2017
7
Demo ladattu ja peli ennakkotilattu.
Aivan hyvältä vaikuttaa, lämmittää sedän mieltä.
Power- ja Speed-modet vaatii kyllä totuttelua
 

Norsukampa

"His coconut gun, can fire in spurts"
Toimitus
8.5.2017
609
Turku
Varmaan sellaiset kymmenisen kertaa hinkannut demon läpi ja ai että sentään. Klassikko on palannut uusissa kuoseissa ja homma toimii kuin VR:n kulkuneuvojen saniteettitilat. Uusi Gear-systeemi ei ehkä niin paljoa päässyt vielä oikeuksiinsa tässä demossa, mutta toivon että sillä leikitteleminen esim. pienien palkitsevien tasoloikkapuzzlejen muodossa, on enemmänkin sääntö kuin poikkeus läpi pelin keston. Graafisesti meno oli kaunista ja audiopuolella musiikit sitä taattua Mega-laatua. Vihollisten ja nimikkohahmon mölinä ei omasta mielestä oikein iskostunut korviin niin hyvin kuin olisi pitänyt.

Voisi tästä puhua vaikka ikuisuuden mutta menen takaisin jatkamaan suunnittelemista. Tavoitteena olisi Cartman-tyylinen syväjäädytys pelin julkaisupäivään asti joten vielä on työtä tehtävänä.
 

Andyliini

Tyhmä
Toimitus
30.4.2017
358
Tampere
Mä en tiedä mikä tuossa mätti itselläni tuossa demossa. Tuntui, kuin Megamanin hitbox olisi ollut arvaamaton, ja olisin ottanut osumia vihollisista, jotka vanhoissa peleissä olisivat menneet ohi. Lisäksi ole kohdannut tilanteita, joissa Megamies ottaa ilmassa osuman, tipahtaa kuilun reunalle, mutta yhtäkkiä liukuu alas ja kuolee. Tällaista en ole nähnyt sitten ykkösosan.

Muutoin osuvaa tasoloikkaa.
 

Tingle

Paavo
1.5.2017
465
Turku
Aika väkinäisen tuntuinen demo. Sen sijaan että pelaajan pitäisi itse keksiä ratkaisu pelin haasteisiin, peli tarjoaa liian usein vain yhden ratkaisun ja esittelee sen rautalangasta. Ainoastaan mainiot aseet ja hidastukset toivat luovuutta peliin. Toivottavasti muut kentät ovat parempia, mutta eiköhän ihan kelpo peli ole.
 

Rokku

Prinny
6.6.2018
15
Sen sijaan että pelaajan pitäisi itse keksiä ratkaisu pelin haasteisiin, peli tarjoaa liian usein vain yhden ratkaisun ja esittelee sen rautalangasta. Ainoastaan mainiot aseet ja hidastukset toivat luovuutta peliin.
En ole ihan varma mitä tässä asiassa tarkoittaa "keksiä ratkaisu pelin haasteisiin", kyseessä nyt ei kuitenkaan ole mikään puzzle-peli. En tiedä millä tavalla vaihtoehtoja on vähemmän kuin aiemmissa osissa, kuitenkin 2D-toimintatasohyppelyssä se varsinainen päätöksenteko yleensä rajoittuu siihen että mitä asetta käytät tai hyppäätkö vihollisen yli vai et. Ajattelisin että Gear-systeemin ansiosta päinvastoin valintoja on enemmän kuin aiemmin. Ja ovatpa ainakin charge shot ja liukuminen taas mukana kun olivat poissa pelistä kaksi edellistä osaa.
 
Viimeksi muokattu:

Tingle

Paavo
1.5.2017
465
Turku
Liukuhihnalle putosi niitä labyrintteja, eikä niistä voinut mennä läpi kuin yhdellä pelin alleviivaamalla tavalla, tai skipata hidastamalla aikaa. Sitten se pelattiin uudestaan. Minipomossa liikuttiin pelin määräämään paikkaan, jos käy tuuri saa ampua. Sitten sama uusiksi. Mega Man toimii, kun oikeaa lähestymistapaa ei hierota suoraan pelaajan naamalle, ja ratkaisuja on useampia. Parhaimmillaan pelaaja ohjaa Mega Man liikkeiden kanssa yhtäaikaisesti kenttää ja sen vihollisia haluaamallaan tavalla. Taistelussa virtahepoa vastaan Ring Manin kentässä, pelaajan pitää laskea virtahevon alustaa, ampua virtahepoa, sekä samalla ohjata ohjukset turvallisesti huti. Concrete Manin kentän alussa pelaajan horisontaalinen sijainti määrittää paikan, johon lintu tiputtaa murikkansa - samalla pitäisi ajoittaa hypyt rotkojen yli, joista puskee vakaalla tahdilla vihollisia ylös.

Sen moukarivihun sai aina ammuttua kaukaa, pelkkää ajanhukkaa moinen. Ladattava panos tekee pelistä heti huonomman, se palkitsee pelaajaa tyhjäntoimittamisesta. Taistelu Block Mania vastaan ei ole taistelu, vaan Linnanmäkiajelu ihmisille, jotka eivät pidä videopeleistä.
 

Myy100

Jäsen
1.5.2017
376
Mega Man 11 meni juuri läpi. On kyllä paras Mega Man-peli pitkään aikaan.