Foorumipeli: Kalosin kaappaus!

Tervetuloa Fintendoon!

Fintendo on suomalaisten Nintendo-pelaajien keskustelupaikka.

bËst

Jäsen
30.4.2017
322
Nämä allekirjoittaneeseen kohdistuneet epäilyt ovat tottakait pelin luonteeseen kuuluvia, mutta ihan selkeää polttoa tässä on ilmassa.

Scope... Tuo kirottu työkalu tekee allekirjoittaneesta helpon uhrin, jonka raketit haluavat pois kierrosta ja siihen on helppo puhua muut mukaan kiska tieto on valtaa. Oikeissa käsissä tieto on hyvin tärkeä apuväline, mutta ymmärrettävästi väärissä käsissä tilanne on päinvastoin. Eli oma luottamukseni ajautui tästä tuuliajolle.

Tämä villen kokema 3xflare tuli liigalle epäilemättä huonoon väliin. Rupesin myös miettimään tuota votea, kun muutkin sanoivat että aika moni sitä puolsi.

Rupesin uudelleen miettimään sen kautta, että olisiko rush ollut kierrolla sittenkin raketti, jota porukka puolsi, rushilla kun todella vahva luottamus kaikilla. Näin ollen huonon noston vuoksi pääsi kuin koira veräjästä. Lisäksi tämän motiivin perusteella oli helppo leimata allekirjoittanut ja Ville.

Kenties riski oli minimoituna, että aikaisemmalla kierroksella oli revitty liigoja pois. Tästä syystä flarejen oli helppo ottaa riski ja puoltaa ääni. Parempaa optiota kun tuskin olisi ollut, jos tiesivät että Lysandre ei kierrolla pääsisi.

Tässä skenaariossa isoin ristiriita onkin tuo Mannen vastustava ääni viime votessa. Ja lisäksi kovin halukas välttämään itse eliminaatioksi tulemista (kuten me kaikki). Voisiko siis olla Lysandre, joka ei tiedä liittolaisiaan ja näin ollen ei ollut muuta optiota kuin äänestää ei viime kierroksella?

Genkku

¯\_(ツ)_/¯
Ylläpitäjä
12.4.2017
800
Rovaniemi
Eliminoitavaksi on mielestäni kaksi vaihtoehtoa: Kong ja Manne. Kong recordin puolesta ja siksi, ettei kaveria varmaan äänestetä kertaakaan enää ministeriksi tai mestariksi. Mielestäni Manne olisi kuitenkin parempi eliminoitava useasta syystä. Voin toki olla väärässäkin kaverin liigalaisuudesta, koska epäonnistumisen jälkeinen backpedalaus voi olla aitoakin, mutta myös oveluutta.

Itse kyseenalaistan hieman Mannen tukea ville-bEstille, epäröintiä Rushin kanssa (jota myös bEst teki), minun aiemman ministeritarjoukseni ohittamista, häneltä aiemmin saamaani "varman" riviflaren leimaa (myös bEst asetteli samaa viittaa aiemmin) sekä sikäli hyvin perusteltua syytä pitää minut poissa ministerin pallilta tällä vuorolla pelipaikkani vuoksi. Tämä voisi kieliä siitä, että Manne tietää muiden roolit ja toivoo bEstiä (Lysandre?) ministeriksi. En myöskään usko, että Mannea halutaan mestariksi tai ministeriksi Kong-vuorojen tulosten perusteella.

Toinen syy on se, että Mannen eliminoimalla on mahdollista skipata minun ja Artzein mestarivuorot, (Vai meneekö äänestys läpi 3-3 tilanteessa?) ja siirtyä suoraan Rushin mestarivuorolle nostamatta random flarea pakasta. Olisin tuolloin käytettävissä Rushin ministeriksi ja jos 2L1F tai edes valinnan mahdollisuus on totta, tulee voitto kotiin liigalle. Kolmella flarella peli ei päättyisi, jos olen ministerinä. Kuten aiemmin sanoin, mielestäni kaikki tällä hetkellä tarjolla olevat ministeriehdokkaat ovat liian riskialttiita. Artzei ja bEst voivat olla kumpikin Lysandreja. Ellei sitten Artzei valitse esimerkiksi minua ministeriksi ja enemmistö on sitä mieltä, että pari on hyvä. Tuolloin vaarana on vain se, että flare-Artzei pelaa itselleen reaper clothin.

Viimeksi muokattu:

Rush

Hovifyysikko
Super Fintendo
1.5.2017
560
Jyväskylä
Hyväksyn että ville käyttää Reaper Clothin bËstiin, tai sitten itseensä jos se on sallittua. Ei meidän arvokas liiganeuvosto siedä tuollaista töpeksimistä. :)

Joko Kongin tai villen on pakko olla Flare, koska muuten kuuden perättäisen Flaren nosto on mahdottomuus tässä vaiheessa. Villellä on ollut huimat kaksi tilaisuutta hyllyttää arvokkaita liigakortteja viime sekoituksen jälkeen, Kongilla yksi. Lisäksi Kong käytti scarfin villeen, kun konsensus oli, että minä lähden ministeriksi. Flaren kannalta tuo siirto olisi ollut käytännössä pelin luovuttaminen etenkin, jos ville on liigalainen. Halusiko joku oikeasti että listaan kaikki syyt, miksi minä en voi olla Flarelainen? :)

ville ja bËst ovat Flaressa, ei tässä muut vaihtoehdot käy tarpeeksi mulle järkeen. Kolmannen Flaren identiteetti onkin vaikeampi sanoa, mutta todennäköisesti se on Manne. Genkkua en vielä täysin vapauttanut myöskään epäilyistä. Kutina on, että Kong ei ole Flare (vaikka pistesaldo onkin vähän heikko), ja artzei tuskin on Flare koska kaikki muut on toimineet epäilyttävämmin.

Niin tai näin, epäilen suuresti, että Reaper Cloth osuisi edes vahingossa Flarelaiseen...

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
ville ja bËst ovat Flaressa, ei tässä muut vaihtoehdot käy tarpeeksi mulle järkeen.
Ymmärrän kyllä, että tähän johtopäätökseen on helppo päätyä, ja jonkun muun tapauksessa varmaan päätyisin siihen itsekin. Joskus totuus on kuitenkin tarua ihmeellisempää. Vaikuttaa vahvasti siltä, että Flare-jengi ottaa kaiken irti epäonnistuneesta vuorostani, sillä se antaa heille hieman liikkumatilaa ja vie huomiota heidän niskastaan pois. Lisäksi minun on muistutettava, että en suinkaan puhunut palturia sinusta operaation epäonnistuessa. Flarelainen olisi varmasti tehnyt näin, sillä kolmen Flare-kortin nosto on epätodennäköistä.

Muistutan, että minulla on vain yksi kaatunut operaatio takanani. Jos sen takia leimaat minut Flareksi, niin kyseenalaistan hieman teikäläisen identiteetin.

En osaa tällä hetkellä varmasti sanoa, ketkä ovat Flarelaisia. Kong vaikuttaa hyvin todennäköiseltä sellaiselta, ja myös Manne on täysin mahdollinen. Voin myös nähdä joko Genkun tai Artzein potentiaalisina Lysandreina. Rush on heittämässä minua bussin alle, mikä vähemmästäkin herättää epäilykseni. bËstiä kohtaan olen myös hieman varovainen, mutta en osaa sanoa hänestä muuta kuin sen, että hän puhui Scopen osalta totta. Totuus kuitenkin on, että kaikki tässä poppoossa eivät voi olla Flaren puolella, joten liigalaiset pitää filtteröidä porukasta.

Genkku

¯\_(ツ)_/¯
Ylläpitäjä
12.4.2017
800
Rovaniemi
Ostan kaikille peliin osallistuville jäätelöt, jos olen Lysandre. Strösselillä.

Edit: Uskon pelin päättyvän viimeistään Rushin vuorolla (jos minä tai Artzei toimii mestarina ennen sitä), eikä bEstiä ole pakko valita ministeriksi, siksi pitäisin bEstin vielä pelinappulana.

Viimeksi muokattu:

Manne

MonHun-masokisti
Super Fintendo
30.4.2017
188
Tampere
Ostan kaikille peliin osallistuville jäätelöt, jos olen Lysandre. Strösselillä.

Korotan. Lupaan elinikäisen Super Fintendo-jäsenyyden aiheuttamastani mielipahasta, jos paljastut joksikin muuksi kuin Flareksi. Sekin vaikka strösselillä.

Annoin tuuman verran siimaa ja heti alettiin ampua raskailla tykeillä ja ehdottamaan vakavasti meikäläisen eliminointia. Homman nimihän on sitä paitsi se, että liiga on ainakin aikaisemmissa peleissä vaatinut enemmistöltä kyllää äänestyksien läpimenoon, että mikäli sikäli en nyt sitten olisikaan Flare tai Lysandre, mitkä kummatkaan eivät käy järkeen, jos vähän kelailee peliä taaksepäin, olisi eliminointini viittä vaille liigan loppu. Muistuttaisin myös, että olen ollut pelkkänä ministerinä, joten vastuuta epäonnistuneista operaatioista Kongin kanssa on aivan turha sysätä meikäläiselle. Ylipäätään se fakta, että olen Kongin johtamien operaatioiden vuoksi saanut näinkin paljon lokaa niskaani (alkanut jo ennen tätä toista epäonnistumista), kielii enemmänkin siitä, että Kong voisi olla liigalainen ja sauma Flarelaisille syyttää kahta kärpästä kerralla oli liian hyvä jättää käyttämättä. Paitsi, jos Flaret ovat neroja ja hämmennystä aiheuttaekseen argumentoineet toisiaan vastaan pitkin peliä.

Vaikka viime käänteiden myötä tuntuisi todennäköiseltä, että sekä ville että bËst olisivat pahiksia, on täysin mahdollista, että villestä puhuttiin scopetuksen yhteydessä totta. Tämä ei toki takaa bËstin osalta vielä liigalaisuutta, varsinkin, koska pyörittelee mahdollisuutta sinnikkäästi Rushin pahikseudesta. Tämä, ja osaltaan Genkun pienimuotoinen vastustus bËstin eliminointia vastaan väkisinkin vahvistaa ajatusta siitä, että ideassa poistaa bËst voisi olla järkeä. Siinä tapauksessa, että villekin on Flare, on peli selvä, koska tällöin bËst on automaattisesti pois laskuista ja viiden pelaajan joukosta osuu melko varmasti liigalaiseen, vaikka vetäisi arvalla. Tällöin liigalaisen poisto olisi kaiken lisäksi helppo perustella, paitsi kenties Rushin kohdalta.

Koska liigan voitto käytännössä edellyttää, että ville on liigalainen, en näe muuta järkevää tapaa perustella omat ehdotukseni kuin haarukoimalla tämän olettamuksen mukaisesti varmat liigalaiset, eli käyttäjä-villen, Rushin ja itseni, pois kuvioista. Jäljelle jäisivät bËst, Genkku, Kong ja Artzei, joiden järjestys menee asteikolla mallia RIP flare-RIP liiga.

E:
Niin, tässähän olisi nyt jo liiga täynnä ja yksi ylimääräinenkin, jos kaikkien vakuutukset liigalaisuudestaan pitäisivät paikkaansa. Kongilla ja Artzeillakin lienee vielä viimeiset sanansa sanottavanaan.

Viimeksi muokattu:

bËst

Jäsen
30.4.2017
322
Voin lisätä oman liigalaisuuten puolesta panokseksi vielä Genkun stösselin ja Mannen Fintendo VIP:n päälle koko Seinäjoen herruuden luovuttamisen parhaiten ansioituneelle liigalaiselle.

TIedän, liigan ampuvan itseltään jalan irti, jos allekirjoittanut eliminoidaan. Loppujen lopuksi omat näyttöni ja osallisuuteni syntyneeseen kaaokseen ovat äärimmäisen pienet. Olin kahdella operaatiolla mukana, joista toisessa mestarina ja näin ollen vaikutusvaltainen lopputulokseen. Kuumillehan se meni, mutta niinpä on pelin aikana mennyt kolme muutakin operaatiota tämän lisäksi. Ja silloin kortit olivat erittäin huonossa valossa allekirjoittanutta kohtaan. Mielestäni enemmän huomiota siihen, että nyt on tullut KAHDESTI 3x flare putkella ja todennäköisyyksiä uhmattu aika härskisti.

Se, että avoimesti nostan esiin myös pohdintaa siitä, onko Rush (joka nyt on varmaksi liigalaiseksi ristitty) mahdollinen flare on mielestäni ihan yhtä perusteltua. Joku, joka osaa pelin kommervenkit hyvin ja puhua tilanteissa itsensä läpi niin pystyy hyvin soluttautumaan liigaan ja nappaamaan sen kriittisen pisteen. Toki, tämä spekulaatio on voi olla täysin väärässä ja siksi lopulta päädyinkin siihen, että en Villen ja Rushin reissua vastustanut.

Jos minut eliminoidaan, niin enpä siihen voi sanoa flaren porukalle muuta kuin ggwp ja liigalle toivottaa että lykkyä pyttyyn. Käytännössä voitto menee mahdottomuudeksi.

Genkku

¯\_(ツ)_/¯
Ylläpitäjä
12.4.2017
800
Rovaniemi
Alahan kaivaa sitten lompakkoa esille @Manne :DDD:
En suoranaisesti vastusta bEstin eliminointia, jos sillä voidaan testata villen kanttia ja osua mahdollisesti Lysandreen, mutta bEst on ollut valmis antamaan ainakin meikäläiselle luottoa. Manne on vastaavasti ollut monessa asiassa eri linjoilla kuin minä itse. En myöskään usko Rushin olevan konna.

ville111

Toimitus
30.4.2017
646
Korotan. Lupaan elinikäisen Super Fintendo-jäsenyyden aiheuttamastani mielipahasta, jos paljastut joksikin muuksi kuin Flareksi. Sekin vaikka strösselillä.
Tämähän onkin kiva ajatus (melkein kirjaimellisesti) ostaa luottamusta. Saatamme kaikki saada suut makeiksi, mutta lupaan hankkia pienestä opiskelijabudjetistani Genkulle joululahjaksi Celesten tai Hollow Knightin, jos jollain ihmeellä paljastun Flareksi. Jätän strösselin pois. :Kappn:

Tällä hetkellä en usko, että bËst on eliminoitavista parhain, koska ainakin Kong on mielestäni todennäköisempi konna. Myös Manne on saanut jonkin verran ääniä, joten tätä pitää miettiä.

Genkku

¯\_(ツ)_/¯
Ylläpitäjä
12.4.2017
800
Rovaniemi
Jos minut eliminoidaan, niin enpä siihen voi sanoa flaren porukalle muuta kuin ggwp ja liigalle toivottaa että lykkyä pyttyyn. Käytännössä voitto menee mahdottomuudeksi.
Meneekö äänestys 3-3:lla läpi? @Veizen

Kong

Jäsen
30.4.2017
94
Helsinki
Äänestys ei mene tasurilla läpi. Veizen voi varmaan vielä vahvistaa asian.

Jos ville nyt pahuuttaan tai töhöyttään osuu liigalaiseen, niin 3-3-asetelmassa ainoa toivo on luottaa siihen, että pakassa olisi vielä liigaa jäljellä (muttei aivan pohjimmaisena), mikäli flaret päättävät kaikki alkaa äänestämään kieltävästi liigakaksikoihin. Toki tuo vaatii sen, että kätyrit kommunikoivat tilanteesta Lysandrelle. Lisäksi liigan tulisi vielä osata löytää ehdotukset joihin tulisikin äänestää ei.

Rush

Hovifyysikko
Super Fintendo
1.5.2017
560
Jyväskylä
njrss: KYLLÄ
Genkku: EI
Artzei: KYLLÄ
Manne: KYLLÄ
Rush: EI
bËst: EI
ville111: EI

Mestari-ministeripari Manne-ville111 ei mene läpi.

Kieltämättä jännä tulos ja tekisi mieli amislogiikalla laskea 1+1 ja todeta kolmen flaren löytyvän jommasta kummasta leiristä. :TheySeeMeRollin:

Onko Genkku edelleen tätä mieltä? Sillä minä lähden siitä oletuksesta, että bËst ja ville111 ovat Flarelaisia.
bËstin kanssa teillä on ollut pelin alusta asti jotain yhteispelin tapaista, ja kävitte kahdella operaatiollakin.

bËstin mestarivuorolla pakkaa ei oltu sekoitettu vielä. Jos bËst on Flarelainen, hän voinee heittää tarkahkon arvion ketkä ovat valehdelleet nostetuista ja poistetuista korteista. Mitä jos pakassa olikin vielä liigakortti, tai peräti KAKSI jäljellä hänen vuorollaan? bËst ei ehkä haluaisi riskeerata kahden liigakortin nostoa, vaan ottaisi operaatiolle toisen Flarelaisen, jonka avulla he saavat varmistettua pisteen.

Tämä on vain spekulaatiota, mutta täysin mahdollista. Yhdistettynä Genkun epäilyttävään innokkuuteen eliminoida Manne (tai Kong), en voi mitenkään sulkea pois mahdollisuutta, että Genkku on kolmas Flare. Tämä meni nyt aivan arpapeliksi.

Joka tapauksessa pelaaja, jonka ville eliminoi, on mitä todennäköisimmin liigalainen. En ole vielä kuullut vakuuttavaa todistetta villen liigalaisuuden puolesta. Vai miten olisi, ville, sellainen diili, että eliminoit bËstin? Vai eihän LysanbËst mahdollisesti maksa palkkaa teikäläiselle?

Jos ville on oikeasti liigalainen, niin Kong on pelannut 200 IQ gamblen ja jos tämä hävitään, niin ei voi muuta sanoa kuin hattua nostaa.

ville111

Toimitus
30.4.2017
646
Joka tapauksessa pelaaja, jonka ville eliminoi, on mitä todennäköisimmin liigalainen. En ole vielä kuullut vakuuttavaa todistetta villen liigalaisuuden puolesta. Vai miten olisi, ville, sellainen diili, että eliminoit bËstin? Vai eihän LysanbËst mahdollisesti maksa palkkaa teikäläiselle?
Ei minulla ole tässä tilanteessa antaa mitään vakuuttavia todisteita liigalaisuudestani, paitsi käyttäytymiseni koko pelin läpi. Flarelaisena olisin tehnyt todella outoja päätöksiä, kuten päästänyt teikäläisen kahdesti helpolla, vaikka molemmilla kerroilla olisi ollut mahdollisuus mustamaalaukseen. Hankin liigalle pisteen (vieläpä vuorolla, jonka aikana liiga oli jo valmiiksi johdossa ja lähellä voittoa), ja hävisin yhden vuoron huonon korttituurin johdosta. Voi kun saisinkin näyttää nostamani pinon, mutta se ei ole sallittua. Sinänsä aika mielenkiintoista, kuinka radikaalin reaktion yhden vuoron epäonnistuminen sai aikaan.

Jotenkin minua alkaa huolettaa se, kuinka innokkaana Rush on poistamassa bËstiä pelistä. Voi hyvinkin olla, että bËst on Flarelainen tai jopa Lysandre, mutta sillä oletuksella eteenpäin lähteminen on hyvin riskialtista. Mieluummin poistan pelistä sellaisen pelaajan, joka on varmemmin Flarelainen. Rushin innokkuus voi myös tarkoittaa sitä, että hän on itse Flarelaisena poistamassa liigalaista pelistä, mutta en vielä kaiva soihtuja ja talikkoja esiin (Reaper Clothista puhumattakaan). Oletus, että minä poistaisin todennäköisesti liigalaisen, on myös täysin perätön. Kuulen kyllä mielelläni muiden mielipiteet aiheesta, mutta en koe bËstiä eliminoimisen arvoiseksi. Joo, kyllähän se kai Genkun sanoin testaisi kanttiani, mutta minun kanttini on aika merkityksetön asia suhteutettuna mahdolliseen tappioon siirron johdosta. Pelaan mieluummin varman päälle kuin alan tässä vaiheessa peliä tehdä mitään hienoja uskonloikkia tuntemattomaan.

E: Tällä hetkellä näen tosiaan kaksi mahdollisuutta eliminoitavaksi: Kong ja Manne. Olen aikalailla varma, että toinen tai molemmat ovat Flarelaisia. Kolmas mahdollisuus on hyvin aggressiiviseksi ryhtynyt Rush, mutta hänen reaktionsa saattaa olla vain rehellisen liigalaisen hämmennystä. Näin ollen en näe häntä poistamisen arvoisena, ainakaan nykyisillä tiedoilla.

Viimeksi muokattu:

Genkku

¯\_(ツ)_/¯
Ylläpitäjä
12.4.2017
800
Rovaniemi
@Rush
Pidän vieläkin todennäköisenä, että Kong olisi flare ja olisi ottanut flaren kaveriksi tehtävälle tilaisuuden tullessa. Manne myös vastasi kutsuun myöntävästi, vaikka ensimmäinen tehtävä meni vihkoon (tuurilla tai ei), lisäksi minua kalvaa häneltä saamani riviflaren leima, koska en ainakaan itse näe sille järkevää syytä. Itse olin Kong-Mannen aikaan varovainen ja äänestin ei. Mannen ronskit lupaukset saavat minut epäilemään hieman, joten jos häntä ei eliminoida ja Manne on tosiaan liigalainen kuten väittää kovasti, voi hän yrittää vielä redeemata itsensä jollain tapaa.

Artzei on kirjoissani potentiaalinen Lysandre, koska en ole saanut hänestä oikein mitään irti. Toinen ehdokkaani Lysandreksi on ollut bEst. Bestin heittämät Rushia koskevat epäilykset ovat mielestäni myös kummallisia, sillä vaikka itse ajattelen ainakin kahta seuraavaa vuoroa, niin noin monen liigakortin pelaaminen vaatisi flarelta ballseja, ja Lysandrehan Rush ei ollut, kuten arvelin. "Todennäköisimmän Lysandren" metsästäminen reaper clothilla on aikamoista uhkapeliä tällä hetkellä.

Kong choissasi villen, mutta tästä vedosta ei voi oikein tehdä johtopäätöksiä, koska kyseessä oli todennäköisesti vain yritys pestä kasvoja kunnioittamalla muiden toiveita. Ainakin vältyttiin Lysandren valitsemiselta ministeriksi, kuten toivoinkin. Villen aiempi historia tämän pelin aikana ei myöskään suoranaisesti tue flare-leimaa, mutta olisin toivonut sieltä enemmän tukea omille ehdotuksilleni ja villeltä itseltä suorempia ehdotuksia.

Edit:
Niin minun ja bEstin kakkosvuorosta vielä. Kokeilin onnea, jos sieltä olisi napsahtanut vastapalveluksena liiga takaisin, jollaisen annoin hänellekin, mutta näin ei tapahtunut, joten en päässyt toteuttamaan gameplaniani. Tiesin heittäneeni itse yhden flaren roskiin ja toimittaneeni bestille valinnan ja toivoin muiden puheiden perusteella pakasta löytyvän vielä liigan tai kaksi. Saatoin luottaa vääriin tyyppeihin.

Viimeksi muokattu:

Rush

Hovifyysikko
Super Fintendo
1.5.2017
560
Jyväskylä
Kong choissasi villen, mutta tästä vedosta ei voi oikein tehdä johtopäätöksiä, koska kyseessä oli todennäköisesti vain yritys pestä kasvoja kunnioittamalla muiden toiveita. Ainakin vältyttiin Lysandren valitsemiselta ministeriksi, kuten toivoinkin. Villen aiempi historia tämän pelin aikana ei myöskään suoranaisesti tue flare-leimaa, mutta olisin toivonut sieltä enemmän tukea omille ehdotuksilleni ja villeltä itseltä suorempia ehdotuksia.
Mun näkökulmasta silti Kongin olisi todella riskialtista choicettaa liiganeuvostolainen tuossa tilanteessa. Neuvosto oli yhden pisteen päässä voitosta ja mä olin käytännössä varma ministeri (tai vähintäänkin se todennäköisimmin valittava). Kongin olisi pitänyt onnistua poistaa kaksi viimeistä liigakorttia Mannen avulla ollakseen varma, että Choicetettu mestari ei kykene hankkimaan pistettä. Tuo on vaan niin epätodennäköistä, että en oikein voi uskoa sen tapahtuneen (vaikka ei olisikaan ensimmäinen kerta kun RNG tekee outouksia). Tai sitten siellä on gamblettu jonkun 50/50 -noston varaan, että ville ei onnistu nostamaan viimeistä liigakorttia. En usko, että Kong lähtisi tuolla tavalla riskeeraamaan peliä.

En siis tosiaan tiedä, oletko sinä kolmas Flare, mutta pidän tällä hetkellä todennäköisenä, että se on joko sinä tai Manne. Artzei on mun mielestä kohtalaisen turvallinen, koska ei mahdu mukaan oikein mihinkään salaliittokuvioon.

Veizen

Muusikonrenttu, Game Master
Toimitus
30.4.2017
371
Turku
Tasatilanteessa äänestys ei mene läpi, vaan läpimenoon tarvitaan aina enemmistö.

Muistakaahan sitten, että pelinjohtajaa saa myös lahjoa gm pysyy aina puolueettomana ja tarkkailee pelin kulkua suurella mielenkiinnolla:Kappn:

Genkku

¯\_(ツ)_/¯
Ylläpitäjä
12.4.2017
800
Rovaniemi
No, ville ainakin valitsi vuorolleen lopulta hyvis-ministerin (?). Kongilla ei taas ollut mestariksi montaa vaihtoehtoa, sillä flare-tutkani olisi huutanut täysillä, jos valinta olisi ollut "erikoisempi". Jos ville eliminoi Kongin, niin ainakin Kong-Ville-Best-pahistrio on suljettu pois (koska flare ei eliminoi flarea, joka valitsi hänet mestariksi, mutta villen ja bEstin leima ei tietenkään katoa). Kong on kahden väitetyn triplaflaren takia aika konservatiivinen valinta.

Bestin eliminointi olisi tosiaan lopulta aika munakas ratkaisu, jolla ville voisi antaa jotain merkkejä itsestään halutessaan.

PS. Seinäjoen herruus on aineetonta. Huono diili.

Viimeksi muokattu:

bËst

Jäsen
30.4.2017
322
En vieläkään oikein sisäistä, mistä syystä oon myrskyn silmässä ja eliminoinnin keskusteluna. Mielestäni joukossa on porukkaa, jotka ovat enemmän operaatioita tyrineet. Lisäksi edes teoreettisena Lysandrena en varmaan näin aggressiivisesti olisi täällä heittämässä teorioita ja koittamassa selvittää pelissä ilmenneitä sotkuja vaan naureskelisin taka-alalla tyytyväisenä kaaosta.

En kyllä enää oikein keksi, millä voisin porukan vakuuttaa. Fakta on se, että tilanne tulee jäämään 3-3 -tilanteeseen mikäli allekirjoittanut eliminoidaan. En nyt toki osaa nimetä ketään turvallista kohdetta, mutta statistiikan mukaan katsoisin eniten sinne Mannen ja Kongin suuntaan. Kumpi kaksikosta on se, joka vie ja kumpi vikisee niin siinä on ison 50-50 betin paikka.

Genkku

¯\_(ツ)_/¯
Ylläpitäjä
12.4.2017
800
Rovaniemi
Koska osaat pelata myös itse tätä peliä ja muut vaikuttavat luottavan Rushiin enemmän, joka ei nyt ainakaan ollut Lysse. Linkityt villeen scopettajana ja koska äskeinen tehtävä epäonnistui, nousee villeä ja sinua kohtaan luonnollisesti hieman kysymysmerkkejä. Itse tosin tahtoisin uskoa myös enemmän numeroihin ja siihen, että Kongin ja Mannen vuorolla lensi liigaa roskiin.

Jos leikitään Rushin ajatuksella, että bEst ja ville ovat flare-duo, niin herää kysymys kolmannesta jäsenestä. Se ei mielestäni voi olla Kong eikä Manne, koska ville ja bEst pohtivat kummankin eliminointia, eikä flare eliminoi flarea, paitsi jos toinen nimi on vain esillä high IQ hämäyksen vuoksi. Rush se ei ole, koska ville vaikutti luottavan häneen aiemmin ja bEst epäilee. Minut voisi tietenkin laskea taas amislogiikalla kolmanneksi jäseneksi, koska ehdotin aiemmin myös tilastojen vuoksi samaa paria eliminoitavaksi, mutta tämä ei ole mahdollista, koska sain pelinjohtajalta sinisen pahvin. Tällöin jäljelle jää vain Artzei, joka on poikennut molempien äänistä useammassa äänestyksessä, kuten minäkin esim. Kong-Mannen kohdalla. Ellei Artzei sitten ole todellakin taustalla naurava Lysandre, joka ei vain tiedä muiden rooleja. En oikeastaan silti usko näin yksinkertaiseen laskutoimitukseen.

Kongilla ja Artzeilla vaikuttaa olevan reaperoinnin kohteeksi hälläväliä-asenne, kunhan se ei olisi oma napa.