Foorumipeli: Kalosin kaappaus!

Tervetuloa Fintendoon!

Fintendo on suomalaisten Nintendo-pelaajien keskustelupaikka.

Veizen

Muusikonrenttu, Game Master
Toimitus
30.4.2017
371
Turku
Liiganeuvosto kiirehtii voimalaan estääkseen pahimman tapahtumisen. Paikan päällä heitä odottaa kipeä yllätys: paikan työntekijät on paketoitu tiukkaan nippuun ja jätetty Electrodejen ympäröimäksi! Pienikin virheliike voisi räjäyttää koko laitoksen, joten tilanne on purettava herkästi samalla kun Flare-jengi pakenee mukanaan valtavat akut täynnä energiaa tuomiopäivän aseeseen.

Liiganeuvoston välit alkavat rakoilla paineen alla. Ärsyyntyneet jäsenet syyttelevät toisiaan ja tilanne neuvostossa on tukala. Yksi jäsenistä myhäilee kuitenkin tyytyväisenä: nyt voisi olla hyvä tilaisuus hajottaa hyvisten rivit lopullisesti...

Operaatio epäonnistui!

Pistetilanne:

Liiganeuvosto: 4
Flare-jengi: 3

Olemme vaaravyöhykkeellä. Flare-jengi voittaa, jos Lysandre valitaan liigaministeriksi.

Kong, käytössäsi on Choice Scarf. Ole hyvä ja nimeä seuraava mestariehdokas.

Genkku

¯\_(ツ)_/¯
Ylläpitäjä
12.4.2017
800
Rovaniemi
Pelkäsin lähettää matkaan samaa paria, joka epäonnistui ensimmäisella kierroksella. Kolme rakettia vai? :Sakurai:

Manne

MonHun-masokisti
Super Fintendo
30.4.2017
188
Tampere
Tarinanpätkää epäsuorasti lainatakseni on kieltämättä vähän tukalaa ja ehkä inasen ärsyttääkin. Tilanne sama kuin ykköskierroksella, eli liigakorttia ei minulle asti päätynyt, jos sellaista nostossa ylipäätään oli.

Jos oletetaan, että Kong tosiaan sai (taas) 3 flarea ja on liigalainen, on aika helppo tehdä johtopäätöksiä äänijakauman perusteella siitä, ketkä kaksi tietävät pelaajien roolit. Lysandre on kuitenkin tälläkin olettamuksella liigalaisten seassa, joten homma saattaa huonoimmillaan mennä tuuripeliksi.

Itselläni on 2 ehdokasta Lysandreksi, joiden yhteisenä tekijänä toimii satavarma riviflarelainen eli Genkku. Enkä suoraan sanoen näe näiden kahden ulkopuolelta vaihtoehtoa, tai sitten meikäläistä on vedätetty oikein kunnolla. Ehdokas #1 eli Rush on saanut pitkin peliä epäsuoraa tukea minusta jopa epäilyttävissä määrin Genkulta ja hänen saldonsa on pessimistinä sanoen liian hyvä ollakseen totta, kun taas ehdokas #2 eli bEst linkittyy häneen operaatioiden kautta.

Tiedä sitten, millaiset suunnitelmat Kongilla on Scarfin suhteen ja miten Kong ylipäätään tapahtuneeseen reagoi, mutta jos tilanne siihen menee, että ehdotettu pari kumotaan tai sen avulla ei liiga voita, aion äänestää kieltävästi omaan mestarivuorooni asti.

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Hmm, ikävämpi homma. Kolmen Flare-kortin nosto on toki mahdollista, mutta todennäköisyydet ovat sitä vastassa. Saatan olla tulkinnut tilanteen väärin ja ottanut turhan riskin Kongin suhteen, joten jatkossa pitää pelata varman päälle. En itse antaisi Kongin tehdä päätöstä Choice Scarfin käytöstä, vaan sen sijaan suosisin demokraattista päätöstä, jos Kong vain suostuu siihen. Ehdotan, että seuraavalle vuorolle lähtee mestariksi joko minä tai Rush.

Genkku

¯\_(ツ)_/¯
Ylläpitäjä
12.4.2017
800
Rovaniemi
Mannelta aika kovat syytökset, että alan uskoa meidän pelaavan eri puolella. Jos Rush olisi Lysandre, niin aika kovat ballsit on kiskoa liigakortteja. Muistutan, että olin valmis ottamaan Mannen omaksi ministerikseni vielä ennen tätä vuoroa, enkä ole saanut mahdollisuutta valita itse kortteja kahdesta vaihtoehdosta. Tupla-Bestillä ei ollut edelleenkään muuta syytä kuin hyvä mieli onnistuneen ensimmäisen operaation jälkeen.

Hyväksyisin villen choice-mestariksi, jos ville ottaa pariksi minut tai Rushin. Mieluummin toimisin tietysti itse ministerinä, koska peli ei loppuisi, vaikka saisin kaksi flare-korttia ja voisin nimetä seuraavalla vuorolla vielä Rushin ministeriksi. Villen haluaisin nimenomaan mestariksi, sillä hän on mielestäni Rushia todennäköisempi Lysandre huonolla tuurilla.

Jos choice-äänestys kaatuu, nimittäisin Rushin omaksi ministerikseni ja toivoisin parasta.
Yritän pelata tällä hetkellä kahden mielestäni todennäköisimmän liigalaisen kanssa.

ville111

Toimitus
30.4.2017
646
Hyväksyisin villen choice-mestariksi, jos ville ottaa pariksi minut tai Rushin. Mieluummin toimisin tietysti itse ministerinä, koska peli ei loppuisi, vaikka saisin kaksi flare-korttia ja voisin nimetä seuraavalla vuorolla vielä Rushin ministeriksi. Villen haluaisin nimenomaan mestariksi, sillä hän on mielestäni Rushia todennäköisempi Lysandre huonolla tuurilla.
Ihan mielenkiinnosta utelen, että millä logiikalla minä olisin todennäköisempi Lysandre? Tosiaan jos päätyisin itse mestariksi, niin mukaan lähtisi joko Rush tai bËst. Molemmat vaikuttavat melko turvallisilta valinnoilta, Rush todennäköisesti varmemmalta. Olisi kyllä vuosisadan tempaus, jos Rush olisi jollain ihmeellä Flarelainen, mutta on sitä rohkeita siirtoja ennenkin nähty.

Siinä potentiaalisessa tilanteessa, että Kong on Flarelainen, on kyllä paljon huolestuttavaa. Tällöin on täysin mahdollista, että yksi liigakortti on kadonnut pakasta, jolloin jäljellä on enää yksi kortti. En kuitenkaan usko, että sekä Kong että Manne olisivat Flarelaisia, joten melko varmasti ainakin yksi on vielä jäljellä.

Genkku

¯\_(ツ)_/¯
Ylläpitäjä
12.4.2017
800
Rovaniemi
Varaudun vain pahimpaan ja yritän jättää jonkinlaisen varasuunnitelman, koska et ole itse ollut niin monella operaatiolla mukana. Rush on lähettänyt yhden liigan ja pelannut kaksi, joten track recordin vuoksi hän olisi mielestäni parempi vaihtoehto ministeriksi.

Seuraavalla vuorolla on vain vaarana mennä hukkaan, jos äskeisellä poistettiin liigakortteja.

ville111

Toimitus
30.4.2017
646
Varaudun vain pahimpaan ja yritän jättää jonkinlaisen varasuunnitelman, koska et ole itse ollut niin monella operaatiolla mukana. Rush on lähettänyt yhden liigan ja pelannut kaksi, joten track recordin vuoksi hän olisi mielestäni parempi vaihtoehto ministeriksi.
Joo, kuuntelisin toki muiden kommentit asiasta ennen ministerivalinnan julkistamista. Haluan kuitenkin, että vuoro toteutuu (jos Kong siis sattuu valitsemaan minut), jotta voin varmistaa mahdollisen nostetun liigakortin päätymisen jatkoon. Näin ollen valitsisin mieluusti sellaisen ministerin, johon ihmisillä on luottoa.

Rush

Hovifyysikko
Super Fintendo
1.5.2017
560
Jyväskylä
Hups, unohtui kaikessa tohinassa äänestää. Tarkoituksena oli kyllä hyväksyä operaatio, mutta jäin odottamaan mahdollisia kommentteia, ja lopulta unohdin lähettää ääneni. Sori siitä.

Niin tekisi mieli väittää äänestystulosten perusteella, että Genkku ja Artzei ovat flarelaisia, mutta en tiedä onko se oikeasti niin yksinkertaista. Mulla on hyvin samoja ajatuksia kuin Genkulla, joka on melkein pelottavan paljon tukea antanut pelin aikana. Manne ja Genkku vaikuttavat olevan eri puolella, ja jos en väärin tulkinnut, Manne taisi juuri implikoida minua Lysandreksi. Voin sanoa että edes Lysandrena en pelaisi niin varovasti, että antaisin liigalle kolmea pistettä. Lysandrena olisin suosiolla ollut alkupelin enemmän sivussa ja toivonut, ettei minun tarvitse lähteä operaatioillle hakemaan pisteitä vihollisille. Lysandrena en tietäisi rooleja, enkä oikeasti pystyisi tietämään varmasti, ketkä ovat Flaressa. Toiseksi viimeisen pisteen antaminen olisi ollut äärimmäisen vaarallista, koska en voi tietää, milloin seuraava Flarejen vuoro on.

Vähän alkaa tuntumaan siltä, että Manne ei ehkä ollutkaan samalla puolella.

Ville tuskin on Lysandre, koska tällöin bËstin pitäisi myös olla Flarelainen. Mahdollista se toki on, kuten moni muukin asia, mutta pidän epätodennäköisenä. Lisäksi ville on valmis lähtemään operaatiolle mestarina, enkä näe tätä hyvänä siirtona Lysandren tekemänä nyt kun neuvosto on pisteen päässä voitosta. Lysandre nimenomaan haluaa välttää mestariksi joutumista, koska operaation hyväksyminen evää häneltä tilaisuuden voittaa peli ministerivalinnan kautta seuraavallakin kierroksella (jolloin kaksi liigalaista saattavat voittaa).

Kong on myös suuren epäluottamuksen kohteena pakosti, koska pistetilasto ei nyt vaan ole kovin mairitteleva.

Luonnollisesti haluan olla seuraava ministeri, ja väittäisin että näyttöni puhuvat sen puolesta. Riippuu kuitenkin mestaristakin, koska Reaper Cloth. Mutta voin ihan yhtä hyvin olla scarffattu mestarikin, jos porukka siihen luottaa enemmän. Genkku on IMO turha scarfin kohde, koska mestarivuoro on tulossa seuraavaksi. Ville on ehkä toinen, johon voisin uskaltaa luottaa tällä hetkellä. Mun ehdotus olisi käyttää scarf joko minuun tai villeen, mutta saas nähdä mitä mieltä Kong on asiasta.

Artzei

Nuija
30.4.2017
178
Lappeenranta, Suomi
Hmmm... Tätä ma hiukka vähän pelkäsinkin tälläistä tulosta. Mutta uskon, että kehen sitten Kong sen Choice Scarfin käyttää niin on se mitä uskottavammin se oikea valinta. Silti, varmuuden vuoksi pysyn vielä ei-kannalla seuraavassa äänestyksessä.

E: En kyllä yhtään usko, että Rush olisi Lysandre. Kun katsotaan muutama viikko takaperin, silloin kuin oma mestari vuoroni oli niin otin silloin Rushin ministeriksi operaatiolle, mikä saanen muistuttaa, meni läpi. Mikäli Rush olisi ollut Lysandre, niin tämä peli olisi viheltynyt poikki jo pelkästään siinä vaiheessa.

Enkä minä ollut pelkästään se ainoa kerta, millä Rush oli menestyksekäs ministeri.
Eräällä toisella operaatiolla, millä Rush oli ministerinä (ville111:sen kanssa, jos en nyt väärin muista), meni myöskin läpi. Sama olisi pädennyt myös tässäkin vaiheessa kuin omalla vuorollani. Ainakin kaksi kolmesta niistä operaatiosta, millä Rush on ollut mukana ovat olleet Liigalaisten pistekassaan päätyneet, joten ei Lysandren vaaraa ole Rushista.

Viimeksi muokattu:

Genkku

¯\_(ツ)_/¯
Ylläpitäjä
12.4.2017
800
Rovaniemi
Niin tekisi mieli väittää äänestystulosten perusteella, että Genkku ja Artzei ovat flarelaisia, mutta en tiedä onko se oikeasti niin yksinkertaista. Mulla on hyvin samoja ajatuksia kuin Genkulla, joka on melkein pelottavan paljon tukea antanut pelin aikana. Manne ja Genkku vaikuttavat olevan eri puolella, ja jos en väärin tulkinnut.

Kong on myös suuren epäluottamuksen kohteena pakosti, koska pistetilasto ei nyt vaan ole kovin mairitteleva.
Niin, tai sitten Kyllä-äänien joukossa oli flareja, jos äskeiseen pariin kuului flarelaisia miellyttävä ehdokas.

Manne ei osoittanut kiinnostusta ryhtyä omaksi ministerikseni lainkaan, sen sijaan hän äänesti riskillä kyllä pelaajalle, jolta sai ykkösvuorolla flaret ja hän äänesti minua ja bEstiä vastaan toisella yrityksellä, mikä vihjaisi eri leireistä. Ehkä suhtautuminen Rushiin kertoo myös jotain.

Neljättä liigalaista en osaa arvata. Artzeita ja bEstiä voisin äänestää ehkä mestariksi, mutta ministerivalinnassa pelaisin varman päälle.

Tosin reaper cloth monimutkaistaa asioita. Jos mestariksi sattuu flare, voi hänelle tulla mahdollisuus lähettää kaksi flarea liigalaiselle, syyttää liigalaista epäonnistumisesta ja eliminoida tämä.

Viimeksi muokattu:

bËst

Jäsen
30.4.2017
322
Jotenkin en yllättynyt tuloksesta. Ilo toki huomata että oma kyllä-ääneni, jota paljon puntaroittin, ei ratkaissut tätä kierrosta. Päädyin lopulta kyllään vastoin omaa palaneen käryn haisteluani luottaen että näytöt on isompia kuin puheet. Ja noh, näyttöjä tuli. Kong ja Manne ovat selkeästi huonossa valossa, mutta Manne saattaa olla myös täysin olosuhteiden uhri. Informaatio on hyväatä, mutta huonoin juttuhan tässä on vaaravyöhykkeelle ajautuminen.

Mistä päästäänkin scarffiin: osaan nimetä Villen helposti luotettavimmaksi koska hänen lojaaliudestaan on varmuus. Miksei myös ministeriksi, mutta korttien todellinen määrä pakassa herättää kysymyksiä. Hölmöhän olisin, jos en itseäni myös scarfin käyttäjäksi ehdottaisi.

Huomioni menee myös Artzein ja Genkun äänestyksiin. Vastustivatko operaatiota koska tilanne oli hyviksille katkolla ja sattuivat olemaan onnekkaita että nousi 3 flarea? Jos ovat flareja niin eihän heillä ollut muuta vaihtoehtioa. En nyt tätäkään skenaariota täysin niele, mutta informatiivinen huomio

Viimeksi muokattu:

Kong

Jäsen
30.4.2017
94
Helsinki
Pakka tarjoili klaavaa, kun kruunaa toivottiin eli nostin valitettavasti triplaflaren. Huono korttituuri on ajanut meikäläisen taas aika nihkeään maineeseen, ymmärrettävästi en operaatioille ole varmaan enää ykkösvalinta ole. Jatkan liigan hyväksi äänestämistä ja koitan käyttää Scarfin fiksusti.

Scarfin suhteen olenkin muiden kanssa aika samoilla linjoilla: villen neljännen liigan pelaaminen mestarina on melkoisen vahva liigamerkki. bËstin tarkastuskin näyttää liigalaista, mikä on kaksipiippuista, mutta tuttuun tapaan Lysandre-setup voidaan välttää laittamalla tsekattu pelaaja mestariksi.
Rush on toinen vaihtoehto, tosin viimeisimmissä keskusteluissa häntäkin kohtaan on joitain epäilyksiä esitetty. Oli mestari kuka vaan, on ministerivalinta kriittinen.

Ja sitten on vielä Genkku-Manne-pseudokonflikti, joka sitoo jossain määrin muitakin pelaajia, itseäni myös. Ainoastaan Artzei jää aika lailla suhteiden ulkopuolelle. Jälleen kaksi tulkintatapaa; syrjäytynyt liigalainen vai tarkoituksella eriytetty Lysandre? Tosin äänestipä Artzei kieltävästi äskeiseen.

Käytän choicen illemmalla, heittäkää vielä huomioita jos tulee jotakin mieleen.

Rush

Hovifyysikko
Super Fintendo
1.5.2017
560
Jyväskylä
Mun ehdotus on laittaa scarf villeen ja minä ministeriksi, tai toisinpäin. 3x flare vaan kaataa koko hoidon, ja reaper clothille ei ole hirveän hyvää targettia.

ville111

Toimitus
30.4.2017
646
Selvä homma. Tällä hetkellä kallistun Rushin puoleen ministeriksi. Vaikuttaa siltä, että useimmat hyväksyvät valintani, mutta haluan kuitenkin kuulla muiden mietteitä asiasta ennen lopullisen päätöksen tekemistä.

bËst

Jäsen
30.4.2017
322
Rush on hyvä valinta. Sanoisin jopa että vähän liian hyvä. Paljon aktiivisuutta ja hyvät recordit ja maine. Oikeastaan kukaan ei ole rushia vastaan ollut tai epäillyt, mikä sekin on aika pelottavaa. En voi olla ajattelematta, että täyttäisi myös ihanteellisen Lysandren roolin.

Paljon voi olla ylianalysointia ilmassa, mutta vaaravyöhyke on todellinen.

Villen valinta tulee olemaan aika iso vastuutehtävä. Jos ministerivalinta ei mene reisille niin olen äärimmäisen luottavainen, että peli päättyy tulevalla kierroksella Liigan voittoon. Jos taas nousee 3 flarea niin sit on mielestäni 98% selvää, että Manne ja Kong heittelivät kimpassa liigakortteja roskiin.

Uskallan olla skeptinen Rushia kohden. Osaa pelata Lysandrea ja on asemassa, jossa liikakin luottamus on epäilyttävää. Voin olla täysin väärässäkin, mutta jaoinpa ajatuksiani.

Genkku

¯\_(ツ)_/¯
Ylläpitäjä
12.4.2017
800
Rovaniemi
Äänestän Rushin puolesta jos ville kokee hänet parhaimmaksi, mutta jos vuoro kaatuu kolmeen punaiseen tai toinen pettää, tulee seuraavalle vuorolle kuumat paikat.

Vaikka ville ja Rush olisivat molemmat hyviksiä, niin minulla olisi seuraavana pomona aika mahdoton tehtävä valita turvallinen ministeri. Tietenkin isolla riskillä voisi sitten koittaa tuplaliigaa tai yrittää valita avuksi yhdessä mahdollisimman ei-Lysandren, jonka voisi valintatilanteen epäonnistuessa eliminoida. Flareille tosin kelpaisi varmasti myös kolme ei-äänestystä ja ilmainen piste. (Ilmeisesti tuolloin esineet jäävät saamatta?)

Veizen

Muusikonrenttu, Game Master
Toimitus
30.4.2017
371
Turku
Choice Scarf on käytetty ville111:een.

ville111, ole hyvä ja julista ministeriehdokkaasi! (Huom: Kong ja Manne eivät ole valideja ehdokkaita.)

E: ”Ilmaispisteen” tapauksessa esineet eivät ole käytettävissä.