Foorumipeli: Kalosin kaappaus!

Tervetuloa Fintendoon!

Fintendo on suomalaisten Nintendo-pelaajien keskustelupaikka.

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Hieno homma, että peli pääsee jatkumaan! Pelaajan vaihtuminen kesken pelin on aika mielenkiintoinen twisti, sillä njrss:n korteista ja historiasta on hankalampi tehdä johtopäätöksiä.

Sekä Genkulla että bËstillä on puhtaat paperit, joten äänestän vuoron puolesta. Tällä hetkellä pelissä ei ole oikein parempiakaan vaihtoehtoja (todennäköisen) Silph Scopen omistajiksi, ja toisaalta korttipakan uudelleensekoitus helpottaisi myös omaa vuoroani.

Veizen

Muusikonrenttu, Game Master
Toimitus
30.4.2017
371
Turku
Äänestys on päättynyt.

Kong: EI
Genkku: KYLLÄ
Artzei: KYLLÄ
Manne: KYLLÄ
Rush: KYLLÄ
bËst: KYLLÄ
ville111: KYLLÄ

Mestari-ministeripari bEst-Genkku valittu, operaatiovaihe alkaa! Ketjuun ei postauksia.

Liiganeuvosto miettii seuraavaa liikkuaan tarkkaan. Lopulta syntyy päätös: Flare-jengistä on saatava sisäpiirin tietoa! Neuvosto lähettää agenttejaan hankkimaan tietoa, ja mahdollisesti jopa soluttautumaan jengiin.

Veizen

Muusikonrenttu, Game Master
Toimitus
30.4.2017
371
Turku
Liiganeuvoston agentit lähtevät peitetehtävälleen hyvillä mielin. Kuluu jonkin aikaa, ja kentältä tulee viesti: soluttautuminen onnistui! Nyt Liiganeuvosto saa tietoa suoraan jengin ytimestä... paitsi että Flare tietää tarkalleen, ketä myyrät ovat. Hyötyjä onkin Flare-ryhmä, joka saa nyt syötettyä pajunköyttä suoraan Liiganeuvoston ytimeen. Mistä Flare sai tiedon myyristä? Onko Liiganeuvostossa piileviä Flaren jäseniä?

Operaatio epäonnistui!

Pistetilanne:

Liiganeuvosto: 3
Flare-jengi: 2

bEst: käytössäsi on Silph Scope. Kenet haluat tarkistaa? (Huom: Silph Scope kertoo tarkistetun pelaajan puolen, muttei erottele Lysandrea tai normijengiläistä.)

Genkku

¯\_(ツ)_/¯
Ylläpitäjä
12.4.2017
800
Rovaniemi
Sain kaksi flarea.

Joudun vähän miettimään äänestänkö villeä mestariksi, koska alkuperäisenä ajatuksenani oli äänestää ei kahdelle seuraavalle. Pitää katsoa ministeriehdokasta ja scopen kohdetta, tosin en bEstin sanaan luottaisi sokeasti. Epäilen kuitenkin flaren yrittävän saada tämän vuoron jälkeen jonkun liigalaisen mukaan torppaamaan oman vuoroni. Pakka kuitenkin sekoitettiin.

bËst

Jäsen
30.4.2017
322
Eli kolme flarea tuli. Oma teoriani siitä, että pakassa oli vain flareja vahvistui.

Rupesin miettimään myös lisää. Genkku oli poikkeuksellisen halukas ministeriksi. Ja helppohan itsekin oli siihen kallistua, kun piste tuli hänen mestarivuorollaan saatua. Kenties Genkku sai silloin 2xl ja 1xf josta heitti liigan pois.

Tällöin Genkulla oli "tietoa" korttien mahdollisesta oikeammasta suhdanteesta ja tässä olisi hyvä rako saada allekirjoittanut vastuunkantajaksi ja oma status korkeammalle. Toki vain spekulaatiota.

Mitä scopeen tulee, niin kuulen ehdottomasti muita. Yhtä ihmistä en halua uskoa, mutta jos kaks-kolme pystyy sanomaan saman nimen siitä, kenet tarkastan niin otan sanan vastaan.

Genkku

¯\_(ツ)_/¯
Ylläpitäjä
12.4.2017
800
Rovaniemi
Eli kolme flarea tuli. Oma teoriani siitä, että pakassa oli vain flareja vahvistui.

Rupesin miettimään myös lisää. Genkku oli poikkeuksellisen halukas ministeriksi. Ja helppohan itsekin oli siihen kallistua, kun piste tuli hänen mestarivuorollaan saatua. Kenties Genkku sai silloin 2xl ja 1xf josta heitti liigan pois.

Tällöin Genkulla oli "tietoa" korttien mahdollisesta oikeammasta suhdanteesta ja tässä olisi hyvä rako saada allekirjoittanut vastuunkantajaksi ja oma status korkeammalle.
Heitin roskiin flaren. Itse olin operaation suhteen optimistisempi (juuri tästä syystä ja vuoron lopputuloksesta johtuen) ja koin olevani paras vaihtoehto liigapisteen varmistajksi jos mahdollisuus siihen tulisi, koska Manne ja Rush eivät olleet valittavina. En usko, että Rush ja Manne ovat ainakaan molemmat flareja, joten kallistuisin itse esimerkiksi villen tarkistamiseen seuraavaa äänestystä ajatellen.

Jos olet liigalainen, niin voit tietenkin tarkistaa myös omat taustani, jos ne epäilyttävät kovasti. Toisaalta jos tiedät roolini valmiiksi, niin olisin helppo kohde mustamaalaukseen tai scopen tuhlaamiseen, koska saatan olla pelityylini vuoksi flarelle uhka.

Viimeksi muokattu:

Manne

MonHun-masokisti
Super Fintendo
30.4.2017
188
Tampere
Aika odotettu tulos, veikkailin ennalta joko epäonnistumista tai epäonnistumista konfliktin kera. Jälkimmäistä ei valitettavasti saatu, joten operaatiosta jää jäljelle pieni kysymysmerkki, joka tuo oman mausteensa tulevaan läpivalaisuun. Ensin on kuitenkin pakko kysyä njrss:ltä Kongilta tuosta väkisinkin huomiota herättäneestä punaisesta äänestä.

Scopen kohteeksi voisi perustellusti valita ties kenet. Ville ja Kong ovat käytännössä kirjoittamattomia kortteja, joista jommastakummasta voisi olla hyvä saada varmuus, mutta mielestäni parempiakin kohteita on. Villen puheet ja etenkin äänet tähän mennessä eivät viittaa flarelaiseen, ja Kongin tsekkaaminen tuntuu omasta mielestäni varman päälle pelaamiselta. Artzeilla on yksi onnistunut operaatio alla, ja 2L1F-nostosta on mahdoton tehdä johtopäätöksiä suuntaan tai toiseen, eivätkä äänestystulokset helpota tulkitsemista ollenkaan. Rushin tsekkaaminen voi olla huti tai jackpot, sama pätee meikäläiseenkin. Tällä hetkellä kallistuisin em. jackpotin toivossa Rushiin, koska huonoimmassakin tapauksessa tuloksena olisi varma endgamen ministeri.

ville111

Toimitus
30.4.2017
646
Niin, periaatteessa kuka tahansa voi olla tarkistamisen arvoinen. Tarkistuttaisin itse mieluusti Kongin, sillä njrss:llä oli ensimmäisen vuoron aikana mahdollisuus heittää yksi kortti pois. Toinen vaihtoehto on tarkistaa Manne, joka oli kyseisellä vuorolla mukana.

Jos loppupeliä varten haluaa varman liigalaisen, niin voin toki itse astua kiikariin luottamuksen kasvattamiseksi. Toinen vaihtoehto on tarkistuttaa joko Genkku tai Rush, jotka vaikuttavat tällä hetkellä melko luotettavilta.

ville111

Toimitus
30.4.2017
646
Kenet @ville111 valitsisi seuraavaksi ministeriksi?
Hmm, hyvä kysymys, en ole miettinytkään vielä. Luultavasti järkevin valinta olisi Rush tai Artzei. Molemmat kuitenkin vaikuttavat olevan pelin luotettavimpia pelaajia, minkä lisäksi heidän mestarivuoronsa eivät ole ihan hetkeen. Mielestäni on paras jakaa valta tasaisesti, jotta potentiaalinen Flarelainen ei pääse aiheuttamaan massatuhoa. Artzeista minulla ei ole kovin hyvää kuvaa, mutta hänellä vaikuttaisi olevan puhtaat paperit.

Rush

Hovifyysikko
Super Fintendo
1.5.2017
560
Jyväskylä
Oma politiikka Scopen kanssa on usein ollut se, että annan mestarin käyttää sen aika vapaasti ja perustelkoot itse valintansa.

Voisin edelleen kannattaa Kongin tarkastamista, koska siitä asemasta njrss pelasi heti ensimmäisellä kierroksella "3 flarea". Toki ei olisi ensimmäinen kerta, että näin pääsee tapahtumaan RNG:n takia, mutta varmuuden vuoksi. Ville ei välttämättä ole myöskään huono tarkastuskohde, koska kaverista ei tiedetä mitään, mutta tällä olisi mestarivuoro seuraavana.

Rushin tsekkaaminen voi olla huti tai jackpot, sama pätee meikäläiseenkin. Tällä hetkellä kallistuisin em. jackpotin toivossa Rushiin, koska huonoimmassakin tapauksessa tuloksena olisi varma endgamen ministeri.

Käytännössä samoista syistä Mannen tarkastuttaminen voisi olla myös ihan ok veto. En pidä tällä hetkellä todennäköisenä, että flarea löydettäisiin sieltä suunnasta, mutta luotettavan endgame-ministerin varmistaminen ei olisi huono asia.

Genkku

¯\_(ツ)_/¯
Ylläpitäjä
12.4.2017
800
Rovaniemi
En pidä hiljaisista pelaajista, niin en taida uskaltaa äänestää Kongin puolesta vaikka bEst julistaisi kaverin hyvikseksi.
Rush on tulosten ja muun höpinän valossa omissa kirjoissani liigalainen (tai sitten isot pallit omaava Lysandre). Seuraavia vuoroja ajatellen kiinnostaisi enemmän info villestä tai Mannesta.

bËst

Jäsen
30.4.2017
322
Eli nopealla "laskennalla" näyttäisi seuraavaa:

Kong / Artzei ja Ville olisivat demokratian valossa parhaita kohteita. Loppujen ollessa villi-kortteja.

Jos nyt oma ääneni näistä kahdesta ratkaisee, niin oon kyllä kiikkulaudalla:

Villen tarkistuksen puolesta puhuu ns. "nolladata" mutta myös pakan uudelleen sekoitus (nyt se ymmärtääkseni on tapahtunut?). Eli se voi kirjoittaa jotain totuutta, jos seuraavan vuoron alussa "nousee 3 flarea".

Kongin puolesta taas paluu pregameen, jossa tapahtui välitön tyriminen. Senkin suunnan voisi kattoa, oliko kyseessä todellakin kortti rng.

EDIT: Tätä kirjoittaessani Genkku nosti kanssa Villen pöydälle, joten silmissäni tekee enemmistön. Itsekin ensisijaisesti varmaan Villeen kallistun, että seuraavalle kierrokselle saadaan varmuutta ja päästään lähemmäs liigapistettä ja voittoa.

Eli arvon pelinjohtaja: Tarkistan Villen aikomukset pelin kulun puolesta.

bËst

Jäsen
30.4.2017
322
Eli tulos on saatu julki: Ville on osa kunnioitettua liigaa, eli kaiken logiikan mukaan seuraava kierros voi kaatua ainoastaan kolmen flare -kortin nostoon.

Kong

Jäsen
30.4.2017
94
Helsinki
Tykkään ratkaisusta tarkastaa seuraava mestari, sillä mitä todennäköisimmin sen seurauksena tuon operaatio onnistuu jos scope näyttää liigaa kuten nyt.

Kesken pelin mukaan tulleena en omaa niin vahvaa tuntumaa tilanteeseen vaikka olenkin aiemmat viestit lukenut.
Sen kuitenkin tiedän ettei oma tilanteeni mitenkään mairitteleva ole, ja olen pelannut sen mukaisesti välttäen sekoittamasta tilannetta huonon nostoni päälle. Hiljaisuuteen toki vaikuttanut myös intin kiire.

Yhden skenaarion voi muuten melko objektiivisesti sulkea pois: discordin puolella Genkku mainitsi että kenties njrss:n voisi "skipata" jos ei löydy pelaajaa tilalle: voidaan päätellä että Genkun ollessa Flarea en itse todennäköisesti olisi Lysandre, koska tuolla ehdotuksella flarelainen luopuisi tärkeästä winconistaan.

Rush

Hovifyysikko
Super Fintendo
1.5.2017
560
Jyväskylä
Siinä että bËst tarkasti villen eikä konfliktia syntynyt on olemassa yksi vaarallinen puoli. Jos molemmat ovat Flareja, bËst on juuri pehmittänyt mahdollisuutta villelle pelata kolmas piste Flarelle. Jos olen tilannetta oikein lukenut, bËstiä kohtaan ei tunnu olevan juurikaan epäilyjä olemassa (tai jos on, niin niitä ei olla sanottu ääneen). Täten bËst pystyy jollain tasolla vakuuttamaan liigalle, että ville olisi turvallinen ministeri. Tällöin ville voi dumpata yhden liigakortin, saada Flarelle pisteen ja vedota kolmen Flaren "epäonniseen nostoon" ja mahdollisesti päästä kuin koira veräjästä.

Kuitenkin tämä skenaario vaatisi sen, että molemmat of Flarelaisia, joten mitkä ovat todennäköisyydet? bËstin pistesaldo on 1-1, ville ei ole ollut operaatiolla...

Pitää katsoa ministerivalinnan jälkeen, miten äänestäisi. Vähän arpapelille vaikuttaisi. Sekään ei ole yhtään hyvä juttu, jos ville (ja bËst) on liiganeuvostossa mutta nostaakin 3x Flarea. Tällöin yllämainitun hypoteesin varjolla villen ja bËstin maineet saattavat molemmat ottaa paljon vahinkoa.

bËst

Jäsen
30.4.2017
322
Nämä skenaariot ovat niitä pelottavimpia pelin tapauksia, jotka saattavat swingata pelin flareille täysin ilmaiseksi, jos liigalaiset jäävät tähän konfliktiin jumiin. Joskin allekirjoitan Rushin argumentin aivan täysin.

Koen, että scopen käytössä on liikaa riskitekijöitä ja se tuntuu toisinaan enemmän toimivan työkaluina pahiksille kuin hyviksille. Faktahan se on, että "paljastetun" rooli kyseenalaistetaan aina (ja niin sen pitääkin mennä)

Omasta puolestani voin vedota demokratiaan scopen kanssa. Tietoisesti välttelin tekemästä valintaa ennen muiden ääniä ja menin enemmistön mukaan. Oma henk. Koht ajatelmani oli Genkku. Eihän se mitään takaa, mutta koitan kaikin ottein turvata, että liigalaiset eivät ampuisi itseään jalkaan jos pakka tosiaan päättää antaa sen 3x flarea.

Luotan, että ville saa nostetuksi edes yhden liigakortin, jos siis haluamme päästää voten läpi.

Manne

MonHun-masokisti
Super Fintendo
30.4.2017
188
Tampere
Omissa pyörittelyissäni bËst on ollut aika pitkään potentiaalinen konna, eikä tietenkään tämä scopetus automaattisesti tilannetta muuta 180:aa astetta, mutta luotto bËstiin nousi, koska tämän hetken kaavailuissa "sekä Ville että bËst ovat Flareja" vaikuttaa paljon etäisemmältä vaihtoehdolta kuin "molemmat liigaa", enkä näe, että bËst kertoisi pahiksena todenmukaisesti seuraavan mestarin olevan liigalainen. Yksinkertaistettuna siis joko molemmat ovat liigalaisia, tai molemmat ovat pahiksia. Itse olen ensiksi mainitun kannalla sen perusteella, mitä pelissä on tapahtunut ja jäänyt tapahtumatta.

Ainoa toinen vaihtoehto olisi, että bËst olisi itse Lysandre ja hankkisi tällä luottoa itseään kohtaan, mutta siitä olen joka tapauksessa lähestulkoon varma, että Ville ei Flare ole. Tämä em. lisäksi myös siksi, että ville äänesti mestaroimassani operaatiossa itseään vastaan, jolloin Flarena/Lysandrena hän olisi taatusti lähtenyt joko pilaamaan maineeni tai hankkimaan luottoa.

Anyways, edessä on kinkkinen ministerivalinta. bËst, Genkku, ja pelipaikkansa vuoksi myös Kong, jos Villen ajatuksenjuoksua yhtään ymmärrän, ovat pois kaavailuista, joten jäljelle jäävät Artzei, minä ja Rush. Itse katsoisin asiaa siltä kantilta, kuka tästä kolmikosta todennäköisimmin pelaisi liigakortin valintatilanteessa, jos sellainen eteen osuu. Tässä suhteessa näkisin minut ja Rushin turvallisempina vaihtoehtoina kuin Artzein, sillä molemmat olemme käyneet kahdesti operaatiolla, ja viimeisimmässä operaatiossa molemmilla oli hyvä mahdollisuus pelata Flaren pussiin, mutta näin ei tapahtunut, joten rivikonnan mahdollisuus on käytännössä olematon. Artzein ainoa näyttö on liigapisteen tuonut 2L1F nosto, jossa mielestäni pitää olla kriittinen ja huomioida, että oli Artzei kumpaa puolta tahansa, liigakortin poistaminen oli tuossa tilanteessa "oikea" siirto. Jos Artzei osoittautuisi tavalliseksi Flareksi, hänellä ei ole juuri menetettävää, vaikka torpedoisikin seuraavan operaation.

Sen sijaan jos asetat "ansan" mahdolliselle Lysandrelle ja RNG antaa yhden liigakortin, tulee ministeri-Lysandrella pallilla aika kuumat paikat valita, bustaako itse itsensä pelaamalla flaren, vai avittaako liigan pisteen päähän voitosta. Mikäli idea kiinnostaa ja haluat kokeilla teoriaani, nappaa Rush ministeriksi ja katso epäilyni häntä kohtaan puolestani. Mikäli haluat, että liigakortti tulee varmasti pelatuksi, pidän itseäni parhaana vaihtoehtona.