Foorumipeli: Kalosin kaappaus!

Tervetuloa Fintendoon!

Fintendo on suomalaisten Nintendo-pelaajien keskustelupaikka.

Rush

Hovifyysikko
Super Fintendo
1.5.2017
560
Jyväskylä
Olen otettu ministerin kunniasta, mutta kerran jo failanneena ministerinä olleena olisin aika helppo kohde työntää syvemmälle suohon, mikäli Rushilla sattuisi tällaiset aikeet olemaan mielessä.
Itse en näkisi tätä järin fiksuna siirtona, jos olisinkin flarelainen. Koska olisit ministeri, ainoa tapa vyöryttää kakkaa niskaasi olisi syyttämällä suoraan operaation pilaamisesta. Jos itse pilaisin operaation antamalla kaksi flare-korttia ja syyttäisin sinua, veikkaisin, että epäilevät katseet suuntautuisivat minuun. Minä olen tässä toiminut epäilyttävämmin meistä kahdesta, ja luultavasti ajautuisin suohon konfliktitilanteessa. Täten pitäisin omaa epäilyttävyyttäni vakuutena, että et voi ministerinä joutua isoihin ongelmiin niin kauan kuin jauhosi ovat puhtaat.

Toki usealla failanneella operaatiolla käymisessä on oma alitajuinen stigmansa, vaikka olisikin ollut ministeri. Mutta sille en voi paljoa mitään.

Manne

MonHun-masokisti
Super Fintendo
30.4.2017
188
Tampere
Kuitenkin varmaan tässä votessa haluaisin puoltaa. Pidän korttien tuomaa bolemiikkia pahempana kuin Scopen ajautumista henkilölle x. Joten haluaisin saada kortti-todennäköisyydet kiertoon ennen omaa mestari-vuoroani. Itse siis uskon, että liiga-kortteja on mennyt roskiin väitettyä enemmän.

Tämä mahdollisuushan meni ohi sillä hetkellä, kun olit osaltasi auttamassa minun ja villen operaation kaatoa, sillä tämän operaation jälkeen, mikäli operaatiolle Rushin kanssa ylipäänsä mennään, on pakassa enää 5 jämäkorttia, joista hyvällä lykyllä 1 on liigakortti. Lisäksi se, että yhtäkkiä scopen ajautuminen hlölle x ei enää olekaan niin ongelmallista, on vähintäänkin ristiriitaista aiempaan nähden.

Toki usealla failanneella operaatiolla käymisessä on oma alitajuinen stigmansa, vaikka olisikin ollut ministeri.

Tätä enemmän tarkoitinkin pelin viimeisiä kierroksia ajatellen, mikäli tässä kerkeää tulla tiukat paikat. En usko lähteväni onnistuvalle operaatiolle, mutta kaipa voisin silti lähteä. Rush voi osoittaa luuloni vääräksi.

bËst

Jäsen
30.4.2017
322
Muistin että pakka olisi sekoittunut tuossa vaiheessa. No, se muuttaa asioita. My bad.

Niin tai näin, scopea mietiin aktiivisesti ja aikaisempiin peleihin viitaten koen, että kuka sitä käyttääkin niin joutuu pakostakin kyseenalaiseen tilanteeseen ja tulee olemaan koko ajan potentiaalinen rakettiepäilty. Jos ihan rehellisiä ollaan, niin en pidä scopea mitenkään pelitilannetta auttavana toolina vaan suuria keskusteluja ja ristiriitoja herättävänä työkaluna.

Pysyn siis sanassani, jos se minulle halutaan antaa niin fine. Mutta otan mieluusti silloin täyden supportin useammalta kuin yhdeltä pelaajalta että sen saa "turvallisesti" pelattua.

Veizen

Muusikonrenttu, Game Master
Toimitus
30.4.2017
371
Turku
Äänestys on päättynyt.

njrss: KYLLÄ
Genkku: KYLLÄ
Artzei: EI
Manne: KYLLÄ
Rush: KYLLÄ
bËst: KYLLÄ
ville111: KYLLÄ

Mestari-ministeripari Rush - Manne valittu, operaatio alkaa! Ketjuun ei postauksia.

Saatuaan tietoa Flaren suunnitelmista liiganeuvosto suuntaa kohti Geosenge Townia, jossa on mystisiä kivipatsaita. Kivet ovat Parfyymipalatsin tekstien mukaan jäänteitä sodasta, josta Flare on kiinnostunut. Saako liiganeuvosto etsimäänsä tietoa?

Veizen

Muusikonrenttu, Game Master
Toimitus
30.4.2017
371
Turku
Geosengeen saavuttuaan Liiganeuvosto alkaa tutkimaan outoja kivimuodostelmia. Tutkinta herättää kylänvanhuksen huomion, ja hän kutsuu liiganeuvoston kuulemaan tarinaa 300 vuoden takaisesta sodasta.

"Sota oli hirmuinen, eikä ihmis- ja pokémon-uhreilta vältytty. Silloinen Kalosin kuningas menetti taistelukentällä luottopokémoninsa Floeten, murtuen täysin. Hän rakensi koneen herättääkseen rakkaan kumppaninsa henkiin, mutta viha valtasi kuninkaan. Kone, jonka piti tuoda elämää, muuttui hirveäksi aseeksi, joka tuhosi sodan molemmat osapuolet. Kuninkaan Floette heräsi henkiin, muttei voinut hyväksyä kuninkaan tekoja: sodan päättänyt kone vaati käyttövoimakseen pokémonien elinvoimaa. Floette hylkäsi miehen, joka ymmärsi viimein tekojensa mielettömyyden. Kuningas päätti piilottaa aseensa, jottei kukaan käyttäisi sitä enää ikinä."

Nyt liiganeuvosto tietää, mitä Flare etsii. Tilanne onkin pahempi kuin olisi voinut aavistaa!

Operaatio onnistui!

Pistetilanne:

Liiganeuvosto: 3
Flare-jengi: 1

bËst, ole hyvä ja julista ministeriehdokkaasi! (Huom: Rush ja Manne eivät ole valideja kandidaatteja.)

Tähän päälle vielä pelinjohtajan tiedoitus: Lähden pian Israeliin noin viikoksi, ja netin saatavuus on hieman kyseenalainen. Foorumipeliin saattaa siis tulla taukoa ajalle lauantai-lauantai, mutta tiedotan kohteeseen saavuttua tarkemmin (toki jos musta ei kuulu mitään niin peli ei etene:HerpDerp:)

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Vuoro oli näköjään suuri onnistuminen, joten Rush ja Manne keräsivät annoksen luottamuspisteitä. Päädyin lopulta äänestämään vuoron puolesta, jotta peli etenee, ja se oli näköjään oikea valinta. Seuraavassa vuorossa taitaa olla tosi kyseessä, sillä liigakortteja ei taida olla montaa enää pakassa jäljellä (pakkaahan ei kai sekoitettu?). Tarkemmat arviot saamme toki vasta sitten, kun Manne ja Rush kertovat saamansa kortit, mutta tilanne ei vaikuta kovin hyvältä. Näin ollen luottamuksen seuraavan vuoron mestariin pitää olla katossa, koska Scope tulee melko todennäköisesti käytettäväksi. Tällä hetkellä minulla ei ole syytä epäillä bËstiä, mutta ministerivalinta voi toki vaikuttaa ääneeni.

Mitä kortteja Rush ja Manne saivat käsiinsä? Lisäksi kiinnostaisi kuulla, miksi Artzei äänesti kieltävästi.

Viimeksi muokattu:

Rush

Hovifyysikko
Super Fintendo
1.5.2017
560
Jyväskylä
Let's mennään. :KickAss:

Oikeasti oli aika jännä paikka, mutta tuloksen nähtyä voin huokaista helpotuksesta. Kolmen flaren nosto olisi ollut ehkä kaikkein katastrofaalisin tilanne omalta kannaltani, mutta onneksi vältyttiin sekä siltä että vastahakoiselta kollegalta. Toki Manne voi edelleen olla erittäin varovasti pelaava Lysandre (scope-tarkistukselle aihetta jotta saataisiin satavarma loppupelin ministeri?), mutta olen erittäin tyytyväinen tulokseen.

Artzein kieltävä ääni särähti omiin silmiini myös, ja joku peruste olisi kiva kuulla.

Toinen huomio äänestystuloksissa oli se, että ainakin kaksi, ehkä kolme, Flarelaista on äänestänyt myöntävästi. Yksi heistä voi olla Lysandre, joka ei tiedä rooleja, mutta ainakin yksi Flare-kätyri on päättänyt myös äänestää myöntävästi. Olenko tehnyt väärän päätelmän Mannen uskollisuudesta, vai totesiko Flare-kätyri kenties, että valtavirran mielipidettä vastaan oli turha taistella...?

Anyways, nostin kaksi flarea ja yhden liigakortin. Pidän edelleen hyvin todennäköisenä, että yksi liigakortti on saatettu pimittää, mutta pakassa pitäisi silti olla yksi liiga pyörimässä. Sen nostaminen taitaa vaan olla melko lähelle fifty-fifty tilanne?

Manne

MonHun-masokisti
Super Fintendo
30.4.2017
188
Tampere
Liigan pisteputki sen kun jatkuu.

Tosiaan Rush antoi valinnan, eli lienee kohtuu turvallista julistaa, että rivikätyri hän ei ole, mutta 2-0 rekordi sopii yhtä hyvin sekä liigalaiselle että itse Lysandrelle, joten pidän jälkimmäisenkin option auki. Toki vähän sama pätee meikäläiseen, kuten Rush totesikin yllä.

Taitaapi olla niin, että mikäli pakassa on vielä se yksi liigakortti, se nousee 60 prossan mahiksella seuraavaan kolmen nippuun. Riippuen bEstin lopullisesta ministeristä on mietittävä, lähdetäänkö sitä mahdollisesti jäljellä olevaa liigakorttia noutamaan bEstin johdolla ja näin annettaisiin villelle "tuore" jämäpakka, vai tehdäänkö jotain muuta.

Edelleen odottelen jotain sanallista kommenttia kaksikolta Artzei-njrss, etenkin ensiksi mainitulta.

E:
Well played. Eli kaiken datan pitäessä paikkansa, on pakassa siis tällä hetkellä 4xF ja 1xL?

Kaiken sanotun paikkansa pitäessä pakka olisi 2L+3F, mutta lienee vähintäänkin kohtuullista olettaa, että ainakin yksi liigakortti on poistettu vaivihkaa, ehkä kaksikin, jolloin luonnollisesti flarepiste olisi vääjäämätön.

Viimeksi muokattu:

bËst

Jäsen
30.4.2017
322
Well played. Eli kaiken datan pitäessä paikkansa, on pakassa siis tällä hetkellä 4xF ja 1xL?

Genkku

¯\_(ツ)_/¯
Ylläpitäjä
12.4.2017
800
Rovaniemi
Ota minut ministeriksi, tulen pelaamaan liigakortin, jos saan siihen mahdollisuuden. Tämän jälkeen voidaan skipata minun mestarivuorolleni asti, jolloin valitsisin ehdokkaaksi todennäköisesti Rushin tai Mannen. Parhaassa tapauksessa nostan tuolloin ainakin yhden liigan, ja jos ministeri pelaa sen, niin liiga voittaa. Jos Rush tai Manne on flare, joutuvat he paljastamaan roolinsa pelaamalla punaisen, mutta epäonnistuneellakin yrityksellä scope päätyisi minulle, eli liigalaiselle, jolloin voisin tarkastaa esimerkiksi kaksikon toisen osapuolen seuraavia vuoroja ajatellen.

Tai sitten on bEst on kiero ja laittaa tulemaan huonolla tuurilla tai ei kaksi flarea.
Villeä vastaan ei ole suoranaisesti flare-syytteitä, ainoa asia, minkä olen saanut irti on "halu edetä nopeasti".

Jos bEst on hyvis, joutuvat kaksi flare-kätyriä joko toivomaan huonoja nostoja tai vastustamaan tätä suunnitelmaa, koska he tietävät hyvisten roolit.

Viimeksi muokattu:

bËst

Jäsen
30.4.2017
322
No voin sen verran ajatelmistani paljastaa, että Genkku ja ville on top2 valintojani reissulle lähettäessä. Pohdin toki paljon myös sitä, että jos todennäköisyydet ovat heikot, niin ottaisinko "polttovaaraan" heitä, joita pidän tällä hetkellä luotettavina (+itteni) vai haluaisinko välttää tätä ja ottaa reissuun todennäköisemmän raketin (vaihtoehtoja otetaan vastaan!), jolloin ainoa leiman saaja olisi allekirjoittanut.

Genkku

¯\_(ツ)_/¯
Ylläpitäjä
12.4.2017
800
Rovaniemi
Jos haluat yrittää liigapistettä, niin valintatilanteessa todennäköisellä flare-ministerillä olisi elämänsä tilaisuus tyriä projekti. Ellei sitten scope kuumottele kovasti.

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
No voin sen verran ajatelmistani paljastaa, että Genkku ja ville on top2 valintojani reissulle lähettäessä.
Lähden toki mielelläni reissuun, mutta en uskoisi vuoron saavan kovin paljoa kannatusta, sillä seuraava vuoro on mestarivuoroni. Jos valta halutaan jakaa pieniin osiin, niin joku muu on parempi valinta. Voin kuitenkin omalta osaltani vakuuttaa, että mahdollinen liigakortti tulisi pelattua.

Villeä vastaan ei ole suoranaisesti flare-syytteitä, ainoa asia, minkä olen saanut irti on "halu edetä nopeasti".
Hylätyissä vuoroissa on aina riskinsä, sillä kolmannen hylätyn jälkeen satunnainen joukkue saa pisteen korttipakan tilanteen perusteella. Toki hylätytkin vuorot voivat kertoa paljon informaatiota äänien ja keskustelun johdosta. Ei minulla ole mitään kiirettä, mutta jossain vaiheessa on vain edettävä.

Viimeksi muokattu:

bËst

Jäsen
30.4.2017
322
On kyllä hankala väli. Oikein keneenkään ei voi täydellä sydämellä luottaa ja oma skeptinen itseni sanoo, että liigakortteja ei pakassa enää ole jäljellä. Tämä toki aiheuttaa sen informaation option, että tähän menneissä olleissa mestareissa joku on kirjoissani Flarelainen koska päätäntävalta kortteihin on ollut suuri.

Mieluusti toki kuulisin Artzein ja nrjss:nkin ajatuksia pelinkulusta, mutta uskon kaikkien argumenttienkin kautta päätyväni siihen, että otan Genkun ministerikseni. Perustelu siinä, että hän antoi itselleni hyvät valinnat meidän ekalla reissulla.

Vähän kyllä herätti tuo kova polte päästä ministeriksi niin huomiota. Varsinkin kun itse uskon todennäköisyyksien olevan täysin meitä vastaan. Mikä ihana tilanne polttaa allekirjoittanut?

Mutta juurikin tuo näkökulma, että Ville111 on seuraava mestari, niin kokeilen toista kierrosta Genkun kanssa.

Valintani on siis Genkku

njrss

Jäsen
30.4.2017
26
Tosiaan pahoittelut omasta puolestani, mutta joudun valitettavasti toteamaan että itselläni ei löydy jaksamista henk.kohtaisesta irl syystä tähän foorumpeliin nyt tällä kertaa. Joten haluiaisin antaa pelipaikkani pois jos se vaan pelinjohtajalle käy.

Artzei

Nuija
30.4.2017
178
Lappeenranta, Suomi
Mitä tulee tuohon mun ei-ääneen siinä aikaisemmassa äänestyksessä, niin se onkin aika yksinkertainen.

Kun ottaa huomioon ne Mannen pari aikaisempaa keissiä, jotka läsähtivät lätylleen heti kättelyssä niin olin hetken aikaa hieman epäilevä Mannen luotettavuuteen.
Onneksi jälleen kerran olin taas väärässä, kuten yleensä ja viime operaatio toi pisteen lähemmäksi voittoa.
Tietysti asia olisi ollut täysin toinen, jos se aikaisempi operaatio olisi mennyt kolmannen kerran putkeen pieleen Mannen osalta, niin siinä vaiheessa olisi jo punaiset hälytyskellot alkaneet soida. Tietenkään en väitä, että Manne olisi joko osa Flarea tai jopa itse Lysandre.... vielä. Tämä jää nähtäväksi tosin.