Foorumipeli: Kalosin kaappaus!

Tervetuloa Fintendoon!

Fintendo on suomalaisten Nintendo-pelaajien keskustelupaikka.

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Noh, lähden vaikka Rushin kanssa hankkimaan liigalle pisteen lisää.

Manne ja Artzei olivat toiset potentiaaliset ehdokkaat, mutta Rush vaikuttaa melko turvalliselta valinnalta. Manne on omissa kirjoissani aikalailla puhdistanut maineensa, mutta ensimmäisen vuoron epäonnistuminen kummittelee edelleen mielessäni. Artzei puolestaan on pieni riski jo sen takia, että en omaa kovin hyvää kuvaa hänestä. Hyvinkin todennäköisesti hän on liigalainen, mutta aivan yhtä hyvin hän saattaa olla Flarelainen.

Tällä hetkellä tilanne on siitä hankala, että en uskalla edes kohtalaisella varmuudella epäillä ketään Flarelaiseksi. Kong vaikuttaa potentiaaliselta Flarelaiselta njrss:n noston perusteella, mutta sekin saattaa olla huonoa korttituuria. Vastaavasti bËst voisi olla teoriassa Flare tai Lysandre epäonnistuneen vuoron takia, mutta hänen vuorollaan korttipakka oli aikalailla huonoin mahdollinen, minkä lisäksi hän ei tilaisuuden koittaessa leimannut minua Flarelaiseksi. Mannea kohtaan on pienet epäilykset, ja Artzeista en osaa sanoa yhtään mitään. Genkku vaikuttaa nykyisessä valossa liigalaiselta, tai sitten hän pelaa pahiksena poikkeuksellisen hyvää liigalaista.

Rush

Hovifyysikko
Super Fintendo
1.5.2017
560
Jyväskylä
Tuossa kun vähän pelailtiin onlinessa Smash-tiimejä, testailin villen luotettavuutta operaatiokaverina. Sellaseen tahtiin kaveri kyllä mua retuutti grabeilla ja paukutti iskuilla, että ihan heikotti. Mutta kai se on koetettava jos täällä puolen tuo tiimityö luistaisi liukkaammin.

bËst

Jäsen
30.4.2017
322
Pystyn allekirjoittamaan, että tulossa on kannattava reissu joten ehdottomasti jatkoon

Veizen

Muusikonrenttu, Game Master
Toimitus
30.4.2017
371
Turku
Äänestys on päättynyt.

Kong: KYLLÄ
Genkku: KYLLÄ
Artzei: KYLLÄ
Manne: KYLLÄ
Rush: KYLLÄ
bËst: KYLLÄ
ville111: KYLLÄ

Mestari-ministeripari ville111-Rush valittu, operaatiovaihe alkaa! Ketjuun ei postauksia.

Pakka on sekoitettu uudelleen, ja siinä on tällä hetkellä 3 Liiganeuvostokorttia ja 9 Flarekorttia.

Liiganeuvoston päämajaan saapuu mystinen kirje. ”Hyvä Liiganeuvosto. Olen kansainvälisen poliisin jäsen, ja tutkin Flare-jengiä. Ehdotan voimiemme yhdistämistä: minulla on kokemusta samankaltaisesta tilanteesta toisella alueella. Tavataan Lumiose Cityssä. -Looker” Onko kirje ansa, vai saako Liiganeuvosto toivomaansa apua?

Veizen

Toimitus
30.4.2017
371
Turku
Liiganeuvosto saapuu Lumiosen syrjäkujalla olevaan etsivätoimistoon. Perillä heitä odottaa mies, joka vaikuttaa helpottuneelta. ”Hyvä että tulitte heti”, hän sanoo. ”Flare-jengi on valmistelemassa aseen laukaisua, ja aika alkaa loppua. He tarvitsevat enää voimanlähteen, legendaarisen pokémonin.” Nyt liiganeuvostolla on selkeä tavoite: massatuhoaseen pysäyttäminen! Looker osoittautuu luotettavaksi liittolaiseksi, joka varoittaa neuvoston myyrien paljastuneen heti. Väärä tieto ei kulje enää Liiganeuvoston korviin.

Operaatio onnistui!

Pistetilanne:

Liiganeuvosto: 4
Flare-jengi: 2

Liiganeuvosto on pisteen päässä voitosta.

Kong, ole hyvä ja julista ministeriehdokkaasi! (Huom: ville111 ja Rush eivät ole valideja ehdokkaita.)

ville111

Toimitus
30.4.2017
646
Oli aikalailla optimaalinen vuoro, sillä nostin kaksi Flare-korttia ja yhden liiganeuvoston kortin, joista laitoin yhden kumpaakin eteenpäin. Rush hoiti homman kunnialla kotiin! Nyt pakassa siis on vielä kaksi liigakorttia jäljellä, ja 7 Flarea.

Kongin vuoro kiehtoo, riippuen toki ministerivalinnasta. Njrss:n nosto saattoi hyvinkin olla rehelliset tripla-Flaret, joten Kongin identiteetistä on vaikea sanoa mitään. Minua vain huolettaa, että olen astumassa sokeana ansaan epäluulojeni kanssa (ks. edelliset pelit), joten antaisin Kongille yhden mahdollisuuden osoittaa lojaaliutensa (ja samalla siis päättää peli). Flare-kortteja on pakassa vielä runsaasti jäljellä, ja huonolla tuurilla luotettava "liigalainenkin" voi paljastua Flareksi. Joka tapauksessa kaksi pakassa olevaa liigakorttia antaa ainakin kohtuulliset mahdollisuudet liigakortin nostoon.

Viimeksi muokattu:

Kong

Jäsen
30.4.2017
94
Helsinki
Nätti rundi - ville ja Rush ovat silmissäni erittäin todennäköisia liigalaisia tarkastuksen ja nelosliigapisteen hankkimisen myötä (pieni huomio tosin operaation yksimielisyys).
Taisi olla meikäläisellä samankaltainen tilanne Hoenn-kiekalla, tilaisuus voittaa peli liigalle ennen vaaravyöhykettä tai epäonnistua ja menettää luottamus. Tuolloin operaatio kaatui juurikin triplarakettiin, mutta kenties tällä kertaa olisi parempi säkä.

Olettaen että äskeiselle kierrokselle päätyi kaksi liiganeuvoston jäsentä, on meikäläisen näkökulmasta eroteltava neljäs eli viimeinen liigan jäsen kolmesta flare-konnasta. Vaihtoehtoinahan ovat Genkku, Artzei, Manne ja bËst.

bËstiin suhtaudun suurella varauksella, koska väitti myös nostaneensa triplaflaret, erittäin epätodennäköistä omasta näkökulmastani. Molemmilla bËstin operaatioilla on ollut mukana Genkku, mikä voisi viitata siihen että kaksikko olisi samalla puolella. Lisäksi on se (kenties ylitulkittu) seikka, että Genkku ehdotti njrss:n ignoraamista ja pelin jatkamista. Kyseisen ratkaisun myötä olisi eliminoitunut liigapelaaja, joten kyseessä olisi ollut näppärä kikka Flare-kätyrille. Toki kyseessä saattoi olla ihan rehdin liigalaisenkin ehdotus. Lähinnä tuon vuoksi kuitenkin äänestin bËst-Genkkuun varalta ei.

Artzei on tapansa mukaan lyhyesti puhuva villikortti, josta en osaa sanoa paljoa. Olisin ehkä siis kallistumassa Mannea kohti lähtiessäni voittoa tavoittelemaan, koska hänellä on plakkarissaan Artzeita tuoreempi liigapiste ja pelaaminen muutenkin ollut selkeämpää.

Meikäläisen operaatio voi päättyä voittoon, konfliktiin tai triplarakettiin. Surkein keissi ehdottamasti triplaraketti, kun taas konflikti ei edes harmittaisi niin, koska faktatieto on aina kullanarvoista. Tavallaan epäilyttävämmänkin pelaajan valikoiminen konfliktia kalastellen voisi siis ehkä toimia, mutta mieluiten maksimoisin tsäänssit voittaa peli suoraan.

Kiinnostaisi luonnollisesti muidenkin mielipiteet ennen kuin julistan ehdokasvalinnan.

Genkku

¯\_(ツ)_/¯
Ylläpitäjä
12.4.2017
800
Rovaniemi
Äänestän vastaan, oli ehdokas kuka tahansa, koska Kongista on niin vähän infoa, Kong ei vaikuta itsekään luottavan hyvään lopputulokseen ja en halua aloittaa omaa vuoroani mahdollisessa 4-3 tilanteessa. Itse tulkitsen kommentissa myös myös mahdollisen flarelaisen yrityksen luoda epäluottamusta omalle vuorolleni.

Rush

Hovifyysikko
Super Fintendo
1.5.2017
560
Jyväskylä
Vahvistan että villeltä tuli yksi molempia kortteja. Voitto häämöttää!

Todennäköisyyksien mukaan ville on liigalainen. Edes Lysandre tuskin uskaltaisi antaa liigalle neljättä voittopistettä, vaan vetoaisi ennemmin 3x Flaren nousuun. Jos ei Lysandre sitten erehtynyt luulemaan minua toveri Flareksi. Toinen vaihtoehto on tietenkin se, että ville on voinut nostaa kaksi liigakorttia, jolloin Flare ei enää voinut välttää liiganeuvoston pistettä. Vaikka täysin realistisia, nämä skenaariot ovat tilastollisesti melko epätodennäköisiä, ja haluaisin tällä hetkellä luottaa villeen liigalaisena. bËstiä pitäisin myös melko luotettavana Scopen takia.

Jos voin luottaa villeen ja bËstiin liigalaisina, ongelmaksi tulee se, että jäljellä on enää yksi kaveri, loput ovat Flaressa. Manne on vaikuttanut melko luotettavalle, mutta saattaa edelleen pelata hyvin varovaista Lysandrea. Tästä syystä haluaisin Mannen ministeriksi vielä kun vaaravyöhyke ei ole aktivoitunut. Hyvässä lykyssä sieltä tulisi joko voitto tai kärvästelevä Lysandre. Vaaravyöhykkeen aktivoitua todennäköisesti äänestän aina Mannen ministeriehdokkuutta vastaan, koska kaveri on aikaisemmissakin pelannut erittäin uskottavaa liigalaista ja lopulta asia on kostautunut. Viime pelissä kävin vähän samankaltainen keissi myös, että Giovanni-klooni ilmestyi täysin puskista. Mestariksi huolisin Mannen kyllä vaaravyöhykkeen aikanakin, mutta en ministeriksi ennen kuin vakuuttavampi Lysandre-epäily ilmestyy.

Genkulla ja bËstillä on tosiaan ollut vähän hyvä-veli-kemiaa välillä, mitä en oikein voi jättää huomiotta. Lisäksi he vaikuttaisivat olevan eri puolella kuin Manne, joskin sekin voi olla vain hämäys ja yritys "erkaantua" Lysandresta.

Artzeista on tavalliseen tapaan vaikea sanoa mitään suuntaan tai toiseen. Kuitenkin kun vaihtoehdot käy vähiin, epäilisin tällä hetkellä siellä piilottelevan Flarelaisen. Kongilla on valitettavasti vähän sama tilanne, sillä muut vain ovat luotettavampia.

Vuorossa ovat tulossa nyt ne kolme epäilyttävintä, mikä tekee seuraavasta operaatiosta entistä kinkkisemmän. Jo kahdesta liigakortista toisen kiskominen on haastavahkoa, mutta jos ville on flarelainen, pakassa ei enää olisi kuin yksi liigakortti (Flare-ville nostanut kaksi liigakorttia ja poistanut toisen salassa). Seuraava operaatio vaikuttaa erittäin vaikealle saada läpi. Lisäksi on riskinä menettää arvokas liigakortti. Seuraavasta kolmikosta antaisin mestarivuoron mieluiten Kongille, mutta jos se ei mene läpi, niin kolmen mestarivuoron skippaaminen ja satunnainen piste alkaa jo houkuttelemaan.

Genkku

¯\_(ツ)_/¯
Ylläpitäjä
12.4.2017
800
Rovaniemi
Ehkä on parempi paljastaa taas oma suunnitelmani tuleville vuoroille avoimuuden vuoksi.

1. Äänestän ei, koska olen epävarma Kongin roolista. Jos Kong on flare ja hän tietää minun olevan liigalainen, oli hänellä syytä äänestää minun ja bEstin toisella vuorolla ei. (Tai sitten normaalia vainoharhaisuutta)
2. Liigalaisena haluaisin omalle vuorolleni mahdollisimman hyvät todennäköisyydet liiganostolle.
3. Jos Kongin vuoro skipataan, valitsisin omaksi ehdokkaakseni Mannen, koska parhaat vaihtoehdot Rush ja ville eivät ole vapaita. Olen samaa mieltä siinä, että Mannea voisi testata vielä ennen vaaravyöhykettä. Best hoiti homman kunnialla valintatilanteessa ensimmäisellä kierroksella, mutta en usko kolmannen keikan äänestyksen menevän läpi, eikä suoranaisesti kolmas yritys himota kahden saamani flarekortin jälkeen.

Oletan Mannen myös haluavan mieluummin minun ministeriööni Kongin sijaan ensimmäisen kierroksen perusteella?

4. Jos seuraava operaatio epäonnistuu, saa mestari käyttöönsä scarfin. Itse toivoisin Rushin ja villen hoitavan homman loppuun, jos korttitilanne näyttää hyvältä. Flare-mestari voisi huijata nostollaan ja aiheuttaa hämmennystä scarfin kanssa.

Jos kaksi toistaiseksi hiljaisinta (NJRSS-Kong ja Artzei) ovat flareja, minä ja oman käsitykseni mukaan ville ja Rush liigalaisia, on viimeinen flare joko Manne tai bEst. Toisessa skenaariossa Manne ja bEst ovat molemmat flareja ja kolmas on joko Artzei tai Kong. Jos ville tai Rush on Lysandre, niin gg well played.

Liigalaisten kannattaa käydä läpi pelihistoriani ilman ylianalysointia ja kuvitella, että olisin liigalainen ja puhuisin koko ajan totta. Olisiko silloin ulostulossa ja varovaisuudessani logiikkaa?

Viimeksi muokattu:

ville111

Toimitus
30.4.2017
646
Kuulen mielelläni ensin Kongin valitseman ministeriehdokkaan ennen päätöksen tekemistä, mutta olen valmis äänestämään myöntävästi, jos ehdokas on luotettava (eli lähinnä Genkku, bËst tai Manne). Operaatiolla on toki riskinsä, mutta toisaalta niin on millä tahansa operaatiolla. Kiinnitin itsekin huomiota siihen, että edellisen vuoron aikana äänet olivat yksimielisiä. Olen lähes varma, että Rush on liigalainen, sillä en usko Flarelaisen enää tässä vaiheessa antavan liigalle ylimääräisiä pisteitä. Flarelaiset pelaavat hyvin riskialtista peliä päästämällä kaksi liigalaista vuorolle, mutta toisaalta myöntävien äänien tarkoituksena saattoi olla vetää huomio pois heistä itsestään ja näin sulauttaa heidät massaan. Mikäli he olisivat äänestäneet kieltävästi, olisi heidän roolinsa ollut helposti pääteltävissä. Tavallaan ihan toimiva strategia, sillä yksikään pelaaja ei vaikuta tällä hetkellä varmalta Flarelta.

Tällä hetkellä vaikuttaa ainakin todennäköiseltä, että Genkku ja Kong ovat eri puolella, sillä molemmat vaikuttavat epäilevän toisiaan ja ehkä jopa yrittävän herättää epäluottamusta toisiaan vastaan. On toki myös mahdollista, että kaksi rehellistä liigalaista on tulkinnut tilanteen väärin. Jos Kong lähtee mestarivuorolle, niin olisiko varmuuden vuoksi paras, että joku muu kuin Genkku olisi ministeri? Potentiaalisessa tilanteessa, että Kong on liigalainen ja Genkku Flarelainen, voi käydä huonosti. Toki käänteisessä tilanteessa olisi hyvä, että ministeri olisi liigalainen. Ehdotankin, että Kong lähtee Mannen kanssa liikkeelle. Toki bËst on myös potentiaalinen vaihtoehto, jos Kongilla on luottamusta häneen.

Manne

MonHun-masokisti
Super Fintendo
30.4.2017
188
Tampere
Jäljellä olevilla korteilla, joiden oikeellisuus pitänee kutinsa, yhden liigakortin nostaminen on pyöreät 50 %, ja jos tuohon ottaa teoreettisen 2L-noston, kahdella liigalaisella pelin voitto alkaa olla jännittävästi ihan näppien ulottuvilla, joten tämän puolesta olen kyllä valmis operaatioon. Ainoa kysymysmerkki on toki Kong, jolle näytön paikkoja ei ole siunaantunut sitten ensimmäisen kierroksen, jolloin puikoissa oli njrss, mutta tähän mennessä perustelujen valossa olen kohtuullisen toiveikas. "Kongien" mahdollisuus on toki teoriassa olemassa, mutta ministerin pallilla voi suhtautua asiaan turvallisemmin mielin, eikä pelkoa ole, että itse tekisin viime hetken selkäänpuukotuksia.

Mutta spekuloinnit sikseen ja asiaan. Itse näen asian niin, että Kongin sivuun jättämisellä ja tämän linjan pitämisellä, ainakin osan mielestä, on syynsä, minkä vuoksi kallistuisin itse mieluiten ministeriksi hänen matkassaan. Harvemmin pahista saati pääjehua pidetään näin pitkään sivussa noinkin pienen "rikkeen" kuin ykköskierroksella epäonnistumisen takia.

Genkku

¯\_(ツ)_/¯
Ylläpitäjä
12.4.2017
800
Rovaniemi
Harvemmin pahista saati pääjehua pidetään näin pitkään sivussa noinkin pienen "rikkeen" kuin ykköskierroksella epäonnistumisen takia.
Itse en uskaltaisi silti lähteä liigalaisena mukaan, koska en voi olla Kongin liigalaisuudesta näillä tiedoilla varma. Kaikki eivät voi olla hyviksiä joukosta Manne, Kong, Rush, ville ja minä. Ainakin yksi viidestä on flare, joka väittää ainakin kovasti olevansa liigalainen, enkä se ole minä, just saying.

Kong

Jäsen
30.4.2017
94
Helsinki
Mennäänpä Mannella. Äänestäkää fiilistenne mukaan, mutta voin luvata, että pelin voitto on onnistuneen kolikonheiton päässä jos Manne ei tee tepposia.

ville111

Toimitus
30.4.2017
646
Kuten totesin jo aikaisemmin, matkaan vain puolestani. Älkää pettäkö!

bËst

Jäsen
30.4.2017
322
Pakko sanoa, että tässä hommassa haisee nyt jokin. Hämmästelen, että itseni on leimattu potentiaalisten flarejen joukkoon. Kyllä, recordi on 1-1 että siinä mielessä perusteltua, mutta vähän tässä silti vilahtaa omaan osaani että ajatuksia johdatellaan nyt väärille jäljille. Ja miksikäs ei johdateltais: Onhan peli yhden kortin päässä voitosta liigalle niin Flarejen on pakko koittaa saada tilanne itselleen mieluisaksi.

Näkisin, että 1-1 record ja ministerin rooli itselleni olisi oikeastaan aika optionaalinen peli. Käytännössä enempää pelaajia ei "poltettaisi" riskien alle vaikka nostossa tulisikin se 3 flarea. Silmä kohdistuisi meikäläiseen, jonka olisi flarena pakko pelata flare-kortti ja bustaisin itseni. Tai sitten voisin viedä "3:n flaren" -nosto konflitkissa minut valinneen mestarin epäiltyjen listalle.

Lisäksi, nyt kun ei ole vielä "insta-lose" vaihde päällä, niin myös ne jotka pelkäävät ak:n olevan Lysandre niin tässä vaiheessa sen kortin uskaltaisi vielä katsoa ja voisin todistaa lojaajiuteni. Toisin sanoen, kokisin kaikissa tilanteissa pystyisin auttamaan liigaa eteenpäin. Joko varmistamalla voiton tai sitten "uhraamalla" itseni.

Veizen

Toimitus
30.4.2017
371
Turku
Äänestys on päättynyt.

Kong: KYLLÄ
Genkku: EI
Artzei: EI
Manne: KYLLÄ
Rush: ei ääntä -> KYLLÄ
bËst: KYLLÄ
ville111: KYLLÄ

Mestari-ministeripari Kong-Manne valittu, operaatiovaihe alkaa. Ketjuun ei postauksia.

Lookerilta saatujen taustatietojen avulla liiganeuvosto valmistelee iskua Flaren laboratorioon. Toimiin ei ehditä kuitenkaan vielä ryhtyä, sillä hälytys soi: Flare on hyökännyt Kalosin sähkölaitokseen! Koko alueen sähköntuotanto on vaarassa, ja operaatiolla on mukana ilmeisesti myös Flaren johtavaa porukkaa. Nyt on tosi kyseessä!