Yleinen peliaiheinen keskustelu

Tervetuloa Fintendoon!

Fintendo on suomalaisten Nintendo-pelaajien keskustelupaikka.

Loota

Kermakostaja
Ylläpitäjä
12.4.2017
284
  • Viestiketjun aloittaja
  • Staff
Oma vanha PS3-grillieditio sanoi itsensä irti viime vuoden loppupuolella keltaisen valon saattelemana (tekeekö tällä enää mitään kun levykin on saatu pois?) ja menetin kaikki tallennukseni tämän myötä, missä oli mukana monia valitettavia menetyksiä, joista yksi oli Crash Bash 192% tiimitallennus.

Aloitettiin kaverien kanssa uudestaan pelailemaan tuota ja ei voi taas kuin vain nauraa tietokonepelaajien rikkinäisyydelle vaikeimmissa haasteissa. Ikään kuin nämä eivät olisi olleet jo valmiiksi hillittömän vaikeita, niin PS3:n metka tapa pyörittää peliä tarkoitettua nopeammin kruunaa koko homeuden ja korottaa pelin statuksen sietämättömästä järjettömään. Kumman tyydyttävää sitä on kuitenkin takoa päätään seinään ja voiton tuoma fiilis kolmen tunnin toivottoman rykimisen jälkeen on varsin hilpeä. Omistautuneesta takomisesta huolimatta emme ole koskaan kyenneet voittamaan kaikkia pelin haasteita kuten aiemmin mainitusta prosenttiluvusta ilmenee; kuulapelien platinum relicit ovat suoraan saatanasta ja Cortexin nauru murtaa kenet tahansa jos sattuu hetkenkin johtamaan. Tunnustaako kukaan saavuttaneensa näitä tiimikampanjassa (PS3:lla onnistumisesta ainakin ikuinen kunnioitus), ja jos näin niin mitä aineita käytätte?

Viimeksi muokattu:

Garo

Jäsen
4.5.2017
177
Joensuu
Olen kai blokannut Crash Bashiin liittyvät traumat mielestäni, sillä en muistanut koko pelissä olevan reliikkejä. PS1 ei ole käsillä, mutta jos näkemäni avauskriteerit vikoille minipeleille pitävät paikkansa, kertyi plakkariin ainakin 21 kultareliikkiä.

Kaura

Jäsen
8.6.2017
51
Vantaa
Oma vanha PS3-grillieditio sanoi itsensä irti viime vuoden loppupuolella keltaisen valon saattelemana (tekeekö tällä enää mitään kun levykin on saatu pois?)

Pelastin kerran tällaisen pleikkarin taloyhtiön sekajätteestä (hyi hyi), ja kaveri jolle lahjoitin sen sai sen käsittääkseni väliaikaisesti toimintakuntoon jollain kuumaliimapoppakonstilla. Asiaa kannattaa tutkia.

Mies joka ei pystynyt

Idolimestari
1.5.2017
95
Vaasa
Crash Bash on paholaisen ilmeentymä maan päällä. Kaverin kanssa viime keväänä pelattiin yhden yön aikaa 130% paikkeille ja lopetimme ennen kuin tulimme hulluksi. Peli on pirullisen vaikea, AI kusettaa ja challenget ovat välilä epäreilun vaikeita.

Jos ikinä tekisin bucket listiä, niin crash bash 201% olisi unelma.

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Onko joku ostanut Switchiin 128GB muistikorttia? Mikä olisi paras ostopaikka ja kortin malli? Ilmeisesti ainakin 10 luokan kortti pitäisi olla ja nopeutta saisi olla 80mb/s jos olen oikein ymmärtänyt.

Andyliini

Tyhmä
Toimitus
30.4.2017
358
Tampere
Minulla on 125GB-kortti, sain sen joululahjaksi. VPD möi moisen muistaakseni 60€, Amazonista olisi ainakin joulualeissa saanut vieläkin halvemmalla, ainakin todennäköisesti.

Genkku

¯\_(ツ)_/¯
Ylläpitäjä
12.4.2017
800
Rovaniemi
Amazonista Samsungia tai Sandiskin 128 gb, yleensä paras hintalaatusuhde. Yritä etsiä 50€ pintaan, älä maksa liikaa. Tästä on tulossa jossain vaiheessa artikkeli blogin puolelle.

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Kiitos vinkeistä.Täytyy Amazonista vilkaista hintoja.

Taidan päätyä tuohon 200 GB korttiin.Hintaa näyttää olevan 69 euroa ja se on suhteessa hieman halvempi. Luulisi tuon riittävän omalla kohdalla Switchin koko elinkaaren ajan sillä pelit tulee aina kun mahdollista hankittua fyysisenä.

Viimeksi muokattu:

Don

Demiurgi
30.4.2017
35
Viinikellari
Toisaalta jos tila ei ole akuutisti loppumassa kannattaa odottaa vielä hetki. Hiljattain kehitetty senverran jättimäisen kapasiteetin omaavia sd -kortteja notta parisatasten ja alempien hinta luultavasti laskee tuotapikaa.

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Toisaalta jos tila ei ole akuutisti loppumassa kannattaa odottaa vielä hetki. Hiljattain kehitetty senverran jättimäisen kapasiteetin omaavia sd -kortteja notta parisatasten ja alempien hinta luultavasti laskee tuotapikaa.

Tarkoitus oli odottaa mutta tila alkaa olla loppumassa.No täytyy yrittää kikkailla ja venyttää ostoa mahdollisimman pitkään.

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Ei voi mitään mutta Skyrimiin vaan loppui into ennen pelin läpäisemistä. Odotin kyllä paljon ja välillä peli tuntui pääsevän loistokuuteen mutta ei sinne sitten kohonnutkaan. Skyrimistä hyppy Botw:in maailmaan on todella valtava ja uusin Zelda painii omassa sarjassaan. Niin ja paljon mieluumin katselen noita värikkäitä maailmoita kuin noita realistisia, ei voi mitään. Kyllä tämä vain vahvistaa sitä syytä miksi pelaan Nintendon pelejä ja miksi peliharrastukseni jatkuu edelleen kyseisen peliyhtiön vuoksi.

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Onko foorumilaisissa Rimen Switch version omistajia?Jos löytyy pelin omistavia niin jatko kysymys kuuluu että tekikö viimeisin päivitys pelikokemuksesta huomattavasti paremman eli sujuvamman teknisesti?

Kaura

Jäsen
8.6.2017
51
Vantaa
Pelasin Rimea viimeksi joulukuussa pari tuntia ja lopetin siihen, kun peli itse ei ollut erityisen hyvä ja toimi siihen päälle todella huonosti. Julkaisija tai kehittäjä tai joku lupasi Twitterissä optimointipäivitystä, joten jäin kuitenkin odottamaan, josko edes tekninen puoli korjattaisiin.

Pelasin juuri äsken ennen tämän kirjoittamista puolisen tuntia, enkä ole ihan varma, kuinka paljon parannusta on tapahtunut. Ainakin framerate tökkii edelleen varsinkin ulkotiloissa, pelkkä kameran pyörittäminen paikalla seistessä aiheuttaa satunnaista pysähtelyä. Tasainen (matala) framerate kestää enimmillään kolme sekuntia kerrallaan pysähtelemättä. Huomattavin muutos lienee joidenkin graafisten elementtien läpinäkyvyyden muuttuminen mm. Mariosta tutuksi dithering-tyyppiseksi, mikä näyttää Rimessa jotenkin ekstrapöljältä, eikä silti saa peliä pyörimään täysin sulavasti.

Tiivistettynä sanoisin, ettei parannus ole merkittävä. Joku tosin lienee tehnyt YouTubeen vertailuvideon, joka kattaa muutoksia enemmän ja systemaattisemmin kuin itse pystyn yhden alueen ja usean kuukauden tauon jälkeen sanomaan.

Pyörii hyvin tai ei, Rime tuntuu Zeldaa pelanneelle tyhmältä lukemattomine näkymättömine seinineen ja kiipeämiskelvottomine pikkukivineen. Kaikki pelin seinät ja aidat näyttävät niin matalilta tai rosoisilta, että pitäisi kaiken järjen mukaan päästä yli, mutta ei vaan pääse. Heti pelin alussa on yksi kiipeilypuzzle, joka oikein alleviivaa, miten logiikalla ja ympäristön silmämääräisellä arvioinnilla ei ole mitään väliä, vaan pelin tavoitteena on usein etsiä "kiipeä tästä"-tekstuurit.

Oma suositukseni olisi kerätä Zeldasta Korok seedit Rimen ostamisen sijasta. Jos kuitenkin kiinnostaa kokeilla itse, suosittelen pudottamaan kaikki odotukset heti kättelyssä, ettei tarvitse pettyä. Itse odotin peliltä selvästi liikaa.

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Pelasin Rimea viimeksi joulukuussa pari tuntia ja lopetin siihen, kun peli itse ei ollut erityisen hyvä ja toimi siihen päälle todella huonosti. Julkaisija tai kehittäjä tai joku lupasi Twitterissä optimointipäivitystä, joten jäin kuitenkin odottamaan, josko edes tekninen puoli korjattaisiin.

Pelasin juuri äsken ennen tämän kirjoittamista puolisen tuntia, enkä ole ihan varma, kuinka paljon parannusta on tapahtunut. Ainakin framerate tökkii edelleen varsinkin ulkotiloissa, pelkkä kameran pyörittäminen paikalla seistessä aiheuttaa satunnaista pysähtelyä. Tasainen (matala) framerate kestää enimmillään kolme sekuntia kerrallaan pysähtelemättä. Huomattavin muutos lienee joidenkin graafisten elementtien läpinäkyvyyden muuttuminen mm. Mariosta tutuksi dithering-tyyppiseksi, mikä näyttää Rimessa jotenkin ekstrapöljältä, eikä silti saa peliä pyörimään täysin sulavasti.

Tiivistettynä sanoisin, ettei parannus ole merkittävä. Joku tosin lienee tehnyt YouTubeen vertailuvideon, joka kattaa muutoksia enemmän ja systemaattisemmin kuin itse pystyn yhden alueen ja usean kuukauden tauon jälkeen sanomaan.

Pyörii hyvin tai ei, Rime tuntuu Zeldaa pelanneelle tyhmältä lukemattomine näkymättömine seinineen ja kiipeämiskelvottomine pikkukivineen. Kaikki pelin seinät ja aidat näyttävät niin matalilta tai rosoisilta, että pitäisi kaiken järjen mukaan päästä yli, mutta ei vaan pääse. Heti pelin alussa on yksi kiipeilypuzzle, joka oikein alleviivaa, miten logiikalla ja ympäristön silmämääräisellä arvioinnilla ei ole mitään väliä, vaan pelin tavoitteena on usein etsiä "kiipeä tästä"-tekstuurit.

Oma suositukseni olisi kerätä Zeldasta Korok seedit Rimen ostamisen sijasta. Jos kuitenkin kiinnostaa kokeilla itse, suosittelen pudottamaan kaikki odotukset heti kättelyssä, ettei tarvitse pettyä. Itse odotin peliltä selvästi liikaa.

Kiitos vinkistä. Peli jää osaltani siis kaupan hyllylle.

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Viimeisimmät videot joita olen vilkuillut sieltä täältä spoilerivaaroja vältellen uusimmasta Kirbystä niin näyttää kyllä hienolta. Hienoimman näköinen Nintendon 2-D peli mielestäni. Toivottovasti muutkin osiot ovat samalla tasolla ulkonäön kanssa.

Norsukampa

"His coconut gun, can fire in spurts"
Toimitus
8.5.2017
609
Turku
Uusin "kööpi" näyttää tosiaan ennakoiden perusteella taas nätiltä ja mukavalta peliltä mutta uskon että tämä uusin peli tulee olemaan jatkoa sarjan tasoloikintojen kaavalle eli hyvä peli joka ei kuitenkaan tarjoa mitään miksi juosta julkkaripäivänä kauppaan peli ostamaan, mutta ei myöskään mitään niin heikkoa osa-aluetta että pitäisi irvistellä ja vältellä kuin ruttoa. Itse tulen pelin hommaamaan lähinnä avoliiton ylläpidon vuoksi sillä aiemmat pari kotikonsolille ilmestynyttä Kirbyä ovat toimineet oikeinkin kivasti tyttöystävän kanssa co-op-pelaillessa.

Enemmän tässä kiinnostaisi lisämatsku Yoshin tulevasta seikkailusta...