The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Tervetuloa Fintendoon!

Fintendo on suomalaisten Nintendo-pelaajien keskustelupaikka.

Mr. X

Jäsen
5.5.2017
70
Tähän korostan hyvin vahvasti, että mielipidekysymys. Itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa mikään combo-häröily laitettuna peliin. Nappien hakkaamismätkyttelyä varten onkin sitten olemassa sellainen peligenre kuin Hack'n Slash. Suosittelen kääntymään enemmän Hyrule Warriorsin puoleen.

Totta kai se on mielipidekysymys. Tämä koko keskusteluhan perustuu mielipiteisiin, niin en ymmärrä miksi siitä pitää aina erikseen huomauttaa.

Combo-häröily ei ollut ainoa ehdotukseni. Vihollisten tekoälyn parantaminen ja monipuolisuuden lisääminen olisi toinen toimiva ratkaisu saada tappeluista mielenkiintoisempia. Hidastus-mekaniikkakin voisi kadota tai ainakin saada nerfiä.

Kirjoitin itsekkin ensimmäisessä viestissäni tässä ketjussa, että combat ei ole Zelda-pelien pointti, mutta pakkoa sanoa koko ajattelutapaa hieman oudoksi. Pelaajat kuitenkin käyttävät taisteluihin suuren osan peliajasta ja sarjan genrekin on "toimintaseikkailu". Breath of the Wild teki isoja muutoksia sarjaan joten tämä olisi myös ollut täydellinen tilaisuus parantaa tätäkin osaa pelistä. Se, että aiemmissakin peleissä on ollut huono combat, on vain huono tekosyy jättää parannuksia tekemättä.

Hyrule Warriors on paras Zelda.
 

Tingle

Paavo
1.5.2017
465
Turku
Kyllähän Breath of the Wildissa on paljon parannuksia aiempiin 3Dpeleihin nähden.
-viholliset eivät enää odota passiivisena rivissä vuoroaan kun yksi hakkaa. Tämä pakottaa pelaajaa sijoittumaan iskuetäisyyden ulkopuolelle.
-parry ja furry ovat reaktiivisia liikkeitä, jotka palkitsevat pelaajaa vihollisten tuntemisesta (näyttämättä oikeaa hetkeä QTE-tyyliin kuten Wind Wakerissa).
-pomot voi päihittää Zeldamaisen kikkailun lisäksi ihan vaan hakkaamalla päälle
-rikkoutuvat aseet pakottavat uusiin lähestymistapoihin :^)
-lähitaisteluaseilla voi iskeä kauas heittämällä
-nuolet ovat koko ajan loppu
-Elementit, jotka voivat piileskellä missä tahansa aseessa
-Metal Gearin pelaaminen on vaihtoehto
-ympäristöllä voi leikkiä useilla eri tavoilla

On toki totta, että peli on toimintapelinä köykäinen ja taistelussa on kaikki temput nähty ennen pelin puoliväliä. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö peli olisi ottanut merkittäviä askeleita eteenpäin.
 

Mr. X

Jäsen
5.5.2017
70
Hyviä pointteja Tingleltä, mutta jumitat ehkä liikaa siinä kohdassa kun kirjoitin:
Toivoin myös taistelusysteemin saavan päivitystä, koska se on mielestäni ollut yksi heikoimmista osista 3D-Zeldoissa. Tässä on ehkä käynyt jopa päinvastoin.
Pakko myöntää, että tämä oli huonosti kirjoitettu. Kirjoitin kyseisen lauseen lähinnä Flurry Rushia ja aseiden kulumista ajatellen. Ongelmani ei ole se, että Breath of the Wildin combat olisi huonompi kuin aiemmissa peleissä vaan se, että se on vieläkin paskaa.
 

Loota

Kermakostaja
Ylläpitäjä
12.4.2017
284
Minusta combat on ensimmäistä kertaa yrittänyt käydä ihan täysverisestä combatista kun vihollisten linnoituksia on joka puolella ja viholliset kestävät yleisestikin moninkertaisesti enemmän iskuja kuin aiemmissa Zeldoissa. Ehkä sen vuoksi combatilta olisi odottanut rahtusen enemmän, mutta ei se kyllä nykyisellään häiritsekään hirveästi, vaikka itemit ja armor tekeekin sen tarjoamaltaan haasteelta triviaaliksi suhteellisen pian alkutuskailujen jälkeen. Olihan se ennenkin aika triviaalia, mutta samalla se ei mielestäni yrittänytkään olla kuin hauskaa vaihtelevaa busyworkkia, mielenkiintoisia kohtaamistilanteita tai puzzle vihollismuodossa.

Paras combat löytyy salaisesti alkuperäisestä The Legend of Zeldasta.
 

Tingle

Paavo
1.5.2017
465
Turku
Zelda 2:n taisteluista pidän itsekin enemmän, mutta ykkönen edustaa parhaiten sitä mitä sarjalta haluan.
 

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
On kyllä vienyt taas tämä peli mennessään ihan täysin kun aloin tuota Hard Modea pelaamaan. Älyytömän laaja pelihän tämä on.20 tuntia takana ja vasta pinta raapaisu tehty. Lisäksi nyt vaikeammalla tasolla on ihan suosiolla täytynyt kiertää vieläkin noita vahvempia vihollisten leirejä. Lisäksi on pakko ollut mennä heti alusta alkaen vahvistamaan asujen puollustus kykyjä. Kaiken kaikkiaan edelleen huikea peli. Ei löydä mitään niin suurta valittamisen aihetta mikä pilaisi pelinautintoni. Tykkään myös aseiden hajoamisesta joka ehdottomasti sopii pelin rakenteeseen ja tuo lisää taktista elementtiä taisteluihin. Olen myös jättänyt uusien asujen ja naamioiden sekä haasteluolaston tähän toiseen pelikertaan ihan vaan nauttiakseni enemmän niiden löytymisestä ja luolaston suorittamisesta.Kaiken kaikkiaan saattaa urakka pelin suorittamisesta läpi mahdollisimman paljon löytämällä venyä hyvinkin lähelle tuota viimeisen paketin julkaisua.

Nyt sitten hevoskritiikistä johtuen olen käyttänyt sitä kriittisesti tarkkaillen ja en edelleenkään kyllä löydä mitään valittamisen aihetta.Täydestä laukasta kun kaksi kertaa nykäisin suitsia niin hevosen meno rauhoittui käynnisksi ja talsin tiheässä metsikössä sen selässä(lisäksihän löytyy vielä tuosta välimaastosta eri nopeus hieman nopeampaan kulkemiseen jolloin hevosta on vielä helppo hallita). Sitten ratsasti yhden kallion kärkeen lähellä vanhaa hevosampumarataa Hatenon vieressä hyppäsin pois selästä ja kalliolta alas.Vislasin hevoselle ja muutaman kymmenen sekunnin päästä uskollinen ratsuni löysi tiensä minun luokseni. Minusta tuossa hevosen käyttäytymisessä ei ole mitään epäloogista tai huonoa. Eihän tuo voi täydestä laukasta tehdä 90 asteen käännöksiä se vasta hölmöä olisikin ja on ratsastajan ihan omaa hölmyttä jos täytyy täysiä jousta kalliota tai jyrkännettä päin. Hevosen ohjastaminen nyt kuuluukin olla erilaista kuin Linkin taikka käsijarrulla toimivan auton. Lisäksihän tuo hevonen vielä koittaa väistää esteitä viimeiseen asti ja kulkee pääkulkuväyliä seuraten itsekseen jolloin voi keskittyä maisemien ja sieltä löytyvien salaisuuksien tarkkailuun. Mitä tuohon turhuuteen tulee niin en kyllä edelleenkää allekirjoita sitäkään. Nytkin toista kertaa pelatessa on tullut ratsastettua kylien ja paikkojen väliä runsaasti. Välillä satulasta nuosten ja paikkoja tutkien. Helppo on aina ollut noiltakin retkiltä palata hieman eri reittiä kun lähtiessä takaisin hevosen luokse.
 

Tertzzi

SW-2800-6452-5622
1.5.2017
224
Helsinki
itsekkin olen pelannut Hard Modea. Olen vetänyt 2 Divine Beastia läpi. Pelailen tätä pikku hiljaa sinne joulun DLC:hen asti ja nautiskelen Hyrulesta :cool:
 

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
itsekkin olen pelannut Hard Modea. Olen vetänyt 2 Divine Beastia läpi. Pelailen tätä pikku hiljaa sinne joulun DLC:hen asti ja nautiskelen Hyrulesta :cool:

Paras tapa tätä pelatessa on nimenomaan se että pelaa rauhassa. Ilman hoppua mihinkään. Täällä samassa vaiheessa kaksi Divine Beastia haltuun otettuna.
 

Andyliini

Tyhmä
Toimitus
30.4.2017
358
Tampere
Otin lopultakin tavoitteekseni Korok Maskin ja kartan avulla kerätä kaikki 900 Korok Seediä. En ole edes ehtinyt Hebra Towerin aluetta koluta kun jo alkaa nyppiä. En kuitenkaan luovuta, koska 100% on aina 100%. Onneksi varusteiden päivitystä ei tietääkseni lasketa tuohon 100% selvitykseen.
 

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Tässä tullut nyt pelattua Hard Modella ja kerättyä kaikki dlc-paketin uudet asut ja naamiot. Eilen illalla koitin tuota haasteluolastoa ja pakko todeta että sydämmien määrä ei vaan vielä riittänyt että olisin omilla taidoillani muutamaa alkuhuonetta pidemmälle päässyt. No nyt täytyy palata sorvin ääreen ja alkaa läpäisemään Shrinejä. Tiedän muuten 119:sta Shrinen sijainnit sillä löysin yhden uuden tällä toisella läpipeluu kerralla. Vielä kun tietäisi missä se viimeinen lymyää:smile:
 

bËst

Jäsen
30.4.2017
322
Itellä eka läpipeluu kiinni kuudesta shrinesta (kolme arvoitusta ja kolme rehellisesti piilossa olevaa), Vah Rutanian läpimenosta, ganonin löylytyksestä sekä 500 korok seedin löytämisestä
 

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Itellä eka läpipeluu kiinni kuudesta shrinesta (kolme arvoitusta ja kolme rehellisesti piilossa olevaa), Vah Rutanian läpimenosta, ganonin löylytyksestä sekä 500 korok seedin löytämisestä

Paljon olet kyllä löytänyt Korokseja! .Itsellä taisi olla ensimäisen kerran pelin läpäistyäni reilu 360:ntä Koroksin siementä.
 

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
On tämä ihme peli kun tätä jaksaa vain pelata.Jotain uutta löytyy jatkuvasti kun toista kertaa pelailee Hard modella.Eilen tein löydön josta olin erittäin iloinen.Hyrule Shieldin onnistuin löytämään eli yksi niistä asioista joka jäi ensimmäisellä kerralla nyppimään kun en sitä löytänyt.Peli tunteja ei ole kertynyt nyt kuin 315 kun kumpikin peli kerta lasketaan mukaan:grin:
 

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Hard modella kaikki Shrinet löydetty(vihdoinkin löysin ne kaikki:smile:) ja kasassa 515 koroksia. Olen käyttänyt Shrine tutkaa aina pelatessa ja nyt Hard modessa olen myös loppupuolella pelaillut Korokin naamio pääss. Nyt menossa tuo haasteluolasto ja pakko myöntää että omille taidoille todellakin haasteellinen ainakin näin Hard modella. Monta tuntia tullut tahkottua ja yhdeksänteen huoneeseen päässyt. Saa nähdä montako viikkoa tätä saa pelata ennen kuin läpäisen. Kesken en luovuta!

Korjaus edelliseen eli matka on päättynyt 11:sta tasoon haasteluolastossa.
 
Viimeksi muokattu:

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Hard modella kaikki Shrinet löydetty(vihdoinkin löysin ne kaikki:smile:) ja kasassa 515 koroksia. Olen käyttänyt Shrine tutkaa aina pelatessa ja nyt Hard modessa olen myös loppupuolella pelaillut Korokin naamio pääss. Nyt menossa tuo haasteluolasto ja pakko myöntää että omille taidoille todellakin haasteellinen ainakin näin Hard modella. Monta tuntia tullut tahkottua ja yhdeksänteen huoneeseen päässyt. Saa nähdä montako viikkoa tätä saa pelata ennen kuin läpäisen. Kesken en luovuta!

Korjaus edelliseen eli matka on päättynyt 11:sta tasoon haasteluolastossa.

Tuo haasteluolasto tuolla Master modella tuntuu kyllä olevan aika ylivoimainen vastus näin onnettomalle pelurille. Alkaa pinna kiristyä sillä en ole koskaan tykännyt ns. liiasta haasteesta. Se että koitat monta kymmentä kertaa samaa kohtaa menee henk.koht liiallisuuksiin oman pinnan pituuden kannalta. No huomenna sitä taas varmasti onkin luolaston kimpussa vaikka nyt tympäsee tosissaan:wink: On ienoa kun pelaat 40 minuutia teet yhden virheen ja henki lähtee. Ai että ohimosuoni pullistuu :grin:
 

Tertzzi

SW-2800-6452-5622
1.5.2017
224
Helsinki
Tuo haasteluolasto tuolla Master modella tuntuu kyllä olevan aika ylivoimainen vastus näin onnettomalle pelurille. Alkaa pinna kiristyä sillä en ole koskaan tykännyt ns. liiasta haasteesta. Se että koitat monta kymmentä kertaa samaa kohtaa menee henk.koht liiallisuuksiin oman pinnan pituuden kannalta. No huomenna sitä taas varmasti onkin luolaston kimpussa vaikka nyt tympäsee tosissaan:wink: On ienoa kun pelaat 40 minuutia teet yhden virheen ja henki lähtee. Ai että ohimosuoni pullistuu :grin:
Itsekkin pelasin Hard Modea ja oli liian vaikea se haasteluolasto. Muuten tykkään Hard Modesta. Kyllä se toinen DLC tulee Hard:lla pelattua.