Super Smash Bros. Ultimate

Tervetuloa Fintendoon!

Fintendo on suomalaisten Nintendo-pelaajien keskustelupaikka.

Genkku

¯\_(ツ)_/¯
Ylläpitäjä
12.4.2017
800
Rovaniemi
  • Viestiketjun aloittaja
  • Staff
  • #81
Virallisia tai yleisesti hyväksyttyjä sääntöjä ei ole vielä pelin ollessa uusi, säännöt voivat vaihdella turnauksittain tai maanosittain ja ne päivittyvät tavallisesti 6kk - vuoden välein.

Tässä on ihan hyvät suomalaisessa turnauksessa käytetyt säännöt.
 

testudo80

Jäsen
8.12.2018
47
Helsinki
Virallisia tai yleisesti hyväksyttyjä sääntöjä ei ole vielä pelin ollessa uusi, säännöt voivat vaihdella turnauksittain tai maanosittain ja ne päivittyvät tavallisesti 6kk - vuoden välein.

Tässä on ihan hyvät suomalaisessa turnauksessa käytetyt säännöt.

Kiitos, tuo puuttui minulta: * Stage Hazardit pois päältä, elikkä nyt meno juuri sitä mitä hain.

Niin sen verran jatkan eli mikä ero on näillä AAA-luokan peleillä esim pelattavuudessa verrattuna vaikkapa Hollow Knight ja Dead Cells, (huom. pelit jotka minulla on molemmat pc:llä), niin Smashin pelattavuutta ei voi edes verrata, niin hyvä se on. Riittääkun menee Pikazulla tai vaikkapa Sonic siilillä harkkamodeen testaamaan eri liikkeitä. Se variaatioiden määrä, nopeus miten liikkeitä tehdään, responsiivisuus, animaation- ja efektien taso. Tuollaisissa ei indie julkaisut millään pysy perässä. Tämän lisäksi peliä on testattu loputtomasti, hiottu vuosia ja se näkyy kaikessa.
 

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Niin sen verran jatkan eli mikä ero on näillä AAA-luokan peleillä esim pelattavuudessa verrattuna vaikkapa Hollow Knight ja Dead Cells, (huom. pelit jotka minulla on molemmat pc:llä), niin Smashin pelattavuutta ei voi edes verrata, niin hyvä se on. Riittääkun menee Pikazulla tai vaikkapa Sonic siilillä harkkamodeen testaamaan eri liikkeitä. Se variaatioiden määrä, nopeus miten liikkeitä tehdään, responsiivisuus, animaation- ja efektien taso. Tuollaisissa ei indie julkaisut millään pysy perässä. Tämän lisäksi peliä on testattu loputtomasti, hiottu vuosia ja se näkyy kaikessa.
Ei minulla tietenkään ole mitään sitä vastaan, jos pidät AAA-peleistä enemmän kuin indieistä, mutta kommentoin kuitenkin asiaa Dead Cellsin tullessa puheeksi. Kyseessä on nimittäin omaan makuuni peli, jonka tuntuma on loistava. Hahmon ohjaus on luonnollista, animaatiot ovat poikkeuksellisen sulavia ja taistelut ovat tyydyttäviä. Jokaisessa miekansivalluksessa on voimaa, ja jokainen hahmo reagoi iskuihin tai projektiileihin luonnollisella tavalla. Efektit ovat myös näyttäviä, mikä ensinnäkin näyttää hyvältä, mutta tekee lisäksi taistelujen menosta helpommin tulkittavaa. Ymmärrän, jos pidät joidenkin indiepelien pelattavuutta viimeistelemättömänä, mutta Dead Cellsin nostaminen esiin on mielestäni hieman kyseenalaista. Tuntumansa puolesta peli pärjää Smashille, eikä kokemus jätä muutenkaan kylmäksi.
 

Nepa

Jäsen
1.5.2017
35
Vähän uskaltanut käydä nettipeliäkin kokeilemassa mutta onlinessa tulee selkään aika selvästi. 20 matsia pelannut ja kaksi onnistunut voittamaan :grin:

Aina hyvä palautus maan pinnalle jos alkaa tuntumaan että alkaa hallitsemaan jonkun hahmon edes kohtuullisesti.
 

Jack

Viikin kreivi
3.5.2017
140
Viimein pukki toi tämän pelin tähän huusholliin ja onhan tätä systerin kanssa tullut tahkottua. Vielä ei ole mitään sen suurempaa kritiikkiä sanottavana. Mutta eikö ketään muuta ärsytä tuo perus smashin aloitus? Tuntuu jotenkin luonnottomalta valita ensin kenttä ja sitten vasta hahmot! Plus hahmot pitää aina valita uudestaan. Vanhoissa peleissä valittiin ensin hahmot ja sitten vasta maa. Hahmokin jäi pelin jälkeen valmiiksi valikkoon ja uuden pelin sai startattua heti, jos kukaan ei halunnut vaihtaa hahmoa.
 

Genkku

¯\_(ツ)_/¯
Ylläpitäjä
12.4.2017
800
Rovaniemi
  • Viestiketjun aloittaja
  • Staff
  • #86
Kilpailullisissa säännöissä kenttä valitaan ennen hahmoja (toiset ovat parempia toisissa kentissä), joten se on varmaan syynä muutokseen.
 

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
On tullut nyt jonkin verran tätä pelattua, Wiiuun SMash jäi välistä. Onhan tämä kaikin puolin loistava ja laadukas peli. Kerättävää ja pelimuotoja on vaikka muille jakaa ja jopa perinteinen Classic moden lopetus pääsi yllättämään. Adventurea pelannut Classicin ohella ja kumpikin maistuu. Tämän parissa kuluu hyvin aika yksinkin pelattaessa ja kaikkien kerättävän alkutaipaleellahan tässä vielä ollaankin. Moninpelinähän tämä peli loistaa vielä kirkkaammin kuin yksinpelinä.

Omaan makuuni nuo kentät ja kappaleet olisivat saaneet olla myös avauksen takana eikä heti alusta asti auki. Olisi ollut mukavampi saada niitä pikku hiljaa availtua. Olisi ollut eräänlainen palkinto uusien aukeavien hahmojen lisäksi.

Peli pääsi myös yllättämään hienolla ulkoasulla joka näyttää paljon paremmalta kuin niissä muutamassa youtube videossa mitkä pelistä katselin. Niin ja eihän musiikeista voi valittaa, niitähän on aika uskomaton määrä.
 

Norsukampa

"His coconut gun, can fire in spurts"
Toimitus
8.5.2017
609
Turku
Viime yönä härmän aikaa, saatiin vihdoin peliin sen ensimmäinen DLC-hahmo piraija pläntin muodossa. Hahmo oli osa isohkoa 2.0.0.-päivitystä, jonka sisällön Spirit-listoineen ja muine muutoksineen (Iken nerffit jäi minimiin joten luojalle kiitos!!) voit tavailla oheisesta linkistä:

https://nintendoeverything.com/super-smash-bros-ultimate-update-out-now-version-2-0-0/

Ruukkukasvi itsessään tuntuu ihan kivalta hahmolta. Paljon kevyempi mitä aluksi odotin ja pyhä jysäys sentään tuota side-B:tä (yhdistä nopeaan grabiin ja katso kuinka vastustaja näkee jo sen kuuluisan valon tunnelin päässä)! Hienoa myös että hahmolle on oma Classic Mode -polkunsa tehty, kuin myös Palutenan opastus. All-Staria ei kuulemma kannata hahmolla vielä pelata sillä se saattaa jäädyttää pelin. Nintendo korjailee varmaan parhaillaankin asiaa.
 

MadGingrr

Jäsen
23.5.2018
7
Oulu
Pakko myös hehkutella, että erittäin onnistunut dlc-hahmo. Hauska ja moveset on mielenkiintoinen. En tiedä sitten tuleeko tuolla oikeastaan paljon pelattua, mutta ilmaiseksi kun sai. :D

Vieläki hakusessa oma main hahmo, enkä tiedä tuleeko sellaista. En juuri missään pelissä ota itelleni ns. mainia, vaan pyörittelen käytössä useampaa erilaista hahmoa. Wii U:n Smashissä käytössä oli: Ganondorf, Marth, Samus, Zero Suit Samus ja Cloud. Nyt oon pelaillu Inklingillä ja Foxilla. Taidan Foxilla ruveta tahkoamaa. Eipä se nerfiäkään, muttei puolestaan buffiakaan saanut 2.0 patchissä.
 

Garo

Jäsen
4.5.2017
177
Joensuu
Kiva. Kenttäeditori onkin eniten kaipaamani ominaisuus aiemmista osista, joten mukava saada se takaisin. For Wii U:sta toivon mukaan vapaalla kädellä piirrettäviä tasoja, Brawlista taas lukuisampia gimmickejä, kuten liukuhihnoja ja putoavia palikoita. Toivottavasti tällä kertaa saisi myös asettaa omiin kenttiin yhden taustabiisin sijaan lukuisempia.
 
J

Jonelink

Vieras
Onko kellään niillä jotka ovat ladanneet Jokerin peliin, niin kohdanneet bugin? Kuuleman mukaan jos Jokerilla käyttää final smashia classic modessa niin saattaa jäädyttää tai hajottaa koko konsolin. En löytänyt väitteelle mitään videota tai kuvaa. En olisi yllättynyt, jos kyseessä olisi sama ongelma kuin PS4 konsolit hajoittanut EA:n Anthem.
 

Myy100

Jäsen
1.5.2017
376
Onko kellään niillä jotka ovat ladanneet Jokerin peliin, niin kohdanneet bugin? Kuuleman mukaan jos Jokerilla käyttää final smashia classic modessa niin saattaa jäädyttää tai hajottaa koko konsolin. En löytänyt väitteelle mitään videota tai kuvaa. En olisi yllättynyt, jos kyseessä olisi sama ongelma kuin PS4 konsolit hajoittanut EA:n Anthem.
Korjattu 3.0.1 versiossa.
 
J

Jonelink

Vieras
Uusin versio 3.1.0 on nyt julkaistu! Taistelukentät voi nyt kokea virtuaalisessa tilassa Labo VR:n kanssa ja nähdä enemmän ympäristöä. Smash amiibot voi lähettää netin kautta kamppailemaan muiden pelaajien amiibojen kanssa.

Vielä ei ole herännyt halua ostaa tämä peli. Varsinkaan en uusien päivitysten ja ominaisuuksien takia lähde ostamaan, eikä VR-pelaaminen ole kiinnostanut tähän asti vieläkään.
 

Genkku

¯\_(ツ)_/¯
Ylläpitäjä
12.4.2017
800
Rovaniemi
  • Viestiketjun aloittaja
  • Staff
  • #96
Samaa spirit boardilla käytettävää roinaa se tuo matseista saaliina ja ja kerää leveleitä. Typerästi toteutettu systeemi, sillä amiibon matseja ei voi seurata livenä, vaan ensin katsotaan pari minuuttia staattista odotusruutua. Switchin pitää vielä olla päällä koko prosessin ajan.
 

Norsukampa

"His coconut gun, can fire in spurts"
Toimitus
8.5.2017
609
Turku
Huomenna olisi iltapäiväneljältä luvassa yli 20min presentaatiota tulevasta DLC-hahmosta, sekä varmaankin myös 4.0.0.-päivityksen sisällöstä siinä sivussa. Hahmolle luvataan myös julkaisuajankohta, joka villien veikkausten perusteella, voisi olla jopa shadow drop videoesityksen jälkeen, tai sitten tuleva EVO-viikonloppu, jossa bilepeli vei main eventin paikan tappelupelien nenän edestä.
 

Garo

Jäsen
4.5.2017
177
Joensuu
Mietteitä Herosta ja vähän kaikesta päivitysversio 4.0:aan liittyvästä:

Hero tuntuu hiukan ylivahvalta, enkä nyt puhu random criteistä tai edes Command Selectionin hurjimmasta tarjonnasta, vaan lähinnä Kafrizzistä ja Kazapista, eli täyteen ladatuista neutraali- ja sivuspessuista. Tekevät järkyttävästi lämää ja tuntuvat tappavan aivan liian varhain, ja minä sentään pelaan enimmäkseen painavamman puoleisilla tyypeillä. Muuten kyllä tykkään hahmosta. Kenttä on yllättävän kesy, mutta ihan hauska.

Final Smash -mittarin tyhjeneminen tuntuu hyvältä uudistukselta. Nyt on vaikeampaa tappaa kovasti vahinkoa ottanut vastustaja normaalisti ja säästää Final Smash seuraavaan stockin ottamista varten. Tämä on erityisen hyvä esim. Zeldaa vastaan, jonka Final Smashilla on taattu tappoprosentti.

Nettiturnausmoodi on tosi hyvä lisä. En tiedä muista, mutta itselläni on viime aikoina ollut vaikeuksia löytää matseja Quick Playssä, pelasin sitten mihin aikaan tahansa. Nettiturnauksessa matsi löytyy ainakin nyt paljon nopeammin. Smashin kaikista puolista nauttivalle vaihtuvat säännötkään eivät ole miinus, joten tästä saattaa tulla pelatuin nettimoodini.

Balanssipäivitykset osuivat omalta osaltani oikeisiin osoitteisiin, sillä tykkään pelata niin Mewtwolla, Mii Brawlerilla, Ridleyllä, Isabellella kuin Piranha Plantillakin. Muutosten merkittävyys vaihtelee, mutta arvostan aina pientäkin jelppiä.
 

bËst

Jäsen
30.4.2017
322
Oma mietteeni Herosta:

Helposti kaikista huonoiten suunniteltu Smash -hahmo kautta smashin historian. Front B:n ja Side B:n kanssa pystyy elämään, vaikka vahvoja ovatkin mutta sitten tulee tämä Down B.

Käytännössä koko liike on yksi iso lotto, joka voittaa sinulle pelin tai häviää. Helpoimmillaan homma menee niin, että heität vastustajan offstagelle ja sitten mahd pikaseen selailet down B:tä. Jos löydät Magic Burstin, voitat stockin. Jos et, niin takaisin neutraaliin.

Sama pätee Zoomiin: Heron recovery on heittämällä yksi pelin parhaita jo valmiiksi, mutta jos jotenkin kummasti joudut niin kauaksi offstagelle, että se ei riitä niin eikun lottoamaan, että valikosta löytyy Zoom.

Lisätään vielä critical hit, hocus pocuc, Thwack ja Whack jotka ovat itse liikkeinä puhdasta RNG:tä ja meillä on hallussa taistelupelihistorian suurin lottokone. Veikkauksen lelulotto kalpenee tämän pelimuodon rinnalla suuresti.

Onko se sitten hyvästä pelille? Puhuttiinpa sitten compesta tai casualista, niin vastaus on helppo EI. Suolan määrä peleissä nousee ja ihmisten suolakerroin siinä samalla.

Noiden elementtien ulkopuolelta Hero vaikutti ihan perushyvältä miekkamieheltä. Mutta aivan liikaa RNG:tä