Super Smash Bros. Ultimate

Tervetuloa Fintendoon!

Fintendo on suomalaisten Nintendo-pelaajien keskustelupaikka.

bËst

Jäsen
30.4.2017
322
Näyttä ikävä kyllä uskomattoman huonolta hahmolta. Puhtaasti fyysisen kokonsa ja hidahkoiden liikkeiden vuoksi
 

Garo

Jäsen
4.5.2017
177
Joensuu
Huomattavaa kuitenkin, että K. Rool on ainoa super-raskassarjalainen, jolla on useampi perinteinen projektiili: tykinkuula ja kruunu. Krokokunkun ei siis välttämättä pidä aina olla se, joka pyrkii iholle. Päälle vielä mahacounter ja imukyky, niin muodostuu kuva puolustukseen painottavasta hahmosta, jolla härnätään kaukaa ja etsitään aukkoja vastustajan hyökkäyksistä. En sano, että tämä tekisi hahmosta hyvää, mutta pelityyli vaikuttaa uniikilta raskassarjalaiselle. Lähimmät yhtymät vetäisin Dededeen, joka kuitenkin painottaa (tai ainakin painotti) enemmän set-uppeihin ja edgeguardeihin.

Tämä kaikki siis keskitason For Glory -tampion näkökulmasta, älkää ihan täysin tyrmätkö.
 

Norsukampa

"His coconut gun, can fire in spurts"
Toimitus
8.5.2017
609
Turku
Valitettavia uutisia yksityiskohtien rintamalta. Snaken ääninäyttelijänä taas tässä tulevassa pelissä nähtä... kuultava David Hayter, mainitsi viikonloppuna Q&A-sessiossa että ei ole nauhoittanut uusia codec-keskusteluja Ultimateen, mutta on kuitenkin ilmoittanut Nintendon suuntaan olevansa käytettävissä.

Tarkoittaako tämä sitä että uudet codec-läpät eivät uuteen peliin ikinä saavu? Ehkä ei sillä veikkaan että Hayter on kuin kuka tahansa muukin meistä, embargo-sääntöjen alainen. Näin ollen mies ei voi yhtään ylimääräistä nippelitietoa pelistä vielä jakaa ja vaikka dialogit olisikin vielä tekemättä, ei niiden implementoinnissa peliin pitäisi paria viikkoa kauempaa mennä joten aikaa on vielä reippaasti.
 

Norsukampa

"His coconut gun, can fire in spurts"
Toimitus
8.5.2017
609
Turku
Alex Jones-tason salaliittoteoriat ympäri nettiä huhuilevat nyt että pelin lopullinen hahmomäärä olisi, Smash Bros Ultimate-bundlen myyntipakkauksen kyljen mukaan, vielä lisääntyvä kahdella. Samalla myös jostain ilmeni tieto että viisi kenttää olisi vielä tulossa joten mietintämyssyä päähän ja menoksi!

Kaksi hahmoa jäljellä joista toinen on Monster Hunter ja toinen on... toinen on... niin. Rayman olisi omissa kirjoissani ykkösvaihtoehto mutta voisi luulla että sieltä olisi tulossa ihan Nintendon omaa omistusta vaikka ARMS-hahmon muodossa? Jännäksi menee sillä Sakuraihan lupasi että kaikki pelin julkaisussa mukana olevat hahmot, oltaisiin paljastettu ennen pelin julkaisua joten eiköhän sieltä vielä yksi pieni Smash-aiheinen Direct eetteriin tule seuraavan kahden ja puolen kuukauden aikana?

Kenttiin totta kai tulee käytettyä kaksi viidestä mahdollisesta slotista noiden uusien hahmojen kenttiin. En ole katsonut mikroskoopilla Rathalosin esittelyssä taustalla esiintynyttä vehreää ja hiekkaisaa aluetta, mutta uskoisin että jotain MonHu-sarjaan liittyvää se on. Kolme kenttää jäisi näin ollen jäljelle ja sieltä nyt voi tulla mitä tahansa Nintendon yli satavuotisen historian ajalta joten...
 

Don

Demiurgi
30.4.2017
35
Viinikellari
Isabelle oli pitkästä aikaa hahmo joka ei herätä minkäänlaista kiinnostusta. Ei ole mitään hahmo-odotuksia ollut ikinä mutta tuntui vain tylsältä, mutta hyvä heille ketkä tuon tahtoi. Omaan makuun vain jopa aiemmin paljastetut kaiutkin iskivät enemmän.
 

Garo

Jäsen
4.5.2017
177
Joensuu
Mietteitä tuoreesta Directistä:

- Aivan liikaa yksityiskohtiin keskittymistä ja vanhan kertausta.
- Ken ja Incineroar olivat vähän antiklimaattinen pari viimeiseksi paljastukseksi, mutta traileri oli hyvä ja hahmot erottuvat edukseen, vaikka toinen onkin echo. Kenin eroavaisuudet muistuttivat yllättävän paljon niitä, joita olin itse mielessäni hahmolle ajatellut, paitsi että Focus Attack ei ollutkaan USF4:n Red Focus Attack.
- Piranha Plantille oli pakko taputtaa. Kuuluu kategoriaan "en tiennyt että halusin tätä" ja vahvistaa vain ajatustani siitä, että Sakurain hahmovalintoja ei kukaan voi täysin ennustaa, vaikka kuinka porukka analysoisi.
- Spirits-moodi ei ollut mitä odotin, mutta on oiva lisä uuden Adventure Moden kylkeen. Mielenkiintoinen yhdistelmä Event-moodia, Special Ordersia ja Kid Icarus Uprisingin asefuusioita.
- Adventure Moden traileri nosti yllättäen tipan linssiin, kun yllättävä lauluversio pelin pääteemasta hiveli korvia samalla kun muistot Subspace Emissarysta tulvivat mieleen. Suurin kysymysmerkki on minulle nyt se, kuinka paljon tässä nähdään välipätkiä.

DLC:tä on siis luvassa ainakin viiden hahmon ja kentän verran, eikä yksikään ilmeisesti ole echo. Spring Man joutui tyytymään assistin rooliin, mikä laskee aika lailla muidenkin ARMS-hahmojen mahdollisuuksia. Elättelen silti vielä pikkiriikkisen toivoa, sillä devien mukaan Min-Min on suosituin ARMS-hahmo, enkä ainakaan itse nähnyt tätä directin aikana...
E: Hope is dead, spirittinähän tuo Min-Min siellä leijaili...
 
Viimeksi muokattu:

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Tuo Adventure moden paljastus ja sen musiikki oli kyllä hienoja. Tuo laulettu kappale loi kyllä tunnelman huippuunsa. On tämä kyllä sen verran kova paketti Nintendon pelejen kanssa kasvaneelle, että alta pois. Kummipojan ja tytön kanssa menee kyllä joulu tätä pelatessa.
 

Genkku

¯\_(ツ)_/¯
Ylläpitäjä
12.4.2017
800
Rovaniemi
  • Viestiketjun aloittaja
  • Staff
  • #48
DLC:tä on siis luvassa ainakin viiden hahmon ja kentän verran, eikä yksikään ilmeisesti ole echo. Spring Man joutui tyytymään assistin rooliin, mikä laskee aika lailla muidenkin ARMS-hahmojen mahdollisuuksia. Elättelen silti vielä pikkiriikkisen toivoa, sillä devien mukaan Min-Min on suosituin ARMS-hahmo, enkä ainakaan itse nähnyt tätä directin aikana...
E: Hope is dead, spirittinähän tuo Min-Min siellä leijaili...
Eihän tuo staattinen Spirit-leima tai edes Mii-asut merkitse oikeastaan mitään, mutta assist trophysta on vaikeampaa nousta ylös enää tähän peliin. Spring Manille ja parille muulle suosikille tehdyt waluigit vähän yllättivät. Muuten olen vähän samaa mieltä antiklimaattisuudesta viimeisten hahmojen kohdalla. Rexin DLC-visiitille laittaisin aika kovaa betsiä, Monster Hunteria toivon edelleen mukaan myös.

Aika vahva E S P O R T S -fiilis tuoksahtaa näissä kaikissa valinnoissa, en ihmettelisi, vaikka päivityksiä ja hahmoja ilmestyisi vielä 5 vuoden päästä. Spirits-moodit vaikuttavat oletetun gacharoguelikeltä.
 

Norsukampa

"His coconut gun, can fire in spurts"
Toimitus
8.5.2017
609
Turku
Muuten olen vähän samaa mieltä antiklimaattisuudesta viimeisten hahmojen kohdalla.
Jotenkin välittyy sellainen Meleessä valloillaan ollut fiilis, jossa kaikki pääsisältö on enemmän tai vähemmän N64-aikaa. Olisi ollut mukava saada tähän julkaisuun edes yksi ns. Switchillä alkunsa saanut hahmo, niin olisi saanut jonkinlaista tuoreuden tuntua. Pikkuvikoja, mutta kuitenkin.

Noin muuten kyllä tykkäsin. Ensin möin maitani trophyjen lakaisemisesta maton alle, mutta tämä Spirits on näköjään vieläkin laajempaa fan serviceä. Ei sitä olisi neljättä kertaa jaksanut trophyjen infolaatikoita lukeakaan, etenkin kun jo viime pelissä tekstien sisältö alkoi menemään jo vähän väsyneen puolelle. Musiikkipuoli oli jumalaista ja myös muutkin tutut pelimuodot miellyttivät.

Miinusta laitoin omiin kirjoihini DLC:n perkeleellisestä hinnasta, ja siitä että yhtään uutta leveliä ei saatu enää julkaisuun.
 

retropälli

Jäsen
8.5.2017
134
Olisi ollut mukava saada tähän julkaisuun edes yksi ns. Switchillä alkunsa saanut hahmo, niin olisi saanut jonkinlaista tuoreuden tuntua. Pikkuvikoja, mutta kuitenkin.

Mitä tarkoitat ? Tietääkseni uusia hahmoja on kuusi, echofightereita lukuunottamatta ja 5 dlc hahmoa tulossa lisää. Kuten jo sanoin, itse olin myyty pelkästään belmontien takia. Itseäni eniten mietitytti sakurain ulkonäkö. Mies vaikutti hoikistuneen entisestään. Toivottavasti on kunnossa ja kuvittelen omiani...
 

Rush

Hovifyysikko
Super Fintendo
1.5.2017
560
Jyväskylä
Vakuuttavin asia Directissä oli, että Incineroar onnistuttiin pelastamaan täydellisen pettymyksen asemasta. Siinä vasta olisikin ollut tylsä ja tarpeeton lisäys, mutta pakko arvostaa automaattista taunt follow uppia iskuihin. Dab on the haters.

Noin muuten ei suuria tunteita asioiden suhteen. Ainoa aidosti kiinnostava uusi tulokas tähän mennessä on ollut Belmont, joten en edes ole erityisen pettynyt viimeisten hahmojulkistusten antiklimaattisuuteen. Vertaisin Smashin hahmotulvaa siihen, että boolista tulee hyvä mieli siihen asti, kunnes sitä on niin paljon että se valuu lasin reunojen yli kengille. Mutta toisaalta kun boolilasi tulvii jo valmiiksi, ei tunnu missään vaikka siihen kauhoisi vielä vähän lisää.

Yksinpelimoodeista ja online-säädöistä tipuin täysin kärryiltä informaatiotulvan hyökyessä päälle. Toisaalta näitä tuskin tulen pelaamaan muutenkaan. Jo Smash4:n kanssa luovutin kesken pelimoodien suhteen. Osaan en koskenut ollenkaan. Edes Classicia en jaksanut läpäistä kaikilla hahmoilla. Toki kiva juttu heille, joilla on aikaa ja kiinnostusta leikkiä loputtomien asetusten ja extra-sisällön kanssa. Heille varmasti irtoaa pelitunteja koko rahan edestä, mutta itse sivuuttanen about kaiken. Ehkä tarinamoodin voisi pelata, jos se on sopivan lyhyt.

Ylipäänsä on edelleen 99% todennäköistä, että Ultimate ei syrjäytä intohimoani Meleetä kohtaan, johon tulen jatkossakin laittamaan aikaani. Siitä huolimatta ostettuahan tämä tulee joka tapauksessa, ja todennäköisesti keräännytään jo julkaisupäivänä porukalla pelailemaan, kaljoittelemaan, ja hajoilemaan kaikkiin uusiin juttuihin. Kaikki extra-sisältö, johon käytettiin valtaosa Directistä, todennäköisesti unohtuu täysin, jos ei sieltä löydy jotain todella härskiä välittömästi avattuna.

Pohjimmiltaan Smash on kuitenkin edelleen täysin uniikki taistelupeli, jonka hiekkalaatikkomaisen vapaista combo- ja stock-systeemeistä repii irti iloa ilman kaikkia lisämausteitakin. Interaktiivisuuden mielekkyys toisen pelaajan kanssa on taistelupelissä aina se ykkösprioriteetti, eikä sitä voi korvata spiriteillä, Mii-asuilla, hybridikentillä, tai millään vastaavalla tilpehöörillä. Olennaista on esimerkiksi se, miten hyvälle ja vapaalle liikkuminen tuntuu, miten dynaaminen ledge-peli on, miten DI ja hitstun vaikuttavat combojen interaktiivisuuteen, tai miten pahalta voi tuntua saada turpiin ruukkukasvilta.

Mutta tämä nyt on kilpailullisen Meleettäjän näkökulma. Jos jokin asia vaikuttaa varmalta Ultimaten suhteen, niin se, että jokaiselle luulisi löytyvän oma mielekäs tapa pelata.
 

Tingle

Paavo
1.5.2017
465
Turku
Nyt on viimein paljastunut, ettei Advance Warssista saada pelattavaa hahmoa tai kenttää. Sen lisäksi Sprits-moodissakaan ei AW vilahtanut, eikä vanhaa kunnon jalkaväki & tankki -assist trophya olla nähty. Everyone is here! Hahaa hah haa. haa.


Tästä voidaan loogisesti ja aukottomasti päätellä Andyn kuuluvan DLC-hahmoihin. Näin tulee käymään siis tarkoitan.
 

Norsukampa

"His coconut gun, can fire in spurts"
Toimitus
8.5.2017
609
Turku
Mitä tarkoitat ? Tietääkseni uusia hahmoja on kuusi, echofightereita lukuunottamatta ja 5 dlc hahmoa tulossa lisää. Kuten jo sanoin, itse olin myyty pelkästään belmontien takia.
Sitä siis meinasin että nyt kun Snipperclipsit ovat spiritsejä, Rex pukuvaihtoehtona ja ARMS-hahmot kaikkea näitä ja vielä assist trophyja siinä sivussa, ei Switch-aikakaudelta ole (vielä) mukana yhtään pelattavaa hahmoa. Pelin tekeminen alkoi jo kauan ennen Switchin julkaisua eikä vika ole tässä tapauksessa todellakaan mikään vika mutta olisi silti ollut kiva saada joku uusimman Nintendo-konsoligenin tulokas myös mukaan mättöihin.

Nyt on viimein paljastunut, ettei Advance Warssista saada pelattavaa hahmoa tai kenttää. Sen lisäksi Sprits-moodissakaan ei AW vilahtanut, eikä vanhaa kunnon jalkaväki & tankki -assist trophya olla nähty. Everyone is here! Hahaa hah haa. haa.

Katse ylävasemmalle...

https://mobile.twitter.com/NintendoEurope/status/1057998144112390145/photo/1
 
Viimeksi muokattu:

bËst

Jäsen
30.4.2017
322
Meni tunteisiin kun Piranha Plant pääsi osaksi smashia ennen WaLuigia.

WaLuigilla on varmana paikka Nintendon ja Sakurain elämässä... Meemi-osastolla
 

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Meni tunteisiin kun Piranha Plant pääsi osaksi smashia ennen WaLuigia.
Toisaalta Piranha Plant vaikuttaa pelattavuutensa puolesta paljon kiinnostavammalta kuin voisin kuvitella Waluigin olevan. Lähinnä minua häiritsee, että kasvi on lukittu maksumuurin taakse, vaikkakin pelkästään pelin myöhemmin ostaville.

Ken ja Incineroar eivät herättäneet minussa oikein mitään tunteita, eivätkä Spiritsit tehneet vaikutusta. Trophyjen puute hieman harmittaa, ja Isaac päätyi valitettavasti pelkästään Assistiksi. Tuntui, että ennen tätä Directiä kaikki kiinnostava materiaali oltiin jo näytetty, jolloin jäljelle oli raavittu informaatio-ämpärin pohjalta kaikki ylimääräinen. Paljon yksityiskohtia, mutta harva asia oikeasti yllätti positiivisesti.

World of Light oli toki todella positiivisen oloinen yksinpelikampanja, joka vaikuttaa selvästi (omasta mielestäni todella keskinkertaista) Subspace Emissarya paremmalta. Saa nähdä, yltääkö se odotusten tasolle.
 

Norsukampa

"His coconut gun, can fire in spurts"
Toimitus
8.5.2017
609
Turku
Hämmentävää ja hieman tylsää on myös se että ihan täysin kokonaan uusia (ei echoja) hahmoja saatiin pelin julkaisuun kuusi kappaletta (King K.Rool, Isabelle, Incineroar, Simon, Inkling, Ridley), ei kuitenkaan ihan upouusia kenttiä saatu kuin kolme (Great Plateau Tower, Dracula's Castle ja Moray Towers). K.Roolille olisi mieluisasti ottanut hahmon ikonisen laivan (pelkkä kansi DKC:n lopputaiston tapaan jotta ei Pirate Shipin nenille kuitenkaan oltaisi hypitty) ja Incineroar olisi varmasti voinut hyötyä imagollisesti enemmän jossain päin Alolaa taistelusta.

Onneksi siellä kuitenkin tulevaisuudessa häämöttää viisi upouutta kenttää, ja onhan noissa vanhojen kenttien HD-päivityksissä luvassa ihan kivasti ainakin silmänruokaa jos ei muuta. Mitkäs kentät sai nyt sitten lopullisesti kirveestä? Ainakaan Wii U-Smashin "kaksirivistä" Donkey Kong-kenttää ei ole pahemmin näkynyt...
 

Garo

Jäsen
4.5.2017
177
Joensuu
ei kuitenkaan ihan upouusia kenttiä saatu kuin kolme (Great Plateau Tower, Dracula's Castle ja Moray Towers).
New Donk City.
Mitkäs kentät sai nyt sitten lopullisesti kirveestä? Ainakaan Wii U-Smashin "kaksirivistä" Donkey Kong-kenttää ei ole pahemmin näkynyt...
Sen lisäksi poissaolollaan loistavat 64:n Planet Zebes ja Sector Z, Meleen Poke Floats, Mute City, Mushroom Kingdom ja Icicle Mountain, Brawlin Rumble Falls ja Pictochat, 3DS:n Pac-Maze ja Rainbow Road, sekä Wii U:n Woolly World, Orbital Gate, Pyrosphere ja Miiverse. Teknisesti myös Flat Zone 1 ja 2, mutta Flat Zone X yhdistää molemmat.
 

Norsukampa

"His coconut gun, can fire in spurts"
Toimitus
8.5.2017
609
Turku
Ne kurjat maanmatoset jotka GameXpo-tapahtumassa pääsivät peliä testaamaan, paljastakaa itsenne ja kertokaa että mikä oli hyvin ja mikä huonosti.
 

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Ne kurjat maanmatoset jotka GameXpo-tapahtumassa pääsivät peliä testaamaan, paljastakaa itsenne ja kertokaa että mikä oli hyvin ja mikä huonosti.
Tässä ammattitaitoisen tai -taidottoman Smash-pelaajan lyhyet mietteet:

Hyvää:
  • Ridley oli yllättävän pätevän oloinen, mutta ei ylivoimainen.
  • Tuntuma oli hyvä, sopivan nopeatempoista toimintaa.
  • Todella nätti peli, näyttää livenä paremmalta kuin odotin.
  • BotW:n torni oli hauska kenttä.
  • Itse tapahtuma oli hyvin järjestetty, ja mukana oli hyvä määrä laitteita.
Huonoa:
  • Moray Towersissa minulla oli vaikeuksia mennä "portaikon" liitoskohdissa joko alas tai ylös. Vaatii totuttelua.
  • Jotenkin Inkling ei vakuuttanut, mutta menee jälleen kokemattomuuden piikkiin.
  • En osaa enää pelata Linkillä, kun grabin kantama on niin lyhyt.