Super Smash Bros. Ultimate

Keskustelu osiossa Switch, aloittajana Genkku, 9.3.2018.

  1. Garo

    Garo Jäsen

    ARMS-hahmo varmistettu. Lopullinen paljastus ja julkaisu tapahtuvat kesäkuussa.

    Täten luovun oikeudestani kritisoida loppuja hahmovalintoja.
     
  2. Genkku

    Genkku ¯\_(ツ)_/¯ Ylläpidon jäsen

    Arms-jäbä oli arvuutteluissa pelin vielä ollessa tuore. Vaikka se onkin jo aika kuollut ja kuopattu, niin ainakin hahmon pitäisi erota massasta long long man -meiningillä. Jos Sakurai valitsee peliin Twintellen, niin ehkä Arms-vihaajatkin ovat tyytyväisiä... noh, syystä.
     
  3. Norsukampa

    Norsukampa "His coconut gun, can fire in spurts" Toimitus

    Eipä nyt ollut ihan sieltä kiinnostavimmasta päästä tämä hahmopaljastus. Toki Nintendo haluaa varmasti puffata ”KÄSIÄ” niin paljon kuin ehtii sillä peli möi loppujen lopuksi ihan kivasti ja omaa potentiaalia ihan franchise-IP:ksi Nintendon pelikirjastossa. Saapa nähdä kuinka monta eri versiota woo-oo-oosta saavat biisilistaan mukaan?

    Monster Hunteria hahmokaartiin edelleen odotellessa...
     
  4. Tingle

    Tingle Paavo

    ARMSissa hahmot eroavat toisistaan vain marginaalisesti, eli oletan everyone is here Koopalingien ja Herojen tyyliin.
     
  5. Norsukampa

    Norsukampa "His coconut gun, can fire in spurts" Toimitus

    Mutta Ribbon Girl on ainoa jolla on jo valmiina tuplahyppy ja olisi vieläpä NAINEN kun niitä ei yhtään joidenkin ihmisten närkästykseksi ekassa DLC-aallossa ollut (pl. Kazooie mutta mitä sitä hyviä faktoja pilaamaan koohotuksen tieltä?).
     
  6. Norsukampa

    Norsukampa "His coconut gun, can fire in spurts" Toimitus

    Noin puolentoista tunnin päästä sitten saadaan vihdoin vastaus monen kuukauden arvausleikkiin. Mikä ARMS-hahmo (vaihtoehtoisesti mitkä ARMS-hahmot) saa kunnian edustaa nuorta pelinimikettä pelattavana hahmona Smashin huippuluokan markkinointityökalussa? Oma kantani ei ole muuttunut vieläkään tuosta ylemmästä muutaman kuukauden takaisesta viestistä, eli Ribbon Girl sieltä on tulossa. Min-Min toki voitti sen ihmeen hahmotilastointikilvoittelun mutta kyllähän herran pieksut sentään tuplahyppy ja selostajaäänen suuhun paremmin jykevästi sointuva RIBBON GIRL, kuulostaa tässä tapauksessa järkevimmältä.
     
  7. Garo

    Garo Jäsen

    Min Minhän sieltä tuli. Itse pohdin hahmon erikoisempien ARMSien olevan ainoa este liittymiselle, mutta nuudelipäätä ei selvästikään ole tehty aloittelijoiden hahmoksi. Hyvin erikoinen pelityyli, johon tutustumista en malta odottaa.

    En voi uskoa, että Captain Falconin ääninäyttelijä kutsuttiin takaisin studiolle vain tekemään rameninryystöääniä:Mindblown:
     
    Wilbur wals tykkää tästä.
  8. Norsukampa

    Norsukampa "His coconut gun, can fire in spurts" Toimitus

    Juuri palasin takapihalta hautaamasta Heihachi-haaveeni. Mikä helvetin Heihachi tuo Mii-asu edes on?!? Tuo muoto hahmosta on esiintynyt tasan yhdessä sarjan sivupelissä, sekä Sonyn omassa Smash-kloonissa, joten miksi ei voi antaa vaan papparais-Heihachia asuksi, jollaisena me kaikki hahmon tunnemme?

    Min Min sieltä sitten tosiaan tuli ja on kyllä mielenkiintoista päästä pelaamaan hahmolla, joka ainakin esittelyn perusteella olisi perushyökkäyksiltään tyystin uniikki tapaus. Tulee kyllä olemaan mielenkiintoista pelata osaavaa Min Miniä vastaan ja yrittää päästä iholle. Kenttä vaikutti ensin totaaliselta unilääkkeeltä mutta noilla launch padeillahan voi ihan antaa myös vastustajalle osumaa (kuten mestari itse esimerkkimatsissaan demonstroi) jolloin tuo muuttaa menoa ihan täysin. Musapuolesta en osaa sanoa kun en ARMS:n biisivalikoimasta tiedä kuin korvamatona päässä soivan pääteeman.
     
  9. Garo

    Garo Jäsen

    Kuten uumoilin, Min Min on testailun perusteella koko hahmokaartin uniikeimpia tapauksia. Range on niin pitkä, että tuntien testailunkin jälkeen se tulee aliarvioitua ja näin oltua liian lähellä vastustajaa. Up smashissa on kimmottajan lisäksi naurettavan iso hitbox; antakaa K. Roolin imaista tykinkuula takaisin tussariin ja potkaiskaa se sitten päin krokokunkun rumaa pärstää. Down tilt -> up tilt on hauska köyhän miehen kombo ja ARMS Jump -> ARM Hook -yhdistelmällä pystyy seuraamaan vihuja korkeuksiin, mikä auttoi täyttämään unelmani ruudun yläreunaan liihottelevan Snaken ottamisesta päiviltä. Tappoheittoja on kaksin kappalein, ja huomasinkin baittaavani paljon ilmaväistöjä kentälle ja rankaisevani näitä heitoilla.

    ARMSien vaihtamiseen tottui yllättävän nopeasti ja kullekin löytyi käyttöä vastustajan hahmosta ja pelitavasta riippuen. Ramram on erityisen hyvä yläviistosta lähestyviä vastaan, Dragon yltää pisimmälle, eli pitää maasta lähestyjät parhaiten loitolla ja uhkaa blastzonelta palaavia, kun taas Megaton on naurettavan tehokas ja tuhoaa täysin vaakasuuntaiset tai reunan ylittävät recoveryt, kuten Fox Illusionin ja Aetherin.

    Spring Stadium on DLC-kenttien hauskimmasta päästä. Ponnahduslaudoilta tehtävät tappavat hypyt saavat miettimään laskeutumista vähän eri tavalla ja ohuet kattopalkit (joiden päällä ei muuten voi seistä) johtavat niiden kanssa melkoiseen flipperimeininkiin, kun hahmot kimpoilevat sinne sun tänne. Päälle vielä Bumpers & Launch stars only -säännöt niin avot. Musavalikoimassa ei ole valittamista, ja molemmat uudet remixit hivelevät korvia. Pääteeman sovitus meni yllättäen jopa vähän tunteisiin, eli liittyy Dark Man Stagen ja Death Mountainin joukkoon.

    Uusintaottelut Spirit-listan kautta ovat mukava lisä. Pistelaskussa huomioidaan ilmeisesti vain oman spirit-tiimin tehot, eli parhaat pinnat saa kun matsaa ilman spirittejä. Aiemmin moinen oli mielestäni masokistien hommaa, mutta pistetaulukko motivoi jo yrittämään tätä muutaman kohdalla, ja yllättävän hauskaa oli. Yksinpelisisältö on muuten aika lailla kaluttu (All-Starissa pitäisi saada 100 tappoa vielä), joten "hengettömiä" uusintamatseja tullee nyt tahkottua niin kauan kuin järki kestää.
     
  10. Norsukampa

    Norsukampa "His coconut gun, can fire in spurts" Toimitus

    Kenttä on kyllä Min Minillä aivan loistava ihan pelaamisen kannalta, mutta myös musiikkien. Muistin hahmon pelistä vain rasittavaksi jossain vaiheessa muodostuneen päärenkutuksen, mutta siellähän on ihan hemmetin hienoa kamaa joukossa joten isoa plussaa. Kenttä itsessään on erittäin mainio juuri noiden Garon mainitsemien pomppualustojen takia. Hienoa brutaalin taktista elementtiä, ja kentän reunamille ilmestyessään myös hyvää "edge-guarding with a distance" -tyylistä meininkiä luovaa hupia.

    Hahmo itsessäänkin on ihan kiva pelattava, ja uniikkiutensa vuoksi tuo ihan uusia pelillisiä elementtejä mukaan kuvioihin. Etäisyyden jatkuva ylläpito on koko hahmon A ja O ja onkin hauskaa miten käytännössä hahmolla pelaaminen on pitkässä juoksussa vastustajan välttelyä, kuin suoranaista päälle hyökkäämistä. En ole toki vielä Min Miniä kokeillut useampaa vastustajaa vastaan joten ellei sitten olla Templessä tai jossain muussa jättiläiskentässä, saattaa kolmea vastustajaa vastaan tuo etäisyyden pitäminen olla aikamoinen savotta?

    tl;dr: kenttä musiikkeineen aivan DLC-porukan kärkeen Joker-paketin kanssa. Hahmo sinne ylempään keskikastiin.
     
  11. Garo

    Garo Jäsen

    Steve vaikuttaa erittäin veikeältä hahmolta. Ellei tänään näytetty juuri poikkea lopullisesta versiosta, palikoiden laittelu, kaivoskärryt ja dynamiitit laukaisimineen mahdollistavat niin monenlaiset jäynät, etten malta odottaa testailua. Tämä siis henkilöltä, joka ei ole pelannut tuntiakaan Minecraftia.
     
    njrss tykkää tästä.
  12. Norsukampa

    Norsukampa "His coconut gun, can fire in spurts" Toimitus

    Hahah!!! L0L mikä nyyppä plebi. Itsellä on sentään vartti takana joskus 2012 joten oli kyllä hienoa bongailla kaikkia niitä hienoja viittauksia Minecraftin maailmaan ja loreen kuten vaikka... ... ja tuota... ... niin eli... ... joo.

    Hauskalta hahmolta kyllä vaikutti, ja etenkin nuo edgeguard 2.0.:t (palikoiden tekeminen ilmaan vastustajan recovery-reitille) näytti aivan helvetin hauskoilta toteuttaa. Kaivoskärrystä tipuin kirjaimellisesti kärryiltä kun en oikein saanut selvää että onko se nyt sitten vähän kuin Bowser Jr.: side-smash vai mitä se oikein tarvitsee toimiakseen kunnolla ja mikä ylämäkeen menemisen vaikeus ja häh??!

    Mielenkiintoinen seikka myös tuo että emopelistä itsestään ei ole mukana yhtään biisiä (en edes tiennyt että siinä on musiikkia ennen kuin vasta pari kuukautta sitten podcastin taustamusiikkeja valitessani) sen vuoksi koska eivät kuulemma ole hirveän "tappelullisia". Snowman, Brewster's Roost ja pari muuta slovaria ovat varmaankin asiasta eri mieltä. Kenttä, tai siis kentät, näytti aika tylsältä kuten teeman vuoksi odottaa saattoikin.

    Kaikin puolin positiivinen ylläri näin esittelyn jälkeen ja katsotaan sitten mitä tapahtuu puolentoista viikon päästä kun pääsee hahmolla ihan pelaamaan.
     
    Garo ja njrss tykkäävät tästä.
  13. Garo

    Garo Jäsen

    Jos muistan oikein, Sakurai alkoi kiinnittää huomiota valittavien kappaleiden "tappelullisuuteen" vasta Smash 4:n jälkeen nähtyään, kuinka joku leppoinen Animal Crossing -kappale soi hurjan turnausfinaalin taustalla.
     
  14. Rush

    Rush Hovifyysikko Super Fintendo

    En näe ongelmaa.
     
    njrss, Xylitol ja Jack tykkäävät tästä.
  15. Garo

    Garo Jäsen

    Teppo Minecraft sopii testailujen perusteella parhaiten kolmen tai useamman hengen matseihin. Toki hahmo vaikuttaa hyvältä ja pitää varmasti puolensa kaksinkamppailussakin, mutta itse koin järkyttävän stressaavaksi, kun vastustaja hönkii koko ajan niskaan. Tahtoisin vain kaivella rauhassa:Kirby:

    Todella kiva juttu, että Minecraft-kentän satunnaisesti vaihtuvan biomin voi itse päättää näppäinyhdistelmällä. Sama ominaisuus olisi toki kiva saada myös kenttiin, joissa taistelutanner muuttuu kesken matsin. Joissakin spirit-otteluissahan pääsee jo pelaamaan esim. Wuhu Islandia, jossa kenttä on pysähtynyt tiettyyn kohtaan.