Splatoon 2

Tervetuloa Fintendoon!

Fintendo on suomalaisten Nintendo-pelaajien keskustelupaikka.

Tingle

Paavo
1.5.2017
465
Turku
IMO Rollereilta voisi ottaa hyppyhyökkäyksen pois ja antaa niiden kulkea sudin nopeudella :cool:
 

Norsukampa

"His coconut gun, can fire in spurts"
Toimitus
8.5.2017
609
Turku
Huippuluokan suorittamista vanhalta kunnon Nintendolta tämän uuden Salmon Run-kentän kanssa. Isolla haloolla kentän julkistus ja ilmoituspäivälle vielä päivitys johon kyseinen kenttä sisältyi mutta arvatkaapa pari kertaa onko kyseinen kenttä kertaakaan ollut vielä Salmon Runissa pelattavana?

Nintendo, älä ikinä muutu.

Uusivanha ase (Sloshing Machine) sentään tuli ostettavaksi ja veikkaankin että ennen ensi viikonlopun uuden moninpelikentän julkaisua, emme ole vieläkään päässeet uutta Salmon Run-tasoa päässeet kukaan pelaamaan.
 

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Uusivanha ase (Sloshing Machine) sentään tuli ostettavaksi ja veikkaankin että ennen ensi viikonlopun uuden moninpelikentän julkaisua, emme ole vieläkään päässeet uutta Salmon Run-tasoa päässeet kukaan pelaamaan.
Itse asiassa kyseinen kenttä on jo pelattavissa paikallisessa moninpelissä. Minulla ei ole mahdollisuutta paikalliseen moninpeliin, mutta joillain muilla pelaajilla on. Tosin tämä ei muuta tilannetta paljoakaan; suurin osa pelaajista pelaa Salmon Runia vain ja ainoastaan Onlinena.
 

Tingle

Paavo
1.5.2017
465
Turku
Esittelyvideossakin sanottiin kentän tulevan keskiviikkona lähiverkkoon ja myöhemmin nettiin.
 

Norsukampa

"His coconut gun, can fire in spurts"
Toimitus
8.5.2017
609
Turku
Täytyypä hieman avautua näistä parista isosta uutuudesta joita viime päivityksessä pelin sisuksiin ilmestyi.

Manta Maria on kenttänä aika tylsä. Kenttä on pieni kuin helvetti ja se omaa kaikkea sitä mistä en Splatoon-kentissäni tykkää eli teräviä nurkkia/kulmia ja parin pullonkaulan keskellä olevan aukion jonka hallinnalla koko matsin (Turw War) ratkaisu tapahtuu. Ei yhtään hyvä ja eipä se graafisestikaan ole edes niin isoa silmäkarkkia mitä voisi olettaa merellisen ulkoilman ja sinitaivaan jäädessä vain kuriositeetin tasolle.

Uusi Salmon Run-kenttä sen sijaan on jotain aivan muuta. Loistavaa kamaa kaikin puolin ja harvoin sitä on niin hektistä pelailua saanut kokea kun tämän kentän vaikeimmilla vaiheilla nousuveden ollessa korkeimmillaan ja kentän keskiössä olevan talohökötyksen sisällä käydään sen tason selviytymistaistelua että Alamon historialliset taistelutkin on aivan pilipalitouhuja. Erittäin hieno lisä hienoon pelimuotoon ja nyt olisikin toiveissa enää että Salmon Run saisi muutaman uudenlaisen vihollistyypin.
 

Norsukampa

"His coconut gun, can fire in spurts"
Toimitus
8.5.2017
609
Turku
Minusta tämä pätee jokaiseen karttaan pelissä. Moray Towersia ehkä lukuunottamatta, jossa keskusta aina hylätään ja rynnitään spawnille.
Keskusta nimenomaan kannattaa aina ottaa haltuun mutta muissa kentissä (pl. juurikin Moray Towers) ei vain se pelkkä keskustan kansoittaminen takaa voittoa kun ns. reuna-alueillakin on erittäin paljon aakeeta laakeeta jonka maalaamista voi käyttää voittoon.
 

Loota

Kermakostaja
Ylläpitäjä
12.4.2017
284
  • Viestiketjun aloittaja
  • Staff
  • #88
Itselleni Manta Maria on iskenyt syystä tai toisesta enemmän kuin mikään muu kenttä toistaiseksi. Minulla on yleisestikin ollut ongelmaa jostain syystä kakkosen uusien kenttien kanssa ja olen tykännyt enimmäkseen ykkösestä palanneista kentistä. En osaa varmasti sanoa, mutta monet tuntuvat koostuvan turhan pienistä, usein myös epätasaisista alueista, joissa on todella ikävää koittaa ampua vastustajia yhtään kauempaa. Manta Maria on ainakin siinä mielessä erittäin tervetullut lisäys monipuolistamaan kenttäkokoelmaa.

Onko porukalla jotain kenttiä toivelistalla, joiden haluaisi vielä ehdottomasti palaavan ykkösestä? Piranha Pit oli oma suosikkini alkuperäisestä niin se ainakin, ja sitten Saltspray Rig kelpaisi myös kun se sattuu vieläkin olemaan koko sarjan uniikein kenttä siinä mielessä, että se ainoa peilikuvasymmetrisesti rakennettu tapaus.

Also, 2225p juuri loppuneesta league battlesta Forren kanssa parina vedettynä :FishFlex: Saa kohta nähdä riittääkö jopa top 5 Euroopassa.

EDIT: Euroopan 5. ja maailman 25., me lähretään torille ny!
 
Viimeksi muokattu:

Norsukampa

"His coconut gun, can fire in spurts"
Toimitus
8.5.2017
609
Turku
Onko porukalla jotain kenttiä toivelistalla, joiden haluaisi vielä ehdottomasti palaavan ykkösestä?
Samat meillä koska Piranha Pit on ollut toiveissa siitä asti kun tähän kakkososaan julkistettiin nuo parikin ykkösen kenttää jotka siellä tällä hetkellä ovat. Toinen iso toive olisi tämän ekassa Splatfestissä esiintyneen kentän (nimeä en tähän hätään muista) vakinaistaminen osaksi kenttärotaatiota. Kyseinen kenttä oli sangen pätevä tapaus joten ehdottomasti vakkariksi kiitos.
 

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Onko porukalla jotain kenttiä toivelistalla, joiden haluaisi vielä ehdottomasti palaavan ykkösestä? Piranha Pit oli oma suosikkini alkuperäisestä niin se ainakin, ja sitten Saltspray Rig kelpaisi myös kun se sattuu vieläkin olemaan koko sarjan uniikein kenttä siinä mielessä, että se ainoa peilikuvasymmetrisesti rakennettu tapaus.
Pitäisin eniten Flounder Heightsista tai Kelp Domesta. Saltspray Rig on toki uniikki kenttä juurikin tuon erilaisen symmetrian johdosta, mutta se toisaalta suosii aina toista tiimiä. Kaikki Inklingit ovat oikeakätisiä, joten vasemmalta lähtöpaikalta aloittavan tiimin jäsenet pystyvät ampumaan hieman turvallisemmin kulman taakse monessa kentän keskeisessä kulmassa omalla puolellaan. Eihän tämä ole mikään valtava ongelma, mutta ongelma kuitenkin. Splatoonin kentät ovat perinteisesti ihan tarkoituksella pyörähdyssymmetrisiä.
 

Manne

MonHun-masokisti
Super Fintendo
30.4.2017
188
Tampere
Itselleni kelpaisivat oikeastaan kaikki ykkösen kentät, mutta jos jonkin jättäisin väliin, se olisi Ancho-V Games, koska en oikein koskaan päässyt sinuiksi kentän gimmickin kanssa. Jos kolme pitäisi valita, ottaisin muiden tapaan Piranha Pitin, sekä Bluefin Depot'n ja Kelp Domen.

Nyt, kun uusi patch on ollut viikon voimassa, mitä te muut olette mieltä asebalanssista? Ovatko mielestänne esim. Trislosher, Octobrush ja Rapid Blaster niin kovia, kuin väitetään, ja mille aseille haluaisitte muutoksia (nerffejä/buffeja)?
 

Loota

Kermakostaja
Ylläpitäjä
12.4.2017
284
  • Viestiketjun aloittaja
  • Staff
  • #93
Nyt, kun uusi patch on ollut viikon voimassa, mitä te muut olette mieltä asebalanssista? Ovatko mielestänne esim. Trislosher, Octobrush ja Rapid Blaster niin kovia, kuin väitetään, ja mille aseille haluaisitte muutoksia (nerffejä/buffeja)?
Trislosherilla ei kyllä ole mitään asiaa olla niin isoa sweetspottia osumissaan nopeuteensa ja rangeensa nähden niin sitä voisi kaventaa vain keskiosumaan ja jättää reunoille joku kurainen damage. Rapid Blasterikin on suhteellisen armoton rangensa puolesta, mutta se on sentään miltei käyttökelvoton lähietäisyydeltä niin en tiedä kaipaako tuo mitään kummempaa muutosta. Octobrushin range tuntuu myöskin hillittömän pitkältä tähtäyksen helppouteen nähden, mutta en kyllä kauheasti senkään rangesta veisi pois jos ollenkaan.

Inkjet sen sijaan tuntuu liian polarisoivalta speciaalilta, joka vaatii useasti tiimin 100% huomion tätä yhtä lennokasta heppua varten, jotta et randomisti kuole johonkin yksittäiseen sinne-päin laukaukseen, ja sen tappaminen on joillain aseilla ihan järjettömän epäedullinen vaihtoehto tai suoraan mahdotonta. Minullakin on Jet Squelcherilla rangesta huolimatta suuria vaikeuksia diilata noiden kanssa, koska ensimmäisellä yrityksellä epäonnistuminen meinaa joko yleensä joko vastatulelta pakoilua samalla kun vastapuolen muut pelaajat käyttävät tämän inhan tilanteen hyödykseen ja olen mennyttä. En kylläkään tiedä kuinka tätä kannattaisi lähteä muuttamaan jotain marginaalisia rangen ja pituuden vähennystä lukuunottamatta, mutta jotain tuolle pitäisi tehdä jos minulta kysytään.
 

Norsukampa

"His coconut gun, can fire in spurts"
Toimitus
8.5.2017
609
Turku
Specialin virkaa toimittava kupla-ase on kyllä muutaman matsin otannalla aivan onneton tapaus. Oli kyllä melkoista menoa kun tuossa aamulla pelailin ja luonnollisesti jokaisella pelaajalla oli kyseisen kuplailun sisältävä asekombinaatio käytössä. Luonnollisesti erän alkaessa jokainen pelaaja saa specialin täyteen suht'koht samaan aikaan ja olikin melkoinen näky nähdä Manta Marian keskiosissa abouttiarallaa parikymmentä värikuplaa leijumassa pitkin muutenkin pienen kentän pinta-alaa.
 

Garo

Jäsen
4.5.2017
177
Joensuu
Vaikuttaako kenestäkään muusta siltä, että oli kyseessä mikä tahansa sarjatuliase, vastustaja tappaa sillä sinut paljon nopeammin kuin sinä vastustajan? Itse kuulen selvän eron osumaäänissäkin, jossa omat laukaukset erottaa selvästi toisistaan, mutta itseen osuvat laukaukset ovat pikemminkin kuin yksittäinen, nopea turahdus.
 

Genkku

¯\_(ツ)_/¯
Ylläpitäjä
12.4.2017
800
Rovaniemi
Vaikuttaako kenestäkään muusta siltä, että oli kyseessä mikä tahansa sarjatuliase, vastustaja tappaa sillä sinut paljon nopeammin kuin sinä vastustajan?.
Serverin tick rate on naurettavan alhainen verrattuna muihin räiskintäpeleihin, kakkosessa jäädään jopa hieman ykköselle. Oletettavasti tämän vuoksi nettipelikin on lähialueisiin lukittu. Pelaaminen japanilaisia vastaan... :TheySeeMeRollin:

V.1.3.0 Patch notet. Rapid Blasterille ja Tri-Slosherille ansaitut nerffit ja munattomille spesiaaleille buffia.
 

Norsukampa

"His coconut gun, can fire in spurts"
Toimitus
8.5.2017
609
Turku
Pitäisin eniten Flounder Heightsista tai Kelp Domesta.

Jos kolme pitäisi valita, ottaisin muiden tapaan Piranha Pitin, sekä Bluefin Depot'n ja Kelp Domen.

Ekat bingot huudettu viime yön Directin yhteydessä. Pieniä nyanssimuutoksia on luvassa lisättyjen ritilätasanteiden ja lisätyn kenttäpinta-alan myötä joten peukkua näille.

Myös ihan uutta asetta ja uutta kenttää näytettiin. Ase oli Brellasta isompi versio ja kenttä oli erittäin mielenkiintoiselta näyttänyt Snapper Canal joka on ennakkotietojen mukaan kunnon 50/50-tyylinen kenttä jossa joukkueen työntäminen omaa aloituskohtaansa päin on pääosassa. Tykkäsin siitä vähästä mitä näin joten toivon mukaan kenttä saadaan nopeasti pelattavaksi.
 

Loota

Kermakostaja
Ylläpitäjä
12.4.2017
284
  • Viestiketjun aloittaja
  • Staff
  • #100
Kokoonnuttiin kaverien kanssa samalle sohvalle tähtäimenä rikkoa Salmon Runissa vähintäänkin maaginen 100 kultaisen munan raja ja saatiin sitten lopulta 104 (36 / 39 / 29). Oli ihan järjetöntä menoa paikoin kun jo ensimmäisenkin kierroksen quota oli muistaakseni parhaimmillaan 19. Tämä vaati kaikilta neljältä Profreshional 420 tasoa, mitä ylemmäs emme sitten enää päässeetkään kun intressit siirtyivät pikkuhiljaa piste-ennätyksen saavuttamisesta silkkaan selviytymiseen.

Rotaatio oli kyllä mielestäni suhteellisen huono, että eiköhän tuosta saada vielä paremmaksi joku päivä. Lost Outpost tuntuu olevan se kaikkein potentiaalisin tapaus kaikista, vaikka sateenvarjot aka Pekka Poudat piilottelevat siellä ammuksiaan todella ikävästi seinien takana tehden keskialueesta todella hazardin.