Splatoon 2

Tervetuloa Fintendoon!

Fintendo on suomalaisten Nintendo-pelaajien keskustelupaikka.

Loota

Kermakostaja
Ylläpitäjä
12.4.2017
284
  • Viestiketjun aloittaja
  • Staff
  • #62
Olipahan taas melkoiset League Battlet tältä illalta; ensin voitimme 6 matsia putkeen pitkälti tosi hyviä tiimejä vastaan ja kolmesti samaa tiimiä vastaan, jossa oli pelaajana mukana bl Luggage. Viimeinen matsi rankattiinkin sitten jotain +2200 tiimiä vastaan, jossa oli pelaajana bl Baggage ja pistivät meidät kyllä ennennäkemättömään pakettiin, varsin kirjaimellisesti. Luggage meni ilmeisesti kertomaan isoveljellensä kun jatkoimme hänen kiusaamistaan pahaa-aavistamattomasti. Taisi sieltä silti tulla 2058 pistettä tuon suorituksen perusteella, täytyy katsoa jos yltäisi peräti kultaan tällä kertaa.

Täytyypä vielä lopuksi todeta, että ottaa kyllä vieläkin pannuun kun peli ei pidä kirjaa kuolemista, mikä on monessa mielessä tärkeä ellei jopa tärkeämpi kuin tapot näin tilastollisena tietona pelaajan suoriutumisesta. Itse kun pelaan turvallisuus ennen kaikkea pitämällä viholliset loitolla, tarjoilemalla tiimiläisille turvallisia superjump-paikkoja ja pitämässä tärkeät alueet inkattuna, niin tämä ei oikein heijastu tilastoissa enää vaan näyttää usein, että en olisi tehnyt juuri mitään.
 

Norsukampa

"His coconut gun, can fire in spurts"
Toimitus
8.5.2017
609
Turku
Täytyypä vielä lopuksi todeta, että ottaa kyllä vieläkin pannuun kun peli ei pidä kirjaa kuolemista, mikä on monessa mielessä tärkeä ellei jopa tärkeämpi kuin tapot näin tilastollisena tietona pelaajan suoriutumisesta. Itse kun pelaan turvallisuus ennen kaikkea pitämällä viholliset loitolla, tarjoilemalla tiimiläisille turvallisia superjump-paikkoja ja pitämässä tärkeät alueet inkattuna, niin tämä ei oikein heijastu tilastoissa enää vaan näyttää usein, että en olisi tehnyt juuri mitään.
Tuo varmaan juontaa juurensa siihen tosiseikkaan että jatko-osa keskittyy ykköstä huomattavasti enemmän nimenomaan tiimityöskentelyyn ja näin ollen kaikkien yksittäistä pelaajaa "auttavien" aspektien tilastointikin on jätetty minimiin. Kun ykkösosassa vielä jopa iso osa subeista ja specialeista oli enemmänkin vaan yksittäiselle pelaajalle kivasti hyötyä pisteiden tai splattien muodossa antavia tuhokoneita (mm. Kraken, Ink Strike jne.) niin tässä kakkososassa samanmoiset loistavat poissaolollaan ja ne on korvattu enemmänkin tiimin yhteistä hyötyä ajavilla subeilla ja specialeilla (Inkstorm, Ink Armor jne.).
 

Kaura

Jäsen
8.6.2017
51
Vantaa
Luulen, että nolla kuolemalaskurissa vain edesauttaisi tunnetta siitä, ettei pelaaja ole tehnyt mitään, vaikka koko tiimi olisi superhypännyt kahdesti hyvälle piilopaikalle. Eihän tuollaisia enää tulosruudussa muista.

Koukuttava peli tää kakkonenkin, mutta tuntuu samalla jotenkin kuivalta. Lopulta varmaan tosi hyvä juttu, että kenttien pullonkauloja on ykkösestä löysätty kunnolla ja spesiaaleilla on selkeämmät heikkoudet, mutta ykkösessä oli samalla tosi tekemisen maku koko ajan, kun piti puskea kauheista roskaläjistä läpi. Ykkösessä porukka loikki karkuun, kun laittoi spesiaalit tulille, tässä tullaan maalaamaan naamaa.

Pari lisäkenttää jollain kunnon omalla identiteetillä niin muodon kuin ulkoasunkin puolesta varmaan auttaisi. Aloin tykätä ykkösestäkin kunnolla vasta, kun peliin päivitettiin lisää aseita ja kenttiä.
 
Viimeksi muokattu:

Tingle

Paavo
1.5.2017
465
Turku
Minua ottavat spessut pannuun tässäkin, ainakin Inkjet ja bomb rush, joissa on kova efekti ja vaikea rangaista. Pääase tuntuu olevan vaan pisteiden keruuta varten, jotta pääsee ketjumaan spessuja lumipallona vihollisen niskaan. Mun Ink Armorini menivät jo nerffaamaan, toivottavasti sama kohtelo koskee muita myös.

Miltäs ihmisten ranked näyttää? Itellä atm.
Splat Zones A+
Tower Control A+
Rainmaker S

En pidä itseäni erityisen hyvänä pelaajana, mutta peli kyllä antaa paljon anteeksi jos vain jaksaa grindailla. Liigaan en ole vielä koskenutkaan.
 
Viimeksi muokattu:

Luffymcduck

Virtual Boy
27.6.2017
21
Aika alkuvaiheessa mun Ranked battle taistot vielä (korkein rank B Towerissa), mutta pitää pelata sitä paljon nyt kun on aikaa. Myöhemmin tuolla kuitenkin on vain japanilaisia jumalpelaajia.
 

Tingle

Paavo
1.5.2017
465
Turku
Japanilaiset pelaavat omilla servereillään. Heitä kaipaisinkin palatakseni takaisin Maanpäälle.
 

Tingle

Paavo
1.5.2017
465
Turku
Tein tiimin ketsupille

EDIT R.I.P

EDIT Yritän huomenna kolmelta uudestaan.
 
Viimeksi muokattu:

Loota

Kermakostaja
Ylläpitäjä
12.4.2017
284
  • Viestiketjun aloittaja
  • Staff
  • #72
Noiden rankkien saaminen tuntuu vielä ainakin näin alkuun suhteellisen itsestäänselvältä ja jossain S rankin huoneissakin tuntuu välillä olevan vähän mitä sattuu porukkaa taitotason suhteen. Ykkösessä ainakin loppuvaiheessa oli oikeasti saavutus jos S:ssä pystyy pelaamaan (tai sinne ylipäätänsä pääsee) sieltä tippumatta pois kun sitä asuttivat pääasiassa japanilaiset ninjat ja muut harvat omistautuneet pelaajat. Toisaalta siinä kun kaikilla moodeilla oli sama rank niin pystyi vain odottamaan itselleen edullisinta rotaatiota ja yrittää vain silloin nousta, ja sitten edetä tuhoutumaan kaikissa muissa rotaatioissa.

Vähän ajankohtaisempaan asiaan, sain vähän aikaa sitten jo kuningatittelini Splatfestissä ja toivon mukaan kontribuutioni riittää maailman pelastamiseen ketsupin kiroukselta.
 

Tingle

Paavo
1.5.2017
465
Turku
Onnittelut majoneeseille tiukan Splatfestin voitosta. Itse aion nöyränä niellä tappioni, ja lähden kepapilaan tilaamaan majoneesilla kuorrutetun pitsan.
 

Norsukampa

"His coconut gun, can fire in spurts"
Toimitus
8.5.2017
609
Turku
Majoneesille kyllä Talvisodan tyylinen puolustusvoitto. Miesalivoima oli melkoinen mutta niin vain sieltä kaavittiin taisteluista enemmän voittoja ja näin ollen nappasi myös voiton koko sodasta. No biggie sillä Sea Snaileja kertyi kokoelmiin komeat 21kpl joten niillä pärjääkin hyvin seuraavaan Splatfestiin saakka.
 

Tingle

Paavo
1.5.2017
465
Turku
dCuA8

https://imgur.com/a/dCuA8

Pitsa oli hyvää, mutta jotenkkin kauhean rasvaista ja sairasta :s Tästä sainkin heti Pokedexini täyteen erilaisia diabetestyyppejä.
 

Norsukampa

"His coconut gun, can fire in spurts"
Toimitus
8.5.2017
609
Turku
Huomenna saapuu sitten vihdoin moninpelinkin puolelle Brella. Tämä läiskyttelysateenvarjo on itselleni aivan vieras tapaus sillä en ole yksinpelikampanjaa jaksanut niin pitkälle pelata että tähän uuteen asetyyppiin olisi vielä päässyt käsiksi joten fiksummat kertokoot että millainen tapaus on kyseessä? Onko jonkinlainen charger-tyylinen tapaus vai onko splatterien kaltaista sarjatulta odotettavissa ja tietty se tärkein, miten toimii se varsinainen sateenvarjo-osuus kyseisessä mutkassa? Blokkaako se kaikki päin lärväkettä tulevat ammukset vai hajoaako se jossain vaiheessa käsiin?
 

Garo

Jäsen
4.5.2017
177
Joensuu
Brella ampuu kartiomaisen haulikkoblästin, eli on sitä tehokkaampi mitä lähempänä vihu on. Tulitusnappia pohjassa pitämällä aukaistava varjo blokkaa vihujen ammukset, mutta omien tiimiläisten ammuksia ilmeisesti ei. Kun tulitusnappia pitää pohjassa tietyn aikaa, varjo-osa irtoaa ja lähtee kulkemaan eteenpäin tehden lämää ja tönien viholliset tieltään. Varjon irrottua joutuu odottamaan hetken ennen kuin voi taas blokata vihollistulta. Siitä en ole varma, hajoaako varjo liiasta vihollistulesta.
 

Norsukampa

"His coconut gun, can fire in spurts"
Toimitus
8.5.2017
609
Turku
Puolitoista viikkoa peliä nyt takana ja hieman alkaa jo mieli halajamaan tulevaa lisäsisältöä. Nyt kun kaikki pelin tarjonta on nähty ja koettu (Splatfest oli ohjelmassa jo viikkoa ennen julkaisua) niin pitää suunnata katsetta tulevaisuuteen ja pohtia että mitä Nintendon olisi syytä laittaa prioriteettilistan kärkeen.

1. Lisää kenttiä

Vaikka nykyinen tarjonta onkin valovuosia edellä ekan Splatoonin julkaisuhetken kuivuuteen verrattuna, alkavat tosiaan tarjolla olevat kuusi kenttää olemaan sen verran tuttua kauraa että vaihtelua olisi kiva saada. Splatoon-aiheisessa Directissä heinäkuun alussa näytetty laiva-aiheinen kenttä saisi pikkuhiljaa jo saapua pelattavaksi ja enpä laittaisi pahakseni jos ykkösestäkin (esim. Ancho-V Games tai Camp Triggerfish olisi mukava saada takaisin) tuotaisi kenttiä mukaan kakkoseen.

2. Lisäsisältöä Salmon Runiin

Usean läiskyttelijän uudeksi lempipelimuodoksi ja harvakseltaan pelattavissa oleva Salmon Run on kyllä mainio tapaus. Koska piloille hemmoteltu pelaaja ei ikinä voi olla tyytyväinen niin hartain toiveeni olisikin että pelimuoto saisi hieman lisää lihaa luidensa ympärille. Esinepalkkiot huomattavasti vaikeammin saataviksi ja paremmiksi, uusia vihollistyyppejä, uusia kenttiä.

3. Uusia asetyyppejä

Pelin ennakkomateriaaleissa nähty Brella loistaa vieläkin poissaolollaan mutta toivottavasti tuotantolinjastossa on myös jotain muuta lisää pelin rynkkyvalikoimaan. Splat Dualies on toki kiva vekotin ja muuttaa kivasti pelin metaa mutta väistelytoiminto kun otetaan pois laskuista, on kyseessä "vaan" erilainen versio pelin normaaleista splattereista. Jotain ennennäkemätöntä kehiin kiitos.

Tällaisessa tärkeysjärjestyksessä tulevat päivitykset kiitos ja mielellään suhteellisen rivakkaan tahtiin ennen vuodenvaihdetta.

Olipa hyvin sanottu aiempien viikkojen Norsukampa. Olet muutenkin aivan hemmetin hieno ja viisas ja komea mies. Olisinpa sinä.

Joo eli kaikki kolme tänään saatiin bingoruudukosta täytettyä kun Splatoonin pääjefe paljasti...

- Ensi viikonlopuksi uuden kentän joka on jo E3-matskuissa nähty purjelaiva
- Myöskin aiemmissa ennakkomatskuissa nähdyt värikuplat special-aseena (saatavilla viikon päästä viikonloppuna Splatfestin kanssa
- Uuden Salmon Run-kentän joka keskittyy tason keskikohdilla sijaitsevaan neljän seinän hökkeliin ja tämä update on saatavilla jo huomenna

Hieman alkoi jo intressi hiipumaan kun kaikki aseet on yhtä vaille unlockattu mutta nyt taas alkoi kummasti kiinnostamaan.
 
Viimeksi muokattu:

Loota

Kermakostaja
Ylläpitäjä
12.4.2017
284
  • Viestiketjun aloittaja
  • Staff
  • #79
Kiva satsi sisältöä, mutta täytyy myöntää, että enemmän kiinnostelee potentiaalinen balanssipatchi tuon ohessa. Ensimmäisten patchit tuppaavat yleensä olemaan aika merkittäviä muutoksiltaan, vaikka peli ei kovin paljoa ole kerennyt vanheta vielä, mutta internetin äänekkyys tietyistä asioista saattaa ajaakin näitä muutoksia nopeasti ulos. Henkilökohtaisesti himoan eniten pelin tickraten nostamista edes alkuperäisen pelin tasolle kun en vaan pääse eroon fiiliksestä, että osuminen on huomattavasti vaikeampaa tässä erityisesti pidemmän kantaman aseilla kuin aiemmassa pelissä ja tykkään osoittaa sormella muuta kuin itseäni tästä. Aseista taas Tri-Slosherille voisi pistää jotain sweetspot/sourspot erottelua kun tällä hetkellä mokomalla voi nakella vaikka sokkona ja silti saada maksimiteho irti, Inkjetin pituutta voisi laskea ammuksen tai kahden verran, ja Dynamo Rollerista voisi tehdä edes pelattavan.
 

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Dynamo Rollerista voisi tehdä edes pelattavan.
Tämä. Olen vältellyt Dynamo Rolleria kaikin mahdollisin keinoin, mutta se tulee silti säännöllisesti vastaan Salmon Runissa (joka on edelleen todella hauska pelimuoto!). Toivoisin Dynamon saavan hieman enemmän nopeutta liikkeisiinsä.

Tänään illalla pitääkin kokeilla Salmon Runin uutta kenttää. Oli jo aikakin!