Splatoon 2

Tervetuloa Fintendoon!

Fintendo on suomalaisten Nintendo-pelaajien keskustelupaikka.

Choco

Uusi jäsen
31.7.2017
3
Splatoon 2:lle tulossa uutta päivitystä:


Mukana ainakin uusia kenttiä, aseita ja (se itseni eniten toivoma) uusi Ranked Battle -moodi! Täytyy sitä kai taas tämänkin pelin pariin palata...
 

Loota

Kermakostaja
Ylläpitäjä
12.4.2017
284
  • Viestiketjun aloittaja
  • Staff
  • #102
Ilmeestä päätellen alussa juoksenteleva Inkling luuli todennäköisesti kantavansa moottorisahaa.

  • Uusi Ranked Battle mode gosh darn, näyttäisi kutkuttavan vähän samoja makuhermoja kuin mitä Salmon Run.
  • Uusi Salmon Run kenttä on myös erittäin tervetullut, täytyy vain toivoa, että on munamäärien potentiaalissa lähempänä Lost Outpostia kuin Marooner's Bayta.
  • Leveliruoka ei olekaan enää täysin hyödytöntä jeeee
  • Arowana Mall oli tosin ehkä se kaikkein vähiten haluamani kenttä ykkösestä, mutta saatiin sentään Warehouse lievittämään tuskaa.

Hyvältä vaikuttaa pelin tulevaisuus, vielä kun saataisiin tickrate nostettua alkuperäisen tasolle niin saisin ikuisen mielenrauhan.

Ja niin joo pitää lopuksi vielä leuhkia, että saatiin Salmon Runissa tuossa viikonloppuna Forren kanssa kahden randomin kanssa pelatessa yhtäkkiä 118 golden eggiä, pistäkee paremmaksi :FishFlex: älkää, itsetuntoni murtuisi ja tahdon velloa tässä fiiliksessä vielä tovin
 

Garo

Jäsen
4.5.2017
177
Joensuu
Itsellä taitaa maksimimunasaalis olla randojen kanssa 90, jonka sain äskettäin Spawning Groundsilla. Hyvä tiimi jos sattuisi, menisi satanenkin varmaan rikki. Olen loadoutista riippumatta lähes poikkeuksetta kerännyt eniten niin kultaisia kuin tavallisiakin munia.

Uutta pelimuotoa on jo kaipailtukin. Näyttää tähänastisista monipuolisimmalta, sillä suoranaisia tavoitteita on tällä kertaa useampia: Kerää tarpeeksi simpukoita supersimpukkaan, riko supersimpukalla vastustajan korin suoja, kerää lisää simpukoita ja heitä ne vastustajan koriin. Jos oikein näin, pystyi supersimpukalla myös kopittelemaan tiimikavereiden kanssa, mikä tuonee mukaan pallopelimäistä joukkuehenkeä paremmin kuin mikään aikaisempi moodi.

Tasokaton korotus tulee ihan hyvään paikkaan, sillä olen juuri viidenkympin tuntumassa. Uutuuksista eniten kiinnostavat kuitenkin aseet. Uudentyyppiset Dualiesit ja Brella ovat ainakin tulossa, ja sitten ilmeisesti joku ihan uudenlainen shooter. Eikä sovi unohtaa vanhaa Hydra Splatlingia, joka oli ekan Splatoonin loppuaikoina se oma vakiotykki.
 

Norsukampa

"His coconut gun, can fire in spurts"
Toimitus
8.5.2017
609
Turku
Uutuuksista eniten kiinnostavat kuitenkin aseet. Uudentyyppiset Dualiesit ja Brella ovat ainakin tulossa, ja sitten ilmeisesti joku ihan uudenlainen shooter. Eikä sovi unohtaa vanhaa Hydra Splatlingia, joka oli ekan Splatoonin loppuaikoina se oma vakiotykki.
Kannatti lukea iltarukoukset sillä sieltähän se Hydra Splatling on tänä viikonloppuna peliin tulossa.

Uudistukset olivat kyllä äärimmäisen ihanaa kuultavaa ja varsinkin uusi Salmon Run-kenttä sekä tuo uusi, aikas mielenkiintoiselta näyttänyt, pelimuoto kutkuttelivat makuhermojani hyvällä tavalla. Uusista aseista kaipaisin nimenomaan dualiesien puolelle jonkinlaisia uutuuskomboja sekä totta kai jonkinlaista täysin uutta asetyyppiä joka muuttaisi pelin metaa taas hieman suuntaan jos toiseenkin.
 

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Päivityksen kenties paras juttu on mielestäni uudet musiikit, sillä ne luovat uutta eloa myös vanhoihin kenttiin. Myös uudet varusteet ja mahdollisuus varusteiden vaihtoon kesken pelien ovat erittäin tervetulleita lisäyksiä. Mako Marttia olen pelannut vasta pari ottelua, mutta se vaikuttaa oikein onnistuneelta (vaikkakin melkein liiankin perinteiseltä) kentältä. Salmon Runin uutta kenttää en ole myöskään ehtinyt vielä kokeilemaan, mutta eiköhän senkin aika tule lähipäivinä.

Tasokaton nosto ei vaikuta minun elämääni oikeastaan mitenkään (paitsi jos korkeiden tasojen alle on lukittu varusteita). Tällä hetkellä olen pelissä vasta 31-levelinen, joten en varmasti tule koskaan näkemään satasta mittarissa. Ymmärrän kuitenkin, että kyseessä on pelin aktiivisimmille pelaajille todella hieno lisäys. On hienoa nähdä, että Nintendo aikoo jatkaa pelin päivittämistä pitkälle ensi vuoteen asti.

Loppukevennyksenä vielä tämänpäiväisestä Salmon Run -sessiosta lyhyt videoklippi; Nimenomaan näitä tilanteita ajatellen Switchin videonkaappaus -ominaisuus on ihan kätevä.

 

Norsukampa

"His coconut gun, can fire in spurts"
Toimitus
8.5.2017
609
Turku
Päivityksen kenties paras juttu on mielestäni uudet musiikit, sillä ne luovat uutta eloa myös vanhoihin kenttiin
Musiikkiasiasta olen vahvasti eri mieltä sillä omaan korvaan ei uudet biisit kuulosta muuta kun hieman liian kokeelliselta epäsoitannalta tai sitten alla olevan videon kaltaiselta matskulta...


Muuten kyllä olen päivityksistä tykännyt ja uusi kenttäkin tuntuu ihan mukavalle. Uusi Salmon Run-taso on puolestaan osoittautunut sangen haasteelliseksi tapaukseksi kun kellään ei oikein vielä tunnu olevan hallussa kentän oikeaoppinen peluutus. Päivityksessä olisi mielestäni saanut tulla mukana myös jonkinlaista uutta vihollistyyppiä Salmon Runiin mutta toivottavasti sellaista ollaan askartelemassa tekijätiimin toimesta ensi vuodelle.
 

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Musiikkiasiasta olen vahvasti eri mieltä sillä omaan korvaan ei uudet biisit kuulosta muuta kun hieman liian kokeelliselta epäsoitannalta tai sitten alla olevan videon kaltaiselta matskulta...
Viittaatko nyt Ink Theoryn kappaleisiin (eli niihin Jazzahtaviin) vai kaikkiin? Pidän itse Bottom Feedersin kappaleista, esimerkiksi trailerissakin esiintyneestä Seafoam Shantysta.


Kyseinen kappale on muuten todennäköisesti vaikein kappale pelata pelin Plazalla olevassa rytmipelissä. Jo Normal-vaikeusasteella se on yllättävän haastava.
 

AXU

Jäsen
9.10.2017
41
Löysin Pearlista octoling consept art kuvan
search

Pearlin octoling desing näyttää mielestäni paljon paremmalta kuin hänen final inklingdesing
 

Norsukampa

"His coconut gun, can fire in spurts"
Toimitus
8.5.2017
609
Turku
Uusi pelimuoto tärähtää servereille keskiviikkona. Erittäin jännittyneenä odotan että millaista sekasortoa tämä uusi pelitapa saakaan aikaiseksi...
 

Jack

Viikin kreivi
3.5.2017
140
Tätä peliä on tullut pelattua ihan mukavasti Switchin hommattuani. Leagua Battleja olisi kiva päästä kokeilemaan, jos löytyisi pelikavereita.
 

Teemu

Uusi jäsen
7.1.2018
3
Lootaan (ja olisiko ollut Forreen?) olen ymmärtääkseni tullut liigassa törmänneeksi muutamaankin kertaan - tai ainakin johonkuhun kovasti samannimiseen.

Olisi ihan kiva pelata välillä suomalaisten kesken. Olen vähän huono foorumeilla pyörimään, Discordista minut tavoittaa aina nopeasti tunnuksella Teemu#0597
 
Viimeksi muokattu:

Loota

Kermakostaja
Ylläpitäjä
12.4.2017
284
  • Viestiketjun aloittaja
  • Staff
  • #113
Lootaan (ja olisiko ollut Forreen?) olen ymmärtääkseni tullut liigassa törmänneeksi muutamaankin kertaan - tai ainakin johonkuhun kovasti samannimiseen.

Olisi ihan kiva pelata välillä suomalaisten kesken. Olen vähän huono foorumeilla pyörimään, Discordista minut tavoittaa aina nopeasti tunnuksella Teemu#0597
Hauskaa, että löysit tänne saakka :] Teikäläinen on ollut suhteellisen tuttu nimi rankedissa että liigassa, pelaillaan ihmeessä yhdessäkin joskus ja parhaassa tapauksessa vielä ihan neljän poppoossa. Salmon Run on myös sellainen juttu, jota tekisi mieli päästä pelaamaan neljän tutun kesken ennätyksien perässä kun randomien kanssa ei hommasta meinaa useimmiten tulla yhtään mitään.
 

Teemu

Uusi jäsen
7.1.2018
3
Hauskaa, että löysit tänne saakka :] Teikäläinen on ollut suhteellisen tuttu nimi rankedissa että liigassa, pelaillaan ihmeessä yhdessäkin joskus ja parhaassa tapauksessa vielä ihan neljän poppoossa. Salmon Run on myös sellainen juttu, jota tekisi mieli päästä pelaamaan neljän tutun kesken ennätyksien perässä kun randomien kanssa ei hommasta meinaa useimmiten tulla yhtään mitään.

Pistetään tapahtumaan! Minä saan kyllä neljännen pelaajan mukaan aina jos ei suomalaista löydy. Olet varmasti Discordissa?
 

Loota

Kermakostaja
Ylläpitäjä
12.4.2017
284
  • Viestiketjun aloittaja
  • Staff
  • #115
Pistetään tapahtumaan! Minä saan kyllä neljännen pelaajan mukaan aina jos ei suomalaista löydy. Olet varmasti Discordissa?
Joo, pistin teikäläiselle kaveripyyntöäkin tuossa viimeisintä viestiä lähettäessäni. Jos ei näy niin pistä pyyntöä tännekin päin eli tunnarille Loota#1892.

Jatketaan siellä tai täällä yksityisviestien puolella.
 

Garo

Jäsen
4.5.2017
177
Joensuu
Ensi viikon Splatfest on tärkein sitten "ananasta pitsaan vai ei" -festin jälkeen, eli "suolakurkkuja hamppariin vai ei". Kaikki muistaa osallistua.
 

Loota

Kermakostaja
Ylläpitäjä
12.4.2017
284
  • Viestiketjun aloittaja
  • Staff
  • #117
Naurahdin ääneen nähdessäni tämänkertaisen aiheen, mutta erittäin hyvä aihe kuitenkin ja edustaa jälleen hyvin pelin charmikkuutta.

Ai joo, saatiin Splatoon 1:n huonoin kenttä takaisin viikonloppuna eli Arowana Mall. En ole kyllä kerennyt pelaamaan sitä lainkaan ja en myöskään tiedä potentiaalisista muutoksista, mutta alustavasti reaktio on vähän kuin kiinnostuneella nuuskamuikkusella.
 

Garo

Jäsen
4.5.2017
177
Joensuu
No johan alkoi peli parantua parilla swim speed upilla. Naurettavan hyödyllinen kyky, käyttipä sitten melkein mitä tahansa asetta tai pelasipa mitä tahansa moodia.

Uusimman Splatfestin (rip kurkkuboys) Shifty Station oli kyllä huikea. Tykit toivat kivan lisämausteen ja ison koon ansiosta sai yleensä maalailla rauhassa tai vähintäänkin juosta vihuilta karkuun Inkbrushin kanssa. Täytyy vain toivoa, että jossain vaiheessa tulisi perusrotaatioon samanhenkinen kenttä.

Äskettäinhän paljastettiin muuten Pearl ja Marina-amiibojen lisäksi uusi kenttä ja ase. Kenttä on Goby Arena, jossa päästään sotkemaan koriskenttää ja sniputtelemaan korien päältä, ja ase taas on Dark Tetra Dualies, jonka erikoisuutena on mahdollisuus tehdä jopa neljä väistökierähdystä peräkkäin ja ampua kierimisen aikana.
 

AXU

Jäsen
9.10.2017
41
No johan alkoi peli parantua parilla swim speed upilla. Naurettavan hyödyllinen kyky, käyttipä sitten melkein mitä tahansa asetta tai pelasipa mitä tahansa moodia.

Uusimman Splatfestin (rip kurkkuboys) Shifty Station oli kyllä huikea. Tykit toivat kivan lisämausteen ja ison koon ansiosta sai yleensä maalailla rauhassa tai vähintäänkin juosta vihuilta karkuun Inkbrushin kanssa. Täytyy vain toivoa, että jossain vaiheessa tulisi perusrotaatioon samanhenkinen kenttä.

Äskettäinhän paljastettiin muuten Pearl ja Marina-amiibojen lisäksi uusi kenttä ja ase. Kenttä on Goby Arena, jossa päästään sotkemaan koriskenttää ja sniputtelemaan korien päältä, ja ase taas on Dark Tetra Dualies, jonka erikoisuutena on mahdollisuus tehdä jopa neljä väistökierähdystä peräkkäin ja ampua kierimisen aikana.
Tuo samaan aikaan väistökierähtäminen ja ampuminen kuulostaa aika brokenilta.
 

Loota

Kermakostaja
Ylläpitäjä
12.4.2017
284
  • Viestiketjun aloittaja
  • Staff
  • #120
Minusta dualiet jo puoliksi rikkovat peliä tehdessään ink controllista hyökkäys ja puolustusmielessä osittain turhaa kun nämä voivat liikkua vastustajankin mönjässä vaivatta, puhumattakaan toxic mististä. Ilman tuotakin rollit ovat tosi hyödyllisiltä liikkumiskeinona niin henkilökohtaisesti ottaa ainakin pannuun kun sitä ei voi rajoittaa pelin keskeisimmällä mekaniikalla eli vain inkkaamalla itsellesi hyvän aseman. Neljä rollia ja samanaikainen ampuminen kuulostaa siis vähintäänkin painajaismaiselta, mutta täytyy toivoa, että näiltä löytyy vähintäänkin joku toistaiseksi mainitsematon iso heikkous pitämään aseen kurissa.