Tuo varmaan juontaa juurensa siihen tosiseikkaan että jatko-osa keskittyy ykköstä huomattavasti enemmän nimenomaan tiimityöskentelyyn ja näin ollen kaikkien yksittäistä pelaajaa "auttavien" aspektien tilastointikin on jätetty minimiin. Kun ykkösosassa vielä jopa iso osa subeista ja specialeista oli enemmänkin vaan yksittäiselle pelaajalle kivasti hyötyä pisteiden tai splattien muodossa antavia tuhokoneita (mm. Kraken, Ink Strike jne.) niin tässä kakkososassa samanmoiset loistavat poissaolollaan ja ne on korvattu enemmänkin tiimin yhteistä hyötyä ajavilla subeilla ja specialeilla (Inkstorm, Ink Armor jne.).Täytyypä vielä lopuksi todeta, että ottaa kyllä vieläkin pannuun kun peli ei pidä kirjaa kuolemista, mikä on monessa mielessä tärkeä ellei jopa tärkeämpi kuin tapot näin tilastollisena tietona pelaajan suoriutumisesta. Itse kun pelaan turvallisuus ennen kaikkea pitämällä viholliset loitolla, tarjoilemalla tiimiläisille turvallisia superjump-paikkoja ja pitämässä tärkeät alueet inkattuna, niin tämä ei oikein heijastu tilastoissa enää vaan näyttää usein, että en olisi tehnyt juuri mitään.
S+ on korkein eli vielä on tekemistä :)Nyt on S:t kaikista, eli kyseessä lienee lastem huomo pehmoväripeli.
Puolitoista viikkoa peliä nyt takana ja hieman alkaa jo mieli halajamaan tulevaa lisäsisältöä. Nyt kun kaikki pelin tarjonta on nähty ja koettu (Splatfest oli ohjelmassa jo viikkoa ennen julkaisua) niin pitää suunnata katsetta tulevaisuuteen ja pohtia että mitä Nintendon olisi syytä laittaa prioriteettilistan kärkeen.
1. Lisää kenttiä
Vaikka nykyinen tarjonta onkin valovuosia edellä ekan Splatoonin julkaisuhetken kuivuuteen verrattuna, alkavat tosiaan tarjolla olevat kuusi kenttää olemaan sen verran tuttua kauraa että vaihtelua olisi kiva saada. Splatoon-aiheisessa Directissä heinäkuun alussa näytetty laiva-aiheinen kenttä saisi pikkuhiljaa jo saapua pelattavaksi ja enpä laittaisi pahakseni jos ykkösestäkin (esim. Ancho-V Games tai Camp Triggerfish olisi mukava saada takaisin) tuotaisi kenttiä mukaan kakkoseen.
2. Lisäsisältöä Salmon Runiin
Usean läiskyttelijän uudeksi lempipelimuodoksi ja harvakseltaan pelattavissa oleva Salmon Run on kyllä mainio tapaus. Koska piloille hemmoteltu pelaaja ei ikinä voi olla tyytyväinen niin hartain toiveeni olisikin että pelimuoto saisi hieman lisää lihaa luidensa ympärille. Esinepalkkiot huomattavasti vaikeammin saataviksi ja paremmiksi, uusia vihollistyyppejä, uusia kenttiä.
3. Uusia asetyyppejä
Pelin ennakkomateriaaleissa nähty Brella loistaa vieläkin poissaolollaan mutta toivottavasti tuotantolinjastossa on myös jotain muuta lisää pelin rynkkyvalikoimaan. Splat Dualies on toki kiva vekotin ja muuttaa kivasti pelin metaa mutta väistelytoiminto kun otetaan pois laskuista, on kyseessä "vaan" erilainen versio pelin normaaleista splattereista. Jotain ennennäkemätöntä kehiin kiitos.
Tällaisessa tärkeysjärjestyksessä tulevat päivitykset kiitos ja mielellään suhteellisen rivakkaan tahtiin ennen vuodenvaihdetta.
Tämä. Olen vältellyt Dynamo Rolleria kaikin mahdollisin keinoin, mutta se tulee silti säännöllisesti vastaan Salmon Runissa (joka on edelleen todella hauska pelimuoto!). Toivoisin Dynamon saavan hieman enemmän nopeutta liikkeisiinsä.Dynamo Rollerista voisi tehdä edes pelattavan.