Foorumipeli: Sinnoh vaarassa!

Tervetuloa Fintendoon!

Fintendo on suomalaisten Nintendo-pelaajien keskustelupaikka.

Rush

Hovifyysikko
Super Fintendo
1.5.2017
560
Jyväskylä
Ilmeisesti viittaat tällä siihen että sekä mestari että ministeri ovat raketteja, muutenhan mestari voisi forcettaa liigapisteen nostaessaan 2L1G. Siltikään en ole varma njrss:n valitsemisesta.
Itse asiassa olen vain tyhmä ja kirjoittanut aamuyöstä mitä sattuu.

Mutta joo, silti mahdollista että yksi liigakortti lentää hukkaan tehden seuraavasta kahden liigalaisen operaatiosta epätodennäköisemmin onnistuvan. Ei noita liigakortteja tuhlattavaksi asti ole, joten en edelleenkään kannata edes "varman" galaktikin poimimista tässä tapauksessa.

Manneen on kohtuullinen luotto täältäkin, mutta monista muista pelaajista on vaikeampi sanoa. Lootaan melko varmasti luottaisin tässä vaiheessa. Jos hän olisi Cyrus (tai galaktikki), hän tuskin olisi ehdottanut minua ja Kongia operaatiolle. Ongelma ehdotuksessa lienee se, että meitä on tässä galaktikin kokoinen kolmikko, jotka tuntuvat tukevan toisiaan.

Olen melko varma, että ville on galaktikki (en tosin tiedä onko Cyrus vai grunt), ja bËst on pariin otteeseen tukenut villeä, joten epäilisin heidän olevan samalla puolella. Kuten Kong sanoi, Cyrus ei mainostaisi itseään ministeriksi tavallisesti, mutta miten bËstin tunnen, niin en menisi takuuseen että tämä pelaisi tavallisten sääntöjen mukaan. Tämä voi hyvin olla laskelmoitu riski. Joskin bËst-ville -akselilta silti pitäisin villeä todennäköisempänä Cyruksena...

Että vaikea valinta kyllä edessä. Itse ottaisin Lootan messiin tässä vaiheessa. Artzei on ollut vähän arvaamaton tekijä ison osan peliä, mutta saattaisin myös kannattaa häntä.
 

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Olen melko varma, että ville on galaktikki (en tosin tiedä onko Cyrus vai grunt), ja bËst on pariin otteeseen tukenut villeä, joten epäilisin heidän olevan samalla puolella. Kuten Kong sanoi, Cyrus ei mainostaisi itseään ministeriksi tavallisesti, mutta miten bËstin tunnen, niin en menisi takuuseen että tämä pelaisi tavallisten sääntöjen mukaan. Tämä voi hyvin olla laskelmoitu riski. Joskin bËst-ville -akselilta silti pitäisin villeä todennäköisempänä Cyruksena...
Ikävä kuulla. Olisi harmillista, jos tässä kävisi samalla tavalla kuin viime pelissä, jossa kaikki luulivat virheellisesti minun olevan rakettiryhmäläinen.

Voin ihan suoraan todeta, että minulla ei ole mitään intoa lähteä ministeriksi (tai välttämättä edes mestariksi), paitsi jos muut niin vaativat. Tosin en usko, että kukaan edes ehdottaisi minua ministeriksi.

E: No joo, toki liiganeuvoston pisteiden kannalta olisin ihan yhtä hyvä valinta kuin kaikki muutkin liiganeuvostolaiset, mutta nimenomaan minuun kohdistuvan epäluottamuksen johdosta ymmärrän hyvin, jos jään itse loppupelin ajaksi taka-alalle.
 
Viimeksi muokattu:

Manne

MonHun-masokisti
Super Fintendo
30.4.2017
188
Tampere
Puntaroin pitkään Artzein, bËstin ja Lootan välillä, koska mielestäni kaikki ovat kohtalaisen hyviä vaihtoehtoja, mutta päädyin lopulta viimeksi mainittuun.

Eli ministerini on Loota.
 

Loota

Kermakostaja
Ylläpitäjä
12.4.2017
284
Vähän vielä epäilyttää, että äänestys olisi menossa läpi ottaen huomioon katastrofaalisen alkuni, mutta arvostan suuresti muiden kykyä vielä löytää luottamusta minua kohtaan, I won't let you down.
 

bËst

Jäsen
30.4.2017
322
hmm...

Voisiko teoriassa Manne grunt ja Loota Cyrus olla mitään perusteita? Entäs optiona se, että Loota on grunt ja Manne Cyrus, jonka on "pakko" pikata toinen raketti matkaan, että peli ei pääty liigalaisille suotuisasti.

Molemmat kaverit ovat kyllä luottolistani kärkikolmikossa, että siinä mielessä pitäisi kait puoltaa... mutta en halua olla liian mustavalkoinen ajattelija tämän suhteen. Funteerataan
 

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Tuo Mannen mainitsema kolmikko on hieman kyseenalainen, minkä johdosta epäilen meidän astuvan ansaan. Mutta kenties olen väärässä ja tällä tavalla saadaan liigan seuraava piste! Toivotaan parasta!

Saatan ihan periaatteesta äänestää ehdokasparia vastaan, mutta en usko sen vaikuttavan lopputulokseen.
 

Artzei

Nuija
30.4.2017
178
Lappeenranta, Suomi
Uskon kyllä vahvasti siihen, ett kenet sitten Manne valitseekaan ministerikseen, niin se on hyvällä tsäkällä
juuri se oikea valinta.

Tietysti se voi olla aika hankalaa tässä vaiheessa peliä, kun aikalailla kaikki ovat jollain tasolla
nostaneet epäilyksiä pilviin (meikä mukaan lukien), vaikka suurimmalla osalla olisikin takanaan onnistuneita korttinostoja
ja operaatioita.
 

Veizen

Muusikonrenttu, Game Master
Toimitus
30.4.2017
371
Turku
Äänestys on päättynyt.
Rush - Kyllä
ville111 - Ei
bËst - Kyllä
Artzei - Kyllä
njrss - Kyllä
Kong - Kyllä
Loota - Kyllä
Manne - Kyllä

Mestari-ministeripari Manne - Loota valittu.

Sinnohin kohtalonhetki on koittanut! Galactic-jengi toteuttaa uhkarohkeita suunnitelmiaan Coronet-vuoren huipulla. Onneksi liiganeuvosto on aina valppaana... Paitsi tällä kriittisellä hetkellä. Liiganeuvoston päämaja on hiljainen ja autio. Neuvoston jäsenet makaavat puolikuolleina ja paketoituina pääsalissa. Miten tässä näin pääsi käymään?

Galactic-jengin kadonnut johtoporras oli koko ajan soluttautuneena Liiganeuvoston joukkoon, odottaen tilaisuutta eliminoida Sinnohin vaikutusvaltaisin järjestö. Ja tilaisuus tuli, kun Cyrus sai vallan käsiinsä. Mikään ei voi enää pysäyttää Galacticia. Sinnoh on tuhon oma!

Cyrus äänestettiin Liigaministeriksi, Galactic-jengi voittaa pelin!

Liittoumat:

Liiganeuvosto:
ville111, bËst, Rush, Artzei, Kong

Galactic-jengi:
Manne, njrss

Cyrus:
Loota

Pelin kulku:
1. (Rush-njrss) GGL -> GL -> L
2. (ville111-Loota) GGG -> GG -> G
3. (Artzei-Kong) LLG -> LG -> L
4. (njrss-bËst) GGG -> GG -> G
5. (Kong-Manne) LLG -> LG -> L
6. (Loota-ville111) GGG -> GG -> G
7. (Rush-Kong) LGG -> LG -> L
8. (Manne-Loota) -> Game Over

Pelinjohtajan puolesta oli kyl hyvä peli, kiitokset kaikille osallistujille. Lankojen vetely on aina yhtä palkitsevaa, ja kaikkitietävänä kertojana on ollut hauskaa kiherrellä itsekseen pelitilanteen kehittyessä. Varsinkin tämä kommentti aiheutti lieviä naurunpyrskähdyksiä:
Noh, luotan toisaalta Mannen hanchiin täysin löytää oikea ministeri. Kuiten omissa kirjoissani hän on luotettava. Ja täysin henkilökohtaisesti oman roolini ja asemani puolesta tiedän, että raketti Manne ei varmana ole.

(bËst oli kyllä siinä mielessä oikeassa, että raketti Manne ei ollut:Koiruus:)

Pakka oli aika jännä tällä kertaa. Valehtelulle ei jäänyt suoraa hyötyä juuri mihinkään tilanteeseen, ja tasaiset 2L-nostot antoivat Galactikeille tasaisen tappavaan tahtiin pisteitä. Epäilykset jakaantuivat aika tasaisesti, ja pääosin vääriin kohteisiin, mikä helpotti varsinkin Cyruksen duunia huomattavasti. Lootalta olisikin mukava kuulla mietteitä strategiasta ja pelikumppaneista. Missä määrin arviot osuivat oikeaan?

Ensi kerralla taitaakin sitten odottaa Plasman maailmanvalloitus:FishFlex:
 

njrss

Jäsen
30.4.2017
26
Kiitokset kaikille pelistä, huhhuh kun oli kuumottava viimeinen äänestys. Kuten nostoistani ja kirjoituksistani näette, puhuin totta niistä. GGWP. Voin sanoa omasta puolestani että hauskaa oli. Badaboom.
 
Viimeksi muokattu:

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Jaaha, se päättyikin nopeasti. Viimeisin epäluuloni osui näköjään oikeaan, sillä astuimme suoraan ansaan. Osasin kyllä odottaa njrss:n ja Lootan olevan Galactic-jengiläisiä (tosin näköjään molempien kohdalla ihan vääristä syistä, koska he molemmat nostivat kolme Galactic-korttia vuoroillaan). En tosin olisi osannut arvata, että Loota on itse Cyrus.

Täytyy kyllä todeta, että liigalla oli todella huono korttituuri. Kolme kappaletta kolmen G-kortin nostoa antoi Galacticille suoraan tarvittavat pisteet siihen, että Cyruksen valinta ministeriksi lopettaisi pelin. Samalla koin täsmälleen saman kohtalon kuin viime pelissä, mikä huononsi asemaani melko varhain pelissä. Galacticien ei oikeastaan tarvinnut mustamaalata ketään, koska liiganeuvosto yhdessä korttituurin kanssa tekivät sen aika tehokkaasti. Toisaalta he onnistuivat pitämään kulissin yllä Lootan ja Mannen rooleista, joten nostan siitä hattua.

Kiitos joka tapauksesta kaikille hauskasta pelistä, ja erityisesti Veizenille pelin ylläpidosta! Tämä oli minun kohdallani ensimmäinen hävitty peli, mutta seuraavan pelin kohdalla en tule häviämään! :FishFlex:


(Psst, hei Rush! Meidän operaatiomme onnistui hyvin, kukaan ei epäile meidän vanhojen rakettiryhmäläisten olevan oikeasti ohjaimissa :Ganongasm:)
 

Manne

MonHun-masokisti
Super Fintendo
30.4.2017
188
Tampere
Oli omituinen peli tosiaan. Ilokseni pääsin vihdoin koettamaan pahiksen roolia, mutta tirautin tipan nähtyäni pelipaikkani ja pelijärjestyksen ylipäänsä.

Toisaalta sen pohjalta oli kohtalaisen helppo lähteä miettimään pelisuunnitelmaa, koska tiesin/toivoin, että pelin kriittinen vaihe osuisi siihen mennessä kiltisti käyttäytyneeseen meikäläiseen ja pääsisi tekemään tuhoja oikein roppakaupalla. Ei se ihan suunnitelmien mukaan mennyt, koska odotin joutuvani sitomaan omalla vuorollani jonkun liigalaisen (todnäk akselilta bËst-Artzei), päästä munaamaan operaatio ja poistaa Kong pelistä. Tällöin Rushin ministerivalinta olisi ollut tukala, mutta koska liigalla tuntui löytyvän luottoa Lootaan, päätin kokeilla oikotietä ja se tuotti tulosta. Onneksi näin, sillä muuten olisi mennyt arpapeliksi, jossa LN:llä olisi todennäköisesti ollut todella hyvä mahdollisuus voittaa.

Täytyy kyllä korttivedot nähtyäni tunnustaa, että tuuri oli ehkä pikkuisen meikäläisten puolella, ja olin erityisen yllättynyt, että njrss tosiaan nosti 3G. Toisaalta se paljasti vähän puolivahingossa hänet, mutta sen avulla sain itselleni hieman vapaammat kädet, koska njrss veti villen suohon mukanaan puhumalla totta, joka osoittautui paremmaksi vedoksi kuin paljastushetkellä kuvittelin.

Pelin aikana tulin huomanneeksi (tähän saattoi vaikuttaa myös pelipaikka tällä kertaa), että loppujen lopuksi liigalaisena pelaaminen on enemmän oma juttu. Pahiksena joutui katsomaan peliä koko ajan todella paljon eteenpäin, jossa epävarmuustekijät korttinostojen muodossa tekivät pelaamisesta todella stressaavaa. Liigalaisena reagointi johtolankoihin ja sitä kautta oman Miles Edgeworth-pelin pelaaminen on mielestäni paljon hauskempaa, vaikka kuumotukset siinäkin roolissa ovat pahimmillaan sietämättömät.

Lootalle ja villelle pakko antaa erikseen shoutoutit. Ville pelasi viime pelin tyyliin erinomaista liigalaisgalaktikkia, ja Loota jollain hemmetin keinolla onnistui vakuuttamaan liigan yhdellä nimityksellä epäonnistuneista operaatioista huolimatta. Ja totta kai lämmin kiitos Veizenille jälleen hostailusta! Kommentoin lisää tarvittaessa, mutta pari kymysystä vielä omasta takaa loppuun:

Oliko Cyruksella hajuakaan, että olin admin/grunt/whatever? Toisena @Myy100 kai osallistut seuraavaan peliin, sitten kun se järjestetään?
 

bËst

Jäsen
30.4.2017
322
Tuo vipa vote meni täysin vinoon. Koitin Mannen kehuskelulla, jossa ylväänä esitin hänen olevan puhdas liigalainen, saada luottoluokitusta siihen että saataisiin laitettua napit vastakkain.

Ikävästi vaan Loota oli saanut ansaitsemalla luoton ja oma vino silmäni osu näistä kahdesta Villeen. Pitkälti ainoastaan siitä syystä että vokaalimmin syytteli muita.

Mutta oma visioni oli, että Ville ja nrjss olisivat olleet varmoja raketteja ja Manne tai artzei se puuttuva.

Cyruksesta ei ollu hajuakaan, että kuka heistä se olisi. Oletin jopa nrjss:n pohtien pääni sisällä että upouusi pelaaja joutunut rooliin ilman liittolaisia ja siksi ei pelitaktiikka olisi hioutunut. Mutta tämä on näitä outside of The box -ajatelmia.

Mutta Villen ja itseni tiimityö ja erittäin heikot nostot molemmilla sabotoivat koko juonikuvion saada paketti selkeäksi.

Mutta ggwp
 

Rush

Hovifyysikko
Super Fintendo
1.5.2017
560
Jyväskylä
Oli kyllä täysin odottamaton mahalasku tämä lopetus. 95% varmuudella olisin väittänyt liiganeuvostoa voittajaksi, sillä vaikka tämä operaatio olisi failannut (huonoon tuuriin tai galaktikkeihin) niin seuraavaksi minä ja Kong oltaisiin päästy laittamaan naula arkkuun.

Manne oli listoillani potentiaalinen Cyrus, mutta Galactic gruntiksi en olisi uskonut. Round 5 operaation läpipäästö oli mielestäni liian riskialttiin näköinen peliliike Galaktikille. Erityisesti jälkeenpäin vielä katsoessa, kun Cyrus oli tulossa seuraavana ja hälle jää painet hankkia liigapiste tai esittää kolmen galaktikin nostoa ja pilata maine. Kuitenkin tätä pelijärjestystä en tiennyt, eikä se ollut tekijä arvauksissani. Joka tapauksessa round 5 liigapiste oli liian RNG:hen nojaava liike ministeri-Gruntille (antaa ison johtoaseman liiganeuvostolle), minkä takia en osannut epäillä Mannea, vielä yhdistettynä tämän sataprosenttisen puhtaaseen äänestyspatterniin.

Kongin paljastuttua ei-Cyrukseksi tämä kierros oli hyvin todennäköisesti Galaktikin ainoa tilaisuus enää voittaa, kun liiganeuvoston piti kestää vain yksi ministerivalinta osumatta Cyrukseen. Lootaa en myöskään osannut epäillä, koska tämä pelasi uskomattomalla luottamustaktiikalla antamalla Scarfin minulle ja hätäisesti vielä ehdottamalla samaa ministeriä, jota olin kaavaillutkin operaatiolle jos scarffi päätyisi minulle. Ja tosiaan epäilin villeä galaktikiksi, koska oli melko selvää että jompikumpi heistä on galakki. Mannen hullu RNG stratti sitten sattui toimimaan ja voitti pelin puskan takaa.

GGWP, ja kiitokset pelinjohtajalle vaivannäöstä!

(Psst, ville, hyvin menee. He uskovat nyt, että pelaat liigalaisena kuin aito pahis. Unovassa ne hölmöt eivät ikinä tule aavistamaan, ketkä edustavat Team Plasmaa.)
 

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Ville pelasi viime pelin tyyliin erinomaista liigalaisgalaktikkia, ja Loota jollain hemmetin keinolla onnistui vakuuttamaan liigan yhdellä nimityksellä epäonnistuneista operaatioista huolimatta.
Luotin kenties liikaa siihen, että pelaajat muistaisivat viime pelin tapahtumat ja oman pelityylini, ja ottaisivat ne huomioon arvaillessaan minun identiteettiäni. Kolmen Galactic-kortin noston jälkeen oli muutenkin vaikea enää lunastaa pelaajien luottamusta, joten jatkoin pelaamista minulle tyypilliseen tyyliin.

Ikävästi vaan Loota oli saanut ansaitsemalla luoton ja oma vino silmäni osu näistä kahdesta Villeen. Pitkälti ainoastaan siitä syystä että vokaalimmin syytteli muita.
En varsinaisesti syytellyt kovin usein, vaan esitin epäluuloni pelaajista. Ymmärrän toki, että sen voi helposti tulkita virheellisesti muiden pelaajien mustamaalaamiseksi. Yritin pelata hyvin kriittistä ja varmaa peliä, mikä näkyi vahvasti skeptisyytenä. Toki tulin samalla epäilleeksi myös liigalaisia, mikä varmasti sai kyseiset henkilöt myös epäilemään minua.

Sen ei mielestäni pitäisi olla mikään syy epäilyihin, että on äänekkäästi pelissä mukana. Yritän itse osallistua aktiivisesti keskusteluun ja pohdiskella tilannetta myös foorumipeleissä!
 

Manne

MonHun-masokisti
Super Fintendo
30.4.2017
188
Tampere
Tuosta vitoskierroksen valinnasta vielä tarkemmin avaan ajatusprosessiani. Mielessäni siinä kohtaa oli muutama vaihtoehto: jos ministerin asemassa olisin pakottanut epäonnistumisen, olisin jäänyt siihenastisilla näytöilläni ja ministerin roolissa alakynteen väittelyssä kuka on kuka, ja samalla huomio pelin siinä vaiheessa jo hieman epäilyjä keränneestä villestä olisi mahdollisesti siirtynyt meikäläiseen, mitä en halunnut. Tämän jälkeen Loota RNG:n salliessa (3G nostossa galaktikkojen voitto imo epätodennäköinen) olisi hankkinut luottamuspisteen, mutta sen jälkeen homma olisi mennyt puhtaaksi lottoamiseksi, koska oma mestarivuoroni olisi todennäköisesti kaadettu Reaper Clothin pelossa. Jälkeeni mestareiksi oli tarjolla pelkkiä liigalaisia ja oma panos pelin kulussa olisi sisältänyt puhtaasti mindgametusta, jolloin toivona olisi vain ollut, että "turvallisena valintana" Loota olisi valittu jollekin operaatiolle ministeriksi. Ja koska liigan miehistö on todistetusti sen verran kokenut ja terävä päästään, iski pelko, että mahdollisuus Lootan paljastumiseen tällä paperilla turvallisemmalla taktiikalla olisi paljon suurempi, varsinkin jos siinä kohdassa minut ja njrss miellettäisiin lähes varmoiksi pahiksiksi.

Tämä jälkimmäinen eli tapahtunut luotti pitkälti yllätykseen ja/tai siihen, että Loota Cyruksena omalla mestarivuorollaan hoitaa homman hyvin kotiin. Oletin siinä kohtaa, kun Loota vuorollaan epäonnistui mestarina, että hän poisti yhden liigakortin, koska ei tiennyt minun identiteetistäni mitään. Epäonneksi sieltä tosiaan tuli 3G, joka taas heikensi omia mahdollisuuksiani tehdä peekaboot omalla mestarivuorollani ja suolata Kong, koska mahikset nostaa 2+ liigakorttia olivat jo täysin realistiset, jolloin minulla olisi ollut tekemätön paikka ja olisin näyttänyt foorumipelihistorian surkeimmalta pahikselta. En enää muista tarkalleen, paljonko 2+ liigakortin nostoprosentti oli, mutta 3G tai 1L2G oli kuitenkin sen verran todennäköisempi (kyllä, laskeskelin näitä skenaarioita jo silloin, kun minulla oli ministerinä valinta, pitäisiköhän suhtautua näihin peleihin vähemmän vakavasti? :D), että päätin kokeilla tätä kahjoa high risk, high rewardia.

Mutta kuten aiemmassa viestissäni totesin, endgame menikin sitten aivan toisin kuin alun perin ajattelin. Mutta mikäli loreen on uskominen, ainoa voittaja pelissä on Loota, koska käsittääkseni Cyrushan suunnitteli uutta maailmaa luodessaan tuhoavansa about kaiken vanhasta maailmasta, sis. Team Galacticin. Worth?
 

Artzei

Nuija
30.4.2017
178
Lappeenranta, Suomi
Oho, vai näin siinä sitten kävi.
No mut ei se mitään nyt enään haittaa, vaikka Galactikki voittikin tällä kertaa koko potin.

Still, oli kyllä hyvä peli kokonaisuudessaan.
Tuun kyllä mukaan seuraavaan peliin, paitsi jos tulee
uusia pelaajia silloin paljon, niin voin silloin vetäytyä.
Katsotaan sitä sitten kai vuoden lopussa tai ens vuoden alussa.

Mennäänkös silloin Unovaan vai tuleekohan käytyä niissä "muissa" alueissa esim. Orre, Fiore jne ensin?