Day 19 – Your favourite video game designer / Suosikkipelisuunnittelijasi
Vaikka näitäkin voisi valita vaikka tusinan verran, annan kunnian tällä kertaa Ken Sugimorille. Käsittääkseni kaverin kynästä taittui aikanaan kaikki ensimmäisen sukupolven Pokémonit, ja on vielä tänäkin päivänä kohtalaisen suuressa roolissa Pokémon-maailman hahmojen suunnittelussa. Vaikka Trading Card Game ei olekaan itselleni yhtä läheinen kuin videopelit, Sugimorin piirtämän kortin tunnistaa jo kaukaa yksinkertaisesta, mutta kauniista kädenjäljestä ja ovat olleet korttipelipuolella suosikkejani penskasta lähtien.
Annetaan muutama ansaittu kunniamainintakin:
Olisi vääryys, kenties jopa lievä rikos, olla mainitsematta kenties kaikkien aikojen pelisuunnittelijaa, Shigeru Miyamotoa, tässä yhteydessä. Kaikki tietävät, mitä mies on urallaan kehittänyt, ja jälki puhuu puolestaan.
Masahiro Sakurai ansaitsee ehdottomasti hatunnoston kaikkien aikojen kilpailullisimman partypelisarjan, Super Smash Brosin, kehittämisestä. Vaikka itse en kasuaalimpaa tasoa syvemmälle ole ainakaan toistaiseksi uppoutunut missään Smashissa, on pelien pelaaminen mitä mainioin tapa viettää kavereiden kanssa aikaa. Lisäksi korkeatasoinen Melee on "penkkiurheiluna" todella kiehtovaa ja koukuttavaa katsottavaa.
Viimeinen kunniamaininta menee villille kortille, Shu Takumille. Loi pienen tiiminsä kanssa Ace Attorneyn kohtalaisen lyhyessä ajassa tyhjästä, ja alkuperäinen Ace Attorney-trilogia on mielestäni yksi timanttisimpia videopelitrilogioita. Pelisarjana visual novellien kärkikastia, pitkälti kiitos Takumin tekemän työn, vaikkei uusimmissa AA-peleissä olekaan enää ollut mukana.
Vaikka näitäkin voisi valita vaikka tusinan verran, annan kunnian tällä kertaa Ken Sugimorille. Käsittääkseni kaverin kynästä taittui aikanaan kaikki ensimmäisen sukupolven Pokémonit, ja on vielä tänäkin päivänä kohtalaisen suuressa roolissa Pokémon-maailman hahmojen suunnittelussa. Vaikka Trading Card Game ei olekaan itselleni yhtä läheinen kuin videopelit, Sugimorin piirtämän kortin tunnistaa jo kaukaa yksinkertaisesta, mutta kauniista kädenjäljestä ja ovat olleet korttipelipuolella suosikkejani penskasta lähtien.
Annetaan muutama ansaittu kunniamainintakin:
Olisi vääryys, kenties jopa lievä rikos, olla mainitsematta kenties kaikkien aikojen pelisuunnittelijaa, Shigeru Miyamotoa, tässä yhteydessä. Kaikki tietävät, mitä mies on urallaan kehittänyt, ja jälki puhuu puolestaan.
Masahiro Sakurai ansaitsee ehdottomasti hatunnoston kaikkien aikojen kilpailullisimman partypelisarjan, Super Smash Brosin, kehittämisestä. Vaikka itse en kasuaalimpaa tasoa syvemmälle ole ainakaan toistaiseksi uppoutunut missään Smashissa, on pelien pelaaminen mitä mainioin tapa viettää kavereiden kanssa aikaa. Lisäksi korkeatasoinen Melee on "penkkiurheiluna" todella kiehtovaa ja koukuttavaa katsottavaa.
Viimeinen kunniamaininta menee villille kortille, Shu Takumille. Loi pienen tiiminsä kanssa Ace Attorneyn kohtalaisen lyhyessä ajassa tyhjästä, ja alkuperäinen Ace Attorney-trilogia on mielestäni yksi timanttisimpia videopelitrilogioita. Pelisarjana visual novellien kärkikastia, pitkälti kiitos Takumin tekemän työn, vaikkei uusimmissa AA-peleissä olekaan enää ollut mukana.