Peli jota pelaat tällä hetkellä

Tervetuloa Fintendoon!

Fintendo on suomalaisten Nintendo-pelaajien keskustelupaikka.

Jack

Viikin kreivi
3.5.2017
140
Wolfenstein 2 The New Colossus menossa nyt. Ihan ok räiskintää. Välillä nuo ns. sivutehtävät tuntuvat pakkopullalta.
 

Kuruwin

Epätoivon lähetti
Toimitus
3.5.2017
393
Pöllöpoika tuli tässä äskettäin pelattua ja ei kyllä maistunut. Onhan tuossa ihan kivaa arttia mutta pelaaminen vain ärsytti ja ei mennyt pitkään ennenkuin jo toivoi että loppuisipa mahdollisimman pian (ja tämähän peli on alle 10h pitkä) Ärsyttää sellainen että hahmo lentää pitkin ruutua pienestäkin osumasta ja pelin luolastoissa ei ollut mitään jännää. Tätä peliähän taidettiin tehdä ikuisuus mutta ilmeisesti se kaikki aika meni niihini animaatioihin (eivätkä ne kyllä päätä huimaa edes) koska pelillisesti tämä oli köyhä ja raivostuttava (ei vaikea mutta sapetti kyllä)
 

Mewna

Jäsen
Toimitus
21.11.2017
21
Kotka
Paladins Switchillä. En oikeastaan tykkää pelata moninpelejä, mutta Paladins on kyllä maistunut minulle jo melko monen tunnin ajan. Turpiin tulee koko ajan, ja mihinkään en osu. Varmasti siksi, koska ohjaimella tähtääminen on tälläiselle vanhalle PC-pelaajalle toooosi vaikeaa. Mut hei, osaan pelata jo kahdella hahmolla! :grin:
 

Kuruwin

Epätoivon lähetti
Toimitus
3.5.2017
393
Lähti tässä jonkun näköinen Yakuza putki pialle ja tuli hakattua Kiwami läpi ja Kiwami kakkonen on työn alla. Kiwami oli kyllä Zeron jälkeen (jonka pelasin joskus vuosi sitten) aika iso pettymys mutta Kiwami kakkonen on ollut 8 tunnin jälkeen ihan mielyttävä kokemus taas. Pääjuonesta en vielä tiedä mutta sivutarinat on kyllä tässä osassa siksi hupaisia että ne jo kantavat peliä todella hyvin. Saa nähdä tuleeko tämän jälkeen hypättyä heti sitten viimeisen osan pariin vai tuleeko pidettyä taukoa. Yakuza viitonenkin kiinnostaisi jonkun verran mutta en tiedä voiko Dragon Enginen koettua enään siirtyä alkeellisemman Yakuzan pariin.
 
J

Jonelink

Vieras
Dragon Quest 11 on tullut melkein pelattua yli 100 tuntia. Peli on vaikuttanut todella hyvältä sen tarinan ja tehtävien parissa. Tekemistä löytyy vielä päätarinan läpäisyn jälkeenkin runsaasti.

Tämän jälkeen olisi myös tarkoitus aloittaa Yakuza Kiwami, mutta ensi viikolla ilmestyvä Spyro: Reignited Trilogy ottaa tämän paikan.
 

Kuruwin

Epätoivon lähetti
Toimitus
3.5.2017
393
Paljon on tuota Perjantai 13:sta tullut pelattua netissä (joka on monella tapaa kökkö mutta hauska kaverin kanssa) ja spidermania useita tunteja. Spidermanin kanssa on vähän kiikunkaakun fiilikset. Toisaalta tuo on paljon parempi kuin moni muu tuon tyylinen open world peli mutta sitten toisaalta taas se myöskin on niin samanlainen kuin ne muut. Näitä on tullut niin monta jo pelattua että se vähän latistaa sitä kokemusta.
 

RetroFly

''Taide on ajatusten heijastuma''
30.4.2017
66
Oulu
Pokemon SoulSilver (Nintendo DS)

On nyt muutaman päivän pelannut. Pääosin olen kouluttanut poksuja ja oon päihittänyt vasta yhden salin. Tällä hetkelläkin koulutan tiimiäni, joka koostuu seuraavista jäsenistä:

Croconaw lvl. 18 ♀️
HP: 53/53
Liikkeet: Scratch, Bite, Water Gun, Rock Smash
Gastly lvl. 17 ♀️
HP: 40/40
Liikkeet: Hypnosis, Lick, Spite, Night Shade
Bellsprout lvl. 17 ♂️
HP: 45/45
Liikkeet: Vine Whip, Poison Powder, Wrap, Sleep Powder
Pidgey lvl. 17 ♂️
HP: 41/41
Liikkeet: Tackle, Whirlwind, Gust, Quick-Attack
Flaaffy lvl. 17 ♂️
HP: 55/55
Liikkeet: Tackle, Flash, Thundershock, Thunder Wave

Tiimini on aika perus, mutta se tulee muuttumaan hieman pelin edetessä.
 

testudo80

Jäsen
8.12.2018
47
Helsinki
RIVE: Ultimate Edition

Metacritic: 82/100

Erittäin koukuttavaa, mutta samalla myös vaikein peli jota olen koskaan pelannut. Aion silti päästä läpi. Paljon velkaa Metroid-sarjalle.
 

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Erittäin koukuttavaa, mutta samalla myös vaikein peli jota olen koskaan pelannut. Aion silti päästä läpi. Paljon velkaa Metroid-sarjalle
Millä tavalla? Peli ei tietääkseni ole metroidvania, vaan melko lineaarinen twin-stick -shooter. Metroidissa keskeistä on iso ja epälineaarinen maailma, joka on täynnä kätkettyjä esineitä. Keskeistä on myös uusien varusteiden löytäminen ja uusien alueiden tutkiminen varusteiden avulla. Teema on toki hieman samankaltainen, mutta pelillisesti Metroidit ja RIVE vaikuttavat olevan kuin päivä ja yö.

Todella hauskan oloinen peli tosin joka tapauksessa!
 

testudo80

Jäsen
8.12.2018
47
Helsinki
Millä tavalla? Peli ei tietääkseni ole metroidvania, vaan melko lineaarinen twin-stick -shooter. Metroidissa keskeistä on iso ja epälineaarinen maailma, joka on täynnä kätkettyjä esineitä. Keskeistä on myös uusien varusteiden löytäminen ja uusien alueiden tutkiminen varusteiden avulla. Teema on toki hieman samankaltainen, mutta pelillisesti Metroidit ja RIVE vaikuttavat olevan kuin päivä ja yö.

No tarkennan, elikkä siis ehkä enemmänkin velkaa sitten Master Blasterille ja vastaaville. Tarkoitan ajaminen / kävely. Eli tosi siisti juttu siirtyä lentämisestä tankkiin ja päinvastoin vaikka itse sitä ei tehdä, mutta on osioita jossa lennetään, kellutaan, ja sitten tankilla mennään suurimman osan ajasta. Juu tästä valitettavasti puuttuu kaikki tuo etsiminen. Elikkä mennään tiukasti putkessa. Voikun tekisivät uuden Metroidin tällaisilla efekteillä ja grafiikalla.
 

Mewna

Jäsen
Toimitus
21.11.2017
21
Kotka
Vähän on ollut viime aikoina laiskaa pelaamisen suhteen, mutta eniten on ehkä tullut tahkotua Skyrimia Switchillä. Aiemmin olen pelannut sitä hieman Xbox 360:lla ja kerran läpi PC:llä. Switchin versio pyörii ihan kivasti, peli on kaatunut vain kerran latausruudun aikana.

Linkin tunikan, miekan ja kilven sain haltuuni jo parin ensimmäisen päivän aikana, jee!
 

testudo80

Jäsen
8.12.2018
47
Helsinki
Minulla on juuri hankittuna kolme AAA-luokan peliä: Zelda, Mario Kart ja Smash, mutta silti aika on kulunut indie-pelin parissa.


RIVE: Ultimate Edition 93/100
Pääsin loppu pomoon, Mission 12, mutta olen siinä jumissa. Vaikein peli, jota olen koskaan pelannut. Liian vaikea siinä mielessä, että pelaamisen ilo kärsii, menee suorittamiseksi.

Axiom Verge 86/100
Olen katsonut Making-Of dokkarin, videon kun kehittäjä pelaa peliä, haastattelun, minulla on pelin kartta, jne. Huomaa että peli on yhden miehen tekemä. Huomaa että peli on indie-peli, mutta jos suhtautuu peliin tietäen taustat niin on tämä melkoinen suoritus yhdeltä ohjelmoijalta tehdä ihan kaikki peliin.

Hyper Light Drifter 88/100
Olen vasta muutamia tunteja pelannut, joten arvosana voi muuttua. Pikseligrafiikka käsikonsolin 720p näytöllä, 60fps, toimii. En tiennyt että pikseligrafiikka voi olla näin kaunista ja yksityiskohtaista. Kiehtova peli.

Velocity 2X 85/100
Hankin koska koukutuin RIVE:en. Minusta juoksu osuudet pelihahmolla ovat ihan ok tasoa, mutta avaruusaluksella, mini-psyke-musan soidessa taustalla, toimii. Rentoa pelaamista.
 
Viimeksi muokattu:

Andyliini

Tyhmä
Toimitus
30.4.2017
358
Tampere
Olen taas koukuttunut Rare Replay selvittämiseen, muutaman kuukauden tauon jälkeen. Kameo meni jo läpi, ja nyt on meneillään Perfect Dark Zero. Harmittavasti näistä Xbox 360 -peleistä eteenpäin mentäessä leimoja Replayhin saa Gamerscorea kattamalla, ei niinkään spesifejä haasteita suorittamalla. Perfect Dark Zeron kohdalla merkittävä määrä saavutuspisteistä (720/1000) saadaan moninpeliä pelaamalla, ja onkin pääasiassa pelkkää jumalatonta grindaamista. Onneksi 10 leimaan riittää 750 pistettä, eikä kaikkia tarvitse joka pelistä tahkota.
 

Kuruwin

Epätoivon lähetti
Toimitus
3.5.2017
393
Dragon Questo 11. Areena hoidettu ja nyt mennään hakemaan viimeisiä party memberejä vissiin. Tähän asti kokemus on vähän ollut niin ja näin. Ihan hyvin homma etenee ja ei sinäällään ole mitään negatiivisiä fiiliksiä pelin pelaamisen suhteen mutta kyllähän vähän harmittaa että japsi ropejen pitää olla niin usein rajattuja. Mihinkään ei pääse ennen kuin tarina antaa luvan ja sen lisäksi Dragon Quest 11:sta maailma on aika tyhjä. Ei mitään maailmaan liittyvää nähtävää oikein ja eikä edes usein arkkuja tai mitään muita pelillisiä palkintoja paikoissa mikä tekee tutkimisesta vähän epäpalkitsevaa.Hahmotkaan ei mitenkään erityisen mielenkiintosia mutta ei kuitenkaan mielenkiinottomia kummiskaan.

Sulavammaksi sarjaa on tehty mutta samaahan nämä tuppaavat lopulta aina olemaan.
 

hapap

Uusi jäsen
14.12.2018
2
Foorumineitsyyteni korkkaan toteamalla, että aika on ajanut ohi joko Diablo 3:sta tai minusta. Joka tapauksessa yhteistä taivalta kesti yhden pitkän junamatkan verran, mutta siihen se jäi. Peli oli ihan liian yksitoikkoinen ja suoraviivainen, ainakin tällaisen offline-yksinpelaajan näkökulmasta. Aikoinaan tuli Diablo 2:ta pelattua hyvinkin paljon.

Onneksi junamatka takaisin pelastui kun latasin Mark of the Ninjan eShopista! Tuollainen taktinen hiippailu kaksiulotteisissa kentissä maistuu oikein hyvin meikäläiselle. Toistaiseksi ainakin peliin on tullut vielä koko ajan uusia elementtejä, joten ei ole käynyt puuduttamaankaan. Tuohon remastered-versioon on laitettu mukaan pelintekijöiden kommenttiraita, joka on itseasiassa ollut todella mielenkiintoinen.
 

testudo80

Jäsen
8.12.2018
47
Helsinki
Foorumineitsyyteni korkkaan toteamalla, että aika on ajanut ohi joko Diablo 3:sta tai minusta. Joka tapauksessa yhteistä taivalta kesti yhden pitkän junamatkan verran, mutta siihen se jäi. Peli oli ihan liian yksitoikkoinen ja suoraviivainen, ainakin tällaisen offline-yksinpelaajan näkökulmasta. Aikoinaan tuli Diablo 2:ta pelattua hyvinkin paljon.

Mutta onko tuo Diablo tarkoituksella tyhmennetty? Eli tehty Switchille jokin yksinkertaisempi versio. Ainakin BlizzConissa ihmiset pettyivät rajusto Diabloon.

Itellä oli pc:llä mark of the ninja, mutta suosin silti enemmän näitä Twin Stick shoottereita. Vihdoin ja viimein läpi, maailman vaikein peli, RIVE: Ultimate Edition.
 

Andyliini

Tyhmä
Toimitus
30.4.2017
358
Tampere
Perfeck Dark Zeron läpäistyäni tarpeeksi suurin Gamerscorein siirryin Rare Replayssä seuraavan pelin pariin, ja sehän on Viva Pinata. Aluksi vierastin sitä, ja alussa tapahtuu vähän liikaakin, mutta pikkuhiljaa alan ymmärtää pelin salat. Pitkä matka tosin vielä edessä, saapa nähdä kuinka pian kyllästyminen iskee.
 

Kuruwin

Epätoivon lähetti
Toimitus
3.5.2017
393
No olisi aika kummaa jos se switch versio olisi erikseen tyhmennetty. Kyllä se on ihan sama peli PC:llä ja konsoleilla. Se vaan on niin että Diablo 3 on tyhmennetty alunpitäen että se toimisi myös konsoleilla. Senhän nyt näkee ihan heti että kolmonen on suunniteltu eri yleisölle. Tästähän syystä ne alkuperäiset tekijät sai kenkää koska päällystö halusi tavoitella isompaa yleisöä koska enemmän rahaa.