- 12.4.2017
- 284
- Staff
- #1
Pelejä tavalliseen tapaan pelatessa tulee välillä vastaan hetkiä, jolloin havahtuu jostain tietystä asiasta tai laajemmastakin konseptista kuinka hieno tai aliarvostettu yksityiskohta on kyseessä. Nämä voivat olla mitä tahansa jonkin mekaniikan täydellisestä tuntumasta aina temaattisempiinkin asioihin, mitkä jo itsessään onnistuvat kohottamaan arvostusta peliä kohtaan astetta korkeammalle, jäävät mieleen makeina kokokohtina tai tärkeinä mausteina kokonaisuudessa.
Tämä ketju on pyhitetty yllä mainituille tuumille ja ajatuksille peleistä kuin peleistä, mille ei välttämättä muuten ole sopivaa paikkaa. Viestinsä saa pitää lyhyenä jos siltä tuntuu tai lähteä vähän pidemmin avaamaan arvostuksensa lähdettä jos asia inspiroi itseään ihan toden teolla.
Minäpä aloitan heti esimerkillä.
Spyro The Dragon on rakkain videopelini koskaan ja sitä tulee pelattua suhteellisen säännöllisesti vielä tänäkin päivänä. Yksi täysin ohitettu upea yksityiskohta pelissä on se, että pelin latausruudut ovat täysin saumattomia ja Spyro ei koskaan katoa ruudulta mihinkään, vaan on aina pelaajan nähtävissä lukuunottamatta lyhyitä lohikäärmeiden kanssa käytyjä dialogeja, mitkä voi myös skipata nopeasti.
Tämä ei paperilla kuulosta välttämättä ihmeelliseltä, mutta se tekee ihmeitä pelin menevälle fiilikselle ja pitää pelaajan myös paremmin uppoutuneena pelin maailmaan. Transitiot tasoista toiseen ovat myös kertakaikkisen tyylikkäitä ja luovat mahtavan pienen jännityshetken ennen tasoon saapumista, tarjoten samalla tilaisuuden ihailla kenttien kauniita skyboxeja ja mehustella kerätyllä jalokiviläjällä. Tämä saa samalla varsinaiset kenttäportaalit tuntumaan oikeasti taianomaisilta eikä vain keinolta heittää pelaaja muualle, ja niiden odottavaan maismaan hyppääminen itsessään on jo suuri nautinto <3
Esimerkki, 1:17:25 saakka havainnollistavaa tavaraa.
Tämä ketju on pyhitetty yllä mainituille tuumille ja ajatuksille peleistä kuin peleistä, mille ei välttämättä muuten ole sopivaa paikkaa. Viestinsä saa pitää lyhyenä jos siltä tuntuu tai lähteä vähän pidemmin avaamaan arvostuksensa lähdettä jos asia inspiroi itseään ihan toden teolla.
Minäpä aloitan heti esimerkillä.
Spyro The Dragon on rakkain videopelini koskaan ja sitä tulee pelattua suhteellisen säännöllisesti vielä tänäkin päivänä. Yksi täysin ohitettu upea yksityiskohta pelissä on se, että pelin latausruudut ovat täysin saumattomia ja Spyro ei koskaan katoa ruudulta mihinkään, vaan on aina pelaajan nähtävissä lukuunottamatta lyhyitä lohikäärmeiden kanssa käytyjä dialogeja, mitkä voi myös skipata nopeasti.
Tämä ei paperilla kuulosta välttämättä ihmeelliseltä, mutta se tekee ihmeitä pelin menevälle fiilikselle ja pitää pelaajan myös paremmin uppoutuneena pelin maailmaan. Transitiot tasoista toiseen ovat myös kertakaikkisen tyylikkäitä ja luovat mahtavan pienen jännityshetken ennen tasoon saapumista, tarjoten samalla tilaisuuden ihailla kenttien kauniita skyboxeja ja mehustella kerätyllä jalokiviläjällä. Tämä saa samalla varsinaiset kenttäportaalit tuntumaan oikeasti taianomaisilta eikä vain keinolta heittää pelaaja muualle, ja niiden odottavaan maismaan hyppääminen itsessään on jo suuri nautinto <3
Esimerkki, 1:17:25 saakka havainnollistavaa tavaraa.
Viimeksi muokattu: