Shadow of the Colossus toimii kieltämättä nykyaikaistettunakin. Remaken muutokset ovat etupäässä kosmeettisia, mikä luonnollisesti kohentaa pelin maisemia entisestään, muttei myöskään muuta tunnelmaa muuksi – onneksi.
Mutta siis eikös se alkuperäinen pyörinyt aika huonosti joten vähintään se HD versio oli ihan tarpeen koska se korjasi ne pätkimis ongelmat.
Tämä on mielenkiintoinen ilmiö ylipäätään sillä pelit taitaa olla ainoa media missä teknologialla nimenomaan saadaan tuotetta alkuperäistä kokemusta paremmaksi. Leffoissahan on yleensä kovakin nillitys siitä jos mennään jollain tavalla sorkkimaan alkuperäisversiota nykypäivän tehostein tai jos tehdään remake jostain vanhemmasta leffanimikkeestä, tuntuu sen uusioversio yleensä muoviselta tehostehötöltä kun takavuosien ”practical effects” on korvattu CGI:llä. Peleissä toki voidaan tälläkin saralla mennä metsään ja pahasti kuten vaikka Turtles In Timen uusioversio tai tällä viikolla ilmestyvä Secret Of Mana-kamaluus osoittavat.
Vedin tämän itsekin tässä keväällä. En ole noita muita vanhempia FromSoftwaren pelejä pelaillut, mutta tästä kyllä pidin. En nyt välttämättä lähtisi jokaiselle suosittelemaan, mutta pelistä löytyi sen verran omaperäisiä juttuja ja mekaniikkoja, että jaksoin jauhaa lopputeksteihin saakka. Tähän toki auttoi se, että peli on dungeon crawleriksi / roolipeliksi todella lyhyt. Oli myös todella mukava pelata vaihteeksi peliä, josta ei löydy infoa netistä vaikka välillä sitä sortuisikin etsimään. En läpipeluun jälkeenkään vielä tiedä, mitä kaikki pelin statsit ja statusefektit edes tekivät.Shadow Tower Abyss