Peli jota pelaat tällä hetkellä

Tervetuloa Fintendoon!

Fintendo on suomalaisten Nintendo-pelaajien keskustelupaikka.

AXU

Jäsen
9.10.2017
41
Tällä hetkellä pelaan enimmäkseen Nier automataa. Peli on parempi kuin aluksi luulin ja siitä saattaa tulla minun 2017 paras peli, ellei parempaa peliä julkaista ennen vuoden vaihtoa.
 
J

Jonelink

Vieras
L.A. Noire PS4:lla. Kerran sattui tallennuksen kanssa ongelma ja jouduin aloittamaan kaiken alusta. Toivotaan ettei sama ongelma toistu jatkossa.
 

AXU

Jäsen
9.10.2017
41
Aloitin vähän aikaa sitten Mother kolmosen. Alussa olin sitä mieltä, että kyllä se Earthbound on silti parempi kunnes sain kaikki party memberit. Gameplay on paljon parempaa esim. Voit tehdä extra vahinkoa vihollisiin, jos painat hyökkäysnappia tappelumusiikin tahdissa. Party memberit ovat persoonallisempia verrattuna Earthboundiin ja musiikki on myös parempaa.
 

Rush

Hovifyysikko
Super Fintendo
1.5.2017
560
Jyväskylä
Mother 3 on <3
Valtava sääli, että se ei ole koskaan saanut virallista julkaisua lännessä. Toivottavasti tykkäät.
 

Rush

Hovifyysikko
Super Fintendo
1.5.2017
560
Jyväskylä
Invisible, Inc. läpi tokan kerran. Seuraavaksi tarkoitus pelata Expertillä, joka on pelin toiseksi haastavin vaikeusaste ja ingame-kuvailun mukaan se "standardi" vaikeusaste. Vähän kiinnostaisi ehkä striimata tuota, mutta pitää kattoa jaksaako/huvittaako.

Tällä läpipeluulla käytin DLC-paketista mukana tullutta nimikkohahmoani Rushia. Nimen lisäksi meillä ei ollutkaan paljoa yhteistä. Invisiblen Rush on muija, juoksee nopeasti ja lyö kovaa. Minä en ole muija, en juokse nopeasti, enkä lyö kovaa. Loppupelissä olin kerännyt niin paljon rahaa ja hyviä kamppeita, että tuosta Rushista tuli vähän tyhmä.
Augmenttien ansiosta sillä oli tavallista enemmän liikevaraa juostessa (vaikka juokseminen onkin pahasta stealth-pelissä). Se myös sai enemmän liikematkaa aina kun hakkeroin mitä tahansa jossain kartalla. Lisäksi sillä oli Armor Penetrationia lamaannuttimessa sekä augmentista (enemmän habaa tai jtn), ja yksi augmentti antoi lisää A.Peneä juostessa. Luonnollisesti inventorysta löytyi aina myös steroideja, joilla pystyi piristämään itseään ja hankkimaan lisää liikematkaa sekä enemmän hyökkäyksiä vuorossa. Lisäksi Rush omisti myös näkymättömyysviitan.
Loppupelissä pystyi kutakuinkin spottaamaan vihollisen toiselta puolelta karttaa, muuttua näkymättömäksi, paahtaa päin tuhatta ja sataa kemikaalien sekä hakkeroinnin voimalla ja lyödä turpaan sotilasta, jonka pukemat armorit pysäyttävät luotejakin.
5/5 ostos
 

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Ostin vajaat pari viikkoa takaperin The Elder Scrolls V: Skyrimin Switchille. Olen aikanaan pelannut hieman pelin Playstation 3 -versiota, mutta en koskaan pelannut peliä kovin pitkälle. Nyt peliä on takana yli 25 tuntia ja olen nauttinut pelistä todella paljon.

Varmasti kaikki tietävät, mitä Skyrimilta kannattaa odottaa, mutta pidän kovasti pelin laajasta skaalasta ja avoimuudesta. Peli on hyvin erilaisella tavalla avoin kuin esimerkiksi Breath of the Wild. Toisin kuin Zeldassa, Skyrimissa liikkuvuus on verrattain rajoittunutta, eikä pelissä esimerkiksi ole mahdollisuutta kiipeämiseen. Koska peli on kuitenkin suunniteltu tämä asia mielessä pitäen, en pidä tätä minkäänlaisena ongelmana. Pelissä voisi kyllä yrittää oikaista korkeiden vuorien yli hyppimällä ja sähläämällä fysiikoiden kanssa, mutta en itse näe mitään syytä tuhlata aikaani siihen. Sen sijaan etenen niitä reittejä pitkin, joita peli myös odottaa minun etenevän.

Tarinassa eteneminen on ollut minulla melko hidasta, koska reittien varrelta löytyy aina joitain luolastoja, jotka minun on pakko tutkia. Tämä on tietenkin pelkästään positiivinen asia, sillä peli ei pakota pelaajaa etenemään tarinassa. Pelaaja voi vaikka matkustaa koko maailman halki kiinnittämättä huomiota tarinaan. Siinä mielessä tämä peli muistuttaa hyvinkin paljon Breath of the Wildia. Skyrimissa tarina on tosin ainakin näin alkuun melko lineaarinen (mene paikkaan X, kerro lohikäärmeestä, mene paikkaan Y, tapa lohikäärme, mene paikkaan Z, tee jotain...), mutta sivutehtävien suorittamisen johdosta siitä ei ole mitään haittaa. Toisaalta en tiedä, olisiko peli yhtään parempi, jos tarinassa olisi useita eri haaroja tai päätehtäviä voisi suorittaa eri järjestyksessä. Muutenkin pelissä voi vaikuttaa laajasti siihen, miten muut ihmiset reagoivat sinuun. Poltin vahingossa yhden maatilan lehmän ja saan vieläkin kärsiä sen seurauksista. Hups.

Peli alkoi melko hitaasti, mutta parempien varusteiden ja kykyjen myötä pelissä aukeaa jatkuvasti uusia mahdollisuuksia. Ehkä juurikin tästä johtuen peli tuntuu paranevan ajan myötä. Odotan mielenkiinnolla, mitä kaikkea peli tarjoaa pidemmälle edetessä. Voin kyllä jo nyt sanoa, että Switch-versio on valtava parannus Playstation 3 -versioon verrattuna. Peli pyörii sulavasti, näyttää melko hyvältä, eikä se ole vielä kertaakaan kaatunut (toisin kuin PS3:lla). Gyro-tähtäys Zelda-tyyliin oli myös erittäin tervetullut lisäys, joka tekee pelistä huomattavasti ergonomisemman ainakin minulle.
 

Kuruwin

Epätoivon lähetti
Toimitus
3.5.2017
393
Skyrimin tarina on täysin joutava ja mitään kummosia valintoja ei pelissä tehdä. Isoin on valinta kahden factionin välillä mutta se on aikalailla ihan samantekevää kumman niistä valitsee. Tutkiminen on kivaa siihen asti kunnes tajuaa miten köyhä Skyrimin maailma oikeasti on.

En tiedä mitä patch versiota pleikkari versiosta pelasit mutta en muista kyllä että se minulla olisi pahemmin kaatuillut.
 

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
En tiedä mitä patch versiota pleikkari versiosta pelasit mutta en muista kyllä että se minulla olisi pahemmin kaatuillut.

Vaikea sanoa, mutta pelasin ihan fyysiseltä levyltä. Itse asiassa ei se tainnut kovin usein kirjaimellisesti kaatua, mutta se meni usein jumiin lataustaukojen aikana. Kun sitä tapahtui kolmesti parin tunnin sisään, motivaatio pelaamiseen laski huomattavasti.
 

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Lähdin hakemaan paikallisesta kaupasta tänään Skyrimiä. Ennen kauppaan menoa kävin muualla asioilla. Kun palasin asioilta niin huomasin että valot oli jääneet päälle autoon. Akku oli tietenkin tyhjentynyt ja hinaamalla kotio. Jäi Skyrimi aloittamatta :grin: Kyseessä oli siis muutaman kirosanan arvoinen pelin haku reissu jossa jäi peli vielä ostamatta.
 

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Sain haettua Skyrimin.Maailma on ihan mukavasti imaissut mukaansa.Laadukas käännös on kyseessä.Tasaisesti ilman hyytymistä peli pyörii.En ole siis ennen kyseistä peliä pelannut ja hyvä peli tuntuu olevan kyseessä.Musiikit ja tunnelma on kohillaan.Pakko se vaan on todeta että kyllä tuollainen värikkäämpi Nintendomainen BOTW:in maailma on omaan silmään paljon miellyttävämpää katseltavaa kuin tälläinen "realistinen" grafiikka.Näin se on ollut aina ja tulee aina olemaankin.Tuo Xenoblade 2:sen maailma näyttää erittäin hienolta kun edustaa tuota piirrosmaista tyyliä.
 

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Sain haettua Skyrimin.Maailma on ihan mukavasti imaissut mukaansa.Laadukas käännös on kyseessä.Tasaisesti ilman hyytymistä peli pyörii.En ole siis ennen kyseistä peliä pelannut ja hyvä peli tuntuu olevan kyseessä.Musiikit ja tunnelma on kohillaan.Pakko se vaan on todeta että kyllä tuollainen värikkäämpi Nintendomainen BOTW:in maailma on omaan silmään paljon miellyttävämpää katseltavaa kuin tälläinen "realistinen" grafiikka.Näin se on ollut aina ja tulee aina olemaankin.Tuo Xenoblade 2:sen maailma näyttää erittäin hienolta kun edustaa tuota piirrosmaista tyyliä.

Xenoblade on nyt himopelailussa mutta pakko vielä kehua myöskin tuota Skyrimin käännöstä.Sen kanssa on tehty loistavaa työtä ja siittä isot pisteet Bethesdalle. Tänään pikaisesti testasin tuota kannettavana ja näyttäähän se todella hienolta Switchin omalta ruudulta eikä tuo hyytynyt käsikonsoli moodissakaan tippaakaan. Pitää kyllä ostaa kuulokkeet niin saa tuon äänimaailmankin kohdilleen kun sängyssä pelailee. Doomihan tuossa odottelee avaamattomana ja Farming Simulaattoria testasin yksi ilta pikaisesti 10 minuuttia. Niin ja Zeldan 2 paketti ilmestyy kohta. Kiirettä piisaa mutta tämä on positiivista kiirettä tämä:smile:
 

Kuruwin

Epätoivon lähetti
Toimitus
3.5.2017
393
Evil Within kakkosen aloitin tänään ja vielä en tiedä mitä tästä ajatella. Kuulema ykköstä tämän pelaamiseksi ei vaadita mutta kyllä tässä oletetaan että se on pelattu ja alussa tulee vähän ulosjätetty olo. Mitä nyt itse pelaamiseen tulee niin aika nopeasti tippu vaikeustaso normaalilta helpolle koska alkuun on päräytetty oikein kunnon vitutus sen takia miten kyvytön hahmo on. Tähtääminen ilman päivityksiä on könkköä mutta silti viholliset ottavat useamman kudin päähän ja näitä kutejahan ei ainakaan sillä polulla minne itse lähdin kauheasti jaettu. Koetin säästellä ammuksia puukottamalla vihuja mutta kas,kas miekkonenhan hiipii ilman päivityksiä niin hitaasti että sekään ei ole ollenkaan kivaa koska ajoittaminen on sen takia hankalaa (hahmo ei myöskään osaa puukottaa kuin taakse hiipimällä ilman päivitystä)

Jos taas varsinaiseen puukko taistoon joutuu niin henki kyllä lähtee aikalailla heti. Vaikka ei lähtisi niin puukolla sohiminen on todella könkköä ja iskuja vaaditaan se miljoona. Tappele siinä sitten isompia laumoja vastaan kun kahdesta lippaasta saattaa mennä lipas jo yhteen vihuun ja puukosta ei ole mitään apua.

Näistä syistä vaihdoin helpolle mutta helpolla niitä ammuksia sitten on vaivaksi asti ja peli helpottuu muutenkin aivan liika. Kivaa jos olisi ollut vaihtoehto jostain välimaastosta tai sitten ei vaan olisi tehty alusta niin turhauttavaa.
 

Kuruwin

Epätoivon lähetti
Toimitus
3.5.2017
393
Evili meni jo läpi ja eipä kyllä ollut kovin kummonen. Nyt on sitten vuorossa Perse-erkki musou peli ja jonkun kaksi tuntia sitä hakkasin ja so far on ollut kivaa sen kanssa. Toisinkuin arselandissa tässä ei kokoajan keskeytetä toimintaa. Tällä tarkoitan esimerkiksi jatkuvasti zoomaamista johonkin avautuvaan oveen tai vastavaanlaista (tapahtuu kyllä mutta harvoin) pääasiassa juostaan pitkin kenttää ja tapetaan vihollisia ilman keskeytyksiä. Itse mättäminen on tässä on astetta mukavaampaa koska meno on aika mehukasta.
 

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Pelaan parhaillaan useampaakin peliä.

Breath of the Wildin 2. DLC-pakettia, Champions' Balladia, on tullut nyt pelattua jonkin verran. Olen pitänyt DLC:stä paljon, vaikka olisinkin toivonut siitä hieman tarinapitoisempaa. Toisaalta uudet Shrinet, haasteet ja varusteet ovat aina erittäin tervetulleita. Myös haastetta on mukana kiitettävän paljon! Odotan innolla trailerissa näytetyn Master Cycle Zeron saamista. Sillä on varmasti mukava seikkailla ympäri Hyrulea.

Ostin viime viikolla Rocket Leaguen Switchille. Olen jo pitkään ollut kiinnostunut pelistä, mutta minulla ei ole aikaisemmin ollut mahdollisuutta pelin hankkimiseen (en omista Playstation 4:ää, Xbox Onea tai pelikelpoista PC:tä). Peli vaikuttaa todella hauskalta ja nettipelikin toimii hyvin. Paikallista moninpeliä en ole vielä kokeillut, mutta eiköhän senkin aika tule pian. Pidän siitä, miten paljon pelissä on eri pelitiloja, autoja ja kenttiä. Peli on niin koukuttava, että tulen varmasti pelaamaan peliä pitkään säännöllisesti. Jos joku haluaa pelata Rocket Leaguea nettipelinä, niin minusta saa varmasti peliseuraa.

Skyrimin Switch-versio on myös pahasti kesken. Peli on kokoluokaltaan niin massiivinen, että pelin läpäisyyn voi mennä pitkä aika. Olen pelaajana sellainen, että haluan tutkia kaikki nurkat ja kolot maailmassa ennen eteenpäin siirtymistä. Näin ollen tarinassa eteneminen on ollut Skyrimissa melko hidasta, vaikka olenkin tehnyt paljon edistystä pelissä. Olen toistaiseksi nauttinut pelistä kovasti, joten voin ainakin alustavasti suositella peliä.
 

Myy100

Jäsen
1.5.2017
376
Xenoblade Chronicles 2 (59.95€) tuli ostettua tänään kaupasta, koska sitä on kehuttu tosi paljon.

Xenoblade Chronicles (new 3DS) on tullut ostettua joskus, mutta lopetin sen pelaamisen samana päivänä monimutkaisen taistelusysteemin takia. Noh, saas nähdä pelaanko tämän pelin (Xenoblade Chronicles 2) läpi vaikka parempien grafiikkojen ja (ehkä?) paremman tarinan takia.
 

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Viikonloppuna tuli mentyä tuo Champions Ballad läpi. Hyvä ja mukava paketti jossa muutaman kerran pääsi tulemaan se uskomaton uuden löytämisen viilis mikä oli silloin kun Botw:in maailma oli vielä hyvinkin tuntematon. Mopokin tuli saatua ja vähän testailtua. Liian outo juttu itselle ja jätin mopoilut aika vähälle jotta en olisi pilannut sillä pyhää Hyrulen maailmaa:smile:

Xenoblade menossa nyt ja viimeisessä vastuksessa ollaan täytyy huomenna keräillä lisää voimia Rexillä jotta pääsen sen läpi. Olen pitänyt pelistä paljon. Upeat musiikit ja hienot maisemat yhdistettynä mielenkiintoisiin hahmoihin ja hyvään tarinaan. Farming Simulatoria olen pelaillut ihan vähän ja vaikuttaa peliltä mitä voi pelata pienissä annoksissa vuosia. Peli näyttää ja toimii hyvin kannettavana. Telvisiosta en ole vielä testailllut kun illalla sängyllä makoillessa olen sitä pelaillut.

Niin ja Skyrimi on siinä kohtaan edelleen mihin jäin Xenobladen tultua.Houkuttaa kyllä kovasti tuokin.Doom on edelleen korkaamatta vaikka pelikasetti hyllystä löytyykin.
 

bËst

Jäsen
30.4.2017
322
BotW:n expansion on aika-ajoin tulilla, mutta nyt kun Switchille tuo Yooka lähti niin sieluni meni myyntiin.

En jaa oikein miltään näkökulmalta noita argumentteja miksi Yookalle on annettu kritiikkiä. Maailmoissa todellakin riittää tutkittavaa ja sen yhdenkin puuttuvan quillin metsästys on jotenkin ihanan raikasta. Poikkeaa täysin siitä, miten viime vuosikymmenen aikana kaikki on pelissä annettu hopealautasella naaman eteen.

Huonoin puoli Yookassa on se, että se saa Odysseyksen vaikuttamaan täysin toisarvoisesti toteutetulta tasoloikinnalta, vaikka siinäkin paljon hyvää on. Mutta miksi juhlia hopeaa kun kultaakin on tarjolla

Tai okei... Oikea krittiikki on tuo prkleen hulahoop -tehtävien toisto. Siinä on luovuutta kuollutettu oikein urakalla. Joskin siedän sitä paremmin kuin Marion kaikkia 20+ joka maassa toistuvaa tehtävärunkoa >_>
 
J

Jonelink

Vieras
Pääsin viimein läpi tuon Jak 2. Oli ensimmäinen ja viimeinen kerta kun pelaan tätä roskapeliä. Vaikeusaste ja kontrollit alkoivat ärsyttämään paljon. Avoin maailma ei tarjonnut muuta kun haasteita ja lentoajoneuvoilla ajamista. Pelin juonestakaan ei saanut mitään irti.

Tällä hetkellä pelaan Far Cry 4 ja Nioh, joka on jäänyt pahasti kesken.
 

Kuruwin

Epätoivon lähetti
Toimitus
3.5.2017
393
Samus Returnsia on tullut pelailtua pari tuntia ja vaikka tässä jotkut asiat ärsyttävät vieläkin ja vaikka tämän kanssa menee joka kerta sormet kipeäksi niin on tätä silti ihan kiva pelata. Teleportteja saisi vaan olla enemmän ja en vaan ymmärrä miksi näissä peleissä ei voi karttaan tehdä merkintöjä. Tässä kyllä pystyy lätkäistä eri värisiä pinnejä mutta ei ne ole riittävä apu. Pitäisi ottaa vaan Etrian sarjasta mallia.