Näen itse niissä enemmän pohdintaa Metroidin vaikutuksesta populaarikulttuurin ja pelikehitykseen.
Tuossa julkaistussa historiikissa sellaisen toiveen tekisin, että sitä viimeisissä luvuissa esiintynyttä feminismiä voisi jättää vähemmälle. Mielestäni politikointi peliartikkeleissa on totaalisen turhaa, varsinkin jos pelin alkuperäiset tekijät eivät ole ideaansa poliittiseksi kannanotoksi tarkoittaneet.
Näen itse niissä enemmän pohdintaa Metroidin vaikutuksesta populaarikulttuurin ja pelikehitykseen. Blogin puolella ei ole jatkossakaan tarkoitus julkaista vahvoja, poliittisia kannanottoja.
Fintendo sanoi:Samus, siro nainen, myllytti massiivisia hirviöitä tavalla, johon vain superhaarniskoihin pukeutuneet karskit avaruusmariinimörssärit olivat siihen mennessä pystyneet.
Myönnän olevani itse heikkona minimalismiin ja "syy" Fintendon muotokieleen. Arvostan itse selkeää luettavuutta ja mobiiliystävällisyyttä pitkälle. PHPBB ja SimpleMachines-foorumit näyttävät mielestäni hieman vanhanaikaisilta.Sivun ulkoasu on vähän tylsä ja minimalistinen. Fintendo-logosta olisi miltei mahdoton päätellä kysessä olevan Nintendo-pelisivusto pelkän designin perusteella. Minulle tulee mieleen tuosta pienestä logosta kulmassa jokin tietojenkäsittely-yhtiö, tai jotain! Eikö muuten foorumin ikoneissa voisi olla ne klassiset sienet NoF:sta? Niistä välittyisi heti, että foorumi käsittelee Nintendoa. Mielestäni sivuston ulkoasun pitäisi olla hauskempi/söötimpi ja jollain tavalla sanoa "Nintendo".
Tarkoitus olisi vielä lisätä blogin ja foorumin integraatiota sitten kun ehditään. Mikäli täältä löytyy innokkaita kirjoittajia satunnaisille arvosteluille tai artikkeleille, niin minulle kannattaa pistää viestiä. Toistaiseksi sisällöstä on vastannut kourallinen hyypiöitä (vaikka jäseniä ylläpidossa onkin virallisesti enemmän).Se, miten foorumi on kytketty arvosteluja ja artikkeleita julkaisevaan pääsivuun, muistuttaa minua paljon NC:stä/Levelistä. Oikeastaan välillä tuntuu siltä kuin NC ja NoF olisivat yhdistyneet, mikä ei ole varsinaisesti huono juttu.
Discord on kasvanut Suomen pelaajapiirissä niin kovasti, että se on hyvä olla vaihtoehtona foorumille kuten sanoit, sillä kirjoittelu ei kiinnosta kaikkia. Itse olen kokenut ulkopuolisuuden ongelmana silloin, kun olen koittanut liittyä jälkijunassa johonkin suureen ja valmiiksi muotoituneeseen yhteisöön. Toivottavasti esim. kannustaminen Discordin käyttöä peliseuran hakemiseen auttaisi tähän uusilla jäsenillä.Discord toimii yllättävän hyvin foorumin ohessa. On erikoista, miten ryhmäkeskustelun luonne muuttuu riippuen siitä, ketkä milloinkin ovat aktiivisia siinä. En voi kieltää, ettenkö tuntisi välillä oloani hieman ulkopuoliseksi. Sama voi päteä moneen käyttäjään aina joskus riippuen senhetkisistä aiheista ja ilmapiiristä. Keskustelu on käynyt myös tosi kiinnostavissa aiheissa. Foorumilla ja ryhmäkeskustelulla on oma merkityksensä.
Sivusto on kävijä- ja käyttäjämääriltään vielä varsin pieni, mutta hallintapaneelissa on tehty hieman hakukoneoptimointia. Lisäksi Google nosti hiljattain HTTPS-suojattujen ja mobiiliyhteensopivien sivujen näkyvyyttä.Fintendon Google-prioriteetti vaikuttaa muuten nousseen ihan viime aikoina, mikä ei tosin ole yllättävää. Aluksi hakusanoilla "nintendo foorumi" piti muistaakseni selata hakutuloslistaa hieman löytääksen sivun (ja silloinkin löytyi vain yksittäinen ketju). Nyt sivu tulee ensimmäisenä ja useina hakutuloksina.
Minusta kaiken mahdollisen Nintendo-keskustelun käyminen yhdessä aiheessa on vähän huono idea. Aiheita voivat kuitenkin tehdä kaikki, eivät pelkästään ylläpitäjät, eli jos sinulla on mielessä hyvä keskustelun idea, niin tuumasta vain toimeen.Foorumille tarvitaan ehdottomasti ketju otsikolla: Nintendo
Ketjun pitäisi olla kiinnitetty. Aiheena kaikki vähinkään merkittävät uutiset koskien yritystä. Työpaikkailmoituksista uuden Switch mallin arvailuihin. Pitäisi olla 1.viestissä jotenkin pähkinän kuoressa mikä tekee Nintendosta Nintendon.
Pelilistauksiin on jo yksi aihe.Toinen kiinnostava ketju voisi olla sellainen jossa jokainen kertoisi kuinka kauan on ollut Nintendo fani ja mistä hetkestä kaikki alkoi. Miksi Nintendo pelit ovat erilaisia tai aivan omassa luokassaan pelimaailmassa. Viestiin voisi lisätä omat TOP-5 pelit, perusteluineen. Olisi myös kiinnostava tietää pelaako kyseinen henkilö muitakin pelejä, konsoleita, pc:tä. Tavallaan sellainen ketju, jossa myös käyttäjät tulevat toisilleen tutuiksi. Nyt fintendosta saa hieman sen kuvan uutena käyttäjänä, että aika sisäänpäinkääntynyt yhteisö, vaikka asia on varmasti päinvastoin.
Etusivulla julkaistaan tällä hetkellä Sata parasta Nintendo -peliä artikkelisarjaa. Sitä varten kyseltiin mielipiteitä myös foorumilaisilta. Listaa on ajatus tarkastella todennäköisesti muutaman vuoden välein, kunhan uusia pelejä ilmestyy tarpeeksi. Esim. IGN taitaa päivittää omaa pelilistaansa neljän vuoden välein. Yksittäistä juttusarjaa ei välttämättä kiinnitetä yläpalkkiin, mutta eiköhän se etusivun suosittelupalkeissa näy kun valmistuu.Sitten jo etusivulla pitäisi olla valikko Nintendo TOP 100 pelit. Päivittyvä lista kaikkien aikojen parhaista Nintendo peleistä. Samaan tapaan kuin Leffatykissä. Olisi hienoa jos listoja olisi joskus useampi, siis samantyylinen hakutoiminto kuin Leffatykillä. Esim. valitse sarja, huom vain suurimmat sarjat. Eli voisin valita Mario Kartin, ja hakisi kaikki sarjan pelit. Sitten siinä olisi arvosana perässä. Muuttuva lista jos aikanaan julkaistaan uusi. Alusta näkyisi selkeästi nimen vieressä.
Itse en ylläpitäjänä pitäisi siitä, jos joku rekisteröityy jollekin toiselle foorumille vain mainostaakseen omaa sivuaan. Onko se edes sallittua Murossa (Otavamedia) tai IO Techissä? Fintendo ei ole SEUL:n jäsen, eikä tietääkseni mikään muukaan suomalainen pelimedia. Jos siellä on jokin paikka, jonne saa linkin laittaa, niin kerro. Verkkomainostamiseen ei ole erityisemmin varaa tällä hetkellä.Mainostaminen muualla. Teillä on erinomainen DISCORD-kanava, mutta se täytyisi kertoa kaikille Suomessa. Onko SEUL sivuilla, murossa, io-tech, jne.
Mielestäni tämä on ihan hyödyllinen tieto. Ilman sitä tämäkin palaute olisi voinut mennä ohi.Ainiin... ja jokaisessa postauksessa tuo aika milloin kirjoittanut. Minusta häiritsevä ja jopa "turha" tieto viestissä.
Viikon banni rasismisävytteisen keskustelun lietsomisesta ja kun edellisestäkään lomasta ei ollut kulunut kauaa. Carl-botin pitäisi kyllä lähettää asetusten mukaan ilmoitus privalla, mutta ilmeisesti ei tule läpi, jos se prosessoi bannin liian nopeasti.Minkäs takia mää sain bannit discord servulta?
Jengi tykkää Discordista enemmän ja ei välitä kirjoittaa samoja juttuja uudestaan tänne varmaan ykkössyy. Siellä on ollut aina enemmän aktiivisia käyttäjiä ja Discord avataan useammin muidenkin ryhmien vuoksi.Olisikin mukavaa kuulla muiden mietteitä foorumin tulevaisuudesta ja nykyiseen tilanteeseen johtaneista syistä. En sano, että itse olisin täällä mikään aktiivisin jäsen, mutta siitä huolimatta foorumin hiljentyminen on itselleni harmin paikka.
Jengi tykkää Discordista enemmän ja ei välitä kirjoittaa samoja juttuja uudestaan tänne varmaan ykkössyy. Siellä on ollut aina enemmän aktiivisia käyttäjiä ja Discord avataan useammin muidenkin ryhmien vuoksi.