Foorumipeli: Konflikti Alolassa!

Tervetuloa Fintendoon!

Fintendo on suomalaisten Nintendo-pelaajien keskustelupaikka.

Kass

down b
30.12.2018
87
Jos vuoroni ei nyt mene läpi, mikä olisi sinänsä harmi koska en ihan täysin luota kahteen seuraavaan pelaajaan, uskon että äänestyksen tuloksen perusteella voi tehdä jonkinlaisia päätelmiä ihmisten liittoutumista ja tulen äänestämään niiden pohjalta villen vuoron puolesta tai vastaan.

Toivon kuitenkin, että vuoro menisi läpi, perustelut olen jo kuitenkin esittänyt Irmelin valinnalle ja calloutannut, keneen aion käyttää Scarfin ja toivon että jonkinlainen punainen lanka on löydettävissä aiemmasta spekulaatiostani tämän pelin aikana, josta pystyy päättelemään, että haluan todella napata viimeisen liigapisteen jos vain RNG-jumalat sen mulle suovat.

Veizen

Muusikonrenttu, Game Master
Toimitus
30.4.2017
371
Turku
Äänestys on päättynyt.

Irmeli poika: EI
njrss: KYLLÄ
Rush: KYLLÄ
bËst: EI
Artzei: EI
Manne: KYLLÄ
Genkku: KYLLÄ
Kass: KYLLÄ
ville111: EI
Kong: KYLLÄ

Mestari-ministeripari Kass - Irmeli poika valittu, operaatiovaihe alkaa! Ketjuun ei postauksia.

On aika suunnata kohti Skullin kartanoa, ja käynnistää suuroperaatio, jonka tavoitteena on kelmien täydellinen nitistäminen!

Veizen

Muusikonrenttu, Game Master
Toimitus
30.4.2017
371
Turku
Liiganeuvosto liikkuu nopeasti ja varmasti kohti Po Townin tukikohtaa. Piiritettyään talon Liiganeuvoston kärki, sen kovin iskuryhmä murtaa oven, rynnäten sisään. Talo on epäilyttävän tyhjä, ja liiankin hiljainen. Ryhmä suuntaa yläkertaan, jossa ryhmittymän pomon, Guzman, toimisto on. Ryhmä saapuu saliin, jossa on yksinäinen valtaistuin selin oveen. Tuolilta kuuluu naurua, jonka jälkeen muunneltu ääni sanoo: "Hyvä yritys, Liiganeuvosto. Arvostan sitä, että otatte minut viimein vakavasti. Toimenne ovat uskomattoman päteviä ja sangen toimivia, mutta yksi pikkuinen seikka on tainnut jäädä unholaan..." Tuoli kääntyy kohti iskuryhmää, ja kauhistukseskseen he näkevät Guzman kasvot: hän on yksi neuvoston jäsenistä! Iskuryhmä huutaa radiopuhelimeen: "Keskeytä! Keskeytä! Guzma on neuvostossa, hän on..."

GABUMM! Po Townin yksinäinen kartano räjähtää savuna ilmaan. Iskuryhmä on lyöty täydellisesti, eivätkä harvat eloonjääneetkään ole kaukana tuonelasta. Savun ja liekkien keskeltä nousee metallinen kopteri, jonka kovaäänisestä kuuluu: "Muistakaa tämä, liiganeuvosto. Minun kanssani ei kannata asettua poikkiteloin. Minä. En. Anna. Armoa." Kopteri katoaa kaukaisuuteen neuvoston jäädessä nuolemaan näppejään. Mikä nyt neuvoksi? Voiko Guzma toisaan olla yksi heistä? Neuvoston rivit alkavat rakoilla juuri kriittisimmällä hetkellä. Mikä on Alolan kohtalo?

Operaatio epäonnistui!

Pistetilanne:

Liiganeuvosto: 4
Skull-jengi: 3

Olemme vaaravyöhykkeellä. Skull-jengi voittaa pelin, jos Guzma äänestetään ministeriksi.

Kass, käytössäsi on Choice Scarf. Kuka on seuraava mestariehdokas?

Irmeli poika

Jäsen
1.5.2017
38
Oulu
Kaksi skulli-korttiahan sieltä annettiin, toivottavasti kyseessä oli toinen kolmen skullin nosto. Harmi olla mukana tällaisella operaatiolla. Positiiviselta näkökannalta mahdollisuus saada edes yksi liigakortti läpi nousee erittäin korkeaksi. Hyvässä tapauksessa jopa kaksi!
Mitäs Kassille tuli(vaikka luultavasti väittääkin nostoaan kolmeksi skulliksi nostosta riippumatta)?

Kass

down b
30.12.2018
87
Jep, kolme Skulliahan sieltä tuli. (sori vielä GM:lle sähläyksestä, ajattelin ettei tarvitse kuitata jos ei pysty vaikuttamaan tulokseen) Toivottavasti Genkun ja Artzein toimesta ei hävinnyt liigakortteja: jos ei, niin ainakin yhden liigakortin nostaminen pitäisi olla hyvin todennäköistä seuraavalle mestari-ministeriparille.

Niin kuin mainitsin jo aiemmin, annan Irmeli pojalle seuraavan mestariehdokkuuden, olkoon RNGesus puolellasi. Jos ei seuraavallakaan vuorolla vielä saada sitä liigapistettä niin ihme ja kumma.

bËst

Jäsen
30.4.2017
322
Kassin pisteet ovat atm hyvin alhaiset.

Suhtaudun skeptisesti porukkaan Kass, nrjss ja Kong.

Äskeinen kierros oli äänten valossa ihanan informatiivinen, kun voteista ei ollut keskustelua vaan kaikki joutuivat tekemään täysin yksilöllisen linjan vedon.

Mielestäni on outoa, jos irmeli ottaa ministeriksi jonkun muun kuin Villen

Irmeli poika

Jäsen
1.5.2017
38
Oulu
Ajattelin vain, että Ville on ollut luotettavalta vaikuttava ja auttoi minua onnistumaan operaatiossa, joten silmissäni hänen luotettavuutensa on koholla. Lisäksi aamulla unenpöpperössä bËstin kommentin aiheuttama recency bias auttoi valintaa.
Mikäli Game Masterille sopii, minua ei haittaa vaihtaa valtaosalle miellyttävämpään vaihtoehtoon. Liigalle pisteen saaminen tässä on oleellista minun näkökannaltani

Edit: No näköjään ministeriehdokkaan vaihto ei onnistu. Näillä mennään, en ylläty jos päätös on kielteinen

Viimeksi muokattu:

Rush

Hovifyysikko
Super Fintendo
1.5.2017
560
Jyväskylä
Game Master näemmä antoi lisäaikaa.

Haluaisin tilaisuuden tullen ehdottaa muiden vaihtoehtojen harkitsemista. Edellisessä äänestyksessä ville ja bËst äänestivät operandeja vastaan. On mahdollista, että siinä on ollut Skulleilla halu välttää lähettämästä liigaparia operaatiolle. Lisäksi villen mestarivuorokin on tulossa seuraavaksi, ja kahta peräkkäistä kertaa häntä ei voida lähettää operaatiolle. Toisaalta taas lähettäisin villen mieluummin ministerinä operaatiolle kuin mestarina, että villen ministeriksi ottaminen ei ole välttämättä huono veto. Etenkin koska luottaisin Irmeliin melko paljon.

Muina vaihtoehtonia ehdottaisin ministeriksi minua tai Mannea. Meillä on so far puhdas record. Kuitenkin olemme samalla uhkaavia kandidaatteja Guzmaksi, joten ymmärrän, jos ajatus ei houkuta.

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Kyllä minä voin ministeriksi lähteä. Tässä kohtaa peliä on oleellista, että Guzmaa ei valita ministeriksi. Jos vallan haluaa jakaa mahdollisimman tasaisesti, niin joku muu voi olla parempi ministeri, minun mestarivuoron ollessa tulossa.

Olkaa kuitenkin varovaisia. Olisi noloa, jos nyt peli kaatuu siihen, että Skullit saavat manipuloitua Irmelin valitsemaan Guzman ministeriksi.

Kass

down b
30.12.2018
87
Jos villen aiot valita ministeriksi niin luultavasti en äänestäisi parin puolesta, sillä olemassa on parempia vaihtoehtoja esim. Manne, bEst, Rush, Artzei joilla on enemmän näyttöä kuin villellä. Toisaalta luotan siihen, että Reaper Cloth olisi ainakin hyvissä käsissä, mutta ministerivalintaan en ole täysin tyytyväinen jos se nyt olisi ville.

Ei hirveän hyvältä tosiaan näytä omat paperit, en voi oikein muuta sanoa kuin että onneksi en lottoa. :HerpDerp: Hieman epäilyttää henkilökohtaisesti tuo bEstin muhun kohdistuva syyttely, ja harmittaa jos joku Skullilainen tai pahimmassa tapauksessa Guzma käyttäisi hyödyksi tätä epäonnekasta tapahtumasarjaa, niin kuin bEst ehkä saattaa juuri tehdä paraikaa heittämällä minut, njrss ja Kong bussin alle.

Genkku

¯\_(ツ)_/¯
Ylläpitäjä
12.4.2017
800
Rovaniemi
Best pelasi Mannen kanssa liigapisteen tiukassa paikassa, mutta ehdottaa nyt villeä, itse ottaisin Bestin testiin.

Edit: Mannen tai Rushin voin hyväksyä kohtalaisen neutraalina vaihtoehtona.

Viimeksi muokattu:

Kass

down b
30.12.2018
87
Itse en nyt ainakaan ottaisi bEstiä, hyvin potentiaalinen Guzma-kandidaatti omasta mielestäni, varsinkin kun Genkku yrittää nyt kovasti kampanjoida bEstin puolesta juuri silloin, kun ollaan vaaravyöhykkeellä.

Rush

Hovifyysikko
Super Fintendo
1.5.2017
560
Jyväskylä
Olen valmis laskemaan parivaljakon läpi. Manne voi hyvin olla piilotteleva Guzma, mutta tämä riskivalinta tulee joka tapauksessa vastaan ennemmin tai myöhemmin. Irmeli vaikuttaa luotettavalle omissa kirjoissani.

Manne

MonHun-masokisti
Super Fintendo
30.4.2017
188
Tampere
Pahoittelen, etten päässyt mukaan parhaimmalla hetkellä mukaan keskusteluun, äitihenkilöt pitivät kiireisinä.

Tilanne on äitynyt todella (risti)riitaiseksi. bËst niputti epäilynsä viime kierroksella kolmeen myönteisesti äänestäneeseen, joka on jossain määrin epäilyttävää ja olisi pahiksen kannalta "kätevää". Toisaalta bËst oli hoitamassa kanssani neljättä liigapistettä kotiin, mitä itse pidän kovassa arvossa. Kass on toki epäilyttävä, vähiten viime kierroksen jäljiltä, mutta piti kuitenkin sanansa scarffauksen suhteen eikä pilannut Irmelin mainetta, mikä oli asia, mitä puntaroin pitkään ennen viime äänestystä.

Loogisesti minua kohtaan herää Guzma-epäily, koska olen ainakin yrittänyt pysyä melko puolueettomana koko pelin ajan ja minulla on Guzmalle tyypillinen puhdas rikosrekisteri. Huomautan kuitenkin, että Guzmana olisin tuonut neljännen liigapisteen täysin sokkona tulevien kaverien roolista, mikä olisi, riskillä tai ei, aika pöhkö ajatus.