Foorumipeli: Kalosin kaappaus!

Tervetuloa Fintendoon!

Fintendo on suomalaisten Nintendo-pelaajien keskustelupaikka.

Kong

Jäsen
30.4.2017
94
Helsinki
Kongilla ja Artzeilla vaikuttaa olevan reaperoinnin kohteeksi hälläväliä-asenne, kunhan se ei olisi oma napa.

Asenne ei ihan hälläväliä kuitenkaan ole, lähinnä olen alkanut tulla epävarmaksi siitä, kysytäänkö tässä oikeasti näkemyksiä vai luodaanko vain demokratian illuusiota. Tiedän kuitenkin mitä itse nostin, ja miten se vaikuttaa villen todennäköisyyksiin.

Vähän näkökulmia kumminkin:

Mannen suhteen fiilikset neutraalit, koska en saanut tilaisuutta tarjota valintaa. Artzein valitseminen on gamble, kyseessä luultavimmin joko liiga tai Lysse. Genkun ja bEstin taholta on tullut sheidiä tänne päin, mistä pystyn vetämään omat johtopäätökseni. Se, onko ville halukas näille pelaajille mitään tekemään, onkin toinen juttu. Rushin elininoinnissa, mitä on sitäkin ehdotettu, en näe juurikaan järkeä.

Manne

MonHun-masokisti
Super Fintendo
30.4.2017
188
Tampere
Voisihan tässä näitä skenaarioita käydä itsekin läpi.

En nyt toki osaa nimetä ketään turvallista kohdetta, mutta statistiikan mukaan katsoisin eniten sinne Mannen ja Kongin suuntaan. Kumpi kaksikosta on se, joka vie ja kumpi vikisee niin siinä on ison 50-50 betin paikka.
Tuntuu vähän jankkaamiselta, mutta muistutan silti, kuka näillä operaatioilla on ollut mestari ja kuka ministeri. Vai meinaatko tosiaan, että Kong pahiksena ottaisi kahdesti pelin aikana ministerikseen "Lysandren", toisen kerran juuri ennen vaaravyöhykettä? Tuskinpa Kongin tuntien, koska todennäköisyydet pelin päättävälle 2L1F-nostolle olivat sen verran alhaiset, että olisi riskeerannut Lysandren ottamista sen takia, ja kuka tässä skenaariossa olisi ylipäätään kolmas konna? Molempien minun että Kongin epäileminen pahikseksi tuntuu aika monella tavalla kaukaa haetulta, ja koska olen ollut vain ministerinä eikä konflikteja ole kuulunut, propositio Kong=liiga, minä=Flare on vielä kauempaa haettu.

Jos Kong olisi liigalainen, homma voi mennä monellakin tavalla. Tällöin ville ja bËst olisivat joko molemmat flareja tai liigalla on ollut nostojen kanssa aivan kusinen tuuri. Ensiksi mainitussa kolmas flare olisi joko Genkku tai Artzei, jälkimmäisessä kusisen tuurin keississä kolmikko olisi suoraan Genkku, bËst ja Artzei. Tässä tapauksessa tämänhetkisenä tavoitteena olisi vain reaperoinnin jälkeen saada 2 flarea operaatiolle, jotta 2L1F:sta saataisi ulostettua se ainoa flarekortti ja samalla saada ville eliminoimaan (huijaamalla, jos ville liigaa) liigalainen, todennäköisimmin joko minut tai Kong, että luottamus porukassa säilyy loppuun asti ainakin jollain tasolla.

Oh, but wait! Mitäpä, jos olen Lysandre, joka otti pisteen Rushin kanssa aiemmin luottamusboostina ja joutui uudestaan oletetun liiga-Kongin valitsemaksi ja pääsi tuurilla 4-2 läpi ilman konfliktia? Tuskin heiluisin siinä tilanteessa täällä kuin yleinen syyttäjä ja nähdäkseni aika vähän on tullut apuja kätyreiltä, joiden pitäisi olla tällä hetkellä ihmiskilpinä blokkimassa minua syytöksiltä tai muuten sekoittamassa liigan pasmoja kannaltani edullisesti. Lienee sanomattakin selvää, että riviflarena olisin vuorenvarmasti aiheuttanut jo konfliktin (Rushin kanssa ollessani), kuten yllä jo mainitsinkin.

Oletuksella, että Genkku tosiaan olisi liigalainen ja minä tällöin joululahjan velkaa, tämä tarkoittaisi, että viimeinen liigalainen olisi joku nelikosta Kong, Artzei, bËst, ville. Kong olisi tällöin pahiksena hyvässä raossa, koska hänen ei ole erikseen tarvinnut linkittää minua itseeni, sillä muut pelaajat, osin omien tekemisieni johdosta, ovat hoitaneet sen leiviskän erinomaisesti. Jos meikäläisen jättää pois laskuista, joka on tosin aika paljon pyydetty minun ja Genkun tilanteen takia, on pakko huomauttaa, että em. nelikossa ei ole sellaista yhdistelmää, jossa bËst ei olisi flare, sillä flarekolmikko Kong, Artzei, ville on scopetuksen takia mahdoton.

bËstin sanaan luottaessa flarekolmikko olisi automaattisesti Kong, Genkku ja Artzei.

Jos ihan puhtaasti statistiikalla mentäisiin, ykköskohde Clothille olisi kaiketi Kong, mutta en luottaisi puhtaasti siihen, koska pienimuotoinen kitka Kongin ja tiettyjen pelaajien välillä, jotka ovat heittäneet omaankin suuntaani "sheidiä", pitää numeroista huolimatta Kongin mahdollisuuden liigalaiseksi elossa. Tämä voi toki olla hyvä hämy Flareilta, mutta realistisesti liian korkealentoinen ollakseen sitä. Itse alan yhä enemmän uskomaan mahdollisuuteen, että liigan voitto on saattanut jo kaatua ainakin kertaalleen huonoon säkään, josta kaverit ottavat nyt kaiken ilon irti. Oma kantani ei ole reaperoitavien kohteiden suhteen muuttunut, mutta sen sanon vielä villelle, jos liigalainen olet, että Rushia ja hänen sanomisiaan ei kannata pitää kuin terveinä epäilyinä eikä minään muuna ja priorisoisin aika korkealle hänen näkemyksiään, mitä valintaan tulee, sillä häntä enempää liigalaista ei tästä porukasta löydy.

bËst

Jäsen
30.4.2017
322
Puolustuspuheet ja spekulaatiot on aika lailla pidettynä. Tämä reaper cloth on käytännössä pelin game decider. Se ei saisi osua yhteenkään liigalaiseen. En oikein tyhjästä pysty nyhjäisemään lisää argumenttejä, miksi juuri minuun pitäisi luottaa, mutta peli päättyy käytännössä siihen jos joudun clothin uhriksi.

Koska pelin lähtötilanne on 3 vs 4, niin liigalla ei ole edes teoreettista mahdollisuutta voittaa peliä jos liigalainen joutuu eliminoiduksi. 3-3 -tilanteessa flare pystyy nollaamaan kaikki äänestykset ja sit koko liiga on top deck moodin varassa, jossa suhdanteet ovat liigaa vastaan. Jos siis säännöt oikein muistan, että kolmen peräkkäisen rejectauksen jälkeen, pakasta nostetaan päällimmäisin kortti joka päättää pelin suunnan.

Villellä on paljon sananvaltaa pelin lopputulokseen. Luotan, että teet oikean ratkaisun. Jos se tarkoittaa allekirjoittaneen elimimoimista, niin antaa mennä. Silloin laitan kaiken uskoni rng:hen ja sanon flareille ggwp.

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Tämä on todella hankala tilanne, enkä yhtään pidä siitä, että olen itse päättäjänä tilanteessa. Lisäksi asiaa ei auta se, että valinnastani riippumatta meikäläinen leimataan Flareksi ja eliminoitu pelaaja liigalaiseksi. Luottamus minuun on laskussa, mikä epäilemättä tarkoittaa myös sitä, että Flarelaiset ovat esittäneet syytöksensä minun suuntaan. Keitä he ovat, siitä minulla on vain muutama arvaus. Näin ollen teen päätökseni oman pelisilmäni perusteella, kuunnellen kuitenkin muiden mielipiteitä.

Tällä hetkellä pelissä on useampikin konflikti, joista yksi on minun ja bËstin sekä useammankin muun pelaajan välillä. Voitte joko uskoa, että minä ja bËst olemme Flarelaisia, ja tulkita koko pelin jatkossa väärin, tai ainakin antaa mahdollisuuden ajatukselle, että olemmekin liigalaisia. En voi toki puhua bËstin puolesta, mutta omalla mututuntumallani uskon hänen olevan hyviksien puolella, ellei hän sitten viilaa minua linssiin oikein olan takaa. Toinen konflikti on Genkun ja Mannen välillä. Strösselit osoittavat, että kumpikin epäilee toistaan. Mielestäni tämä kielii, että toisen on oltava Flare.

Kuten mainitsin, suunnitelmissani oli eliminoida joko Kong tai Manne. Tällä hetkellä Mannea kohtaan on esittänyt syytöksiään Genkun lisäksi myös bËst ja jossain määrin myös Rush. Jos oletamme, että Genkku on liigalainen (mikä vaikuttaa melko todennäköiseltä, ellei hän sitten ole itse Lysandre), niin Manne on mitä todennäköisimmin Flarelainen. Onko hän Lysandre? En usko, mutta jo rivi-Flarelaisen poisto on onnistuminen omissa kirjoissani. Kong on myös melko todennäköinen Flarelainen, ellei hän sitten ole saanut koko foorumipelin historian huonointa korttituuria. Toisaalta Kongin neutraali suhtautuminen niin Manneen kuin muihinkin pelaajiin kielii, että hänellä ei ole pakottavaa tarvetta poistaa ketään (erityisesti siis ketään liigalaista) pelistä.

Summa summarum, olen tullut lopputulokseen. Käytän Reaper Clothin Manneen. Ymmärrän, että tämä ei välttämättä paranna omia asemiani, mutta pyydän kanssapelaajilta hieman ymmärrystä. Syvimmät pahoitteluni, jos Manne osoittautuukin liigalaiseksi. Heimo on kuitenkin puhunut, joten sammuta soihtusi ja poistu saarelta.

Veizen

Muusikonrenttu, Game Master
Toimitus
30.4.2017
371
Turku
Reaper Cloth on käytetty Manneen. Manne ei saa postata lankaan tai kommentoida pelin kulkua tai rooliaan ennen pelin päättymistä.

Genkku, ole hyvä ja julista ministeriehdokkaasi! (Huom: ville111 ja Rush eivät ole valideja ehdokkaita.

Genkku

¯\_(ツ)_/¯
Ylläpitäjä
12.4.2017
800
Rovaniemi
Kappas, uskoin jo Kongin saavan kenkää. No, tämä ainakin mahdollistaa teoriassa pelin pitkittämisen Rushin mestarivuorolle asti ilman random-nostoja, mutta niihin voidaan tarvittaessa mennä, jos näyttää siltä, että äänestykset päättyvät tasureihin.

Kuten sanoin jo aiemmin, tämä on huono tilanne, koska en voi valita Rushia enkä villeä, Kong (ja Manne) ei himota tilastojen vuoksi ja bEst tai Artzei voi olla Lysandre. Vaihtoehdot ovat siis arpoa mahdollisimman ei-Lysandre joukosta, ja jos sieltä tulee riviflare, joka pilaa valinnan, niin voisin eliminoida henkilön reaperilla ja käyttöön tulisi myös sash. (Ilmeisesti sash siirtyy seuravaalle mestariparille?) Tai sitten voidaan vain hakea infoa äänestystuloksesta ja siirtyä seuraavaan mestariin, jolloin voisin olla ehdolla ministeriksi.

Jos vuoro skipataan, niin mikä on @Artzei ja @Rush ministerisuunnitelma?

Veizen

Toimitus
30.4.2017
371
Turku
Focus Sash on käytössä kaikille mestari-ministeripareille viidennen Flare-pisteen jälkeen, mikä varmistaa siis sen, että kahden liigalaisen muodostama pari ei kaadu kolmeen Flare-korttiin.

Rush

Hovifyysikko
Super Fintendo
1.5.2017
560
Jyväskylä
Jos mulle tulee mestarivuoroa, ottaisin ministeriksi varmaan Artzein tai Genkun.

Artzei ei edelleenkään vaikuta tarpeeksi vahvasti Flarelle, ja jos jätkä olisi Lysandre, Flaren pitäisi olla puhumassa hänen puolestaan. Sen sijaan kukaan ei tunnu omaavan mitään mielipiteitä hänestä (Genkku ehkä vahvimmin ja ainoana esittänyt häntä Lydandrena?). Hieman riskialtis valinta, joo, koska tuo rooli on usein voittanut hiljaisena pelaajana, mutta olisin valmis ottamaan riskin. Genkku puolestaan saattaa olla Flare-kätyri, mutta tuskin Lysandre. Pelityyli ja äänessä olo eivät oikein tue sitä.

Kong on vähän hiinä ja hiinä uskaltaisinko ottaa ministeriksi. Best on tällä hetkellä vahvin Lysandre-epäiltyni enkä ottaisi ministeriksi.

Genkku

¯\_(ツ)_/¯
Ylläpitäjä
12.4.2017
800
Rovaniemi
Olisin kaivannut vähän suorempaa vastausta, enkä herroittelua saksaksi, mutta mitataan silti kannatus Artzein kanssa. Ainakaan Artzeita ei ole toivottu aktiivisesti ministeriksi pelin aikana.

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Artzei ei edelleenkään vaikuta tarpeeksi vahvasti Flarelle, ja jos jätkä olisi Lysandre, Flaren pitäisi olla puhumassa hänen puolestaan. Sen sijaan kukaan ei tunnu omaavan mitään mielipiteitä hänestä (Genkku ehkä vahvimmin ja ainoana esittänyt häntä Lydandrena?).
Mielestäni on täysin mahdollista, että Artzei on Lysandre. Flarelaisille voisi olla fiksu strategia olla puhumatta liian vahvasti Artzeista, jotta heidän välilleen ei muodostu liian vahvaa yhteyttä. Hiljaisena Lysandrena Artzei olisi loistava, sillä kenelläkään ei ole hänestä kunnon kuvaa. Mikäli Flaret puhuisivat vahvasti Artzein puolesta, olisi se suuri riski kyseisten Flarelaisten mahdollisesti paljastuessa. En usko, että Artzei on rivi-Flarelainen, mutta hän on mielestäni täysin potentiaalinen Lysandre.

Tulen melko varmasti äänestämään vuoroa vastaan, sillä riskit ovat aivan liian suuret. Taustalla kummittelevat pienet epäilykset Genkun suuntaan eivät lisäksi auta asiaa, mutta perustelen siirtoni nimenomaan riskaabelilla ministerivalinnalla.

Oma ministerisuunitelmani: Kaikki peliin vaan, turha enään tässä vaiheessa säästellä mitään Herr @Genkku.
En oikein tiedä, mitä tästä pitäisi ajatella.

Rush

Hovifyysikko
Super Fintendo
1.5.2017
560
Jyväskylä
Äänestän tätä paria vastaan. Genkun en usko olevan Lysandre, kun taas artzei tuskin on Flare-kätyri. Ylipäänsä pidän Genkun Flarelaisuutta mahdollisempana kuin Artzein Flarelaisuutta. Täten en laskisi operaatiota läpi. Ennemmin antaisin artzeille mestarivuoron ja tämä ottaa Genkun ministeriksi.

Kong

Jäsen
30.4.2017
94
Helsinki
Äänestin kaiken varalta vastaan.

Olin kyllä jo melko valmistautunut ottamaan osumaa clothista, mutta ainakin omasta näkökulmastani luotto palasi nyt villeen hiukkasen verran. Tai sitten flareville vain palloili kahden liigalaisvaihtoehdon välillä...

bËst

Jäsen
30.4.2017
322
Artzei on omissa silmissä erittäin potentiaalinen lysandre. Riskit on liian suuret, joten pakko kytätä ainaki seuraavaan asti.

Veizen

Toimitus
30.4.2017
371
Turku
Äänestys on päättynyt.

Kong: EI
Genkku: EI
Artzei: KYLLÄ
Rush: EI
bËst: EI
ville111: EI

Mestari-ministeripari Genkku - Artzei ei mene läpi.

Artzei, ole hyvä ja julista ministeriehdokkaasi! (Huom. ville111 ja Rush eivät ole valideja ehdokkaita.)

Genkku

¯\_(ツ)_/¯
Ylläpitäjä
12.4.2017
800
Rovaniemi
Äänestin myös itse ei Lysandren varalta ja siksi, että olisin turvallinen valinta ministeriksi, vaikka tässä onkin mahdollisuus joutua mustamaalaamisen ja eliminoinnin uhriksi. Jos Artzei on yhteistyöhaluinen ja tahtoo saada minulta kyllän, niin en katselisi muita vaihtoehtoja. Käänteisen parin pitäisi myös mennä läpi.