60 Päivän Listaushaaste

Tervetuloa Fintendoon!

Fintendo on suomalaisten Nintendo-pelaajien keskustelupaikka.

Myy100

Jäsen
1.5.2017
376
Day 29 – The hardest boss battle in a video game / Vaikein pomotaistelu

Mario & Luigi: Partners in Time
n loppuvastukseen meni monta yritystä kunnes lopulta myin koko pelin pois. Monen vuoden jälkeen ostin pelin ja läpäisin sen vihdoinkin. Tai sitten Super Mario RPG:n loppuvastus... en koskaan päihittänyt sitä.
 
Viimeksi muokattu:

Rush

Hovifyysikko
Super Fintendo
1.5.2017
560
Jyväskylä
Day 29 – The hardest boss battle in a video game / Vaikein pomotaistelu

Bravely Default: "Fire Fighters"
Yksi pelin valinnaisista pomotaisteluista, ja sivutehtäväketjunsa viimeinen sellainen, täysin ansaitusti. Taistelussa vastustajan kokoonpano ja strategia on suunniteltu yksinkertaiseksi, mutta sitäkin tehokkaammaksi. Käytännössä yhden vastustajan tehtävä on joka vuoro debuffata pelaajan tiimi heikoksi tulielementille, ja tämä debuff päällekirjoittaa jopa equipmentista saatavat puolustukset/absorptiot/nullifyt, samalla kun muu poppoo spammii pelin vahvimpia tulitaikoja ja -summoneita.
Healaus ei auta, jos koko party kuolee vuorossa. Tuliabsorptioiden palautus loitsuilla tapahtuu yksi hahmo kerrallaan, kun vastustaja kykenee debuffaamaan koko tiimisi yhdellä liikkeellä, joten sen kanssa kilpaileminen ei johda mihinkään. Muistaakseni myöskään bossien heikentäminen status conditioneilla ei ole riittävän tehokasta, koska tyypilliseen JRPG-tyyliin bossit ovat harvinaisen kestäviä status conditioneja vastaan.
Taistelun voittamiseen vaaditaan joko joku pelin täysin rikkova party kokoonpano, tai tuntikausien grindaaminen job levelien hankkimiseksi, jotta saat kasaan jonkun täydellisen, ultraspesifisen counter stratin. Itse juustosin taistelun pelin extra-ominaisuuksilla: pysäytin ajan Sleep Pointeilla ja spammasin vahvimmat netistä löytämäni nuket. En kuitenkaan laske tätä reiluksi voitoksi.
Tavalliselle partylle tämä tulinen pomotaistelu on kutakuinkin mahdoton voittaa turvautumatta juustostratteihin, ja siksi ansaitsee minulta tämän jokseenkin kyseenalaisen tittelin.
 

Kuruwin

Epätoivon lähetti
Toimitus
3.5.2017
393
Day 29 – The hardest boss battle in a video game / Vaikein pomotaistelu

Tämä aivan varmasti kuuluu jollekkin JRPG bossille mutta ei äkkiseltään tule mieleen parasta ehdokasta. King's Field kakkosen (Euroopan ykkönen) vika pomo oli kyllä raivostuttava mutta ei sekään kuitenkaan pahimmasta päästä. Joka tapauksessa kyseisen pelin pomoa vastaan ei tuntunut olevan mitän järkevää taktiikkaa vaan taistelu oli taistelua kelloa vastaan ja tuuripeliä. Piti vaan jotenkin saada aikaiseksi riittävästi vahinkoa ennen kuin parantamis mahdollisuudet katoavat. Kyseisen pelin pomolla on niin järkyttävät spämmit että en kyllä tiedä miten sitä pitäisi muka pystyä voittamaan ilman että taistelusta tulee kestävyys testi.

Pahinta ehkä kuitenkin oli se että aina kun hävisi niin joutu uudestaan juoksemaan viimeisen labyrintin läpi. Jos omaat huonot suuntavaistot niin siitä labyrintin läpi menemisestä tulee aikamoista tuskaa (teleporttaus leikkiä)
 
J

Jonelink

Vieras
Day 29 - Vaikein pomotaistelu

Paper Mario: Color Splash - Bowser. Vasarat ei onnistunut päihittämään tämän, niin piti käyttää erikoisvälineitä siihen lisäksi toisella yrityksellä. Tämä myös vaikeutti taistelua, kun tuli tuo maalipurkki mukaan. Kolmas yritys meni sitten läpi.
 

Andyliini

Tyhmä
Toimitus
30.4.2017
358
Tampere
Day 26 - Suosikkivälianimaatiosi
Terran tuho pelistä Final Fantasy IX

Day 27 – The most emotional moment you've had with a video game / Tunteikkain kokemasi hetki

Anjun ja Kafein kohtaaminen pelistä The Legend of Zelda - Majora's Mask

Day 28 – Your favourite boss battle in a video game / Suosikkipomotaistelusi

Vastaan tähän eeppisimmällä taistelulla. Pitkään se oli One-Winged Angel, mutta Xenoblade Chronicles X pisti paremmaksi, eeppisin bossitaistelu koskaan on Zu Pharg. Tämä kaksivaiheinen kolossi on järisyttävä näky ruudulla, ja murjoo varomatonta arvaamatta. Lisäksi pomoteema sopii taisteluun hienosti.

Day 29 – The hardest boss battle in a video game / Vaikein pomotaistelu
Yleensä en vaikeita pomoja edes viitsi yritää, koska jään jumittamaan niihin jumalattoman pitkäksi ajaksi, eikä jumalaton grindaaminenkaan aina kiehdo. Tähän voisi keksiä sellaisen kuin Ozma. Kyllä tähänkin varmasti on jokin helpottava taktiikka, mutta itselleni tämä on ollut aina kovin hankala.
 

Mauno

Jäsen
30.4.2017
192
Day 24 – Suosikkitarinasi
Piti ihan googlata mitä muut on yleensä listanneet suosikkistooreikseen. Harmikseni piti todeta etten ole juuri pelannut videopelejä, joissa olisi kummoinenkaan juoni. Viimeksi passasin kysymyksen ja annoin kunniamaininnan Wind Wakerille, Cave Storylle ja Xenobladelle.

Sanotaan RE4 / Uncharted 2, koska ne sentään yltää edes perus jenkkitoimintapaskeen tasolle juonellisesti.

Day 25 – Suosikkihetkesi
Tähän on paljon tarjokkaita: Se kun Xenobladessa astuu Eryth Sea -alueelle, se kun Half-Lifen alussa jää jumiin test chamberiin, se kun Pokemon Gold/Silverin "lopuksi" avautuu ovet Kantoon, se kun Ocarina of Timessä siirtyy 10 vuotta ajassa eteenpäin...

Day 26 – Suosikkivälianimaatiosi
Pidän saman vastauksen kuin viimeksikin, vaikka se missä C. Falcon repii housunsa on kans tosi hyvä.

Day 27 – Tunteikkain kokemasi hetki
Tässä taas kostautuu ettei ole pelannut videopelejä, joissa olisi juonta nimeksikään.
 
Viimeksi muokattu:

Rush

Hovifyysikko
Super Fintendo
1.5.2017
560
Jyväskylä
Day 30 – Your favourite battle theme / Suosikki taisteluteemasi

Toivottavasti ette ole vielä kyllästyneet Undertaleen, sillä lutkutus jatkuu: Bergentrückung + ASGORE

Kuudentoista sekunnin mittainen intro Bergentrückung ei ole varsinaisesti osa taisteluteemaa, mutta se on kuitenkin osa kokemusta. Se painottaa taistelun ilmapiiriä ja tunnelmaa jo ennen sen alkua, asettaen panokset pöydälle. Itse taisteluteema alkaa kahdella samalla nuotilla, ikäänkuin jatkaen siitä mihin intro jäi, ennen kuin lähtee kunnolla käyntiin. Toby Fox on hyödyntänyt vanhoja melodioita, tai leitmotifeja, ja kutonut ne osaksi tätä teemaa. Tämän ansiosta musiikki tuntuu osalle pelin narraatiota, rakentaen taistelun tunnelman erinomaisesti sekä tehden hienovaraisia viittauksia itse vastustajaankin.

Megalovania on tämän rinnalla vain ihan siisti jumputus.
 

Andyliini

Tyhmä
Toimitus
30.4.2017
358
Tampere
Day 30 – Your favourite battle theme / Suosikki taisteluteemasi

Näitähän piisaa pilvin pimein. Monessa roolipeisarjassa nämä ovat ylimpiä ykkösiä, ja itsellenikin ne ovat kuuntelemiltani soundtrackeiltä juuri niitä, jotka parhaiten mieleen jäävät. Yoko Shimomura floppasi pahasti Final Fantasy XV:n kanssa, siitä en edes muista yhtään kappaletta, edes taistelumusiikkia. Xenoblade Chroniclesissa on OK taisteluteemat, X:ssä hieman muistettavammat. Final Fantasyissa ne ovat varmaankin parhaimmillaan, ja nostettakoon suosikki siitä sarjasta. Otetaan Nobuo Uematsun merkkiteos, Final Fantasy VI:n Dancing Mad. Neliosaisessa loppubossissa on jokaisella osallaan oma teema, ja tämä näkyy myös musiikissa. Varsinkin neljäs osio on adrenaliinia nostattavaa materiaalia.

Myös The Black Mages on tehnyt tästä kappaleesta hienon sovituksen.
 
J

Jonelink

Vieras
Day 30 - Suosikki taisteluteemasi

Vaihtoehtoja on montakin, mutta pistetään Fire Emblem Fates - Final Boss. Tässä Heräsi sellainen tunne, että olisi valmis kuolemaan.
 

Tertzzi

SW-2800-6452-5622
1.5.2017
224
Helsinki
Day 30 – Your favourite battle theme / Suosikki taisteluteemasi

Xenoblade Chronicles - You Will Know Our Names
 

Manne

MonHun-masokisti
Super Fintendo
30.4.2017
188
Tampere
Day 28 – Your favourite boss battle in a video game / Suosikkipomotaistelusi

Erilaisia pomotaisteluja on tullut hakattua niin mahdottoman monta, että näiden kaikkien joukosta on erittäin vaikeaa valita yhtä ylitse muiden. Valitsin arvalla voittajaksi Redin G/S:stä (remaket osin mukana), koska taistelu tuntuu niin final showdownilta kuin olla ja voi. Kunniamaininnat jätän sikseen, koska niin monesta pelisarjasta löytyy erinomaisia pomotaisteluita, että katuisin jälkeenpäin unohtaessani listalta kauhean määrän loistavia mittelöitä.

Day 29 – The hardest boss battle in a video game / Vaikein pomotaistelu

Pakko valita Dullahan Golden Sun - The Lost Agesta. Ilman grindausta tai summon spämmiä taistelu on hyvin samankaltainen kuin Rushin aikaisemmin kuvaama Doom Dragon fight, jossa yhden vuoron aikana huonolla RNG:llä tilanne saattaa riistäytyä helposti käsistä. Kolme hyökkäysvuoroa, monipuoliset abilityt käyttää joko Djinn Stormia, vahvaa single target-hyökkäys Formina Sagea ja Charon-summonia (osuu koko partyyn ja saattaa instadeathata) ja jokavuoroisen HP regeninsä takia Dullahan on ansaitusti pelin vaikein pomo. Perinteisin keinoin tämän päihittäminen ei todellakaan ole helppoa, ja Dark Dawnin Dullahan on vitsi OG Dullahaniin verrattuna. Kunniamainintana MH4U:n 140-tasoiset kiltatehtävät, jossa virheet, varomattomuus ja ahneus johtaa helposti vaikeuksiin. Muutamaan kertaan näitä pelatessani jokin vahva isku on quadrakillannut koko metsästäjäpoppoon ja tehtävä on loppunut siihen paikkaan.

Day 30 – Your favourite battle theme / Suosikki taisteluteemasi

BoF 3 - Donden. Pelin "eeppisten" taisteluiden tunnusmusiikki, joka osin nostalgiasyistä nappaa tässä kategoriassa voiton. En muita yksittäisiä kappaleita aio mainita, ettei homma veny top 50-listaksi, mutta Monster Huntereissa, Final Fantasyissa, PM: TTYD:ssä ja Xenobladeissa näin muutaman mainitakseni on mielestäni monia laadukkaita taistelubiisejä.
 

Mauno

Jäsen
30.4.2017
192
Day 28 – Suosikkipomotaistelusi
Hellblade Glavenus
Monster Hunter Generationsista on kyllä ollut uusi suosikki. Vaikeustaso osuu ihan täydellisesti ja lisko harvoin unohtaa rankaista jos yrittää hetkeksi mennä sivuun healaamaan.

Day 29 – Vaikein pomotaistelu
Ornstein ja Smough
t. git goob, never

Pikmin ykkösen loppubossi on myös älyttömän vaikea, jos on typerä lapsi eikä älyä/osaa stunnata sitä pommeilla uhraamatta mm. kaikkia joukkojaan... Ja Monster Hunterissa kultainen Rajang menee end gamessa ihan älyttömäksi.

Day 30 – Suosikki taisteluteemasi
Xenobladen Mechanical Rhythm, Undertalen Megalovania, Pokemon D/P/P Cynthian teema, Gandrayda Metroid Prime Corruptionista on kaikki tosi tosi kivoja suosikkeja. Sanotaan tuo viimeisin kun se on hyvin erilainen teema kuin nuo muut.
 

Loota

Kermakostaja
Ylläpitäjä
12.4.2017
284
  • Viestiketjun aloittaja
  • Staff
  • #314
Päivä 30 on koittanut, joten muistutan, että pidetään tämän jälkeen viikon tauko tästä niin saadaan kaikki pieni hengähdystauko, jotka ovat tunnollisesti joka päivän teemaan kirjoittanut jotain. Samalla muistuttaisin, että ei ole missään nimessä pakko vastata kaikkiin edellisten päivien kysymyksiin jos haluaa vastaisuudessa osallistua vaan voi ihan yksittäisinä satunnaisinakin päivinä poiketa kirjoittelemaan.

Day 23 – Your favourite music composer from a video game / Suosikkisäveltäjäsi

drnc.png


Day 24 – Your favourite story in a video game / Suosikkitarinasi

Kutsukaa juustoiseksi tai mitä tahansa, mutta Xenoblade Chronicles herätti kaikenkaikkiaan suurimpia kokemiani tunteenpurkauksia pitkin peliä ja palo käydä potkimassa pääpahiksen pyllyä ei ole koskaan ollut niin kova. Vilpitön yksinkertainen kostoreissu kehittyi pikkuhiljaa elämää suuremmaksi seikkailuksi, jonka teemat iskivät itselleni täydellisesti.

Kunniamaininnat 999: Nine Hours, Nine Persons, Nine Doorsille ja Virtue's Last Rewardille (Zero Time Dilemma voi syöksyä sementtiin).

Day 25 – Your favourite scene or moment from a video game / Suosikkihetkesi

Muistan ikuisesti kun saavuin Kingdom Heartsissa End of The Worldiin ensimmäisen kerran,
fiilis oli mitä taianomaisin ja haikein, ikään kuin olisin saapunut koko videopeliteollisuuden viimeiseen ja absoluuttisimpaan kenttään. Takana on läjäpäin suuria voittoja ja menetyksiä, ja suurimmat pahikset oli jo kaadettu, mutta jokin piilotteleva ja äärimmäisen uhkaava piti vielä käydä peittoamassa leijonan kidassa itsessään ilman takuuta, että sieltä koskaan pääsisi enää palaamaan. Siellä soinut kappale on vieläkin mielestäni yksi teollisuuden vaikuttavimmista kappaleista, jonka mystisyys ja haikeus on vieläkin vertaansa vailla. Brr.

Pakko vielä tosin sanoa, että harmi vaan, että paikan loppupomo olikin sitten uskomattoman tylsä, puuduttava ja turhauttava.

Day 26 – Your favourite cinematic from a video game / Suosikkivälianimaatiosi

Metroid Prime 2: Echoesin
loppukohtauksessa kun Samus palaa Great Templeen on vain sitä jotain ja kaiken kruunaa Samusin pieni ele ennen kuin hän katoaa valoon. Tämä yksittäinen kohtaus rakentaa hahmoa enemmän kuin monet kokonaiset pelit omia sankareitaan.

Day 27 – The most emotional moment you've had with a video game / Tunteikkain kokemasi hetki

Xenoblade Chroniclesin loppupomon pieksemisen jälkeiset hetket
iskivät kuin tuhat salamaa luotijunan lailla tunteisiin. Matka oli ollut pitkä, vaiheikas ja muuttunut jo suorastaan henkilökohtaiseksi, joten viimeisken iskun upottua sisään fiilis oli sanoinkuvaamattoman tyydyttävä. Haikeus iski pian välittömän tyydytyksen kadottua kun tiesi, että siihen se kaikki sitten loppuu. Onneksi pelissä oli pitkät tyydyttävät epilogivideot, jossa pystyi sitten fiilistellä täysillä kaikkea koettua.

Kunniamaininnat Skyward Swordin lopputeksteille ja 999:n loppuratkaisulle.

Day 28 – Your favourite boss battle in a video game / Suosikkipomotaistelusi

Chykka Larva
Metroid Prime 2: Echoesista. Jaa, molskautit veteen juuri jonkun mielettömän ison kotelon, josta näyttäisi kuoriutuneen jotain valtavaa ja epäystävällisen oloista, mutta et tiedä mitä. Nyt se tosin vaikuttaisi ottaneen sinut silmätikukseen ja uiskentelee pahanenteisesti ympärilläsi saastuneen veden kätköissä samalla kun musiikki saa selkäpiisi karmimaan. Karkuun ei voi juosta kun areenaa saartaa tämä kuollettava myrkkyvesi, joten et voi muuta kuin pyöriä paniikissa ympyrää ja koittaa paikantaa vihollinen ennen kuin se paikantaa sinut ja vetää sinua äkkiarvaamatta turpaan. Täydellisyyttä.

Shoutoutit yleisesti Metroid Prime 2:n bossikavalkaadille, harvempi peli pystyy lähellekään haastamaan sen laadukkuutta.

Day 29 – The hardest boss battle in a video game / Vaikein pomotaistelu

Advance Warsin Advance Campaignin viimeistä salakenttää ei saa oikein bossina menemään läpi niin sanotaan vaikka Castlevania: Circle of the Moonin vika pomo. Ei tarvitse mainita muuta kuin meteori. Ei ole mennyt läpi vieläkään eikä oikein ole motivaatiota enää yrittääkään.

Day 30 – Your favourite battle theme / Suosikki taisteluteemasi


Bravely Secondin soundtrackin taisteluteemat on ollut pelin läpipelaamisesta lähtien jatkuvassa tykityksessä ja tykkäänkin, että nämä muodostavat yhen kaikista vakuuttavimmista taistelumusiikkikokonaisuuksista. Tällä alustuksella kunnia menee Anne Battle Phase 1:lle, joka suorastaan pursuaa kieroutta ja epätoivoa, ja saa sellaisen fiiliksen päälle, että pahuus on jo voittanut, mikä sopii kyseisen taistelun tunnelmaan kuin Trump tyrmään.

Todellisuudessa tämä kunnia on todella tasaväkinen monien ehdokkaiden kesken, että joku muu päivä tämä saattaisi ihan hyvin mennä jollekin muulle. Pitkä kunniamainintalista, koska hyvää taistelumusiikista ei koskaan saa tarpeeksensa ja tämä ei varmasti ole huijausta vaan listata lisää omia suosikkeja: Ba'al Battle (Bravely Second), Adventure's End (Mario & Luigi: Dream Team), You Will Know Our Names (Xenoblade Chronicles) Sorrow's Disortion (Castlevania: Order of Ecclesia), Uncontrollable (Xenoblade Chronicles X), The Dread of The Night (Kingdom Hearts: Dream Drop Distance), ja edellämainittu Chykka Larva (Metroid Prime 2: Echoes).

Ai hitto kun menee tuo alkuperäinen itsellänikin tunteisiin nykyään. Reaktiot taisi laukaista eräs remix tästä, jonka tekijä omisti taanoin Satoru Iwatalle hänen kuolemansa jälkeen. Kannattaa kuunnella :]
 
Viimeksi muokattu:

Spike

Adventurous Mega Bug
Ylläpitäjä
12.4.2017
23
Matkailun takia jäi väliin muutaman viikon edestä päiviä niin pistän tässä samalla muutamia rästiin jääneitä.

Day 09 – Inhokkikenttäsi
Inhokkikysymyksiin on vaikea löytää mitään vastattavaa, kun kaikesta pyrkii nykyään löytämään jonkinlaista kolikon kääntöpuolta ja hopeareunusta. Mutta valitaanpa kuitenkin jotain vanhojen kokemusten perusteella. Yoshi's Islandin 6-5 The Very Loooooong Cave on aikalailla suunniteltu vihattavaksi. Kenttä on nimensä veroisesti varsin pitkä autoscroller, joka viimeisen maailman teeman mukaisesti sisältää paljon laavaa, joka tietenkin vie hengen yhdestäkin virheestä. Kentän läpäisy oli aikoinaan kova saavutus, mutta nykyään sitä osaa lähinnä arvostaa mieleenpainuvuudeltaan.
Annettakoon kunniamaininta myös TP:n Palace of Twilightille, joka ankeudellaan onnistui tuhoamaan täysin motivaationi ensimmäisen läpipeluuni aikana ja jätin koko pelin kesken vuosiksi siitäkin huolimatta kuinka loppusuoralla peli jo oli. Seuraavalla pelikerralla en sitten oikein muistanutkaan miksi tuskastuin siitä niin paljoa.

Day 10 – Suosikkimaailmasi
Breath of the Wildin Hyrulea kiinnostaisi tänne toki ehdotella, mutta vältetään uuden pelin biaksen riski ja vastataan jotain muuta. Saman pelisarjan Termina kuuluu myös ehdottomasti suosikkieni joukkoon monipuolisine alueineen. Majoran Clock Town tuli tosin jo valittua suosikkialueeksi melko samanlaisilla perusteilla, niin sanotaan sen sijaan Okamin Nippon. Siinä kiehtoo maailman kauneus, ihastuttavat hahmot ja historialliset ja kulttuurilliset viittaukset muinaiseen Japaniin.

Day 11 – Suosikkiprotagonistisi

Tekisi mieli seurata edellisen vastauksen teemaa ja sanoa Amaterasu. Tyylikkään konseptin viimeistelee hölmö mutta tarvittaessa vakava persoonallisuus. Sanotaan kuitenkin sen sijaan Nintendo-klassikko Yoshi, joka huolimatta siitä että kyseessä ei ole mikään hahmokehityksen riemuvoitto jaksaa rajattomalla huolettomuudellaan ja hyväntahtoisuudellaan innostaa vieläkin.

Ja vielä päivän kysymys:
Day 30 – Suosikkitaisteluteemasi
Cave Story Last Battle. Pelissä on konemainen soundtrack ja kyseinen kappale onkin suosikkejani. Taistelu on itsessäänkin myös sopiva päätös loistavalle pelille. Kunniamaininnat Wind Wakerin Molgeralle ja pelisarjana Touhoulle, joka tarjoaisi paljon vastausvaihtoehtoja tähän kysymykseen.
 

Kraidi

Jäsen
30.4.2017
528
Day 22 – Your favourite sound effect from a video game / Suosikkiääniefektisi

Mikäli pelin alkuvalikossa soiva lyhyt pätkä musiikkia on käypä, niin sitten tämä. The Origin on oikeastaan samalla tavalla nerokas kuin kaikkien tuntema Ballad of the Goddess, sillä se on osa Flowing Destiny -kappaletta, mutta vain takaperin soitettuna ja osittain muunneltuna. Tätä kuunnellessa kylmät väreet kulkevat pitkin selkäpiitä, erittäin lumoava ja kaunis viritys.

Day 23 – Your favourite music composer from a video game / Suosikkisäveltäjäsi

Motoi Sakuraba on itselleni eräänlainen laadun tae, kun puhutaan pelimusiikista. Toisaalta taas Akira Yamaoka, Shunsuke Kida ja Kô Ôtani ovat sellainen kolmikko, että heidän ei melkein uskoisi edes olevan kotoisin tästä todellisuudesta.

Day 24 – Your favourite story in a video game / Suosikkitarinasi

Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty. Pelin tarina jakaa melko runsaasti mielipiteitä, mutta itse pidän sitä yhtenä aikamme merkittävimmistä. Se ei myöskään toimisi yhtä hyvin edes kirjana, koska ilman interaktiivisuutta elämys jäisi huomattavasti vajavaisemmaksi. MGS2 on myös teemoiltaan pelisarjan mielenkiintoisin osa, vaikka miltei kaikki niistä pitääkin sisällään enemmän tai vähemmän kiehtovan sanoman.
 

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Day 26: Suosikkivälianimaatiosi
Jaaha, nyt tuli erittäin vaikea kysymys. Hyviä välianimaatioita on lukuisia, mutta en osaa valita niistä parasta. Oletan, että "välianimaatioksi" käy myös pelin aloitusvideo? Tällöin vastaukseni lienee aikaisemminkin mainitsemani Kingdom Hearts: Dream Drop Distancen aloitusvideo. Perusteluja valinnalleni on monia. Ensinnäkin kyseinen videopätkä on suorastaan kaunis; videopätkä on esirenderöity, joten videon laatijat ovat saaneet tungettua pätkään todella yksityiskohtaista kuvaa. Toinen syy on videopätkän musiikki, jota en voi koskaan kehua liikaa. Kenties tärkein syy valinnalle on kuitenkin se, kuinka videopätkä tiiviistää onnistuneesti koko Kingdom Hearts -sarjan tarinan reiluun kolmeen minuuttiin.

Olisin voinut valita myös monia muita hyviä välianimaatioita. Pidän muun muassa Ansemin legendaarisesta puheesta ensimmäisessä Kingdom Heartsissa, Soran ja Roxasin taistelusta Kingdom Hearts II:ssa, Twilight Princessin loppuvastusta edeltävästä cutscenestä sekä monista Kid Icarus: Uprisingin välivideoista.

Day 27: Tunteikkain kokemasi hetki
Vastaukseni on ehdottomasti Professor Layton and the Lost Futuren loppu. Professor Layton on normaalisti erittäin vahva hahmo, joka käyttäytyy herrasmiehen tavoin. En halua spoilata koko peliä niille, jotka mahdollisesti haluavat joskus nauttia pelistä, mutta lopun kohtaus oli todella koskettava. Kohtaus sai miettimään, mitä kaikkea Laytonilla olisi voinut olla, mutta jonka hän menetti erään onnettomuuden takia. Menneisyyden haamut ja aikaisemmin syntynyt toivonkipinä tekivät tilanteesta entistäkin koskettavamman.

Day 28: Suosikkipomotaistelusi
Kysymys on jälleen kategoriaa "kymmeniä potentiaalisia vastauksia". Eräs omista suosikeistani on kuitenkin Kid Icarus: Uprisingin Hades. Pomotaistelu on monivaiheinen ja todella vaikuttava. Pomotaistelu tarjoaa haastetta ja kestoa, ja kaiken kruunaa Pitin ja Hadeksen välinen keskustelu, joka on pelin dialogille tyypillisesti täynnä leuhkoja kommentteja sekä korneja vitsejä. Taustalla pauhaa eeppinen musiikki, joka tekee taistelusta entistäkin jännittävämmän.

Day 29: Vaikein pomotaistelu
Tähän kävisi melkein mikä tahansa Kingdom Hearts -sarjan Secret Bosseista, mutta ne ovat pelaajalle täysin vapaaehtoisia. Valitsenkin vaikeimmaksi pomotaisteluksi sellaisen taistelun, joka on pelin läpäisylle pakollinen. Vastaan Rushin suosikkipomotaistelun, eli Golden Sun: The Lost Agen Doom Dragonin. Saattaa olla, että olin kyseisen pomon aikoihin kerännyt liian vähän leveleitä, mutta pomotaistelu tuotti minulle vaikeuksia. Doom Dragonilla on käytettävänään kasa erittäin ikäviä iskuja. Djinn Storm laittaa iskun saaneen hahmon Djinnit lepäämään (mikä estää Djinnin kykyjen käytön sekä Summonien käytön). Cruel Ruin on käytännössä Doom Dragonin oma Summon, joka tuottaa käsittämättömän paljon vahinkoa. Näiden lisäksi Doom Dragonilla on iso kasa muitakin iskuja, jotka edustavat useampia eri elementtejä. Kaiken lisäksi Doom Dragon voi käyttää kahta iskua vuoron aikana ja sillä on valtava määrä HP:ta.

Pomotaistelu on jaettu kolmeen osaan (ensin kolmipäinen muoto, sitten kaksipäinen muoto ja lopulta yksipäinen muoto). Näistä kaksi ensimmäistä onnistuivat minulta melko helposti, mutta viimeinen tuotti ongelmia. Usein taistelu eteni seuraavasti; ensin Doom Dragon käytti Djinn Stormia ja riisui minut aseista, ja sitten se käytti Cruel Ruinia massiivisen vahingon aiheuttamiseksi. Minulla on aina ainakin kaksi hahmoa, jotka pystyvät käyttämään koko Partya parantavia Psynergyja. Aluksi vahingot pystyykin korjaamaan, mutta PP:n vähetessä ja status-efektien kasaantuessa vahinkojen korjaaminen vaikeutuu.

Hävisin Doom Dragonille lukuisia kertoja. Lopulta sain kuitenkin Doom Dragonin kaadettua (henkiin taisi jäädä kolme hahmoa, jotka eivät olleet enää vahvimmillaan). Yksikin ylimääräinen vuoro olisi voinut päättää ottelun tappiooni. Voitto tuntui kuitenkin hyvältä, joten en ole katkera Doom Dragonille. Sarjan pomotaisteluista myös Dark Dawnin Dullahan oli haastava (The Lost Agen Dullahania en ole vielä päässyt haastamaan).

Day 30: Suosikkitaisteluteemasi
Hyviä taisteluteemoja voisi keksiä kymmeniä, enkä yksinkertaisesti pysty valitsemaan niiden joukosta vain yhtä. Näin ollen esitän muutamia mahdollisia vastauksia (jotka yritin valita mahdollisimman monipuolisesti):
Kingdom Hearts II Final Mix: Rage Awakened
Kingdom Hearts II: The 13th Struggle
Kingdom Hearts: Birth by Sleep Final Mix: Hunter of the Dark
Kid Icarus: Uprising: Boss theme
Splatoon: Splattack!

Hups, tulipas Kingdom Hearts -painotteista. Miten tässä nyt näin kävi? :wink:
 
Viimeksi muokattu:

retropälli

Jäsen
8.5.2017
134
26.Suosikkivälianimaatio Greil vs black knight Fire emblem path of radiance Ike... stay back!!

27. Tunteikkain kokemani hetki Lufia 2 loppu. Itken joka kerta

28.Suosikkipomotaistelu super metroid mother brain, baten kaitos malpercio (viimeinen), Ike ja mist vs black knight sekä lufia 2 Gades ensimmäistä kertaa. Siinä parhaimmat jokainen on jättänyt pysyvät jälkensä. Etenkin Gades, koska tarinassa ei ollut tarkoitus edes voittaa, mutta jos pystyit siihen sait Gades bladen joka pysyi parhaimpana aseenasi lähes pelin loppuun saakka.

29. Vaikein pomotaistelu hmm ninja gaiden loppubossin toinen muoto. En vain yksinkertaisesti osaa väistellä niitä tulipalloja. Pääsen pelin läpi vain jos minulla on itsellä heittotulipalloja runsaasti mukana
30. Suosikkitaisteluteema näitä on monta mutta sanotaan bravely default perustaistelu se ei yksinkertaisesti vanhene koskaan
 
J

Jonelink

Vieras
Day 31 - Eniten pelatuin pelisi?

Gta V
. Nettipelin parissa tulee pelattua paljonkin.