Peli jota pelaat tällä hetkellä

Tervetuloa Fintendoon!

Fintendo on suomalaisten Nintendo-pelaajien keskustelupaikka.

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Vihdoin Splatoon 2:sen yksinpeli läpi ja moninpelissä tasolle neljä eli aika hurja peluri tulossa:grin:. Yksinpelin kentät parani vain loppu kohden ja täytenee hankkia tuo ilmestyvä uusi yksinpeli paketti. No nyt alkaa olla nuo yksin pelit aika lailla pelattu ja farming Simulaattoriakin niin paljon pelattu että suurin kipuna alkaa olla ohitse. Kohta menee peukaloiden pyörittelyksi ja pian ilmestyvät Nintendon Wiiu porttaukset omistavana tyhjältä näyttää. Kumpa olisi joku uusi Nintendo sarjan osa ostettavana sillä noiden takiahan sitä tulee pelattua. Kesällä ilmestyy montakin hankittavaa peliä ainakin kolmen kappalein mutta peliaika saattaa olla aika vähäistä kesällä ja muut harrasteet viedä ajan. Kumpa Nintendo olisi julkaissut tuon uuden Yoshin nyt keväällä sillä Kirbyn helppouden vuoksi en sitä hanki vaikka se näyttääkin tosi hyvältä. Kai se täytyy E3:sia odottaa että kuulee Nintendon loppuvuoden suunnitelmat tai no voihan se uusi Switchin Pokemon julkistus olla tällä viikkoa saa nähdä.
 

Mies joka ei pystynyt

Idolimestari
1.5.2017
95
Vaasa
God of Waria olen nyt pelaillut viikonlopun yli ja loppu alkaa näkymään. Myönettäköön, peli ei kiinnostanut ollenkaan ennen kuin näin aivan uskomattomat arvostelut tästä, jotka kehuu peli peliteollisuuden seuraavaksi askeleeksi sekä täydellisksi peliksi.

Realistisesti voiko mikään peli ikinä täyttää noita kehuja? Epäilen suuresti. Peli on täynnä kliseitä eikä loppujen lopuksi paljoa mitään uutta tuo pöydälle mutta visuaalinen ilme ja maailma on tehty aivan käsittämättömän hyvin. Combat on ihan mukavaa, varsinkin kun monia erilaisia vihollisia on samaan aikaan ruudulla nin alkaa kädet hikoamaan. Tykkään kyllä siitä kuinka salabossit ja muut liian korke levelliset vastustajat pystyy voittamaan vaikka tappaisivat sinut yhdellä iskulla.

Ehkä suurin ärsyke pelissä tähän mennessä on ollut arkkujen puuduttavuus. Käytännössä jokaiseta arkusta minkä voit vain avata ilman ihmeellistä kikkailua sisältää a) rahaa tai b) jotain rune roskaa tai muuta mitä et käyttäisi. Pelillä ei mielestäni myöskään ole minkääntasoista uudelleenpeluuarvoa, joten sitten kun tämä on saatu hinkattua 100% niin joko jää pölyyntymään hyllyyn tai myyn pois.
 

Norsukampa

"His coconut gun, can fire in spurts"
Toimitus
8.5.2017
609
Turku
Se oli kuin olisi mennyt deiteille kaverin jonkun tutun kanssa jota ei ole koskaan nähnyt.

Katsoin tosiaan MetalJesusRocksin uusimman videon jossa mies paljastaa Switchille yhdeksän piilotettua helmeä. SHMUP-miehenä olin lentää perseelleni tuolilta kun näin miehen pelaavan jotain komealta näyttävää top-down-shootteria, jota mies kehui hurjilla ylisanoilla. MetalJesus on sen verran kova shmuppeilija että uskoin miehen ylisanat, latasin pelin ja voi veljet mitä herkkua Sky Force Reloaded onkaan!!

Kyseessä on siis perinteinen vertikaali-SHMUP joka tarjoaa myöhemmissä kentissään myös hieman bullet hell-elementtejä. Pelin alussa pelaajan alus ja aseistus on kuin vesisotaa leikkivällä pikkunulikalla, mutta pelin edetessä luonnollisesti kehityskaari etenee siten että pelaajan alus on kuin kovinkin maailmanlopun tuhokone. Kentissä ei kuitenkaan alus kehity vaan pelaajan pitää itse ostaa alukseen parannukset kenttien välissä. Kuolema kun korjaa, saa pelaaja pitää kerätyt tähtivaluuttansa ja koko homman nimi on käytännössä grindaaminen. Pelaaja voi halutessaan hinkata vaikka viikon verran pelin ekaa kenttää ja kehittää aluksensa aivan päätyyn asti, jolloin myöhemmät kentät helpottuvat, mutta houkutus edetä pelissä on aika iso kun myöhemmissä kentissä myös valuutan kerääminen on nopeampaa. Koukuttavaa kuin herska.

Loistava peli kerta kaikkiaan ja kaikki tämä herkku on sinun vain alle kympillä! Huomasin myös peliä lataillessani että Switchin muistikorttini on likimain täynnä laitteelle julkaistuja SHMUP-pelejä joten Saturnin ja Dreamcastin on aika siirtyä syrjään tämän kuningasgenren ykköslaitteen paikalta.
 

rocknroll

IT-tradenomi
26.11.2017
70
Turku
Kaipasin jotain uutta pelattavaa tänään aamulla, ja päivästä päälle 8 tuntia nyt vierähtänyt Ever Oasiksen parissa, kun aamulla avasin moodulin myyntipaketin. Voisiko joku kertoa, että mistä Sabatyin pyytämä käytetty naru löytyy huiviin, jotta saisin huivikauppiaan keitaalle? Travelleri, joka huhun mukaan tarvitsee kaksi esinettä, joista toinen on huivi, on saapunut jo vierailemaan keitaalleni pääkadulle, mutta valittaa koko ajan, että haluaisi vielä sen huivin. annoin hänelle jo lahjaksi toisen tämän pyytämän esineen, Aavikon kartalla luolaa ei näy missään kohtaa siinä kohtaa, missä kyseisen sivutehtävän spotti on. Kun menen spotin kohtaan, aavikko kartta päättyy jyrkänteeseen, ja siinä on kaksi kiveä. Youtubesta oli vaikeaa pikaaisesti haulla löytää kyseisen tehtävän gameplayta.

Tällä hetkellä keitaallani on poplaatio 9/62 käsittääkseni vähän päälle 62 on maksimi, mitä voi olla, kun pikaisesti laskin ja kaksi kolme on tulossa piankin, jahka ensin löydän käytetyn narun sisältävän luolan Sabayta varten. Olen löytänyt yhden kolmesta kristallista (Sinisen). Käsitin, että pelin päätarina päättyy, kun kaikki kolme kristallia on palautettuna keitaalle veden haltijattarelle, mutta voiko vielä jatkaa sen jälkeen peliä hankkien lisää asukkaita ja kauppiaita ja kehittää kauppoja? Olisi hienoa, jos joku osaisi vastata.
 

Mr. X

Jäsen
5.5.2017
70
Kartan osoittaman paikan lähistöllä pitäisi olla aavikon reunalta lähtevä mäki alaspäin joka vie kyseiselle luolastolle. Lopputekstien jälkeen peli kysyy haluaako tallentaa, jonka jälkeen voi jatkaa kylän kasvattamista ja sivutehtävien suorittamista.
 

RetroFly

''Taide on ajatusten heijastuma''
30.4.2017
66
Oulu
Sain eilen viimenkin pelattua Shovel Knight: Plague of Shadowsin läpi asti. Se oli viimeinen Shovel Knightin kampanja, minkä pääsin läpi. Ensimmäisenä pääsin Specter of Tormentin läpi. Plague of Shadows vei hyvin paljon aikaa lähinnä pitkien taukojen takia, sillä Plague Knightin ohjattavuuteen liittyy pari hyvin ärsyttävää tekijää eli melko matalat hypyt ja huono ilmakontrolli burst-liikkeen aikana. Toinen asia, mikä harmitti, oli kenttien samankaltaisuus alkuperäisen Shovel Knightin kanssa. Specter of Tormentissa oli täysin uudelleen tehdyt kentät ja musiikit, mikä oli mukava piristys. Toisaalta Plague of Shadows ilmestyi vain muutama kuukausi Shovel Knightin jälkeen, joten ymmärrän hyvin, miksei siihen saatu kovin älyttömästi uutta sisältöä.
 

rocknroll

IT-tradenomi
26.11.2017
70
Turku
Kartan osoittaman paikan lähistöllä pitäisi olla aavikon reunalta lähtevä mäki alaspäin joka vie kyseiselle luolastolle. Lopputekstien jälkeen peli kysyy haluaako tallentaa, jonka jälkeen voi jatkaa kylän kasvattamista ja sivutehtävien suorittamista.

Juups, löysin kuin löysinkin sen, kun katsoin Youtubesta. Aamulla jatkoin pelaamista vajaat kolme tuntia, ja nyt populaatio on jo 17, lähteessä on kolmen hengen henki ja putiikkeja on 10. Vielä puuttuisi lelukaupasta leima kutsukorttiin, jotta voisi järjestää festivaalin. 9 leimaa jo kasassa, ja sotureita matkalle värväävä heebolla on jo puutarhurointiakin tarjolla. Pitäisi myydä vielä sisään 40 edestä tavaraa lelukauppaan, jotta pirskeet voisi pistää pystyyn.

Jos tätä vauhtia pelaa, ja piäivätavoitteena on 10 olennon populaation kasvu keitaalla, niin pelin pelaa viikossa läpi? Pelitunteja takana nyt noin 11 tuntia, ja kertaakaan ei ole vielä tarvinnut kaikkien sotureiden heittää veiviään taistelussa. Seuraava, mitä teen, odottelen, että saan viimeisen leiman kutsuun.
 

Rush

Hovifyysikko
Super Fintendo
1.5.2017
560
Jyväskylä
Tuli toissapäivänä mentyä tarina läpi Celestestä, ja nyt teen hiljalleen noita B-sideja. Paljon hyvää tästä pelistä olin kuullut aikaisemmin, ja pakko se on myöntää, että oli täysin kehujen arvoinen. Jos jotain pahaa pelistä pitäisi keksiä, niin kentät ovat turhan paisuneita. Helposti saattaa vierähtää tunti yhden kentän parissa, jos koluaa kaikki nurkat. Annettakoon tämä anteeksi, koska muuten Celeste on erittäin napakka sekä huolella ja tunteella kasattu paketti.

Huonompi juttu noiden "kuukauden kolmen pelin" kannalta, jotka pitäisi pelata, mutta Celesten lisäsisällön kanssa tulee kulumaan oma hetkensä.
 

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Jos jotain pahaa pelistä pitäisi keksiä, niin kentät ovat turhan paisuneita. Helposti saattaa vierähtää tunti yhden kentän parissa, jos koluaa kaikki nurkat.
En nyt aivan ymmärrä, minkä takia tämä on huono asia. Peli kuitenkin sallii pelitilanteen tallentamisen kentän sisällä, joten pitkät kentät eivät häirinneet minua. Yksittäiset huoneet ovat lisäksi suhteellisen lyhyitä, ja jokaisen huoneen jälkeen on tarkistuspiste.
 

Rush

Hovifyysikko
Super Fintendo
1.5.2017
560
Jyväskylä
En nyt aivan ymmärrä, minkä takia tämä on huono asia. Peli kuitenkin sallii pelitilanteen tallentamisen kentän sisällä, joten pitkät kentät eivät häirinneet minua. Yksittäiset huoneet ovat lisäksi suhteellisen lyhyitä, ja jokaisen huoneen jälkeen on tarkistuspiste.
Tahditus. Siitä olen samaa mieltä, että yksittäiset huoneet ovat pääasiassa sopivan pituisia, mutta kentät tuntuvat vähän paisuneilta. Isot kentät ja maalin odottaminen aiheuttavat tunteen siitä, että peli etenee hitaasti. Pelaaja saattaa myös väsyä kentän gimmickeihin, vaikka jokainen huone iteroisi niitä uudella tavalla. Nintendo (sekä Rare) tuntuu osaavan hyvin suunnittelumallin, missä esitellään uusia konsepteja ja sitten hylätään ne armollisen nopeasti, ettei pelaaja ehdi kyllästyä niihin. Celestessä niitä samoja kiihdyttäviä palikoita joutuu sen sijaan katsomaan hyvin pitkään. Sitten erityisesti tarinan intensiivisissä kohdissa liian pitkä kenttä riskeeraa momenttumin kaatumisen. Save & Quit on hyvä ominaisuus, mutta en sitä käyttäisi kuin pakon edestä. Tasohyppelyissä kentät on tehty läpäistäviksi, ei keskeytettäviksi.

Sanoisin, että Celeste iteroi juuri tarpeeksi kenttiensä ideoita, jotta se välttää pitkien kenttien merkittävät seuraukset. Silti tuntui, että joillekin kohdille olisi hyvin voinut näyttää saksia, ja kompensoida sisällön menetyksen yhdellä tai kahdella täysin uudella kentällä. Ehkä vika on osittain myös minussa, kun halusin jokaisen nurkan koluta. Suorinta reittiä mennessähän ei kauan nokka tuhise. Mutta ei mitenkään haluaisi kiirehtiä eteenpäinkään, kun kinkkisten haasteiden takominen on niin julmetun kivaa, eivätkä herkulliset salaisuudetkaan löydä itse itseään.
 
J

Jonelink

Vieras
pelasin juuri Sonic Forcesin läpi ja nyt olisi tarkoitus kerätä loput punaiset sormukset, jos vain onnistun saamaan kaikki.

Taisi olla Segalla niin kiire saada tämä valmiiksi, että oli paljon asioita jäänyt vielä tekemättä. Tasot sai vedettyä äkkiä ja kontrollit teki myös kiusaa jossain kohtaan, sekä glitchejä tuli myös vastaan mukavasti. Ainoa postiivinen asia on avatarin luominen, mitä pääsee ensimmäistä kertaa käyttämään.
 

Kuruwin

Epätoivon lähetti
Toimitus
3.5.2017
393
Pillars Of Eternity (PS4) on ollut työn alla mutta tuntuu vähän siltä että pitäs ottaa taukoa ja pelata vaikka Yakuza Kiwamia. Pillars muistuttaa ihan liikaa sitä huonompaa Balduria eli Baldur ykköstä. Muutenkin mennyt niin tympäseväksi ja sitten vielä kaksi questia päättää bugittaa + peli jäätyi kahesti lyhyessä ajassa lataustaukoon niin alko motivaatio olla aika hukassa.
 

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Bayonetta 2 Switch versio pamahti tänään postilaatikosta. Eipä tullut pelattua Wiiuulla ja täytyy nyt muutaman tunnin pelanneena sanoa että on kyllä kehujensa arvoinen toimintapläjäys! Menee kyllä väärässä järjestyksessä kun ensin joutuu pelaamaan kakkososan kun en ole vielä saanut muistikorttia postista ja Switchissäni ei ole tarpeeksi tilaa ladata ensimmäistä osaa.
 

Myy100

Jäsen
1.5.2017
376
SteamWorld Dig 2 on tullut tässä muutama päivä pelattua, on kyllä koukuttava peli. Tykkään pelistä, koska se muistuttaa paljon Metroidia; avoin maailma, paljon salaisuuksia, hahmon kehittyminen jne. Jaah, pitääkin tästä jatkaa pelaamista.
 

MadGingrr

Jäsen
23.5.2018
7
Oulu
Dark Souls 1 viime pelikerrasta onkin kulunut vuosikausia, joten hommasin nyt Demasterin PS4. Herra isä soikoon kuinka kankealta tämä peli tuntuu.
Aika on todellakin kullannut muistot. Väistäminen ei tunnu onnistuvan yhtä sulavasti, ja onhan pelin loppupuolisko aivan kamalan viimeistelemätön. Kunpa olisi tullut remasteri Demon's Soulsista.