Switchiin liittyvät peli- ja laiteuutiset

Tervetuloa Fintendoon!

Fintendo on suomalaisten Nintendo-pelaajien keskustelupaikka.

Norsukampa

"His coconut gun, can fire in spurts"
Toimitus
8.5.2017
609
Turku
Kaikki sieltä sitten tuli mitä huhumylly ehti tässä melkein puolessatoista vuodessa vehnäksi jauhaa. Jos asiaa pilkotaan oikein kunnolla leikkauspöydälle, on tuo kyllä kokonaisuudessaan aika laihaa...

1. NES-pelit
Omistan NES:n, Wiin, 3DS:n, Wii U:n ja NES Minin. Olen monen muun pelaajan kanssa aika lailla saanut tarpeekseni matolaatikon peleistä viime vuosina joten eikö tähän olisi voinut kehittää jotain hieman vetävämpää pelirykelmää?

2. Maksullinen verkkomoninpeli
Hyvin on toiminut tähänkin asti maksutta joten tuntuu erittäin kömpelöltä että maksupakko tulee näinkin paljon konsolin julkaisun jälkeen.

3. Pilvitallennus
Asia minkä pitäisi näinä asiakaspalvelun laadun kultavuosina olla sääntö eikä maksullinen poikkeus.

Oli siellä kuitenkin kivojakin juttuja. Palvelun hinta saa kilpailijakonsolit toivottavasti häpeämään omien hintaperiaatteidensa kanssa ja jatkossa pohtimaan uudelleen omaa hinnoitteluaan. Myös tuo klassikkopelien verkko-ominaisuudet on kyllä kiehtova ajatus. Dr.Marioon nettileaderboardit ja nettimoninpeli... Balloon Fightiin nettimoninpeli... mitä mahdollisuuksia?!?!

Andyliini

Tyhmä
Toimitus
30.4.2017
358
Tampere
Minä en pelaa verkossa juuri ollenkaan, joten tämä muutos ei kosketa minua käytännössä juuri ollenkaan. 20€ vuodessa ei kuitenkaan ole mikään mahdottoman korkea summa noin niin kuin kilpailijoihin verrattain, joten jos retropelivalikoima käy jossain vaiheessa mielekkääksi, ja tekee mieli backupit tallennuksista tehdä, niin ei tuo hinta minua vararikkoon vie.

Mitenkähän tuon pilvitallennuksen kanssa on, mahtaakohan tallennukset pysyä tallessa vaikket välillä maksakaan Premiumista. Koska jos säilyvät, niin silloinhan voisi helppo-heikki ostaa moisen kuukaudeksi, pistää seivinsä sinne talteen, ja tarpeen tullen päivittää tallennuksiaan maksaen käytöstä vain silloin kun sen kokee tarpeelliseksi. Toisaalta koska hinta on 4€ kuukaudessa yksitellen, tulee se 20€ täyteen, viidellä päivityskerralla.

Pitää seurailla tilannetta, mutta kuten sanoin, minun pelaamiskäyttäytymiseeni tämä ei vaikuta mitenkään.

Garo

Jäsen
4.5.2017
177
Joensuu
Saa nähdä, mitä luokkaa nuo jäsenalennukset ja edut tulevat olemaan, mutta Nintendon tuntien en odota suuria. 20 € vuodessa on toki vähempituloisellekin aika mitätön hinta, alle 2 € kuussa, joten siitä sentään propsit. Olen kyllä pettynyt, mikäli verkkopeliä ei maksullisuuden myötä paranneta millään muotoa. Varsinkin Splatoon 2 kaipailisi omia palvelimia.

Genkku

¯\_(ツ)_/¯
Ylläpitäjä
12.4.2017
800
Rovaniemi
Cloud save backup viittaisi sanana siihen, että data käydään tallentamassa itse Switchin valikosta tai se hoidettaisiin esim. kerran päivässä. Pelien autosavetuksia tuskin päivitetään.

Jatketaan keskustelua palvelusta tässä aiheessa.

NK:n edellisen sivun kuvaan voisin myös lisätä, että ainakin omasta mielestäni Wii U:n Kirby, Pokken, Splatoon, Captain Toad, Hyrule Warriors ovat korkeintaan 8/10-pelejä, jotka eivät riitä monille syiksi ostaa konsolia. Switchille samat pelit julkaistiin parempina versioina vuoden sisällä.

Viimeksi muokattu:

bdbdbd

Jäsen
30.4.2017
195
Ei välttämättä mikään otsikkoon 100% istuva ”uutinen”, mutta mielenkiintoinen pointti nevertheless.

image.jpg

Itselle ainakin tuli hieman syyllinen olo.

Jep, tuo pelivalikoima oli kyllä hanurista. Tosin Switchillä on juuri nyt sen verran imua ettei Wii U:n pelien porttaus sitä suuresti tunnu vielä haittaavan. Toki kun BOW julkaistiin, niin porukkahan osteli Wii U:ta kun eivät Switchiä löytäneet.

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Ei välttämättä mikään otsikkoon 100% istuva ”uutinen”, mutta mielenkiintoinen pointti nevertheless.

image.jpg

Tässä on jälleen yksi kuva, jonka rajut yleistykset ärsyttävät enemmän kuin huvittavat. Mistä suunnasta on reilua verrata Wii U:n koko elinkaaren tähtipelejä reiluun vuoteen Switchin elinkaaresta? Muutenkin aika osuvasti napattu valikoimasta juurikin ne Switch-pelit, jotka ovat porttauksia tai vastaavat muilla tavoin Wii U:n pelejä. Mistä tahansa datasta saa tehtyä pahan näköistä, jos siitä karsii oleelliset yksityiskohdat pois ja jättää jäljelle ainoastaan asiat, jotka tukevat omaa väitettä. En tykkää.

Tai sitten omaan vain huonon huumorintajun. :TheySeeMeRollin:

Rush

Hovifyysikko
Super Fintendo
1.5.2017
560
Jyväskylä
Tässä on jälleen yksi kuva, jonka rajut yleistykset ärsyttävät enemmän kuin huvittavat. Mistä suunnasta on reilua verrata Wii U:n koko elinkaaren tähtipelejä reiluun vuoteen Switchin elinkaaresta? Muutenkin aika osuvasti napattu valikoimasta juurikin ne Switch-pelit, jotka ovat porttauksia tai vastaavat muilla tavoin Wii U:n pelejä. Mistä tahansa datasta saa tehtyä pahan näköistä, jos siitä karsii oleelliset yksityiskohdat pois ja jättää jäljelle ainoastaan asiat, jotka tukevat omaa väitettä. En tykkää.

Ei Switch kyllä ainakaan kovin paljoa ole Wii U:ta "edellä" mitä pelikirjastoon tulee. Tulevaisuudessa ero tulee kasvamaan, mutta nyt on kyse tämän hetkisestä tilanteesta. On täysin reilua suosia vanhempaa ja kuollutta konsolia, jos sille on enemmän pelattavaa. Toki tuo kuva on liioittelua, mutta toisaalta Wii U:lla on edelleen Super Mario Maker, parempi Xenoblade ja Virtual Console.

Satirii nojaa yleistyksiin ja asioiden kierosta katsomiseen. Satiiri myös tarvitsee toimiakseen totuuspohjaa. Minusta tuo kuva oli ihan hyvä vitsi, koska se oli juuri tarpeeksi totuudenmukainen.

Norsukampa

Toimitus
8.5.2017
609
Turku
Tai sitten omaan vain huonon huumorintajun. :TheySeeMeRollin:

No ei nyt ehkä ihan noinkaan. Hyvää satiiria tosiaan kuva on ja antaa myös hieman pohdinnan aihetta että oliko se Switchin eka vuosi pelien osalta nyt loppupeleissä niin megalomaanisen erinomainen mitä annetaan ymmärtää. Olisin ihan oikeasti hieman pettynyt jos...

Omistaisin kaikki Wii U:n eksklut sekä Switchin enkä mitään muita konsoleita. Tällöinhän minulla olisi isoista yksinoikeusnimikkeistä ”vain” Odyssey, Rabbids, Kirby, XC 2, 1-2-Switch ja ARMS (Splatoon 2:ta en laske kun se on niin paljon samanlainen kuin edeltäjänsä) tässä hieman yli vuoteen pelattavissa vain ja ainoastaan upouudella Switchilläni. Eri asia sitten että pitääkö tuotakaan huonona kokoelmana pelejä.

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Ei Switch kyllä ainakaan kovin paljoa ole Wii U:ta "edellä" mitä pelikirjastoon tulee. Tulevaisuudessa ero tulee kasvamaan, mutta nyt on kyse tämän hetkisestä tilanteesta. On täysin reilua suosia vanhempaa ja kuollutta konsolia, jos sille on enemmän pelattavaa. Toki tuo kuva on liioittelua, mutta toisaalta Wii U:lla on edelleen Super Mario Maker, parempi Xenoblade ja Virtual Console.
Hyvää satiiria tosiaan kuva on ja antaa myös hieman pohdinnan aihetta että oliko se Switchin eka vuosi pelien osalta nyt loppupeleissä niin megalomaanisen erinomainen mitä annetaan ymmärtää.

Ymmärrän kyllä satiirin perustan, mutta jos vitsin tarkoituksena on mollata Switchiä, niin totuuspohjainen ja reilu vertailu olisi mielestäni parempi ratkaisu kuin asian tarkasteleminen rajoittuneesta näkökulmasta. Mitä tämä reilu vertailu sitten olisi? Siinä otettaisiin myös ajankohta huomioon. Loppupeleissä Wii U:n valikoima on ikäänsä nähden keskinkertainen, vaikka pidänkin konsolista ja sen valikoimasta kovasti. Joka tapauksessa Switchin pelivalikoima on laitteen ikään nähden melko vahva, vaikka toki myös parantamisen varaa on. Valikoima ei ole ihan niin hyvä kuin moni kenties kuvittelee tai väittää, mutta todellakin parempi kuin kuva antaa ymmärtää (mikä ei yllätä kuvan luonteen takia).

Voi toki ajatella, että satiirii on hyvää jo sen perusteella, että reagoin tähän näinkin vahvasti. Osui ja upposi, niin sanotusti. Ongelma onkin kenties enimmäkseen siinä, että satiiri ei mielestäni ole tässä tilanteessa täysin perusteltua. Miksi tehdä satiiria ongelmasta, jota ei edes ole olemassa? Kriittinen tarkastelu on hyvästä, mutta tämä ei mielestäni ole paras tapa sen välittämiseen. Noh, makunsa kullakin. Jos ei muuta, niin kuva onnistui ainakin herättämään keskustelua asiasta.

Tuo Rushin mainitsema "parempi Xenoblade" on muuten aika rohkea väite. Molemmilla peleillä on hyvät ja huonot puolensa. Oikeastaan niiden paremmuuden vertailu on aika hankalaa, koska ne ovat niin erilaisia pelejä. Siinä missä Xenoblade Chronicles 2 on tarinavetoisempi, niin Xenoblade Chronicles X on huomattavasti avoimempi. Se on toki täysin makuasia, kummasta pitää enemmän, eikä minulla ole mitään sitä vastaan, jos Rush suosii X:ää. En ole itse vielä ihan varma, kumpaa suosin.

Rush

Hovifyysikko
Super Fintendo
1.5.2017
560
Jyväskylä
Satiirikuvan punchlinen kannalta ainoastaan sen luomisen hetkellä olevilla peleillä on väliä. Kyllä, Wii U:lla oli surullisenkuuluisan kurja aloitusvuosi (ja taisi toinenkin vuosi olla hyvin kuiva). Kyllä, Switchillä on ollut vahva aloitusvuosi. Kyllä, Switchille on tiedossa kasa enemmän tai vähemmän suosittuja nimikkeitä. Hyvässä lykyssä tämän vuoden lopussa minun henkilökohtaisen "parhaat pelit" listauksen top10:sta puolet ovat Switchillä! Mutta yksikään näistä ei ole Switchin alkuperäinen peli (miellän BotW:n enemmän Wii U-peliksi itsestäänselvistä syistä sekä itsekkäästi argumentin vuoksi). Menneellä tai tulevalla ei ole kuitenkaan väliä, vaan nyt katsotaan mitä on tarjolla tällä hetkellä. Rehellisyys ja tasapuolisuus ovat joutuneet väistymään retoriikan vuoksi. Kuvan pointtina ei ollut verrata laitteita "rehellisesti". Kuvan pointtina oli kyseenalaistaa väite, että Switch olisi loistava konsoli loistavalla pelitarjonnalla, toisin kuin "flopanneella" ja "surkealla" Wii U:lla. Helekatti, mielestäni Wii U:n pelikirjaston puolesta puhuu jo se fakta, että se on lähes kokonaan portattu Switchille: pieni mutta laadukas.

Switch on hyvä laite, jos skippasi Wii U:n, eikä ehkä ole muihinkaan konsoleihin kauheasti tutustunut. Paljon erityylisiä pelejä samalla laitteella ei missään nimessä ole huono asia. Kuitenkaan itseäni eivät useimmat noista 3rd party AAA-peleistä kiinnosta (vaikka iloitsenkin 3rd partyn olemassaolosta), ja melkein kaiken muun olen jo pelannut Wii U:lla tai muilla laitteilla, tai siihen on ainakin ollut mahdollisuus jo monta vuotta. Tämä ei silti tee Switchistä universaalisti huonoa laitetta, vaikka itseäni miten kiinnostaakin tällä hetkellä lähinnä indiet ja Puyo Puyo Tetris. En ole morkkaamassa Switchiä, vaan haluaisin puolustaa potkittua Wii U:ta, jolla oli loppujen lopuksi ihan kivoja pelejä. Konsolina Wii U vain jäi maineeltaan niin tuhnuiseksi tuotteeksi, ja Switchin suosio tulee jättämään sen entistä pahemmin varjoon. Monet eivät ehkä älyäkään, miten paljon Switchin erinomaisesta pelitarjonnasta rakennettiin jo ennen sen julkaisua. Tuo kohuttu kuva nostaa nämä pointit esille satiirin muodossa, ja täten tykkäsin siitä.

Tuo Rushin mainitsema "parempi Xenoblade" on muuten aika rohkea väite.
Tämä oli osittain läpällä jätetty kommentti. Itse olen edelleen jyrkästi tätä mieltä, mutta sen olisi voinut hyvin jättää sanomattakin. Kulttiklassikosta kun ei kuitenkaan puhuta.

bdbdbd

Jäsen
30.4.2017
195
Ymmärrän kyllä satiirin perustan, mutta jos vitsin tarkoituksena on mollata Switchiä, niin totuuspohjainen ja reilu vertailu olisi mielestäni parempi ratkaisu kuin asian tarkasteleminen rajoittuneesta näkökulmasta. Mitä tämä reilu vertailu sitten olisi? Siinä otettaisiin myös ajankohta huomioon. Loppupeleissä Wii U:n valikoima on ikäänsä nähden keskinkertainen, vaikka pidänkin konsolista ja sen valikoimasta kovasti. Joka tapauksessa Switchin pelivalikoima on laitteen ikään nähden melko vahva, vaikka toki myös parantamisen varaa on. Valikoima ei ole ihan niin hyvä kuin moni kenties kuvittelee tai väittää, mutta todellakin parempi kuin kuva antaa ymmärtää (mikä ei yllätä kuvan luonteen takia).

Voi toki ajatella, että satiirii on hyvää jo sen perusteella, että reagoin tähän näinkin vahvasti. Osui ja upposi, niin sanotusti. Ongelma onkin kenties enimmäkseen siinä, että satiiri ei mielestäni ole tässä tilanteessa täysin perusteltua. Miksi tehdä satiiria ongelmasta, jota ei edes ole olemassa? Kriittinen tarkastelu on hyvästä, mutta tämä ei mielestäni ole paras tapa sen välittämiseen. Noh, makunsa kullakin. Jos ei muuta, niin kuva onnistui ainakin herättämään keskustelua asiasta.

Tuo Rushin mainitsema "parempi Xenoblade" on muuten aika rohkea väite. Molemmilla peleillä on hyvät ja huonot puolensa. Oikeastaan niiden paremmuuden vertailu on aika hankalaa, koska ne ovat niin erilaisia pelejä. Siinä missä Xenoblade Chronicles 2 on tarinavetoisempi, niin Xenoblade Chronicles X on huomattavasti avoimempi. Se on toki täysin makuasia, kummasta pitää enemmän, eikä minulla ole mitään sitä vastaan, jos Rush suosii X:ää. En ole itse vielä ihan varma, kumpaa suosin.

Näkisin ongelmaksi lähinnä sen, että juurikin ne isoimmat nimikkeet Switchillä (pl. Odyssey ja Splatoon 2) ovat Wii U-porttauksia.
Toki pelivalikoimaa ajatellen, jos Breath of the Wild olisi julkaistu Wii U:n julkaisuikkunassa, niin Wii U olisi saattanut mennä kaupaksi.

bËst

Jäsen
30.4.2017
322
Siis WiiU:n ongelma on se uskomattoman surkea pad ja ennenkaikkea siihen iskostetty sienirihmastoon verrattava pakotettu symbioosi.

Laitteella ei voinut tehdä käytännössä yhtään mitään käynnistämättä padia. Valikoissa ei voinut liikkua, asetuksia ei voinut muuttaa ja auta armias jos padin on mennyt yhdistämään johonkin toiseen WiiU:hun ja seuraavan kerran ottaa omansa mukaan mökille ajatuksena takoa kavereiden kanssa vähän Mario Kart Drunk'n Drivea ja pad ei ookkaan kytketty kiinni... huh huh. Ei pääse asetuksia asettamaan, että sais kuvan televisioon ennen kuin on summissa näppäillyt jonkin miljoonista korttipakka -koodeista.

Summa summarum: WiiU tarjosi parhaimmillaan erittäin laadukkaita pelejä erityisesti yhtiön nimikkotitteleillä. Harmiksi itse laite oli tehoton ja ennen kaikkea uskomattoma orjuuttavasti suunniteltu.

Annoin paljon anteeksi katsoessani maailmaa Nintendo Fan Boyn silmin, mutta kun Switchi tuli ja näki mitä Nintendo OIKEASTI osaa kun jättää kaiken vastaavan häröilyn pois niin mielipide muuttui realismiksi. WiiU oli todella heikko laitos Switchin toimintamalliin verrattuna.

bdbdbd

Jäsen
30.4.2017
195
Siis WiiU:n ongelma on se uskomattoman surkea pad ja ennenkaikkea siihen iskostetty sienirihmastoon verrattava pakotettu symbioosi.

Laitteella ei voinut tehdä käytännössä yhtään mitään käynnistämättä padia. Valikoissa ei voinut liikkua, asetuksia ei voinut muuttaa ja auta armias jos padin on mennyt yhdistämään johonkin toiseen WiiU:hun ja seuraavan kerran ottaa omansa mukaan mökille ajatuksena takoa kavereiden kanssa vähän Mario Kart Drunk'n Drivea ja pad ei ookkaan kytketty kiinni... huh huh. Ei pääse asetuksia asettamaan, että sais kuvan televisioon ennen kuin on summissa näppäillyt jonkin miljoonista korttipakka -koodeista.

Summa summarum: WiiU tarjosi parhaimmillaan erittäin laadukkaita pelejä erityisesti yhtiön nimikkotitteleillä. Harmiksi itse laite oli tehoton ja ennen kaikkea uskomattoma orjuuttavasti suunniteltu.

Annoin paljon anteeksi katsoessani maailmaa Nintendo Fan Boyn silmin, mutta kun Switchi tuli ja näki mitä Nintendo OIKEASTI osaa kun jättää kaiken vastaavan häröilyn pois niin mielipide muuttui realismiksi. WiiU oli todella heikko laitos Switchin toimintamalliin verrattuna.

Eihän se ohjain itsessään huono ole, mutta se miten pelit useimmiten pakottivat käyttämään sekä ohjaimen ruutua että TV-näyttöä oli hanurista. Lisäksi ohjain toi reippaasti lisähintaa, mitä vastaavia hyötyjä ei kuitenkaan ohjain tuonut. Itse maksoin Premiumista Mario Kartilla 220€ uutena, mitä voisi "oikeana" hintana laitteelle pitää.

Toki kätevää napata vain ohjain käteen avaamatta TV:tä ja ryhtyä pelaamaan Virtual Console-pelejä, kun ristiohjain on kuitenkin hyvä.

Ei tuota vielä Switchilläkään taida olla mitään maata järisyttävää tehty.

Jack

Viikin kreivi
3.5.2017
140
Itse en ole ikinä ymmärtänyt Wii U:n morkkaamista (saatan olla ehkä liian vannoutunut Nintendo fanboy). Mielestäni se oli todella hyvä konsoli pienellä, mutta varsin laadukkaalla pelitarjonnallaan. Itse ostelen aika harvakseltaan pelejä, joten tuollakin tarjonnalla minulle on riittänyt aivan tarpeeksi pelattavaa. Kaikkea en ole edes ehtinyt pelaamaan läpi. Suurin miinus konsolissa oli kuitenkin tuo padi, jonka käyttöä ei voinut itse muokata haluamallaan tavalla. Plus pelit jotka hyödynsivät padia nerokkaasti ja toivat peliin oikeasti lisäsisältöä olivat hyvin harvassa. Kuitenkin padin ja Wii-kapuloiden yhteiskäyttö oli aivan mukava yllätys ja näin sai ylimääräisiä ohjaimia.

Minusta tuo kuva kertoo ihan hauskasti kuinka Switchiä on lähdetty rakentamaan Wii U:n pelikirjastolla. Mitään kuitenkaan Switchiltä pois ottamatta. Porttaukset ovat ihan kivoja, mutta miksi ne maksavat niin paljon? Tuntuu turhalta maksaa täyttä hintaa vuosia vanhasta pelistä. Tosin tuskin olen mitään noista ostamassa (paitsi ehkä Tropical Freezen).

Niin ja Netflixin katseluun käytän yhä säännöllisesti Wii U:ta. Milloinhan tämä saataisiin Switchille?

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Viime viikon myynnit taas kohdillaan Switchin osalta Japanissa(53000 kpl) vielä kun ottaa huomioon että mitään isompaa ei ole julkaistu. Toki Labo julkaistiin muutama viikko sitten mutta yllättävän vähän sitä meni kaupaksi. Odotin jonkinlaista hittiä siittä. Niin ja olihan tuolla Donkey Kongin julkaisu mutta olen käsittänyt ettei nuo porttaukset oikein uppoa japanialaisiin. Edelleen aika hurjaa nähdä noita myyntejä tulevaisuudessa siinä vaiheessa kun Pokemon, Animal Crossing tai Switchin oma Monster Hunter julkaistaan taikka nyt mikä tahansa Nintendon uusi peli eikä porttaus.

https://nintendoeverything.com/media-create-sales-4-30-18-5-6-18/

Donkey Kong nuosi myös Brittien myyntilistoissa toiseksi mikä on mielestäni aika hyvä sillä tuo sumuinen saarivaltio ei käsittääkseni ole Nintendon vahvinta aluetta.

Norsukampa

Toimitus
8.5.2017
609
Turku
Japanissa myyntejä toki avitti ns. Golden Week joka tietää viikon verran(?) juhlapyhää ja hulluja tarjouksia kaupoissa. Ei siis kannata yllättyä jos/kun ensi viikolla palataan nipponissa Switchin osalta takaisin superhitittömään 20k viikkomyyntiaikaan.

Eniten noilla listoilla jaksaa hämmästyttää Odyssey, Splatoon 2 ja Mario Kart 8 Deluxe, jotka saattavat ihan realistisesti ajateltuna pysyä noilla myyntisijoilla vielä tämänkin vuoden ajan. Sitä mukaa kun Switch-konsoli menee kaupassa kassan läpi, on mukana yhdeksän kertaa kymmenestä vähintään kaksi noista peleistä. Melko sairas tahti ja viimeisen kahden kuukauden myynneistä voisi alkaa päättelemään että Kirby liittyy mukaan tähän kööriin?

bdbdbd

Jäsen
30.4.2017
195
Japanissa taidetaan lähestyä sitä tilannetta, missä pitäisi muitakin isoja nimikkeitä alkaa laitteelle tipahtelemaan kuin noita Wii U-porttauksia. Ovathan ne tietysti paljon parempi juttu kuin ei pelejä ollenkaan, mutta tietty ongelma tässä on nähtävissä jos konsolille ei tule esim. Mario Kart ysiä koska kasi sille jo löytyy.

Norsukampa

Toimitus
8.5.2017
609
Turku
Japanissa taidetaan lähestyä sitä tilannetta, missä pitäisi muitakin isoja nimikkeitä alkaa laitteelle tipahtelemaan kuin noita Wii U-porttauksia.

Japanissa on toki paljon nimikkeitä jotka ovat tarpeeksi vahvoja myymään jopa konsolia mutta jotka eivät koskaan näe päivänvaloa täällä lännessä. Ei nyt ehkä mitään Dragon Questin, Pokémonin tai Monster Hunterin kaltaisia maan infrastruktuurin muuttavia pelejä mutta esim. tuo The Snack World on varmasti liikuttanut Switchejä myös jonkinlaisella volyymilla, vaikka se on täällä sellainen tapaus että keräisi kaupan hyllyllä satavarmasti pölyä.

Seuraava Switchin iso konsolipuskuri on japseissa varmaankin Octopath Traveler mutta nähtäväksi jää onko se vain julkaisuviikonlopun hitti vai jaksaako se kantaa myyntejään useamman viikon?

retropälli

Jäsen
8.5.2017
134

image.jpg

Itse olen niitä ihmisiä jotka lähinnä ostavat nintendo konsoleille yksinoikeus pelejä, harvemmin third partyja ja indie pelejä tuskin koskaan. Tiedän että jään paljosta paitsi, mutta aikaa ja rahaa kaikille peleille ei yksinkertaisesti riitä. Sekä wii u:n että switchin omistajana, switchin pelikirjasto näyttää nyt tältä: Breath of the wild limited editon (löytyy myös wii u:lta), snipperclips dx ja mario odyssey. Odysseytakaan en ihmeellisenä mestariteoksena pidä toisinkuin ihmiset väittävät. Ihan hyvä peli vahva 8/10! MUTTA pointtini on, että tunnenko saanneeni rahoille vastinetta? Ei, en tunne, mutta en ole tutkinutkaan switchin eshop peliantia. Olenko tuhlannut rahani? En, vitsailetko? Prime 4, fire emblem ja toivottavasti myös dragon quest 11 ovat tulossa! Olen ehtinyt keskittynyt muuhun elämään ja pelannut valtavaa backlogia pienemmäksi. Kyllä sieltä niitä pelejä tulee, ihmiset ovat niin kärsimättömiä!