Super Mario Maker 2

Tervetuloa Fintendoon!

Fintendo on suomalaisten Nintendo-pelaajien keskustelupaikka.

Genkku

¯\_(ツ)_/¯
Ylläpitäjä
12.4.2017
800
Rovaniemi
  • Viestiketjun aloittaja
  • Staff
  • #21
Maker id: X8C-4RR-Y4G

Latasin jo kaksi kenttää, ainakin alkuun remasteroin vanhoja MM1:n ajoilta. Oppimiskynnys oli aluksi padikontrollien kanssa kenttien piirtämisessä korkealla, mutta parin tunnin jälkeen luonnistuu jo. Sormi on myös yllättävän tarkka piirtoväline, mutta kannettavassa tilassa ei voi käyttää padikontrolleja pikanäppäiminä. :/
 

Norsukampa

"His coconut gun, can fire in spurts"
Toimitus
8.5.2017
609
Turku
Itse tykästyin täysin padikontrolleihin. Ei se mikään Minority Reportin tasoinen käsillä kaiken mahdollisen sulava ohjaaminen vielä ole mutta ainakin omalla kohdalla alkoi luonnistumaan aika nopeasti alkukankeuden jälkeen ja näppäinten sijoittelu on oikeinkin looginen. Yhden perustason levelin unisilla aamusilmillä väkersin mutta laittelen tänne sitten kun on hyvä määrä koossa.
 

Switcher

Uusi jäsen
20.9.2018
3
Ykköstä en oo pelannu, eli untuvikkona mario maker maailmaan tämän pelin myötä. Tein heti pari kenttää, vähä löytyy haastettakin. Ei mitää super expertiä kuitenkaan. Hankala hahmottaa vaikeustasoa.

A sunny day for a jump: 282-NCK-4HG
One castle, zero princess’: CL9-BP9-CVF

Maker ID: JGK-XHH-MLG

Aivan mahtava peli!
 
Viimeksi muokattu:

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
En ole vielä kovin paljoa ehtinyt pelaamaan, mutta yhden (aika perinteisen, ei mitenkään ihmeellisen) kentän kasasin. Laitanpa siis sen samantien jakoon:

Through the Jungle:
Course ID: MVF-35C-CCG

Oma Maker ID:ni on puolestaan:
XJ5-HTB-8HF
 

Norsukampa

"His coconut gun, can fire in spurts"
Toimitus
8.5.2017
609
Turku
Nyt olisi pari mukavaa kenttää tehtynä. Simppelin ketkua kamaa.

N1Q-0NT-57G
5CP-W09-CQG
 

Jebula

Uusi jäsen
29.6.2019
2
Hep! Eka postaus täällä.

Käykää kokeilemassa mun neitsyt-course ja antakaa rakentavaa kritiikkiä. :)

Maker ID: XXM-YXR-1PG
Course ID: KFK-2V8-6DF
 

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Olen pelannut Story Modea ja sain valmiiksi ensimmäisen lyhyen ja helpon kentän. Onhan vain loistava peli. Eihän sitä muistanutkaan kuinka mukava on pelailla 2-D Marioo ja olihan tuo hienoa onnistua tekemään ihan oikea Mario kenttä, vaikkei se kummoinen vielä ollutkaan. Suunta ei voi olla kentänteko taidoissa kuin ylös päin:grin:
 

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Hep! Eka postaus täällä.

Käykää kokeilemassa mun neitsyt-course ja antakaa rakentavaa kritiikkiä. :)

Maker ID: XXM-YXR-1PG
Course ID: KFK-2V8-6DF
Ei lainkaan hullumpi taso ensimmäiseksi kentäksi! Pidin siitä, miten annoit pelaajalle pari vaihtoehtoista tapaa kerätä viitta, jota tarvitaan etenemiseen. Oikea suunta (muuten melko avoimessa kentässä) oli myös onneksi näytetty nuolilla, joten siitä ehdottomasti plussaa. Kentässä on myös kivasti käytetty ON/OFF-palikoita etenemisen rajoittamiseksi! Ehkä ainoa moite tulee siitä, että kenttä heittää jatkuvasti paljon tavaraa pelaajan niskaan. Ennen lopun pomoa oli ehkä hieman liioittelua laittaa niin pyöriviä tulivanoja, tykkejä kuin soihtujakin pelaajan murheeksi. Hieman keventämällä kenttä on mielestäni oikein kelvollinen!

Ai niin, heitin myös tasoon uuden WR:n, 46.595. Pistäkää paremmaksi! :FishFlex:
 

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Nyt olisi pari mukavaa kenttää tehtynä. Simppelin ketkua kamaa.

N1Q-0NT-57G
5CP-W09-CQG
Tuli tahkottua eilen iltamyöhään tuota Spring Trainingia. Muuten ihan hauska kenttä, MUTTA tietenkin siellä oli pakollinen, todella rölläävästi sijoitettu näkymätön laatikko. Kiitos tästä. :DDD:

Mutta hieman rakentavampana kritiikkinä, lopun raiteilla liikkuvat jouset olivat ehkä jopa tarpeettoman hankalasti toteutettu. Ensimmäiseen jouseen osuu helposti, kunhan vain ei hidasta sitä ennen. Sen sijaan toisen jousen ongelma on, että sitä ei yksinkertaisesti näe kunnolla juuri silloin, kun sitä kohti pitäisi hypätä. Jos se olisi ruudun tai kaksi lähempänä, niin näkyvyys olisi parempi.

Noh, se ehkä kertoo jotain kentästä, että kulutin vielä läpäisyn jälkeenkin tyyliin tunnin yrittäen saada WR-aikaa. Taisin jäädä pari sekunnin sadasosaa taakse, kunnes luovutin. Yllättävän koukuttava kenttä kuitenkin!
 

Jebula

Uusi jäsen
29.6.2019
2
Ei lainkaan hullumpi taso ensimmäiseksi kentäksi! Pidin siitä, miten annoit pelaajalle pari vaihtoehtoista tapaa kerätä viitta, jota tarvitaan etenemiseen. Oikea suunta (muuten melko avoimessa kentässä) oli myös onneksi näytetty nuolilla, joten siitä ehdottomasti plussaa. Kentässä on myös kivasti käytetty ON/OFF-palikoita etenemisen rajoittamiseksi! Ehkä ainoa moite tulee siitä, että kenttä heittää jatkuvasti paljon tavaraa pelaajan niskaan. Ennen lopun pomoa oli ehkä hieman liioittelua laittaa niin pyöriviä tulivanoja, tykkejä kuin soihtujakin pelaajan murheeksi. Hieman keventämällä kenttä on mielestäni oikein kelvollinen!

Ai niin, heitin myös tasoon uuden WR:n, 46.595. Pistäkää paremmaksi! :FishFlex:

Kiitos palautteesta Ville ja kiva että tykkäsit!

Tosiaan kentän loppuosa oli ehkä hieman rushittu, kun kello alkoi olemaan jo lähemmäs 03 yöllä ja uni alkoi painamaan, mutta sitä loppuosaa piti kuitenkin hieman vaikeuttaa. :Slowpoke:
 

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Uutta kenttää taas tarjolla, kaikki palaute on tervetullutta!

Danger High Above: CXG-654-R7G
 

Norsukampa

"His coconut gun, can fire in spurts"
Toimitus
8.5.2017
609
Turku
Uutta kenttää taas tarjolla, kaikki palaute on tervetullutta!

Danger High Above: CXG-654-R7G

Äsken meni läpi ja WR olisi aika helppo eräänkin ”juustoisan” esineen kanssa joka kentän yhdessä kohdassa lojuu. Hyvää ilmalaivakauraa (en ikinä opi tekemään noita varsinaisia laivojen ulkoisia designeja joten jää itseltä väliin nämä ilmalaivahommat) ja seuraavaan tekeleeseen oppia ehdottomasti lopun Bullet Bill -siksakista. Bullet Billit lentämään pelaajan juoksusuuntaa kohti ja mielellään väistöt mahdollisimman täpäriksi.
 

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Äsken meni läpi ja WR olisi aika helppo eräänkin ”juustoisan” esineen kanssa joka kentän yhdessä kohdassa lojuu. Hyvää ilmalaivakauraa (en ikinä opi tekemään noita varsinaisia laivojen ulkoisia designeja joten jää itseltä väliin nämä ilmalaivahommat) ja seuraavaan tekeleeseen oppia ehdottomasti lopun Bullet Bill -siksakista. Bullet Billit lentämään pelaajan juoksusuuntaa kohti ja mielellään väistöt mahdollisimman täpäriksi.
Mukavaa, että tykkäsit! Noiden ilmalaivojen suunnittelu oli ehkä se rakentelun paras osuus, ja mahdollisesti se kentän kantava voima (muuten aika perinteinen kenttä ilman mitään näppärää gimmickiä tms).

Voisi tosiaan tehdä ihan oikeasti haastaviakin kenttiä, mutta yritän pitää luotihelvetit, Bob-omb -painajaiset ja muut hirvitykset hillittyinä. Kaizo-kenttiä on muutenkin kuin sieniä sateella. :TheySeeMeRollin:



On tässä tullut rakentelun ohessa pelattua niin yksinpeliä kuin muidenkin rakentamia kenttiä, ja variaatiota on kyllä valtavasti. Aika valtava parannus ensimmäisestä Mario Makerista mielestäni, kunhan ohjauksen kanssa tulee sinuiksi. Pakko myös muuten antaa iso peukku kaikille editointimusiikeille. Todella tarttuvia kappaleita!
 

Dipack

Uusi jäsen
2.7.2019
4
On kyllä kertakaikkiaan mahtava peli! Innostuin väsäämään omia kenttiä vaikka yksin pelattavaa sisältöä olisi vaikka kuinka ja paljon. Tässä omat kenttäni mikäli kiinnostaa.

Out of the box: RDH J93 8WF
Forest puzzle: K3N 456 1LG
Brake a box: CD4 K3D 10G
Icy cat in trouble: HJK MF0 VKF

Olisin kiitollinen mikäli antaisitte palautetta kentistä. Kiitos jo etukäteen.
 

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Out of the box: RDH J93 8WF
Ihan hauska, joskin aika helppo pulmataso. Laatikoita oli onneksi enemmän kuin riittävästi, joten parin laatikon rikkominen harvoin tuotti ongelmia. En tiedä, oliko se tarkoituksellista, mutta kaikki pulmat pystyi halutessaan kiertämään. Toisaalta se tekee kentästä myös hauskan speedrunnattavan!

Forest puzzle: K3N 456 1LG
Tykkäsin tästä. Bob-Ombin kuljettelupulma oli ihan hyvin kasattu. ON/OFF-palikat ovat tällaisissa kentissä elementissään.

Brake a box: CD4 K3D 10G
En oikein välittänyt tästä kentästä. Laatikkojen rikkominen kissa-Mariolla ei ole pidemmän päälle kovin viihdyttävää ainakaan omaan makuun. Lisäksi huomasin, että tasossa on mahdollisuus softlockaamiselle. Ensinnäkin, kissa-Mario jää omituisen helposti jumiin laatikkopinon väliin. Toiseksi, jos pelaaja (jostain syystä) heittää laatikot kentän vasemmasta reunasta ulos, niitä ei lasketa tuhotuiksi, mutta ne katoavat kentältä. Toisaalta laatikkoja on kyllä paljon ylimääräisiä. Kenttä näyttää ulkoisesti oikein tyylikkäältä!

Icy cat in trouble: HJK MF0 VKF
Tässä on loistava kenttä speedrunnaukseen. Tällä hetkellä oma ennätys on 23.149 sekuntia, joten pistäkää paremmaksi! Kentässä tosin on pari potentiaalista ongelmaa. Jos pelaaja menettää kissapuvun, niin kenttä saattaa olla mahdoton läpäistä. Tämä saattaa tapahtua jo ihan alussa. Muuten todella hauska kenttä!
 

Dipack

Uusi jäsen
2.7.2019
4
Kiitos Ville111 runsaasta palautteestasi.
Mukavan rakentavaa palautetta annoit. Nämä on tosiaan ensimmäiset Mario maker tasot jotka olen koskaan tehnyt. Siksi palaute on arvokasta. Hyviä pointteja toit esiin, joita en itse tosiaan huomannut kenttiä testatessa. Tuo ”Forest puzzle” kenttä on minunkin mielestäni toimiva ja käytinkin aikaa sen tasapainoon saattamisessa. Toivoisin, että olisi helppo tapa päivittää nuita kenttiä poistamatta niitä.
Vinkki heille jotka pelaavat tuon ”break a box” kentän. Menkää ensimmäisestä vihreästä putkesta alas. Sieltä saattaa löytyä yllättävä viittaus klassiseen gameboy peliin. ;)
 

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Jälleen yksi uusi taso pelattavana! Tällä kertaa tein tason, jossa on monta eri reittiä kuljettavana. Riippuen reittivalinnasta, taso saattaa olla helppo tai haastava.

Chaotic Carnival: YYD-5S3-TDF
 

Dipack

Uusi jäsen
2.7.2019
4
Mukavan monipuolinen tuo Chaotic Carnival kenttä. Täytyy ihan ajan kanssa vetäistä se uudemman kerran läpi.
Muokkasin hieman ”Icy cat in trouble” kenttää. Palautteen huomioiden kenttä on nyt läpäistävissä sekä kissamariolla, että ilman. Käypäs Ville111 vetäisemässä pohjat siihen ;) Lisäsin myös uuden kentän speedrun ystäville. Toki myös muutenkin läpäistävissä.

Sand in shoes: 17N-RX4-50G

Brake a box kenttä on nykyään nimellä:
Greedy cat: 7SP-DDR-TVG

Koska laatikoiden rikkominen oli mekaaniikkana hieman rikkinäinen, niin nyt kisu sitten kerää kolikoita. Päivitys on tykkäyksistä päätellen onnistunut.
 

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Muokkasin hieman ”Icy cat in trouble” kenttää. Palautteen huomioiden kenttä on nyt läpäistävissä sekä kissamariolla, että ilman. Käypäs Ville111 vetäisemässä pohjat siihen ;)
Näin tein. Jälleen ihan hauska kenttä! 18.323s on raja, jota alemmas en pääse. :D

Edit: @Dipack Huomasin muuten kommenttisi tuohon meikäläisen Chaotic Carnival -kenttään. Siinä kohdassa ei voi jäädä jumiin, sillä tekemällä pienemmän hypyn pystyy välttämään ON/OFF -palikan painamisen. Kahden peräkkäisen sinisen palikan kohdalla puolestaan on tarkoitus tehdä long jump.

Testasin tuota kohtaa aika kattavasti kummallakin ON/OFF -palikan asennolla, niin pienellä kuin isollakin Mariolla. Sen voi päästä läpi niin juoksemalla kuin kävelemälläkin. Joka tapauksessa tuon reitin oli tarkoituskin olla jokseenkin haastava.
 
Viimeksi muokattu: