Voin nähdä TI:ssä olevan hyvin mahdollista, että kokenut pelaaja murskaa yksi tai kaksi aloittelijaa täysin. Jotkut objectivet voivat houkutella hyökkäämään toisen pelaajan kotisysteemiin, joskin ne taitavat avautua vasta pelin jälkimmäisessä puoliskossa. Kuitenkaan koko peliä toisen kotisysteemissä istuminen tai täysi eliminointi ei varsinaisesti kannusta, vaan uusien tavoitteiden avautuessa pelaajan täytyy jatkuvasti muuttaa hieman suunnitelmia ja tehdä jotain muuta. Diplomatiassa piilee myös mahdollisuus heikompien pelaajien liittoutua ennakkosuosikkia tai kunkin hetken pistejohtajaa vastaan. Toki tämä vaatii vähän tilanneälyä ja neuvottelutaitoa, sekä "fiksuja" kanssapelaajia, joten se voi olla aloittelijalle vaikea puolustusmekanismi, mutta se on kuitenkin olemassa. Monissa muissa peleissä ei ole ollenkaan mitään tasapainotusmekanismeja, eikä tuollaista yliajelua estä välttämättä mikään.
Muutenkin kyseenalaistan miten hauskaa seuraa voi henkilö olla, jos tutustuttamispeli käytetään siihen että täysin tuhotaan joku aloittelija. Hieno ajatus uusien pelaajien houkuttelemiseksi. >_>
Viticulturea kiinnostaisi joskus kokeilla, koska se keikkuu varsin kunnioitettavilla sijoituksilla sekä BGG:ssä että monissa pelisuosituksissa. Muistelen, että näin sitä joskus myytävän käytettynä ryöstöhinnoilla Amazonissa, joten ostamisharkintoja ei sen jälkeen kuitenkaan ole ollut. Sisältääkö peli pakanrakennusta, vai mikä niiden korttien rooli on?
Muutenkin kyseenalaistan miten hauskaa seuraa voi henkilö olla, jos tutustuttamispeli käytetään siihen että täysin tuhotaan joku aloittelija. Hieno ajatus uusien pelaajien houkuttelemiseksi. >_>
Viticulturea kiinnostaisi joskus kokeilla, koska se keikkuu varsin kunnioitettavilla sijoituksilla sekä BGG:ssä että monissa pelisuosituksissa. Muistelen, että näin sitä joskus myytävän käytettynä ryöstöhinnoilla Amazonissa, joten ostamisharkintoja ei sen jälkeen kuitenkaan ole ollut. Sisältääkö peli pakanrakennusta, vai mikä niiden korttien rooli on?