Hearthstone

Tervetuloa Fintendoon!

Fintendo on suomalaisten Nintendo-pelaajien keskustelupaikka.

Mies joka ei pystynyt

Idolimestari
1.5.2017
95
Vaasa
Blizzardin ikioma "F2P" suolakaivos, eli Hearthstone. Omaan peliin viha-rakakausuhteen, pelailen peliä aivan liikaa ja verenpaine nousee, mutta samalla en voi olla rakastamatta peliä. Seasonien lopussa pääasiasa Rank 10-5 välillä pyörin, riippunee toki minkälainen meta ja onko deckejä joilla pelaaminen on hauskaa. Pelasin pääasiassa viimeiset 9kk Priestillä, kunnes tuli 500 voiton raja vastaan. Ungoron julkaisun jälkeen Miracle Sherazin rogueta olen harjoitellut, mutta menestyminen heittelehtii tosi paljon; välillä tulee 10 voiton win streakeja ja välillä menee järkyttäväksi "win-lose-lose-win-lose-win"-väännöksi missä voittaminen tuntuu enemmänkin vastustajan huonoudesta/huonoista nostoista kuin omasta taidosta.

Mites, pelaileekos ihmiset täällä velhopokeria? Lisäilkääs vain KimJongFin #2707
 

Tingle

Paavo
1.5.2017
465
Turku
Ihan ok peli, mutta eipä ole tullut pelattua kun pelaan jo Magic: the Gatheringia, enkä koe HS:n tarjoavan mekaniikoiltaan mitään uutta. Paitsi lisää satunnaisia elementtejä, ikään kuin korttipakan sekoitus ei itsessään riittäisi. Toki jos digitaalisilla pahveilla haluaa mättää, niin eipä ole Magic Onlinessa tai Magic Duelsissa juuri kehuttavaa Hearthstonen rinnalla.
 

Mies joka ei pystynyt

Idolimestari
1.5.2017
95
Vaasa
  • Viestiketjun aloittaja
  • #3
Itseasiassa Hearthstonen kautta olen tutustun Magiciin, mutta Magicissa on se maksumuuri . Mikäli saisi karsittua jostain kuluja niin teorisassa voisin kokeilla Magicin pelailua, sillä Hearthstonen mekaniikat ja epäinteraktiivisuus on aivan raivostuttavaa välillä.
 

Tingle

Paavo
1.5.2017
465
Turku
Kallista se kyllä on. Kasuaalimman läpsyttelyn lisäksi ainoa oikeasti ilmainen pelimuoto on cubedrafti. Sekin vaatii oikean peliporukan löytämisen. Määtsikin suola on kyllä sen interkaktiivisissa instanteissa.Oon vastaloitsua, combat trickkiä ja ties mitä metkua. Ilman niitä HS maistuu lisäkkeeltä.
 

Zoink

Jäsen
2.5.2017
21
1667 voittoa play modessa, 947 arenassa.
Olen pelannut Hearthstonea jo open betasta lähtien. Vieläkin jatkan dailyjen ja brawlien pelaamista, mutta yhä useammin tulee mietittyä että pitäisikö vain lopettaa kokonaan.

Pelin meta on mielestäni ajautunut koko ajan yhä kehnompaan suuntaan Whispers of the Old Godsin jälkeen. Perinteisesti olen nauttinut eniten fatigueen ajautuvista matchupeista, joissa myös oman vuoron passaaminen voi olla se oikea valinta. Jadet ja nykyisen aggron voima ovat kuitenkin aika tehokkaasti ajaneet suosikkipakkatyyppini ulos pelistä. Perinteisten controlpakkojen ja omien hauskojen comboilupakkojen pelaaminen on nykyisin mahdollista lähinnä Wildin korkeammilla rankeilla.

Itse asiassa juurikin WotOGin aikoihin aloin pelata pääasiallisesti arenaa, koska rankedin netdeckaajavastustajat rankilta 20 lähtien eivät enää oikein maistuneet. Valitettavasti nykyinen arenakin tuntuu varsin arpapeliltä discoverykortteineen. Jos vihushamanilla on yksikin Servant of Kalimos pakassa, voi olla varma että sieltä discoverystä tulee se Kalimos, joka pahimmassa tapauksessa voittaa koko tempopelin yksinkin. Viimeksi samanlainen fiilis oli TGT:n aikoihin inspire-minionien snowballauksen takia. En ole tosin pelannut kuin muutaman arenan Ungoron aikana, joten ehkä mielipiteeni ehtii tässä vielä muuttua.
 
Viimeksi muokattu:

Koivari

2... 1... Lift-off!
21.4.2017
66
Peli on aivan liian P2W. En pysty nauttimaan enää, kun matchmaking antaa minulle vastustajaksi pelaajia, joiden kortteja vastaan ei todennäköisesti voita.
 

Mies joka ei pystynyt

Idolimestari
1.5.2017
95
Vaasa
  • Viestiketjun aloittaja
  • #8
Vaikka löytyykin kortteja useampaan Tier 1 deckiin ja kasa wild-kortteja mitä voi dustata, niin tuntuu kuitenkin että puolet matseista on semmosia mitä ei vain voi voittaa. Warrior vastassa, pelaa piraatteja ja tappaa aseellaansa mikäli pidän pöydän tyhjänä (oozet pysyy siellä deckin pohjalla). Mage vastassa, se discoveraa spellit millä tappaa/discoveraa parit ice blockit. Quest rogueita vastaan yllättäen 90% win rate, kunhan käteen ei tule prep, prep , coin.

Rankedissa on kyllä se ongelma että miltei jokainen matsi on ennalta-arvattava ja tiettyjen match-upien tuloksen näkee jo aloituskädestä. Mälsä korttipeli jos matsin alussa jo tietää että mitä luultavammin häviää ellei vastustajalla disconnectaa.
 

bËst

Jäsen
30.4.2017
322
Itse pelaan tätä peliä (liiankin) paljon. Suunnitelmissa on teoriatasolla ihan compe-osallistuminen kun sjk -eportsin kanssa oon hyvässä yhteistyössä niin toimis ponnahduslautana.

Toki pelin ongelmana on teoreettinen harjoitteluoptioiden puute. Ranked on semmosta tuhkamunaa pahimmillaan ja poikkeaa compe-rungosta turhan radikaalisti. Start upissa on suth radikaali ero, että onko decklista salainen (kuten nettipelissä aina on) vai julkinen (kuten turnaus sääntöihin kuuluu). Toisin sanoen mulligoit warrua vastaan odottaen piratesyöpää ja tuleekin questaaja. Ja päin vastoin.

Muutenkin metaa on viime aikoina raastanut deckien ykspuolisuus. Nyt Un'Goro tuntuu tuoneen vähän balanssia tähän kun Midrange deckit on nousseet piraatin ohella toppiin. Surullista toki, että jadet käytännössä haudattiin sen myötä. Ja lisäksi questrogue, jonka meta on siinä, että saako se ekan viiden vuoron aikana kaikki kortit. Jos saa, niin se voittaa 100% ajasta. Jos ei, niin se häviää 100% ajasta. Erittäin tympeä decktyyli.

Mutta vaikka katse on compessa niin pelaan käytännössä 95% ajastani Areenaa, jossa koenkin olevani suhteellisen hyvä tätä nykyä. UnGoro aikakaudella ei oo tainnut kuin arviolta 3 runia päättyä alle 7 voiton. Ja niitä runeja on kuitenkin usiee kymmentä takana päin.

Harmi että Areena on atm mage ja rogue only -tyylinen. Suorastaan surullista, että mage menetti Flame Lancen syklissä (common) ja se korvattiin Meteorilla. (epic, että "vähän" harvinaisempi draftata ainakin teoriassa). Että tämä blizzardin tyyli palvoa magea vähän ottaa pannuun. Vai onko jonkun muun peliä tuntevan mielestä hyvä diili (flame lancen menetykseen verrattuna), että 1 manan kalliimmalla saa -> +7dmg +2x3 dmg?

Niin tai näin, peli on kokonaisuudessaan hassulla tavalla koukuttava, tietyllä tapaa palkitseva ja muutenkin olen aina tykännyt deckbuilding peleistä ja korttipeleistä vaikka sitä suurinta (magicia) en ole koskaan pelannut. Mutta pidemmän päälle pelissä on aivan liikaa epäbalanssia ja RNG:tä.

Mitä tulee tuohon p2w -mentaliteettiin niin olin aivan aluksi samaa mieltä. Mutta sitten huomasin puolivahingossa suth tehokkaasti saavani puuttuvat kortit areenasta kun siinä kehityin. Jos ei suoranaisena korttina niin Dustina. Taisin alle 2 viikossa saada kaikki tarpeelliset ungoro kortit. Jotain krääsää toki puuttuu mutta niitä en liiemmin ikävöi (Paladin Quest köh köh)
 

Koivari

2... 1... Lift-off!
21.4.2017
66
Arenaakin pelatakseen pitää joko käyttää rahaa tai suorittaa daily questeja. Eikä noita daily questeja voi kovin montaa päivän aikana suorittaa.
 

bËst

Jäsen
30.4.2017
322
Arenaakin pelatakseen pitää joko käyttää rahaa tai suorittaa daily questeja. Eikä noita daily questeja voi kovin montaa päivän aikana suorittaa.

Kun Areenan saa rullaamaan niin sieltä saa käytännössä koko ajan sen verran massia, että voi jatkaa looppaamista ja jää vielä vähän ylikin.

Ajattelin pitkästä aikaa kokeilla Arenaa. Drafti tarjos nolla 1-droppia ja kaks 2-droppia.

Feels good.

Ei sillä, että ykkös ja kakkosdropit olis jotenkin huonoja, mutta tän hetken metassa niiden tarpeellisuus ei oo niin radikaalia (koska maget ja roguet). Melkein control / midrange painotteisen deckin eväät on kysytyimpiä. 3-drop metaa tässä enimmäkseen mennään.
 

Mies joka ei pystynyt

Idolimestari
1.5.2017
95
Vaasa
Jos ei ole mitään mitä pelata ennen turn 3, kun vastustaja täyttää pöydän, niin tempoa on aika hanakalaa saada takaisin ellei ole board cleareja tai tosi laadukkaita minioneita (joita ei ollut).

Harmittaa joka kerta kun häviää RNG takia. Mind Control Tech vei pöydästä 6/6 lukuisten 1-attakckin mininoneden sijasta -> häviä.
 

bËst

Jäsen
30.4.2017
322
Vaikeatahan arenassa on tänä päivänä kaiken mahdollisen ympäri pelata. Käytännössä mahdotonta. Ainakin jos vastapuolella on casino-mage tyylinen rng-fest menossa.

Mutta sitten taas esim. MCT:n ympäri kykenee suht kevyesti pelaamaan, jos vain on boardilla leadissa. Tällöin "turhan" minionin pelaaminen pöytään vain ruokkii MCT:n antia. Onhan ns. "roska" drafteja omallakin kohdalla ollut lukuisaan otteeseen ja pelaaminen tahkeaa kun eka legitti peli on vasta turn. 5 tienoilla. Mutta kumman usein oon näistäkin raoista päässyt eteenpäin. Toisinaan, jos vastapuolella on unelmatempo ja oikeat counterplayt niin se on hands down gg. Mutta uskon silti, että fiksulla draftilla ja kokonaisuuden katsauksella pärjää Arenassa aika pitkälle. Ainakin omalla kohdalla tämä pätee. Joskin sattuu niitäkin, että kädet pystyyn ja gg.

Mutta lähtökohtaisesti on hyvin harvinainen tilanne, jos deckistä ei löydy yhtään "laadukasta" minionia, alkupeliä EIKÄ Board cleareja. Tällöin draftin suuntaakin pitää muuttaa. Mutta itse koen, että joidenkin RNG mulkautusten ulkopuolelta, draftissa kykenee suhteellisen hyvään kokonaisuuteen kun pickkaa oikein.
 
Viimeksi muokattu:

Mies joka ei pystynyt

Idolimestari
1.5.2017
95
Vaasa
Tuli absoluuttisesti oksettavin matsi koettua Arenassa ja taidankin lopettaa tähän Arenan pelailun. Ei huvita maksaa tämmöisten paska matsien takia.

Turn 1: Aloitan ekana ja aloituskädessä parit 3 manan minonit, joista on yksi Giant Wasp.
Turn 2: Pingaan faceen kun muutakaan en voi tehdä, vastustaja coinaa Vicious Fledgelinin
Turn 3: Pelaan Giant Waspin, priest saa paskalleensa windfuryn ja elusiven (ei voi heittää spellejä/hero poweria) ja pelaa tauntin
Turn 4: Lyön giant Waspilla tauntin pois ja pelaan Harvest golemin, vastustaja saa paskalleensa +3 healthia ja attackia, pelaa Faceless shamblerin
Turn 5: Pystyn tappamaan 6/6 tauntin Giant Waspilla, mutta Vicious Fledgeligille en pysty tekemään mitään, healthia minulla on 15 ja vastustaja lyö väh. 12 seuraavalla vuorolla. Vastustaja saa ekalla hyökkäyksellä +3 attackia, gg

Hauska ja interaktiivinen peli. Arena meni lopulta 0-3 josta yllätyin koska decki oli parempi kuin aiemmat (6-3 ja 8-3). Ei kiinnosta maksaa tuommoisesta paskasta.
 

Kong

Jäsen
30.4.2017
94
Helsinki
Itse hinkkaan Hearthstonessa lähinnä areenaa, vanhalla kunnon "f2p btw" -meiningillä. Aikoinaan myös grindasin Naxxramasin kaikkiin osiin kullat, mutta myöhemmät seikkailut eivät sitten sen suuremmin kiinnostaneet.
Pelin tason laskusta on ollut paljon puhetta, ja joo, onhan peliin tullut yhä enemmän tympeää RNG-kamaa. Keräilykorttipeliin pakan sekoittaminen tuo mielestäni jo aivan tarpeeksi tuuria.
 

Mies joka ei pystynyt

Idolimestari
1.5.2017
95
Vaasa
Hieno Tavern Brawl.

Saa Kelthuzad -> pelaa turn 8 kunnes tajuat ettet voi enään voittaa
Saa Rafaam -> Vastustaja Conceedaa

Kolme kertaa saanut rafaamin ja joka kerta vastustaja conceedaa.
 

bËst

Jäsen
30.4.2017
322
Tuo Kel vs. rafaam on ehkä toisiksi epätasapainoisin Brawl ikinä. Ainoastaan se edeltävä sadas Brawl oli epätasapainoisempi.

Mutta siis, tuo vicious fledling on yksi toptier uhkiä brawlissa ja oikeastaan aika paljon jo draftissa voi painottaa että oma turn 1-3 on vahvempia kuin vastustajalla.

Itselläni on atm arenarun siinä moodissa, että viimeiset 8 areenaa on mennyt päälle 10 voiton keskiarvolla. Taitaa yks druid olla jääneenä 7:n voittoon ja yks mage 9:ään. Muut 6 olleet 10-12.

Ja näitä fledling snowballeja tullut vastaan, mutta harvalle oon hävinnyt (pitkälti oikealle draftille kiitos). Vastaavasti itse oon saanut steamrollattua fledlingillä muutaman turn 5 conseden kun vastustaja ei oo varautunut counteroimaan.

Mut siis, jos fledling pääsee tauntin taakse turn 3-4 niin tie on pitkä ja kivinen jos ei oo direct counteria. Mutta Respectit myös vastustajalle, joka oli näin draftinsa hoitanut.

Se, mitä käteen nousee on tietenkin aina RNG:tä, mutta "kuolleita" kortteja deckin ei sais montaa olla
 

Mies joka ei pystynyt

Idolimestari
1.5.2017
95
Vaasa
Onkos ihmiset innoissaan uudesta lisäristä? Olen säästänyt 4000 goldia packeja varten ja niin kuin jokaisen lisärin julkaisun aikoihin, olen täpinöissäni.
Huomenna aamu 5 maissa pitäisi tulla ulos täällä euroopan konnuilla.
 

bËst

Jäsen
30.4.2017
322
Kyllähän tuo mielenkiintoiselta vaikuttaa. Alkujulkaisun kortit olivat lähinnä koomisia räpellyksiä, mutta loppua kohden alkoi selkeentyä, että peliä halutaan viedä astetta kontrollimpaan suuntaan, käytännössä kaikkien Death Knightien painottuessa end gameen / midgameen. Ja Jade -idolin tuhoajakortti on siunaus metagamelle. Thank god, mutta ikävä kyllä samalla lopulliset hyvästit Jade -mekaniikalle.

Itse olen "säästänyt" abouttiarallaa 110 000+ Dustia craftaamiseen ja virtuaalilompakkokin näyttää 5400 coinia. Käytännössä siis arenaa takomalla kerännyt tuon.

Mitä itse peliin tulee, niin muutama kiinnostava kortti arenaa silmällä pitäen. Enemmän kyllä nautin siitä, että Spikeridged Steedin todennäköisyys draftissa tippuu. Ja koska mitään samanlaista op -value "one card to change the game" -tyylistä lappua ei ole tulossa niin uskoisin että areenasta tulee oikein nautinnollinen.