Foorumipeli: Kalosin kaappaus!

Tervetuloa Fintendoon!

Fintendo on suomalaisten Nintendo-pelaajien keskustelupaikka.

Veizen

Muusikonrenttu, Game Master
Toimitus
30.4.2017
371
Turku
Liiganeuvosto saapuu Flaren operaatiokeskukseen ja murtaa oven rynnäten sisään. ”Operaatiokeskus” paljastuukin tyhjäksi huoneeksi. Neuvoston hämmästellessä tilannetta takaa kuuluu maanista naurua. Kolme neuvoston jäsentä on jäänyt oven ulkopuolelle, ja panssarilasi tipahtaa oven peitoksi. ”Kanssanne leikkiminen oli hauskaa, mutta peli on nyt pelattu”, sanoo bËst. ”Minä, Lysandre, olen voittanut, ja uuden maailman alku on tässä!” Neuvosto voi vain katsoa sivusta, kun Kalos tuhoutuu, jättäen Flare-jengin täydelliseen hallintaan. Oi voi…

Flare-jengi pelaa kuudennen kortin ja voittaa pelin!

Roolit:

Lysandre: bËst

Flare-kätyrit: Kong ja ville 111

Liiganeuvoston jäsenet: Manne, Artzei, Genkku ja Rush

Pelin kulku:

1. vuoro: njrss – Manne FFF -> FF -> F

2. vuoro: Genkku – bËst FFL-> FL -> L

3. vuoro: Artzei – Rush LLF -> LF -> L

4. vuoro: Rush – Manne LLF -> LF -> L

5. vuoro: bËst – Genkku FFF -> FF -> F

6. vuoro: ville111 – Rush LLF -> LF -> L

7. vuoro: Kong – Manne FFF -> FF -> F

8. vuoro: ville111 – Rush FFF -> FF -> F

9. vuoro: topdeck -> F

10 vuoro: bËst – ville111 FFF -> FF -> F = GGs

Kiitokset taas kaikille osanottajille! Peliä oli huikeaa seurata taustalta, ja panokset olivat kirjaimellisesti korkealla. Koskaan aiemmin ei peli ole päättynyt kuuteen pahiskorttiin, joten tilanne on aika ainutlaatuinen. Kommentteja, velanmaksuja ja tuntoja pelin ajalta saa nyt purkaa ketjuun. Nyt oli muuten kans kivat kirjaintunnukset siinä mielessä, että ne passaa alkuperäisiin Liberaaleihin ja Fasisteihin:Kappn:

Genkku

¯\_(ツ)_/¯
Ylläpitäjä
12.4.2017
800
Rovaniemi
Kongin mäihä lol.

Oikeat analyysit heitin jo aikalailla edellisellä sivulla.
Bestillä kävi scopen kanssa hyvä pulla ja tarkistuksen jälkeen flaret pääsivät vauhtiin. Jos Manne ei olisi lähtenyt Kongin matkaan tai jos Artzei ei olisi mennyt flaren bluffiin niin lopputulos olisi voinut olla eri.

Itse olin varovainen aluksi kaikkien kanssa ja yritin luottaa dataan, mutta pyrin silti operaatioille, jotta saisin mahdollisimman paljon infoa tai pääsisin pelastamaan valintapisteitä. Lopussa yritin myös vähän flirttailla potentiaalisten Lysandrejen kanssa kun tilanne näytti huonolta. Muille liigalaisille yritin viestittää liigalaisuuttani uutena pelaajan välissä mm. värikoodilla. 200 IQ -strategiani eivät päässeet käyntiin villen ilkeyden ja bEstin korttituurin vuoksi.

Mä voitin muuten silti ettekä saa jäätelöä. :ItPrintsMoney:

Viimeksi muokattu:

Manne

MonHun-masokisti
Super Fintendo
30.4.2017
188
Tampere
Kaikki kuolivat lopulta, itsehän pakkasin taktisesti kapsäkit jo ennen vääjäämätöntä. Alolan auringossa on mukavaa ainakin toistaiseksi.

Eipä hirveästi ole kommentoitavaa omasta pelistäni. Lähdin hard readilla liikenteeseen, 2 aggressiivisesti pelannutta liigalaista kohtasi ja soppa oli valmis. Joitain huomioita/kommentteja kuitenkin listatyyliin:

njrss:n taito kiskoa 3 pahiskorttia alkaa muotoutua jo legendaariselle tasolle, vaikka Kongin nimissä niistä toinen tulikin.

Yleensä ottaen oli hankala peli. Pelkästään pelaajamäärän aiheuttama 4v3 toi oman lisämausteensa tällä kertaa mukaan. ville pelasi todella varovaisen alkupelin, poisti itsensä omista flarespekuloinneistani ja vahvasti valitettavasti tätä väärää hunchiani, ja päätti poistaa minut aiheutettuani tarpeeksi sekaannusta varsin kätevästi. Siinä kohtaa ei paljon virheiden myöntämiset auttaneet, kun olin helposti paras flareviikatteen kohde. NoF/Fintendo-ajoilta kaikki reaperit ovat btw osuneet meikäläiseen (tähän se Discord-puolen :IhanOmaSyy:). Toki loppua kohden kävi melko selväksi, kuka kukin oli, mutta ajatus bËstin poistamisesta oli sentään oikea ennen äkillistä poismenoani, ettei nyt täysin hapan maku suuhun jäänyt. Ensi kerralla kenties vähän maltillisempaa peliä omasta takaa, ettei ainakaan toistamiseen syyttelisi toista liigalaista (vaikka olen edelleen sitä mieltä, että Genkku pelasi alkupelin epäilyttävästi).

Genkusta puheen ollen, taidan olla myöhäisen joululahjan/aikaisen uv-lahjan pystyssä. Hoidan asian kuntoon vielä tämän vuoden puolella, ja rehellisesti sanoen jäsenyys piti hankkia jo aiemmin, mutta omaan tyyliini viivyttelin asian kanssa. Saapahan ainakin viimein sen pois päiväjärjestyksestä, kun ei kehtaa pitkitellä lupauksen tehneenä. Lisäätkö mulle semmoisen valinnaisen "otan tilaukseni strösselillä" checkmark-laatikon?

Loppuun vielä perinteiset kiitokset kanssapelaajille ja ennen kaikkea GM Veizenille! Virkistävän tiukka peli vaihteeksi, vaikka harmikseni joutuikin endgamen seuraamaan lehtereiltä.

E:
Alkupeli oli niin tylsää kun kenestäkään ei saanut infoa, niin piti alkaa kalastelemaan reaktioita.

Fair enough, vaikka ehkä liigan kannalta fataalisti pasmani sekotinkin tuon takia. Ajattelin, etteihän liigalainen nyt noin aggressiivisesti pelaisi.

Joulun lähestyessä on jälleen aika luoda joulumieltä ja vahvistaa luottamusta ja ystävyyssuhteita Foorumipelin muodossa!

Tässä onnistuttiin erinomaisesti.

Viimeksi muokattu:

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Huh huh, oli kyllä todella kuumottavat paikat viimeisinä vuoroina! Rush ja Genkku olivat oikeilla jäljillä, mutta onneksi saimme jollain ihmeellä kerättyä Artzein luottamuksen. Voitto ei ehkä ollut kaikkien taiteen sääntöjen mukainen, mutta oli toisaalta hauska vaihteeksi saada voitto brute-forcettamalla Flare-pisteitä! Yritän tässä hieman avata pelin kulkua omasta näkökulmastani.

Näen omassa pelailussani neljä kriittistä vaihetta. Ensimmäinen oli Silph Scopen saaminen oikeisiin käsiin. Liigan kannalta huonon korttitilanteen takia jo Mannen ja minun ehdokaskaudella oli puhetta njrss:n tarkistamisesta, mikä olisi ollut iso riski. Näin ollen oli tärkeää saada Silph Scope pois Mannen käsistä. Pienellä ohjailulla vuoro kaatui, Rush ja Manne saivat yhden liigapisteen siinä sivussa, ja lopulta Silph Scope päätyi bËstin käsiin. Oli bËstiltä hyvä veto tarkistaa minut, sillä näin hän sai ainakin yhden varman rikoskumppanin. Toki huono puoli siirrolle ilmaantui myöhemmin, kun minuun kohdistuneet epäilykset näkyivät myös bËstiin kohdistuvissa epäilyksissä.

Toinen keskeinen vaihe jatkui aina kahdeksannelle vuorolle asti, sillä pelasin siihen asti käytännössä liigalaisen tavoin keräten ihmisten luottamukset päästäkseni vuoroille mukaan. Kuudennella vuorolla sain kaksi liigakorttia, joten minulla ei ollut mahdollisuutta vaikuttaa vuoron lopputulokseen, mutta sain yhden liigakortin kadotettua (tosin se kortti kyllä löytyi lopulta Rushin arvailuista). Kahdeksannen (kolmeen Flareen kaatuneen!) vuoron päätteeksi minulla oli suureet paineet käyttää Reaper Cloth johonkuhun uskottavaan "Flarelaiseen". Harkitsin vakavissani (melko riskaabelisti) Kongin eliminoimista, mutta lopulta päädyin Manneen kahdesta syystä. Ensinnäkin Genkku epäili häntä, mikä antoi minulle tekosyyn eliminoimiseen. Toiseksi Manne oli Kongin ohella ainoa, joka tiesi saamansa kortit 7. vuorolla. Ehdottamani kahden liigakortin katoaminen Kongin ja Mannen vuorolla olisi paljastanut minut Mannen silmissä, jos seuraavalla vuorolla olisikin paljastunut kolme Flare-korttia pakasta.

Kolmas merkittävä tekijä oli yhdeksännen vuoron ohjaaminen topdeckille, joka osoittautuikin nyt korttitilanteen paljastuttua hyväksi siirroksi. En voinut tietää Kongin nostamia kortteja, joten en ollut varma, onko pakassa yksi vai nolla liigakorttia jäljellä. Jos olisin luottanut Kongin kadottaneen yhden liigakortin vuorollaan, ja olisimme päästäneet Rushin ja Genkun (tai jonkin aikaisemmista liigalaispareista) eteenpäin, olisi peli päättynyt toisin. Aikaisemmilla, kaatuneilla ehdokaspareilla puolestaan oli joko tuplaliigalaiset mukana tai liigalaisten epäsuosio takanaan, joten jouduin äänestämään sen mukaisesti. Artzei-Kong -pari olisi voinut toimia toisiksi viimeisen liigapisteen haalimiseksi, mutta se ei saanut oikein kenenkään silmissä kannatusta. Näin ollen äänestin itsekin sitä vastaan.

Viimeinen Flare-piste tuli paljon helpommin kuin odotin, kiitos Artzeille yhteistyöstä. En halunnut olla liian hyökkäävä muita pelaajia kohtaan, koska se olisi vain tehnyt minusta pahiksen näköisen. Flarelaisena on hauska pohtia vaihtoehtoisia tulkintoja oikeiden liigalaisten siirroille. Yritin koko pelin läpi esittää hieman kujalla olevaa liigalaista ja tehdä vääristä päätelmistäni jotenkin perusteltavia. Noh, lopputulos ei ollut täydellinen, ja Rush ja Genkku pääsivät nopeasti oikeille jäljille. Toisaalta on kai jo jonkinlainen saavutus, että se tapahtui vasta kahdeksannen vuoron jälkeen.

Pahoittelut Kongille/njrss:lle siitä, että mustamaalasin häntä oikeastaan koko pelin läpi. Pidin sitä jonkinlaisena varasuunnitelmana siltä varalta, että jäisin itse kiinni, sillä tällöin Kong olisi vaikuttanut varmemmalta liigalaiselta. Kuten Genkku totesi, "Flarelainen ei eliminoisi Flarea". Noh, sekin oli suunnitelmissani ja myös esillä pelin aikana, joten herjani kaiketi sekoitti pakkaa ainakin hieman ja vähensi sen skenaarion mielekkyyttä, että sekä minä että Kong olisivat Flarelaisia. Linkki bËstiin oli heti Silph Scopen jälkeen vahva, mutta yritin hieman heikentää sitä heittämällä kevyitä syytöksiä myös hänen suuntaansa aina viimemetreille saakka.

Pahoittelut myös Mannelle, sillä Mannehan on tainnut ennenkin joutua väärin perustein Reaper Clothin kohteeksi. :ThisIsFine:

Kiitos kaikille pelaajille mahtavista peleistä ja Veizenille pelin ylläpidosta! Peli oli ainakin minun kannaltani yksi mielenkiintoisimmista ja samalla haastavimmista koko foorumipelin historiassa! Hyvin pelattu!

Genkku

¯\_(ツ)_/¯
Ylläpitäjä
12.4.2017
800
Rovaniemi
Ensi kerralla kenties vähän maltillisempaa peliä omasta takaa, ettei ainakaan toistamiseen syyttelisi toista liigalaista (vaikka olen edelleen sitä mieltä, että Genkku pelasi alkupelin epäilyttävästi).
Alkupeli oli niin tylsää kun kenestäkään ei saanut infoa, niin piti alkaa kalastelemaan reaktioita.

Koitin oikeastaan aiheuttaa jotain häppeninkiä jo ensimmäisellä vuorolla, sillä jätin tahallani äänestämättä, mutta pelinjohtaja oli laiska, eikä merkinnyt sitä erikseen.

Edit: Niin ja olin myös lopussa tyhmä, koska muihin Secret Hitlerin variaatioihin sekoittaneena ajattelin pelin jatkuvan vaikka Lysandre eliminoitaisiin. Olisin varmaan kuitenkin nirhannut Mannen, jos olisin saanut reaperin omalla vuorollani, eikä Manne olisi ollut ministerinä. Siksi toivoinkin Mannen hylkäävän Kongin ja kokeilemaan yhteistyötä. :ThisIsFine:

Viimeksi muokattu:

Rush

Hovifyysikko
Super Fintendo
1.5.2017
560
Jyväskylä
Oi voi, toivoin että artzei olisi kuunnellut vähintäänkin Genkkua. Pysyin itse niin tiukkana loppuun saakka, että ei kai sinällään ihme jos ulosanti vaikutti "pelottavalle". Ajattelin että tahraton ja pisterikas recordini olisi riittänyt luottamuksen pidossa. Kuten sanoinkin pelin aikana, en todellakaan Flarena pelaisi kolmea liigapistettä, se on käytännössä itsemurha. Genkku hoiti puheenvuorot loppua päin paljon paremmin, kun itse olin jo vähän luovuttanut koko asian suhteen. Mutta eipähän tarvinnut odotella viikkoa todennäköisesti samaa lopputulosta.

4v3 oli tosiaan vähän köpönen asetelma omasta näkökulmasta. Ville ei antanut oikein mitään Flare-merkkejä seitsemän ensimmäisen kierroksen aikana, ja pelasi ihan nätisti, mutta koko pelin kaatamiseen riitti saada Reaper Cloth ja tasoittaa voimasuhteet. Fifty-fifty vahvuuksilla liigan on kutakuinkin mahdoton tehdä yhtään mitään edes semi-luotettavasti. Kaikkien pitäisi siinä vaiheessa tietää ketkä ovat samalla puolella, ja saada vielä Lysandre jotenkin houkuteltua äänestämään hyödyllisesti.

En tiedä, ehkä toisessa maailmassa tilanne olisi voinut olla hyvin erilainenkin, mutta arvasin kierroksen 8 jälkeen että tämä on hävitty ilman tajutonta pullaa. Liikaa Flarelaisia yksinkertaisesti. Genkun ja Mannen konflikti kieltämättä vaikeutti asioita, mutta sitä sattuu. Olen jollain tasolla tyytyväinen että loppupelissä haukuin juuri oikeita tyyppejä, ja jopa arvasin bËstin olleen Lysandre (sen takia yllytin villeä lynkkaamaan bËstin, nähdäkseni tuleeko sieltä mitä puolustuspuheita). Arvelin myös, että kierroksella 6 ville on nostanut 2xL-kortteja, koska valinnan antaminen minulle olisi aika riskialtis veto tehdä vapaaehtoisesti.

Hajottaa kyllä katsella taas kerran noita nostettuja kortteja. Niin uskomatonta kuraa, että ei voi kuin nauraa. Peli lähtenyt taas vaihteeksi käyntiin 3xF-nostolla, iso osa L-korteista tulleet pareina, ja se 7xF putki tapahtui OIKEASTI, eskaloituen huimaksi 10xF-putkeksi! Mutta tällä kertaa kortti-RNG ei tuntunut vaikuttavan ihan niin paljon pelin kulkuun, koska pimityksiä epäiltiin tapahtuneen joka tapauksessa tietyissä väleissä ja tiettyjen henkilöiden toimesta.

En tiedä mitä mieltä loppujen lopuksi pitäisi olla siitä että ramppasin operaatioilla alvariinsa. Tavallaan tykkäsin tilaisuudesta hankkia niin uskottava pistetilasto, että pystyi pelaamaan aggressiivista liigalaista ilman suurta pelkoa vakavista seurauksista (mitä ei tapahdu kovin usein). Haittapuolena osa muista pelaajista ei taas päässyt osallistumaan operaatioihin kuin pari kertaa, mikä vaikeutti roolien selvittämistä. Toivottavasti kukaan ei nyt pahoittanut mieltä siitä jos operaatiot jäi vähemmälle. Kuitenkin äänestyksillä on tosi iso rooli pelissä, kuten nähtiin parissa kohdassa, ja niihin pääsevät osallistumaan kaikki. Plus ideoiden jakaminen kommenteissa.

Mutta kiitos Veizenille jälleen kerran pelin vetämisestä sekä kanssapelaajille. Oli tämä siitä ehkä yksi mielenkiintoisempia sessioita tähän mennessä, että liigalaiset pelasi vähän aggressiivisemmin kuin tavallista, ja kommenteissa sekä äänestyksissä syntyi enemmän selkeitä syytöksiä ja yhteenottoja kuin aikaisemmissa peleissä.

bËst

Jäsen
30.4.2017
322
Oli todella mielenkiintoinen peli. Ehkä nämä voimasuhdanteet olivat liigalle suhteellisen haastavat, varsinkin kun reaperi meni ns. oikeaan osoitteeseen.

Mitä tulee omaan rooliini Lysandrena niin luovuin vähän siitä perinteisestä hiljaisesta takapirun roolimallista ja rupesin aggrottamaan. Käytännössä Silph Scope muutti koko gameplanin kahdestakin syystä.

1) Silph Scope on polarisoiva työkalu ja sen käyttäjä on pakostakin tapetilla keskusteluissa. Näin ollen piilossa pysyminen ja hiljaa oleminen ei enää olleet optioita
2) Sain Silph Scopella itselleni varman liittolaisen, jonka vanavedessä matkustinkin sitten koko pelin. Monessa yhteydessä huomasin kyttääväni Villen kommenttiraitaa lähestyvään loppupelin voteen jonka perusteella sitten tein omani. Ville kun tiesi kuka on se toinen raketti ja että en vahingossa kriittisillä hetkillä äänestä häntä vastaan.

Rushin mokoma haistoi veren hajun liian kauaksi. Välistä otin isoakin riskiä ja halusin haastaa tätä suurta ja mahtavaa hyvistä tarkoituksena saada hänen statustaan alaspäin tai ainakin säröjä siihen.

Korttien nostot olivat kyllä yhtä hulabaloota ja sekasortoa. Kiitos kaikille ja ensi kerralla nähdään!

Kong

Jäsen
30.4.2017
94
Helsinki
Kiitokset pelistä tuttuun tapaan myöhässä, discordin puolella jo jonkun verran kommentoinkin. Hieman lennosta liityin peliin mukaan kehnohkoin asetelmaan, korttituuri ei ollut kaksinen, mutta sain ratkaisevasti vieritettyä pallon villelle joka tasoitti tiimit. Olin näköjään oikeassa pelätessäni, että villen puheet meikäläisen eliminoinnista eivät olleet pelkkää bluffia. IMO parempi pitää kaikki raketit erossa joskin eri "puolilla" kuin nostaa kahden raketin klikin mainetta eliminoimalla jäljelle jäävä raketti. Olisi siitäkin varmaan jännä case seurannut. 3v3-tilanteessa liiga pääsi hyvin selville asioiden laidasta, mutta liian myöhään.

Jos olisin ollut liigaa, olisin hyvinkin saattanut pelata osaltani identtisen pelin nostojen ja villen näennäisen luotettavuuden vuoksi. :D