- Staff

Teemaviikon kunniaksi laitetaan käyntiin yleinen FE-keskusteluketju ja äänestys, jossa haetaan parasta Fire Emblem -peliä. Laitoin mahdolliseksi äänestää kahta eri peliä. Kommenteissa voi sitten huudella erikseen parhaiden waifujen perään.
Laitoin itse ääneni Awakeningille. Olen vähintään kokeillut lähes kaikkia lännessä julkaistuja pelejä, mutta Awakening oli se joka sai minut koukuttumaan sarjaan uudelleen. Awakening oli myös se kuuluisa "viimeinen yritys", johon tekijät halusivat laittaa kaiken peliin. Pidin itse erityisesti siitä, miten hyvin peli soveltui 3DS:lle ja kuinka helppoa oli lyödä kansi tylysti kiinni tai resetoida peli bullshit-kuoleman jälkeen. Myös pienet uudistukset sekä päähenkilöiden ja konnien persoonat viehättivät.
Erikoismaininta vaikkapa Sacred Stonesille, se oli ensimmäinen pelaamani Fire Emblem, joka koukutti kunnolla. Path of Radiance on jäänyt vähälle, mutta Radiant Dawn oli itselleni ehkä suurin pettymys. Peli tuntui jotenkin pitkästyttävältä ja hitaalta, kenties kotikonsolista johtuen, ja alkupuolen hahmot olivat aika tylsiä. Shadows of Valentia -uutukaisenkin voisin laskea pieneksi pettymykseksi erityisesti karttojensa vuoksi, jotka vaikuttavat kokemukseen aika paljon. Fates-kolmikosta pidin suurimmaksi osaksi, vaikka tarinassa olikin muutama typerä juonenkäänne.
Switchin Emblemeitä odottelen innolla. Ainakin saadaan ensimmäistä kertaa kunnon grafiikat ja Warriors-tyylistä crossoveria odotin jo ennen Hyrule Warriorsin julkaisua.