Jassoo. Itse en pidä peleistä, joissa pärjää autobattlella. Kyllä damagen pitää tuntua ihossa, ei mättämisessä muuten ole mieltä.
Mutta kukin tyylillään.
Grindauksen määritelmään kuuluu se, että täytyy käyttää ylimääräistä aikaa resurssien keräämiseen päästäkseen yli jostain pullonkaulasta (bossi tai muu haaste/päämäärä). Itse en ole kokenut, että EO:ssa tarvitsisi piestä vielä enemmän vihollisia kuin mitä peli vyöryttää silmille perus kartoituksen ja tutkimisen yhteydessä. Se, että taistelua on perus pelaamisen aikana paljon ja että se vaatii muutakin kuin autobattlen päälle kytkemistä ei kuitenkaan minusta täytä grindauksen tunnusmerkkejä, joten puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä, jooko? Moite on ihan pätevä ('en pidä Etrianin suuresta taistelufokuksesta ja vaikeusasteesta'), mutta termi oli nyt väärä.
Minuakin kyllä kiinnostaisi, minkälainen tiimikokoonpano on kyseessä ja missä vaiheessa peliä mennään (ja mitä olet viimeksi yrittänyt tehdä). Meno voi helpottua huomattavasti pienistäkin vinkeistä.
Onko tälle mitään vaihtoehtoa? Suoraan ei pääse warppaamaan takaisin siihen, mihin viime retki jäi (ja se vasta mieletöntä olisikin, kun kaikki jännitys olisi tiessään), mutta oikopolut on strategisesti sijoiteltu karttaan jotta kerrosten välillä liikkuminen ei olisi avian tuskallista ja jotta peli voisi edetä ilman resurssien välitöntä kuivumista. Vähän kerrallaan se kartta täyttyy ja tiimin jaksamista täytyy joskus punnita otsa rypyssä, mutta etenemistä sekin on ja tämän sarjan(/genren?) suola."etene luolastossa, warppaa pois sitten kun resurssit on kulutettu, käy kaupassa ja takasin luolastoon"