ARMS

Tervetuloa Fintendoon!

Fintendo on suomalaisten Nintendo-pelaajien keskustelupaikka.

Tertzzi

SW-2800-6452-5622
1.5.2017
224
Helsinki
Itse hain postista eilen keltaiset Joy-Conit. Minulla on Harmaat, siniset ja punaiset entuudestaan, ja nämä on nyt minun lempi väriset conit tähän asti. Mutta ei tullut ARMS minullekkaan tällä viikolla :frown:
 

Mallam

Jäsen
24.5.2017
21
Vähän vaikeammalla tasolla yksinpeli taas läpi. Ikävän vähän noita kolikoita tulee, mutta eiköhän ne moninpelissä kartu huomaamatta täyteen. Ihan vaikeimpia yksinpelitasoja tuskin lähden yrittämään, yksinpeli ei vaan tunnu erityisen palkitsevalta. Tarina on olematon ja vaikka viholliset on nintendomaisen persoonallisia, ne ei tunnu erityisen eläviltä. Vähän enemmän olisi voinut panostaa. Esim. 30sec välivideo per sankari olisi jo ihan eri asia. Pelin sisälläkään yksinpeli ei hirveästi palkitse ellei vaikeimpaan tasoon sitten ole piilotettu jotain, alemmilla tasoilla saa sankareiden päälle kruunun kuvan valikossa, siitä tahkoamaan 10x10 sen perässä, ei kiitos. Noh, yksinpelit on nyt nähty, sitten testailen sankarit vielä läpi kun ehdin ja moninpelin maailmaan.
 

Garo

Jäsen
4.5.2017
177
Joensuu
Piti jättää Byte & Barqilla Grand Prix kesken vaikeimmalla tasolla kun en vain saanut Spring Mania päihitettyä. Master Mummylla meno oli suurimmilta osin helpompaa; monesti riitti kun pitää blokkia päällä ja rankaisee vastustajan heittoyritystä. Blokatessa palautuva hela paikkaa ajoittaiset mokat. Loppupomoon tämä ei päde, vaan kädet ovat rikki alta aikayksikön. Siinä koin parhaaksi tunkea iholle, heittää yhden iskun ilmasta ja rankaista väistöä toisella.

Party Modeen en ole vielä edes koskenut, mutta Rankedissa on tullut pelattua tasolle 6 asti.
 

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Itse hain postista eilen keltaiset Joy-Conit. Minulla on Harmaat, siniset ja punaiset entuudestaan, ja nämä on nyt minun lempi väriset conit tähän asti. Mutta ei tullut ARMS minullekkaan tällä viikolla :frown:

Muutama kuukausi sitten tuli havaittua postipakettien hidastuminen. Eihän se muutama päivä maailmaa kaada mutta olisi se silti mukava saada julkaisupäivänä peli postiluukusta niin kuin "vanhaan" hyvään aikaan. Tiistaita epäilen omaksi julkaisupäiväksi.
 
Viimeksi muokattu:

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
ARMS on juuri niin hyvä kuin odotinkin. Kontrollit toimii, musiikki ja grafiikka on loistavia. Nyt menin juuri 4 tason läpi eli pääsisin ranked matseihin kunhan saisin tuon Switchin verkkopelin toimimaan! Paikallinen moninpeli on parhautta. Ottelut tosi tiukkaa vääntöä joissa ei auta keskittymisen päästä herpaantumaan hetkeksikään tai muuten tukka pölisee:grin:

Pelattiin myös siskon kanssa tabletop modessa ja onnistu todella hyvin pikku ruudulla kaksinpeli. Peli toimi tälläinkin täysin moitteetta. On se hienoa huomata että tuo paikallinen moninpeli ei ole vain mainoskikka vaan se ihan tosissaan toimii ihan missä vaan. Jotenkin sitä vielä eilenkin taas hämmästyi tuon konsolin kyvyistä ja ominaisuuksista! Hieno laitos:smile:
 

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Kuinkas paljon on pelin hankkineet tätä pelanneet? Itsellä useampi tunti mennyt päivittäin. Nyt oli pakko pitää taukoa kun tuo ukkosta ennakoiva keli ja ARMSien heiluttelu laittoi hikoiluttamaan. Täytyy pitää nestetankkaus tauko:grin:

Odottelen tässä Bergsalalta vastausta nettiongelmaan jotta pääsisin mittauttamaan tasoani muihin pelureihin nähden.
 

Garo

Jäsen
4.5.2017
177
Joensuu
Tunti tai pari tätä tulee päivässä hakattua jos tulee. Yritän vedellä Grand Prixin vaikeimmalla joka hahmolla ja Rankedia pelaan kanssa. Kun lompakossa on 200 pelirahaa, käyn sitten aina uusia KÄSIä hankkimassa, ja useimpien hahmojen valikoima onkin jo täysin kustomoitu. Porukat tykkäävät hyppiä niin paljon, että Helix kahdella Hydralla on usein ollut varma valinta.
 

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Tunti tai pari tätä tulee päivässä hakattua jos tulee. Yritän vedellä Grand Prixin vaikeimmalla joka hahmolla ja Rankedia pelaan kanssa. Kun lompakossa on 200 pelirahaa, käyn sitten aina uusia KÄSIä hankkimassa, ja useimpien hahmojen valikoima onkin jo täysin kustomoitu. Porukat tykkäävät hyppiä niin paljon, että Helix kahdella Hydralla on usein ollut varma valinta.

Pakko kysyä onko sinulla hanskoissa noita +lisätehoja? Itse selvitin juuri 5 tason Twintalella ja siinä oli roimasti itselleni haastetta. Vaikeinta tasoa en ole vielä edes testannut
 

Garo

Jäsen
4.5.2017
177
Joensuu
Pakko kysyä onko sinulla hanskoissa noita +lisätehoja? Itse selvitin juuri 5 tason Twintalella ja siinä oli roimasti itselleni haastetta. Vaikeinta tasoa en ole vielä edes testannut
Ei ole vielä lisätehoja, ainakaan käyttämissäni hanskoissa. Koska koneet korkeimmilla vaikeustasoilla reagoivat lyönteihin yliluonnollisen nopeasti, aggressiivinen pelaaminen harvemmin tuottaa tulosta. Joidenkin hahmojen kohdalla olen kokenut parhaaksi pitää blokkia päällä, kunnes pääsen rankaisemaan koneen heittoyritystä. Toisinaan taas on helpompi kasvattaa Rush-mittaria, tehdä kunnolla lämää ja vältellä vastustajaa lopun aikaa. Loppubossi on vaatinut yllättävänkin erilaisia taktiikoita omasta hahmosta riippuen. Esim. Spring Manilla ei toiminut sama taktiikka kuin Master Mummylla, eli lähelle tunkeminen tupla-Phoenixeilla, vaan voitto irtosi kun pidin etäisyyttä ja peittosin pomon keskikokoisten hanskojen lyönnit tupla-Megatoneilla.
 

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Ei ole vielä lisätehoja, ainakaan käyttämissäni hanskoissa. Koska koneet korkeimmilla vaikeustasoilla reagoivat lyönteihin yliluonnollisen nopeasti, aggressiivinen pelaaminen harvemmin tuottaa tulosta. Joidenkin hahmojen kohdalla olen kokenut parhaaksi pitää blokkia päällä, kunnes pääsen rankaisemaan koneen heittoyritystä. Toisinaan taas on helpompi kasvattaa Rush-mittaria, tehdä kunnolla lämää ja vältellä vastustajaa lopun aikaa. Loppubossi on vaatinut yllättävänkin erilaisia taktiikoita omasta hahmosta riippuen. Esim. Spring Manilla ei toiminut sama taktiikka kuin Master Mummylla, eli lähelle tunkeminen tupla-Phoenixeilla, vaan voitto irtosi kun pidin etäisyyttä ja peittosin pomon keskikokoisten hanskojen lyönnit tupla-Megatoneilla.

Tuo on totta että eri hahmoilla on käytettävä erilaista taktiikkaa varsinkin kun vaikeustaso kohoaa. Se tuosta pelaamisesta tekeekin mielenkiintoista. Sen on kanssa huomannut että jos vähänkin löysällä asenteella lähtee otteluun niin häviö tulee. Joskus mennyt muutama erä pilalle kun ylivoimaisessa johdossa alkanut kikkailemaan ja löysäilemään. Noutaja on saapunut aika äkkiä:smile: Huomenna täytyykin taas jatkaa hanskojen metsästystä.
 

Garo

Jäsen
4.5.2017
177
Joensuu
ARMS on nyt saanut ensimmäisen merkittävän sisältöpäivityksensä, joka lisää mm. uuden pelattavan hahmon. Kaikki lisäykset ja muutokset voi katsoa vaikka tästä.

Testailun perusteella Max Brass vaikuttaa hyvältä hahmolta. Peli ei selitä aivan kaikkia tämän ominaisuuksia, kuten esimerkiksi sitä, että onnistunut heitto käynnistää automaattisesti buff-tilan, jossa hanskat ovat koko ajan ladatut ja Max voi Mechanican ja Master Mummyn tavoin kestää iskuja horjumatta.
 

Luffymcduck

Virtual Boy
27.6.2017
21
Pitääpä kokeilla Hedlok-moodia kaverin kanssa, kun se ei enää rajoitu vain nettipeliin.

Ranked-matsit tuli korkattua eilen ja nyt olen tasolla 6. Tuskin siitä paljoa ylemmäs nousen, kun ensi viikolla tulee Splatoon 2, jonka jälkeen sanon hyvästit kaikille muille nettipeleille.
 

Garo

Jäsen
4.5.2017
177
Joensuu
Pääsin Rankedissa tasolle 15, joka taisi olla maksimi ennen päivitystä. Jee.

Oli otettava Master Mummyn, Mechanican ja Helixin rinnalle pelattavaksi Ninjara, koska kolme ensimmäistä eivät omilla taidoillani riitä tiettyjä pelityylejä vastaan. Joitakin vakikäsiä ovat Megaton, Hydra, Retorcher, ja uusimpina Buff ja Chakram.

Tajusin tämän itse vasta vähän aikaa sitten, vaikka kyseessä on ensiarvoisen tärkeä tekniikka: Kun lyönnin jälkeen (käden yhä ollessa "ulkona") tekee dashin, kamera keskittyy väistävään vastustajaan nopeammin kuin tavallisesti.
 

Garo

Jäsen
4.5.2017
177
Joensuu
ARMS sai tänään tasapainopäivityksen, joka mm. buffasi Master Mummya, Mechanicaa ja Byte & Barqia. Kaikki muutokset voi katsoa vaikka täältä (Ver 2.1). Eräs suht merkittävä universaali muutos on, että ohi menevät lyönnit eivät enää kasvata Rush-mittaria yhtä paljon.

Nintendo myös ilmoitti, että seuraavan päivityksen myötä peliin saapuu uusi taistelija ja uusia käsiä (oletettavasti uuden taistelijan kolme omaa). Toivon mukaan kenttäkin. Päivityksen ajankohdasta ei vielä ole tietoa.
 

Norsukampa

"His coconut gun, can fire in spurts"
Toimitus
8.5.2017
609
Turku
Uutta hahmoa ja kenttää pukkaa...


Säästän analysoinnit peliin enemmän paneutuneille.
 

Garo

Jäsen
4.5.2017
177
Joensuu
Lolan erikoisuudet näkyvät olevan ilmassa käynnistettävä torjunta, joka samalla pudottaa tämän nopeasti maahan, ja torjunnasta tehtävä, erityisen korkea hyppy. Varsinkin ensiksi mainittu on ainakin teoriassa hyvin vahva erikoiskyky.

Uudet ARMSit ovat varsin mielenkiintoisia. Nunchakun erikoisuudesta en ottanut täyttä selkoa, mutta traileri keskittyi sen suhteen lyöntien kohtaamiseen, joten voisin kuvitella sen olevan tässä suhteessa erityisen hyvä jollakin tapaa. Tasapeli Bumerangin kanssa meinaa, että paino on keskiluokkaa.
Toisena nähtävä ARM näyttäisi olevan Blind-elementillä varustettu Hydra. Kivana yksityiskohtana sen sokaisuefekti on täysin erilainen kuin Blorbin, sillä se peittää vastustajan ruudun mönjäläiskän sijaan kolmella leimalla.
Viimeinen ARM muistuttaa Guardiania kaksivaiheisella aktivoinnillaan, mutta on toiminnaltaan täysin uniikki: Kun vastustajan nyrkki osuu tähän ARMiin, se lähteekin lentämään omistajansa suuntaan.

Uusi kenttä ei vaikuta kovin erityiseltä, paitsi ehkä muodoltaan. Ainakin vähentää Ramen Bowlin todennäköisyyttä Rankedissa.
 

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Onpa mielenkiintoisen näköinen hahmo toimintoineen ja uusine hanskoineen. Musiikkikin on taatua ARMS laatua. Jäänyt ihan kokonaan tuo ARMSin peluu kun tuota Zeldaa tahkonnut. Huomenna taidan mennä mennä tuon Zeldan läpi tuolla hard modella ja sitten alan paukuttaan tosissaan tuota ARMSsia.
 

Garo

Jäsen
4.5.2017
177
Joensuu
ARMS on nyt päivittynyt versioon 3. Mukaan on saatu Lola Popin, tämän käsien ja kentän lisäksi mahdollisuus kustomoida kontrolleja vapaasti, joten esim. suojauksen saa pois tikusta ja liiketunnistuksen herkkyyttä voi säätää. Myös pelitasapainoa on säädetty mm. lisäämällä Stun-efektin kestoa ja vähentämällä tulivahinkoa. Kaikki muutokset voi katsastaa täältä.
 

Norsukampa

"His coconut gun, can fire in spurts"
Toimitus
8.5.2017
609
Turku
Kädet on saamassa taas tämän kuun aikana uutta päivitystä jonka sisältöä Nintendo avasi hieman traileripätkän myötä...


Peliin siis luvassa Achi... anteeksi siis Badget jotka tuovat varmasti lisäkoukkua oman elämänsä Completionisteille. Myös uutta kenttää pukkaa Sparring Ringin muodossa ja traikun isoin jytky nähtiin trailerin lopussa jossa Sparring Ringin omistaja kaiketikin pousaili efektien siivittämänä.

Spekulaatiot ovat pyörineet hahmon osalta jo tovin ja tuntuu että enemmistö netin syväanalyytikoista on sitä mieltä että kyseessä olisi Spring Manin jonkinlainen paha inkarnaatio. Toivottavasti ei kuitenkaan homma ala menemään skin swap-tyyliseksi pelleilyksi vaan jatkossakin jokainen uusi hahmo omaisi omanlaisensa pelityylin ja tierin.