bËst
Jäsen
- 30.4.2017
- 322
Day 43 – Suosikki graafinen tyylisi
Grafiikat peleissä ovat parhaimmillaan silloin, kun ne ovat hyvässä funktiossa pelimaailman kanssa sen sijaan, että olisivat vain visuaalista höttöä, joka rajoittaa pelin mahdollisuuksia. Eli irrelevantit maisemat joiden kanssa ei voi olla interaktiossa vaan ovat kentällä graafista hienoutta tuomassa, ovat yhtä tyhjän kanssa. Myös inhorealismiin pyrkivät grafiikat ovat kerrassaan ärsyttäviä ja ikävä kyllä 80% maailman peleistä pohjaa jompaan kumpaan näistä harhapoluista
Sitten on sellaisia poikkeuksia kuin Breath of the Wild, Wind Waker ja Paper Mariot. Erityisesti Paper Mariossa peli rakentuu graafisen ilmeen ympärille ja grafiikat ns. "tekevät" pelin ja leikittelevän pelin fysiikoiden kanssa. Mielestäni eniten pelikokemusta rikastuttava graafinen elementti ja selkeästi perusteltuna ansaitsee tittelin omana suosikki graafisena ilmeenäni. Kulminoin tämän vielä peliin Paper Mario The Thousand Year Door.
Grafiikat peleissä ovat parhaimmillaan silloin, kun ne ovat hyvässä funktiossa pelimaailman kanssa sen sijaan, että olisivat vain visuaalista höttöä, joka rajoittaa pelin mahdollisuuksia. Eli irrelevantit maisemat joiden kanssa ei voi olla interaktiossa vaan ovat kentällä graafista hienoutta tuomassa, ovat yhtä tyhjän kanssa. Myös inhorealismiin pyrkivät grafiikat ovat kerrassaan ärsyttäviä ja ikävä kyllä 80% maailman peleistä pohjaa jompaan kumpaan näistä harhapoluista
Sitten on sellaisia poikkeuksia kuin Breath of the Wild, Wind Waker ja Paper Mariot. Erityisesti Paper Mariossa peli rakentuu graafisen ilmeen ympärille ja grafiikat ns. "tekevät" pelin ja leikittelevän pelin fysiikoiden kanssa. Mielestäni eniten pelikokemusta rikastuttava graafinen elementti ja selkeästi perusteltuna ansaitsee tittelin omana suosikki graafisena ilmeenäni. Kulminoin tämän vielä peliin Paper Mario The Thousand Year Door.