Peli jota pelaat tällä hetkellä

Tervetuloa Fintendoon!

Fintendo on suomalaisten Nintendo-pelaajien keskustelupaikka.

Kuruwin

Epätoivon lähetti
Toimitus
3.5.2017
393
Vanhalta foorumilta tuttu aihe. Ideana siis kertoa muille mitä peliä/pelejä satut tällä hetkellä työstämään.

Itsellä tässä eilen aloitin kaksi projektia PS4 joista toinen oli Gustin Night's Of Azure ja Suomalainen PS+:sta saatu Alienations.

Night's Of Azure valitettavasti tuntui melko lattealta hack and slash peliltä ja vähän tuntuu että tällä ei oikein ole mitään muuta tarjottavaa kuin yuri baittia. Vähän tietenkin aikaista parin tunnin jälkeen sanoa tarinasta mitään mutta tominta tässä ainakaan ei kauheasti viihdytä.

Alienations taas yllätti ihan positiivisesti puolentoista tunnin pelaamisen jälkeen. Tämä on stickshooter niin kuin samojen tekiöiden Dead Nation mutta toisin kuin Dead Nationissa tässä on väriä ja toiminta ei käy puuduttavaksi jo viiden minuutin jälkeen. Meno on mukavan hektistä mutta ei liian hektistä kuten Helldiversissä. Valitettavasti peli taitaa olla lyhyen puoleinen koska pelissä on vain 20 tehtävää joista jo kuusi pelasin. Nähtävästi jää näkymään että onnistuuko tämä koukuttamaan pelaaman samoja tehtäviä uudestaan ja uudestaan.
 

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Snake Pass ja Fast RMX on pelailussa tällä hetkellä. Kumpikin on tarkoitus yrittää pelata 100% läpi. Eri juttu onnistuuko se :D
 

Xylitol

sylidoll
30.4.2017
195
Vaasa
Viime vuoden puolella aloittamani Final Fantasy XIV on ensimmäinen kerta, kun olen mihinkään MMORPG-peliin koskenut. En ole aikaisemmin oikein ymmärtänyt koko genren vetoa. En vieläkään oikein hyödynnä pelin sosiaalista puolta täysillä, kun pelailen lähinnä omien tuttujen kanssa tai sitten pidän suuni kiinni randomien seurassa, mutta onhan tässä pohjimmiltaan ihan toimiva japsirope suhtkoht mielenkiintoisella tarinalla ja maailmalla taustalla, pienellä ylimääräisellä grindauksella höystettynä.
 

Garo

Jäsen
4.5.2017
177
Joensuu
Breath of the Wild on edelleen kovassa kulutuksessa. Korok-jahti on nyt siinä pisteessä, että koko kartan koluttuani olen löytänyt rapiat 650 puu-ukkoa, mutta tarkoituksellista etsimistä jatkanen vasta DLC:n saavuttua. Nyt olen alkanut metsästää aarrearkkuja Sheikah sensorin avulla, ja on se vain ihmeellistä miten paljon niitäkin on jäänyt huomaamatta, vaikka on aina muka tutkinut paikat perinpohjaisesti.

Smash 4:ää olen pelannut melko säännöllisesti julkaisusta asti molemmilla alustoilla. On se vaan niin kiva peli. For Gloryssa tulee lähinnä väännettyä kaksintaisteluja, eniten Ganondorfilla, Samuksella ja Falcolla. Joku kuukausi takaperin taisi napsahtaa 10 000 ottelua mittariin Wii U -versiossa.
 

Loota

Kermakostaja
Ylläpitäjä
12.4.2017
284
Korok-jahti on nyt siinä pisteessä, että koko kartan koluttuani olen löytänyt rapiat 650 puu-ukkoa, mutta tarkoituksellista etsimistä jatkanen vasta DLC:n saavuttua.
Huh, johan on määrä jos on ilman guideja kertynyt. Itselläni paukkui vasta 300 vähän aikaa sitten, mutta tutkimatta on vielä kokonaan kaksi aluetta sekä Hebran vuoristo, joista uskon napsuvan ainakin sata lisää, mutta 600 kuulostaa vielä kovin kaukaiselta.

Metal Gear Solid napsahti ensimmäistä kertaa tulille viikonloppuna. En ole hiippailupelejä pelannut juuri ollenkaan (vaikka yhden mukana tekemisessä olen ollut hiukan osana hih) niin peli on harppaus suhteellisen tuntemattomaan. Kontrollit ovat hiukan omaperäiset ja kankeat, mutta kyllä tässä löytyy ihan mieluisaa tekemistä tasaisin väliajoin, vaikka eräs kirottu portaikko ei ottanut lainkaan loppuakseen. Tarinankerronta ja näyttelijät ovat todella vakuuttavia, mikä on ainakin tällä hetkellä se suurin motivaattori edetä pelissä. Tuntuu vähän sellaiselta tapaukselta, jonka gameplaysta saattaa napata paljon paremmin vasta toisella läpipeluulla jos niin pitkälle tässä pääsee.
 

Zoink

Jäsen
2.5.2017
21
Metal Gear Solid napsahti ensimmäistä kertaa tulille viikonloppuna. En ole hiippailupelejä pelannut juuri ollenkaan (vaikka yhden mukana tekemisessä olen ollut hiukan osana hih) niin peli on harppaus suhteellisen tuntemattomaan. Kontrollit ovat hiukan omaperäiset ja kankeat, mutta kyllä tässä löytyy ihan mieluisaa tekemistä tasaisin väliajoin, vaikka eräs kirottu portaikko ei ottanut lainkaan loppuakseen. Tarinankerronta ja näyttelijät ovat todella vakuuttavia, mikä on ainakin tällä hetkellä se suurin motivaattori edetä pelissä. Tuntuu vähän sellaiselta tapaukselta, jonka gameplaysta saattaa napata paljon paremmin vasta toisella läpipeluulla jos niin pitkälle tässä pääsee.

Jännä. Itse ehdin pelata kakkosta, kolmosta ja mahdollisesti jopa nelostakin ennen ykkösen aloittamista. Kakkosen ja kolmosen droppasin aikoinaan jo ensimmäisten pelituntien jälkeen juurikin kontrollien sietämättömyyden takia, mutta ykkösessä kaikki napsahti kohdilleen melkein alkumetreiltä. Kontrolleissa on toki joitain kummallisuuksia ja tönkköyksiä seiniin nojailusta vartijoiden tainnuttamiseen, mutta muuten pelissä on jopa varsin arcademainen fiilis. Ehkä se vain vaatii sen hetken pään hakkaamista seinään, sillä ykkösen siedätyshoidon jälkeen myös jatko-osien HD-versiot alkoivat maistua.

Itse olen tässä lähiaikoina ollut taas vaihteeksi vähän tympääntynyt Street Fighter V:hen, joten muut mätkinnät ovat saaneet korvata sen jättämän aukon. Yatagarasu: Attack on Cataclysmiä tulee piestyä lähes päivittäin, nyt kun suomiskenekin on aktivoitunut ainakin hetkeksi. Kyseessähän on siis entisten King of Fighters -devien indiegogo-proju, joka valmistui joitain vuosia sitten. Uutta patchiakin on jotenkin mystisesti nyt tämän vuoden puolella tulossa, pelin pelaajakunnan pienuudesta huolimatta. Peli on helppojen parryjensa ansiosta varsin mindgame-painoitteinen ja hypejä tilanteita tulee vastaan hämmentävän usein. Samat taktiikat harvemmin toimivat toistamiseen, joten pelaaminen on jatkuvaa uuden lähestymistavan etsimistä ja vastustajan narraamista. On hauska nähdä miten paljon metapeli kehittyy kahden pelaajan välillä jo lyhyiden settien aikana.
 

Kuruwin

Epätoivon lähetti
Toimitus
3.5.2017
393
  • Viestiketjun aloittaja
  • #8
Liityin tässä eilen Wii U omistajien kerhono ja tuli kahta peliä pelattua vähän alle kaksi tuntia.

Ensimmäiseksi kokeilin Bayonetta 2:sta joka onneksi tuntuu olevan edelttäjänsä tasoa vaikka ilmeisesti Kamiya ei tätä ohjannut. Tätä tulee kyllä pelattua hymy huulilla.

Toinen peli jota kokeilin oli Fatal Framen 5 osa. Valitettavasti tämän kanssa oltiin menty vähän metsään kahden asian suhteen. Ensinnäkin tässä on vähän sellaista tarinankerrontaa joka ei vaan sovi Fatal Frame peliin. Hyvä esimerkki on siitä se "tarinankertojan" puhe siinä pelin alussa. Heti tuntui että nyt pelataan peliä.

Toinen asia on ne kontrollit. Joiltain osin ne ovat tottumus kysymys kyllä se tähtäys ainakin on aikamoista sähläystä. Ellet nyt satu seisomaan pelatessa niin se on aika akwardia koettaa pysyä taakes tai reilusti sivuille teleporttaavien aaveiden perässä. Ensimmäisen varsinaisen kentän lopussa siinä pomo tappelussa tuli padia jo tähdättyä haarojen väliin mikä varmaan näyttäisi ulkopuoliselta aika huvittavalta. Toivottavasti ei myöhemmin tarvitse vaihtaa helpolle vaikeustasolle sen takia millasta sähläämistä tämän pelin pelaaminen välillä on.
 

Don

Demiurgi
30.4.2017
35
Viinikellari
Jos hankinnan vaivan jaksaa nähdä ja pistää raheakin himpun verti niin ainakin itselle iski Twin Snakes enemmän kuin originaali. Kaikinpuolin messevämpi kokonaisuus, josta jouheva siirtyä Sons of Libertyyn.

Breath of the Wild kesken, tulin juhliin vähän myöhässä ja tarkoittaa että saan nauttia parhaudesta vielä reippaan aikaa. 100 h tuli täyteen ja löysin vasta nyt kalastajakylän ja hevosjumalan jortaanin. Shrinejäkin vielä viitisenkymmentä jäljellä, korokin kakkasta puhumattakaan.
 

mosse

Jäsen
1.5.2017
12
Twin Snakes on toki pelattavuudeltaan parempi kuin alkuperäinen, kiitos kakkosesta napattujen pelimekaniikkojen. Toisaalta kenttäsuunnittelu ei tue juurikaan näitä mekaniikkoja, mikä tekee pelistä huomattavasti helpomman, eikä varsinaista hiippailua oikeastaan välttämättä tarvitse harrastaa lainkaan. Tämä syö tunnelmaa melko paljon. Lisäksi Twin Snakesin ääninäyttely ja musiikki ovat selkeästi alkuperäistä huonompia. Ei Twin Snakes kelvoton tietenkään ole, mutta kyllä se PS1-originaali on vielä tänä päivänä täysin pelattava ja relevantti.

Ja joo, sarja ei ole tunnettu mitenkään erityisen jouhevista kontrolleista. Jos meinaat sarjaa pidemmälle pelata, kannattaa vakavasti harkita kakkosen Substance- ja kolmosen Subsistence-versioita. Jos kotoa löytyy PS3 tai Xbox 360, niille julkaistut HD-kokoelmat sisältävät juurikin nuo variantit. Kakkosen osalta tuolla ei ole niinkään suurta merkitystä, sillä Substance lisää vain aimo läjän VR-tehtäviä ja muuta lisätauhkaa. Kolmosessa taas uusintaversio tuo mukanaan miljoona kertaa paremman kameran.

Itsellä taas vaihteeksi menossa uusintakierros Dark Soulsia.
 
J

Jonelink

Vieras
Ahkerasti on tullut pelattua PS4:lla The Witcher 3. En tiedä onko vielä matkaa loppupäähän, mutta pitkälle olen pelannut nyt tähän asti.
 

Andyliini

Tyhmä
Toimitus
30.4.2017
358
Tampere
Aloitin pelaamaan Paper Mario: Color Splashiä. Kivan oloinen peli ainakin näin alkuun.
 

RetroFly

''Taide on ajatusten heijastuma''
30.4.2017
66
Oulu
Olen viime päivät pelaillut Pokemon Silveriä ja eilen meni Elite Four ja Champion läpi. Tiimi oli tuolloin seuraava:
Pyromaniac/ Typhlosion, Lv. 46
Liikkeet: Flame Wheel, Strength, Cut, Earthquake
Marko/ Quagsire, Lv. 48
Liikkeet: Surf, Ice Punch, Headbutt, Earthquake
Late/ Ampharos, Lv. 45
Liikkeet: Thundershock, Thunder Wave, Thunderpunch, Iron Tail
Psychopath/ Kadabra, Lv. 46
Liikkeet: Psychic, Psybeam, Fire Punch, Shadow Ball
Toripulu/ Pidgeot, Lv. 45
Liikkeet: Wing Attack, Fly, Quick Attack, Thief
Nigger/ Umbreon, Lv. 45
Liikkeet: Swift, Flash, Bite, Quick Attack

Nyt olen seikkaillut Kantossa vähän aikaa ja tiimi tällä hetkellä:

Typhlosion, Lv. 48
Liikkeet ovat samat
Quagsire, Lv. 48
Liikkeet samat
Ampharos, Lv. 47
Liikkeet tälläkin samat
Kadabra, Lv. 47
Liikkeet samat
Pidgeot, Lv. 47
Liikkeet muuten samat kuin liigassa, mutta Thief korvattu Steel Wingillä.
Umbreon, Lv. 47
Liikkeet tälläkin samat mitä liigassa.
Näillä mennään, ei välttämättä paras tiimi mitä voi olla, mutta pärjään ihan hyvin.
 

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Aloitin pelaamaan Paper Mario: Color Splashiä. Kivan oloinen peli ainakin näin alkuun.

Itse tykkäsin tuosta pelistä kovasti eikä paljon haukuttu taistelu systemikään ollut minusta kuitenkaan ihan umpi surkea. Musiikit on ihan mahtavia myös tuossa pelissä toki eihän tuo voita tuhannen vuoden ovea mutta minusta erittäin viihdytävä peli.

Itsellä nyt menossa Fast RMX ja hyvä peli kaiken kaikkiaan. Imaisee mukaansa aika hyvin ja vauhdikasta menoa. Jotkut radat sisältää kunnon kieputusta:) Voi kun saataisiin Switchille uusi F-zero, Wave race ja Exite truck !
 

Kuruwin

Epätoivon lähetti
Toimitus
3.5.2017
393
Wii U:n pelit ehtivät tässä mennä jo tauolle koska sainkin paljon odotettua aikaisemmin Niohin kirjastosta ja sitä on tässä nyt tullut pelailtua. Kiitos sen että kaikki Souls pelit on jo takana ja sen että tässä ei kauheasti noita erillaisia vihollistyyppejä ole on meno ollut aika helppoa. Ei tuo itseäni tosin haittaa koska haluan vain nauttia hyvästä taistelusysteemistä. Pelin kaikki haaste on aikalailla laitettu niihin bosseihin ja ne on kyllä sitä luokkaa että motivaatio kyllä kuoli niitten päihittämiseen yksin aika nopeasti. Tuppaavat iskemään junanlailla kimppuun ja liikeradat on niin kattavia että ei vaan huvita tuhlata resursseja niiden päihittämiseen. Muutenkin myöhemmin on "pakollisena" twilight missionejen muodossa niitä vastaan tappelemista yksin niin ihan suosiolla otan avun vastaan muilta pelaajilta päätehtävien kanssa (harmi vaan että nyt on tullut ihan liian vahvoja apulaisia vastaan jotka murskaavat bossit parissa sekunnissa)

Jos muuten joku ylläpidon jäsen näkee tämän niin olisiko mahdollista muuttaa aiheen otsikkoa muotoon "Peli jota pelaat tällä hetkellä/peli jonka viimeistelit äskettäin" niin voisi ihmiset jakaa mietteitä myöskin läpi pelatuista peleistä.
 

Turjake

Hail to the King, baby!
12.5.2017
46
Wii U:n pelit ehtivät tässä mennä jo tauolle koska sainkin paljon odotettua aikaisemmin Niohin kirjastosta ja sitä on tässä nyt tullut pelailtua.

Myös mulla on Nioh ollut pelityksessä. Pelitunteja on takana päälle 40 ja viimeisiä tehtäviä viedään. Sain tosta sun viestistä vähän sellasen mielikuvan, ettet ihan niin paljon tykkää tästä kuin mitä itse. Mielestäni Nioh on parempi kuin mikään Souls -sarjan peli. Se tuntuu just sellaiselta peliltä, joka on luotu niitä varten, joille Souls on konseptina kiinnostava, mutta joka ei pelillisesti ole koskaan iskenyt. Lähestulkoon kaikki, mikä Soulseissa on mielestäni ollut puutteellista tai huonoa, on fiksattu Niohissa, ja pelikokemus on mielestäni huomattavasti tyydyttävämpi, hauskempi ja vähemmän turhauttava.

Vihuja on kyllä tosi vähän erilaisia, missä olet ihan oikeassa. Se on yksi pelin suurimpia miinuksia. Bossit on kyllä tosi haastavia, mutta mielestäni ne on helpottuneet huomattavasti loppua kohden. En ole apulaisiin viitsinyt vielä sortua, koska olen niin jääräpäinen. Tahdon voimalla läpi vaan.

Noi Twilight Missionit voi muuten jättää ihan suosiolla pelaamatta. Itse jaksoin niitä tasan yhden pelata ja päätin, että paras lienee vain keskittyä kaikkeen muuhun pelin antiin. Sitä kun on tarjolla melkoisen kattava määrä.
 

Tapza

Jäsen
1.5.2017
57
Olin missannut kokonaan tuon Metal Gear -keskustelun. Täytyy sanoa, että en ymmärrä miten MGS1 olisi pelillisesti vanhentuneempi kuin sarjan myöhemmät osat. Väittäisin jopa että asia on melkeinpä päinvastoin. Ykkösen liikevalikoima on suppeampi ja erilaisia gimmickejä on vähemmän. Peli on siis simppelimpi, mutta ehkä siksi myös sujuvampi. Välivideot ja ulkoasu ovat toki vanhentuneita.

Itse en pelaa tällä hetkellä mitään, koska keksin vapaa-ajalleni parempaa tekemistä kuin tällaiset hömpötykset. *_* Huhtikuussa pelasin kyllä uusinta tseldaa, se oli kiva peli.
 

Kuruwin

Epätoivon lähetti
Toimitus
3.5.2017
393
No minulle tämä on ollut vähän sellanen 7+ peli. Kyllä tätä pelaa ihan mielellään mutta ei tätä vuosien päästä lämmöllä kummiskaan muistella. Kyllähän tämä joitain asoita paremmin tekee kuin Souls pelit mutta tässä on kyllä siksi heikko kenttä design että ei tämä Souls pelejen tasolle yllä. Musiikkiakaan tässä ei kyllä pahemmin ole ja se on todella harmillista että näitä hahmoja ei hyödynnetä sen paremmin vaikka tekijöillä selvästi on tietoa aiheesta.

Ehkä positiivisen asia verrattuna Soulsiin on se että tässä jousi on oikeasti hyödyllinen ase eikä vain työkalu.
 

Kraidi

Jäsen
30.4.2017
528
MGS on kyllä minustakin pelillisesti vanhentunut suhteessa pelisarjan myöhempiin osiin. Yksinkertaistetut pelimekaniikat iskevät toki edelleen, mutta esimerkiksi MGS2 on reippaasti napakampi kokonaisuus, joka vain paransi konseptia entisestään. Näin yleisesti ottaen kykenen ymmärtämään täysin Lootan mainitseman kankeuden, jota varmaan tehostaa myös se, ettei hahmoa ohjatakaan analogisilla sauvoilla.