Animal Crossing New Horizons

Tervetuloa Fintendoon!

Fintendo on suomalaisten Nintendo-pelaajien keskustelupaikka.

Genkku

¯\_(ツ)_/¯
Ylläpitäjä
12.4.2017
794
Rovaniemi

Muuta ei sitten vielä tiedetäkään.

Edit: Julkaisu 20.3.2020
 
Viimeksi muokattu:

pellava

ellen / pellava
8.5.2018
23
Helsinki
Aijai, tätä on odotettu!
Edellisiin peleihin on uponnut about 1000h per peli, tän Switch-version kanssa se luku kasvaakin varmaan ihan ennätyslukemiin. (itseni tuntien :D)
Nyt on vuos aikaa pelata kaikki pelit pois listalta, koska kun tuo julkastaan niin millekään muulle ei jää kyllä aikaa.
Kiitos Nintendolle, nyt ei tarvitse hetkeen pyytää mitään muuta.
 

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Pääsen minäkin taas tutustumaan ennen pelaamattomaan Nintendo sarjaan ensi vuonna. Kiitos hybridin! Taitaa tulla erikseen Directi ihan tätä peliä varten joskus ensi vuonna. Nyt on jo tiedossa 3 pelisarjaa Switchille jotka pääsäntöisesti ollaan julkaistu Nintendon kannettavalle laitteelle.EI todellakaan näytä huonolta pelaajien kohdalla.
 

Norsukampa

"His coconut gun, can fire in spurts"
Toimitus
8.5.2017
609
Turku
Jumalainen ilmentymä vaikka tämä olikin väistämätön ja odotettukin julkistus. Pelikuvaa ei ole nähty sekuntiakaan mutta hear me out ja ottakaa tuoli alle...

Pelissä ollaan pienessä persoonallisten elukoiden täyttämässä pläntissä jota pystyy koristelemaan ja jonka laitamilta löytyy erillinen paikka palveluille sekä resurssien grindaamiselle.

..aikamoinen shokki eikö vain. Eniten itseäni kiinnostaa seuraavat asiat:

1. Onko sisustamiseen saatu enemmän ns. pelivaraa? Joko vihdoin saadaan hieman vapaammin siirreltyä kalusteita ympäriinsä vai mennäänkä vieläkin isoilla liikkumagrideillä?
2. Paljonko peliin implementoidaan juttuja suosiossa kylpevästä Pocket Campista? Itse ainakin toivoisin kalaverkon jonkinlaista esiintymistä myös pääsarjan pelissä, sillä se helpotti hieman elämää kännykkäpelissä vrt. kaikkiin muihin Animal Crossingeihin. Ei eksploittiin asti sillä kalastamisen pitää säilyä edelleen samana, mutta vaikka päivittäin rajatusti tjms.
3. Onko kylää hieman laajennettu aiemmasta? Olisi kiva jos lääniä olisi hitusen enemmän kuin New Leafissa.

Ensi vuoden odotetuin peli itselleni. Nyt sitten vaan pohtimaan miten saa asetettua itsensä horrokseen ennen pelin julkaisua.
 

pellava

ellen / pellava
8.5.2018
23
Helsinki
No nyt kun norsukampa aloitti, niin listaanpa lisää asioita mitä haluaisin uuteen peliin.

Muista peleistä saisi tuoda:
- celeste ja tähtikuviot museossa
- brewsterille gyroidit takaisin (!!!)
- koko hhd:n sisustusmekanismin (on niin paljon helpompi järjestää tavaroita ja sisustaa)
- seinä- ja kattokoristeet

Uusia ominaisuuksia:
- lisää tutkittavia alueita oman kylän ulkopuolella (saaren ja kaupungin lisäksi esim. metsä, lumimaailma, aavikko?)
- saisi valita tarkalleen sen pläntin mihin villagerit muuttaa (ehen ole edelleen katkera että muuttavat elukat pilasi polut ja istutelmat...... en ole)
- encyclopediassa näkyy merkki jos on lahjottanut tietyn kalan/ötökän/fossiilin museolle jo (miettikää kätevyyden määrää)
- mahdollisuus lähettää kirjeitä kavereiden kyliin netin välityksellä (pls.)

Kiitos ja kumarrus. Listatkaa lisää asioita jos tulee mieleen!
 

Kuruwin

Epätoivon lähetti
Toimitus
3.5.2017
393
Viimeksi pelannut Animal Crossingia alkuperäisellä DS:llä ja pocket campin muodossa joten jonkun näköistä laajennusta on jo tullut viime kerrasta mutta ymmärtääkseni ei kauheasti. Laajempia rakennusmahdollisuuksia on tietenkin se juttu jota itse ainakin kaipaan koska ei se pelkän oman hökkelin sisustaminen pitkään kanna. Pellavaa komppaan myös ja toivon että peliin lisättäisiin paikkoja tutkittavaksi. Vene vaan satamaan jolla voi sitten mennä etsimään autiolle saarelle fossiileja ja eliölajeja tai jotain vastavaa.

Epäilen tosin että mitään isompaa uudistusta on tulossa vaan mennään sillä perus kaavalla.
 

Norsukampa

"His coconut gun, can fire in spurts"
Toimitus
8.5.2017
609
Turku
Epäilen tosin että mitään isompaa uudistusta on tulossa vaan mennään sillä perus kaavalla.

Joo en usko että kaavaa lähdetään liiaksi rikkomaan mutta Pocket Campin suosion vuoksi uskon että sieltä saatetaan tuoda aspekteja nyt tähän "pääsarjan" peliin koska aivan kuin Pokémon GO:llakin, on Pocket Campilla myös varmasti miljoonayleisön verran sellaista pelaajakantaa jotka ei ole ikinä ns. oikeita AC-pelejä pelanneetkaan.

Mitä tulee noihin uusiin alueisiin mitä jengi toivoi niin itse näytän enemmänkin punaista valoa. Yksi saari riittää mainiosti sillä sieltä sai hedelmät, keräiltävät, ötökät sekä merenelävät (niin ongittuna kuin sukellettunakin) kaikki samasta paikkaa joten turha monimutkaistaa sitä prosessia laittamalla noita eri paikkoihin. Joitain ajastettuja event-pohjaisia keräilypaikkoja voisi tosin olla kerran kuussa tjms. josta sitten saisi hivenen harvinaisempaa loottia keräiltyä.

Myös muutama täysin uusi persoona olisi tietty mukava saada hahmokaartiin mukaan. Jääkö New Leafin laajennusosan asuntoautohippi, Harvey, täysin yhden hitin ihmeeksi vai onko lungi koira jatkossa osa sarjan kaanonia? Entä Pocket Campin autorassaajalintukolmikko?
 
Viimeksi muokattu:

Genkku

¯\_(ツ)_/¯
Ylläpitäjä
12.4.2017
794
Rovaniemi
  • Viestiketjun aloittaja
  • Staff
  • #8
Eniten toivoisin parannuksia online-infraan ja muiden kylissä vierailuun. Portin käydessä lataustaukoja voisi minimoida tai lähtöanimaatioit voisi hoitaa siten, etteivät ne ainakaan pakota keskeyttämään omaa tekemistä. Pelissä voisi olla myös jokin erillinen valikkonsa, josta näkee avoinna olevat kylät. Miksei vierailemaan voisi kutsua enemmänkin kuin neljä pelaajaa.
1. Onko sisustamiseen saatu enemmän ns. pelivaraa? Joko vihdoin saadaan hieman vapaammin siirreltyä kalusteita ympäriinsä vai mennäänkä vieläkin isoilla liikkumagrideillä?
New Leafin päivitys muutti systeemin vähän Happy Home Academyn tyyliseksi, ts. vähemmän nirsoksi, mikä oli hyvä juttu. Mutta miksi en voi laittaa sohvaa etupihalle?
 

Wapazi

Jäsen
30.4.2017
25
Joensuu
New Leafin päivitys muutti systeemin vähän Happy Home Academyn tyyliseksi, ts. vähemmän nirsoksi, mikä oli hyvä juttu. Mutta miksi en voi laittaa sohvaa etupihalle?
Joo olisi mukavaa, jos omaa pihaa pääsisi sisustamaan vapaammin Happy Home Desingerin tapaan. Myös lisää public workkeja olisi mukava saada. Mielellään sellaisia, joilla olisi myös jotain käytännönhyötyjä. Yksi voisi esimerkiksi olla sprinkleri, joka kastelisi kaikki ympärillä olevat kukat kahden ruudun etäisyydeltä.

Olisi myös hyvä, jos jatkossa työkalut eivät enää söisi slotteja taskusta, vaan niitä voisi kantaa huoletta mukana. Aiemmissa Animal Crossingeissa olen sullonut työkalut kirjeisiin, jotta taskuun mahtuisi enemmän tavaraa kerralla.

Toivottavasti catalogin voisi siirtää New Leafista tai Pocket Campista Switch versioon. Wild Worldissahan pystyi siirtämään catalogin ja hahmon Let's Go to the Cityyn. Toisaalta taas olisi kiva, jos eivät tällä kertaa kierrättäisi vanhoja huonekalusarjoja, vaan kehittelisivät kokonaan uudet sisustussarjat.
 

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Se on muuten aika mukavaa kun pääsee tutustumaan uuteen sarjaan kokonaa eli ensi vuonna Animal Crossinkiin(tänä vuonna Pokemoniin). Ei ole mitään suuria toiveita muuta kuin se että peli on laadukas tekele, kaikki on tavallaan vaan plussaa.
 

pellava

ellen / pellava
8.5.2018
23
Helsinki
Eniten toivoisin parannuksia online-infraan ja muiden kylissä vierailuun.

Mmm samaa mieltä. Ja muutenkin lisää toimintoja mitä voi tehdä ystävien kanssa netin välityksellä, esim just lahjojen ja kirjeiden lähettäminen. Ite oon pelannu ekasta pelistä alkaen Animal Crossingia ja vasta New Leafissa ymmärsin yhteisöllisyyden tärkeyden ja aloin käyttämään nettipalveluita hyväksi, kun tajusin että peliä voi pelata muutenkin kuin vain yksin :D.

Nyt eletään kuitenkin internetin ja multiplayereiden maailmassa, niin toivotaan että tämä Switch versio panostaa hyvään online-palveluun ja päästään tässäkin pelisarjassa tulevaisuuden puolelle heh.

Ja mitä noihin uusiin tavaroihin ja hahmoihin tulee, niin mielummin toisivat vanhoista peleistä klassikkoja takaisin eikä aina jotain uutta settiä. Mutta joo, luotan kyllä pelintekijöihin että osaavat hommansa tässä. Animal Crossingiin en oo koskaan pettynyt.
 

Norsukampa

"His coconut gun, can fire in spurts"
Toimitus
8.5.2017
609
Turku
Mmm samaa mieltä. Ja muutenkin lisää toimintoja mitä voi tehdä ystävien kanssa netin välityksellä, esim just lahjojen ja kirjeiden lähettäminen.

Tähän myös komppaus. Tavaroiden tai ihan vaan keräiltävien vaihtoa helpommaksi ja mielekkäämmäksi. Perustason vaihtureita voisi vaikka harjoittaa ihan vaan samanlaisella toivelistauksella mitä esim. viimeisimmissä Pokémon-peleissä on nähty. Jos oikein Tom Nookin kapitalismilinjalla mennään niin keräiltäville voisikin sitten järjestää jonkinlaisia nettihuutokauppoja, joihin pistää hieman harvinaisempaa ötökkää tai merenelävää myyntiin jos sattuu ylimääräisiä pyörimään nurkissa.
 

StarDust

Jäsen
30.4.2017
70
Nintendo tuntuu keskittyneen kehittämään Animal Crossingia sosiaalisesta näkökulmasta (muun muassa tekemällä siitä sosiaalisen median jutun, mikä siitä on tullutkin), ja hiomalla pelattavuutta sekä kokeilemalla sillä hieman erilaisia kaavoja, mutta sisällöllinen puoli on kaikista tärkein asia. Pelin sisällön täytyy tuntua laadukkaalta ja rikkaalta. Pelin yksinkertainen ilme ja vaatimattomat yksityiskohdat olivat OK Nintendo 64:llä ja vielä GameCubella, mutta peli ei ole muuttunut juurikaan siitä uusilla konsoleilla. En tarkoita erityisesti grafiikoiden raskautta, vaan enemmän design-ratkaisuja liittyen maailmaan ja sisällön yksityiskohtiin.

En tiedä, onko Nintendo ikinä puhunut sarjan inspiraatiosta, mutta peli muistuttaa japanilaisesta lelubrändistä "Sylvanian Families". Lelusarjan maailmassa eläinperheet elävät idyllisessä, fiktiivisessä 1950-luvun kylässä Isossa-Britanniassa. Animal Crossing on hieman samanlainen (sisustaminen, eläinten kylä), mutta se on modernimpi, hassumpi ja oudompi (tarkoituksellisesti). Toinen hyvin samanlainen japanilainen sarja (joka on tunnetumpi animestaan) on Maple Town Stories/Monogatari (alla).

story_img_1.jpg

Pelin hahmojen ei varsinaisesti tarvitsisi olla realistisempia, ja tutut yksinkertaiset kasvot on se, mistä Animal Crossingin tunnistaa. Pelin maailma on kuitenkin tarpeettomasti säilytetty lähes muuttumattomana.

Verrattuna Sylvanian Families -leluihin tai Maple Town -piirrettyyn, Animal Crossingin maailma vaikuttaa melko vaatimattomalta ja pieneltä. Leluissa tyyli on paljon romanttisempi ja koristeellisempi. Tässä vertauksena ostosalue Animal Crossing: Let's Go to the Citystä ja Sylvanian Familiesistä:

461920140824-uau-posters-games-animal-crossing-city-folk-01--moldura-branca.jpg
6022.jpg
New Leafissä huoneista saa paljon aiempaa vaikuttavamman näköisiä, ja huonekalut näyttävät paremmalta, mutta esimerkiksi hahmojen vaatteet tuntuvat edelleen lähinnä ladattavilta tekstuureilta ainutlaatuisten kappaleiden sijaan. Tuntuu, että vaatteiden yksityiskohtaisuutta rajoittaa liikaa mahdollisuus luoda omia designeja (kuvioita). Seuraavassa osassa ostettavien vaatteiden pitäisi olla ainutkertaisempia, ja muun muassa vaatteen tekstuurin (kankaan rakenteen, tunnun) pitäisi välittyä paremmin niitä katsoessa (kuten Mario Odysseyssa). Koska pelikonsolit ovat niin edistyksellisiä, pelien ei pitäisi jäädä toiseksi leluille visuaalisesti.

tumblr_nw6aqbdxSk1uq2sn1o1_500.png

Yksityiskohtien tasoa tärkeämpää on maailma kokonaisuutena – sen tunnelma ja syvyys. Animal Crossing voisi tapahtua fantastisessa, laajassa ja aidontuntuisessa maailmassa, kuten Maple Town Monogatari, jossa on ihastuttava ja tarkkaan kuvattu laaja maalaiskylä hienoilla yksityiskohdilla, kuten puuhun rakennetulla kellotornituulimyllyllä. Kaikissa aiemmissa osissa Animal Crossingin tapahtumat on rajoitettu hyvin pelimäiseen, neliskulmaiseen alueeseen, uudemmissa aution oloisen kauppa-alueen yhteyteen. Ratkaisu selkeyttää pelattavuutta, mutta samalla rajoittaa mielikuvitusta liikaa. Muuttuva kylä on helpompi toteuttaa alkuperäisellä kaavalla, mutta hienompi maailma ei poissulkisi klassisia pelielementtejä, vaikka se tekisi ehkä pelistä vaativamman kehittää.

Tuntuu, että saavuttaakseen täyden potentiaalinsa sarja tarvitsisi projektin, joka aloitettaisiin puhtaalta pöydältä hyvin kunnianhimoisella tavoitteella luoda maailma (ja sarja) uudestaan. Inspiraatiota peli voisi ottaa muiden sarjojen lisäksi peliin itseensä perustuvasta elokuvasta.

kazuno6jp-img1200x958-1511846195hfencn26777.jpg
 

Norsukampa

"His coconut gun, can fire in spurts"
Toimitus
8.5.2017
609
Turku
Pelin yksinkertainen ilme ja vaatimattomat yksityiskohdat olivat OK Nintendo 64:llä ja vielä GameCubella, mutta peli ei ole muuttunut juurikaan siitä uusilla konsoleilla. En tarkoita erityisesti grafiikoiden raskautta, vaan enemmän design-ratkaisuja liittyen maailmaan ja sisällön yksityiskohtiin.

Animal Crossingin designin (radikaalisti) muuttaminen veisi sen pois nimenomaan Animal Crossingista, jossa isopäiset eläinhahmot ovat käytännössä koko sarjan tuki ja perusta. Hiukan karhea vertaus mutta kaikki muistavat miten kävi Bombermanille kun pelkästään päähahmon ja pelimaailman designia lähdettiin muuttamaan, core-pelattavuuden pysyessä kuitenkin tuttuna ja turvallisena. Ei kovin hyvin ja tätä en myöskään Animal Crossingille toivo.

Pelin simppeli ulkoasu myös rinnastuu hyvin pelin huolettomaan pääpainoon. Mikään sarjan peleistä ei vedä millään lailla julkaisualustansa sietokykyä mihinkään huippuunsa, vaan meno on äärimmäisen yksinkertaista kaikilla osa-alueilla, jolloin pelin pelaaminen ei ole liiallinen "suoritus" jossa aistit ihailevat graafisia yksityiskohtia tai pelimaailman monimutkaisuutta, vaan nimenomaan pelaamisen helppous on pääosassa. Tämä helppous on taas omiaan sille pelin koukulle, jota voisi verrata BOTW:n nerokkaaseen kolmiomalliin, joka kyseisen pelin pelimaailmaan luotiin varta vasten koukuttamaan pelaajaa. Animal Crossingissa peruspelaaminen koostuu päivittäisestä toistosta, joka aina palkitaan jollain lailla uudella koukulla. Heti kun pelissä alkaa tuntumaan siltä, että pelaaja tekee päivittäin samoja asioita, peli heittää pelaajan eteen jonkun lähiaikoina tapahtuvan asian/tavoitteen, jota pelaaja alkaa odottamaan. Tämä mekaniikka on omiaan luomaan sitä Animal Crossingin parhainta aspektia, joka etenkin nykypäivän somemaailmassa on helpompaa kuin ennen, eli tarinoiden jakamista. Jokainen pelikerta on jokaisella pelaajalla erilainen, ja näiden tarinoiden ja tapahtumien jakaminen muiden kanssa, on pelin isoin suola.

Long story short, radikaaleihin muutoksiin ei toivottavasti ole Nintendonkaan mielestä tarvetta lähivuosina sarjan osalta. Mobiilipelin ja tulevan pääsarjan pelin linkittäminen voisi olla pelisarjan seuraava askel (mallia uusimmista Pokémon-peleistä ja niiden mobiilikantaisästä), pienien QoL-parannuksien myötä totta kai.
 

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Eipä ole tähänkään sarjaa tullut tutustuttua, mutta nyt Switchin myötä odotan peliä todella kovasti. Peli vaikuttaa parhaalta Nintendolta, eli rentouttavaa ja äärimmäisen laadukasta menoa.
 

StarDust

Jäsen
30.4.2017
70
Animal Crossingin designin (radikaalisti) muuttaminen veisi sen pois nimenomaan Animal Crossingista, jossa isopäiset eläinhahmot ovat käytännössä koko sarjan tuki ja perusta. [...]

Pelin simppeli ulkoasu myös rinnastuu hyvin pelin huolettomaan pääpainoon. Mikään sarjan peleistä ei vedä millään lailla julkaisualustansa sietokykyä mihinkään huippuunsa, vaan meno on äärimmäisen yksinkertaista kaikilla osa-alueilla, [...]

Ennakoin hieman joitain mahdollisia vastauksia, siksi yritin tähdentää tekstissä, että vika ei ole pelin hahmoissa (niitä ei tarvitse muuttaa juurikaan), eikä pelin grafiikan tarvitsisi olla teknisesti huipputasoa (vaan pelin pitäisi olla kunnianhimoisempi):

Pelin hahmojen ei varsinaisesti tarvitsisi olla realistisempia, ja tutut yksinkertaiset kasvot on se, mistä Animal Crossingin tunnistaa.

En tarkoita erityisesti grafiikoiden raskautta, vaan enemmän design-ratkaisuja liittyen maailmaan ja sisällön yksityiskohtiin.

En ehdota, että pelin tyyliä (tunnusomaisia visuaalisia piirteitä) muutettaisiin merkittävästi, niin että se tuntuisi eri sarjalta, vaan että se toteutettaisiin käytännössä kalliimmalla ja ajattelemalla suuremmin. Yhtiöiden uudelleen brändätyt versiot sarjoista ovat melkein aina epäonnistuneet. Vertasin sarjaa muihin samantyylisiin sarjoihin (joihin sarja saattaa ehkä osittain perustua) ja erotin sarjan "oudommaksi ja hauskemmaksi" versioksi niistä.

Pelin maailma ja yksityiskohtien luonne on pysynyt lähes samana Nintendo 64:ltä, joka rajoitti vielä teknisesti kehittämistä paljon. Merkittävä osa pelin sisällöstä, kuten suuri osa huonekaluseteistä, tuodaan suoraan lähes muuttumattomana aikaisemmista osista uusiin peleihin. Vaatteissa on hyvin harvoin ainutlaatuisia yksityiskohtia, ja designit perustuvat matalatasoisiin tekstuureihin (jollaisia pelaaja voi tehdä itse värittämällä pikselit). Eläinten käyttäytyminen, ainakin dialogin osalta, on mennyt sarjassa jopa taaksepäin hienostuneisuudessa. Kaikki tämä voi saada uuden pelin tuntumaan tylsältä, jos on pelannut mitä tahansa muuta osaa pidempään. Minä en itse usko, että linkittäminen mobiilipeliin ja QoL-parannukset pelattavuuteen (pelaamisen vaivattomammaksi/mukavammaksi tekeminen) olisivat tarpeeksi tekemään pelistä todella kiinnostavan kuin uusille pelaajille tai kaikista helpoiten tavoitettaville sarjan faneille (jotka pelaavat edelleen vanhempia pelejä). Moni pelaaja vaikutti kyllästyneen jo New Leafiin hyvin nopeasti erityisesti siksi, että peli oli hyvin samanlainen aiempien osien kanssa.

images

Nintendo 64 (kuva GameCube-versiosta)
images

3DS
Tämä vastaaminen muistuttaa minua vanhalla foorumilla käydystä keskustelusta Zeldan tulevaisuudesta Skyward Swordin jälkeen. Minulla on sellainen käsitys, että osa Nintendon faneista tavallaan on asennoitunut tyytymään vähään varovaisuuttaan ja suhtautuu puolustavasti sarjoja kohtaan, kun niitä verrataan johonkin muuhun. Aonuman kehittämän Zeldan isoin ongelma oli pelimaailmassa, mikä oli selvää Skyward Swordista ja DS-Zelda-peleistä, mutta isot muutokset pelimaailmaan herättivät silloin faneissa paljon epäilystä. Ei ole liioittelua varmaan sanoa, että lähes kaikki fanit olivat lopulta hyvin tyytyväisiä Breath of the Wildin paljon kunnianhimoisempaan pelimaailmaan (joka vietiin aivan uudelle tasolle). En kuitenkaan usko, että Animal Crossingin mahdollisia ongelmia tulisi verrata Zelda-sarjan kehittämiseen samassa mittakaavassa, sillä Zelda oli jakautunut oikeastaan uuteen genreen.

Nintendolla on yleisellä tasolla ongelma suhtautumisessaan sisällön tuottamiseen, vaikka uusi, hyvä sisältö on tärkein myyntipointti ehkä kaikille klassisille Nintendon pelisarjoille. Kuva, jonka pelaaja piirtää mieleensä pelimaailmasta, on pelin tärkein määrittelevä piirre pelattavuuden lisäksi. Animal Crossingissa pelaaja muuttaa satumetsässä sijaitsevaan vieraaseen kylään. Kehittäjän tulisi miettiä muun muassa, riittääkö, että kylä tuntuu pelaajasta "kustomoitavalta pelialueelta"; miten kylä voisi herätä paremmin eloon, miten tapahtumat voisivat saada uutta merkitystä? Simulaatiopelissä elämästä vieraassa kylässä pelaajan pitää pystyä tuntemaan itsensä pieneksi, vierailijaksi pelin maailmassa, sen sijaan että kaikki olisi pelaajan helposti tavoitettavissa, hallinnoitavissa ja ymmärrettävissä. Vaikka pelaajan mielenkiinnon ei tarvitse mielestäni jatkua ikuisuuksia, pelin tulisi pystyä luomaan myös aiempaa sarjan peliä pelanneelle tunne mysteeristä, joka säilyisi pidempään. Kehittäjän tulisi tähdätä luomaan pelaajan suhteesta kylään niin taianomainen kuin mahdollista.​

animal-crossing-1898-10.jpg

Filmiversion kuvaus kylästä.
 
Viimeksi muokattu:

Norsukampa

"His coconut gun, can fire in spurts"
Toimitus
8.5.2017
609
Turku
Otsikkoa vaihtoon niin kuin olisi jo!!!!

Kylläpä näytti kaikki esitelty matsku hyvältä, ja hype on erittäin korkealla ensi vuoden maaliskuuta ajatellen. Saari-aspekti on mielenkiintoinen, sillä nyt käytännössä koko asuinaluetta pääsee muovaamaan mieleisekseen jo ihan alkutekijöistä asti, sen sijaan että tipahdetaan semi-valmiiseen kylään. Nintendo jakeli aiheeseen liittyen, hieman tiedonjyväsiä, joissa mm. kerrottiin että täyttä synkkaa ei Pocket Campin kanssa ole, ja että pelissä tulee löytymään aiempien pelien kaltaista kauppojen yms. palveluiden unlockailua.

https://nintendoeverything.com/devs...ls-gameplay-no-pocket-camp-connectivity-more/

Isoin kiimamittarin nostaja itselläni, oli kuitenkin lisääntynyt craftaus ja farmaus. Selkeästi siellä on Stardew Valleyt devaajilla pelattuna, kun likimain kaikesta mihin pelaaja koskee, saa itselleen raaka-aineita tavaroiden yms. tekemiseen. Me like, sillä nyt ei ainakaan tekeminen lopu kovinkaan nopeasti kesken, eikä rutiinisuorittaminen enää rajoitu "vain" ötököihin, kaloihin, hedelmiin ja fossiileihin. Toinen lisää sisältöä metapeliin tuova asia, on Pocket Campista (sekä New Leafin asuntovaunupäivityksestä) tuttujen tehtävien suorittelu. Kymmenen ötökkää päivässä, viisi tiettyä kalaa jne. yms. ja näistä nakkihommista sitten pelin ns. kakkosvaluuttaa taskuun.

Myös moninpeliin tullaan panostamaan aiempaa enemmän, kun aiemman osan unimaailmat vaihtuu ihan rehelliseen vierailemiseen. Pelaajat voivat siis kimpassa keräillä resursseja tai mitä tahansa mieleen juolahtaakaan, ja kommunikointi on varmasti ihanan simppeliä Nintendon kännykkäsovelluksen ja kuulokkeiden kanssa tappelua.

Ensi vuoden odotetuin peli itselleni tällä hetkellä, ja isoja asioita saa julkaisurintamalla tapahtua että asia muuttuisi.
 

Wapazi

Jäsen
30.4.2017
25
Joensuu
Myös moninpeliin tullaan panostamaan aiempaa enemmän, kun aiemman osan unimaailmat vaihtuu ihan rehelliseen vierailemiseen. Pelaajat voivat siis kimpassa keräillä resursseja tai mitä tahansa mieleen juolahtaakaan, ja kommunikointi on varmasti ihanan simppeliä Nintendon kännykkäsovelluksen ja kuulokkeiden kanssa tappelua.
Ovathan nuo toisen kylässä vierailut olleet sarjassa mukana jo Wild Worldista saakka. Ainoa suurempi moninpeliuudistus tällä hetkellä on saman konsolin moninpeli ja 8 pelaajaa samassa kylässä. Suhtaudun kuitenkin skeptisesti tuohon 8 pelaajan moninpeliin, sillä se lisää riskiä connection erroreille. Ennalta myös pohdituttaa se, miten sekavaksi kommunikointi kävisi, jos kylässä on samanaikaisesti 7 vierailijaa. Tuo autosave systeemi on myös onlinen kannalta siinä mielessä haastava, että se tekee muilta pelaajilta varastamisen helpoksi. Nappaat vain toisen kylässä kasan sinisiä ruusuja taskuusi ja sammutat konsolin. Aiemmissa osissa tallentaminen oli kylän omistajan takana. Toivottavasti tuohon kehitetään joku turvasysteemi. Esimerkiksi sellainen, että vierailijat voisivat poimia vain lehtimuodossa olevia esineitä.
 

Norsukampa

"His coconut gun, can fire in spurts"
Toimitus
8.5.2017
609
Turku
Niin kuin se kuuluisa tubettaja sanoisi niin huhhuh ja vielä kerran huhhuh!

Direct tarjosi kyllä makeaa mannaa itselleni. Yksi harras toive toteutui (HHD:stä tuttu sisustuskäyttöliittymä) ja yksi megaluokan yllärikin mahtui mukaan (ympäristöjen muokkaaminen). Jälkimmäisen kanssa tekeminen ja hienosäätäminen nousee potenssiin kolme, ja asuinympäristöstä saa entistäkin persoonallisemman näköisen.

29 pitkää päivää jäljellä odotusta...
 

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Näytti kyllä hienolta. Tulee olemaan itselleensimmäinen peli kyseisestä sarjasta. Tekemistä näyttää riittävän kymmeniksi tai jopa sadoiksi tunneiksi!