Yleinen 3DS-keskustelu

Tervetuloa Fintendoon!

Fintendo on suomalaisten Nintendo-pelaajien keskustelupaikka.

bdbdbd

Jäsen
30.4.2017
195
Tänne kaikkea 3DS:ään liittyvää keskustelua.




Nintendo lopettanut alkuperäisen 3DS-mallin tehdaskorjaukset:
https://mynintendonews.com/2017/05/...actory-repairs-for-original-nintendo-3ds/amp/

Syyksi veikkaisin tuotannon, ja tämä myötä varaosien, loppumista.




Juuri kun kaikki odottivat Nintendon ajavan 3DS:n alas, julkaistaan N2DS XL. Uuden Pokemonin suosion myötä 3DS:n myynti lähti taas kasvuun, joten Nintendo ilmeisesti näkee laitteella edelleen olevan tulevaisuutta. Tietysti 20 vuotta sitten Gameboy sai uutta tuulta siipiensä alle Pokemonin myötä, ja GB Color nautti monta vuotta hyvistä myynneistä sen jälkeen, joten ehkäpä N3DS Pokemonin ja N2DS XL:n kanssa myy toisen 60 miljoonaa kappaletta.


Onkos täällä muita laitteesta kiinnostuneita?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

Koivari

2... 1... Lift-off!
21.4.2017
66
Minua ei sinänsä kiinnosta tuota laitetta ostaa, mutta kiinnostaa kyllä nähdä, miten sen kanssa käy. Konsolin muotoilu on kerrassaan upea ja laite on erittäin katu-uskottavan näköinenkin. On lisäksi käyttäjän kannalta mukavaa, että 2DS:n saa taas taitettua kiinnikin.
 

bdbdbd

Jäsen
30.4.2017
195
  • Viestiketjun aloittaja
  • #3
Menestys markkinoilla on kyllä erityisen kiinnostavaa. Itseltäkin (=lapsilta) löytyy 2kpl 2DS a 1kpl 3DS, mutta tämä olisi itsellekin parhaiten sopiva vaihtoehto. Nyt kun Dr. Kawashima's Devilish Brain Training vielä julkaistaan kesällä, niin olisihan siinä jo aika hyvä yhdistelmä.

Nintendon kannalta katsottuna 3DS on suht hyvä laite houkuttelemaan kolmannen osapuolen kehittäjiä Nintendon laitteille, kun omistajakunta on melkoisen laaja tässä vaiheessa.
 

Igettäjä

Autenttinen animetyttö
Ylläpitäjä
24.4.2017
44
En epäile 2DS XL:n menestymistä ollenkaan, mutta mielestäni tämä on kuitenkin jokseenkin huolestuttavaa Switchin kannalta. Ikään kuin Nintendo kilpailisi itseään vastaan. Vaikka Switchiä markkinoidaankin kotikonsolina, on se valmistettu täysin kannettavan konsolin ehdoilla. Voin hyvin kuvitella tämän vievän potentiaalisia ostajia Switchiltä, mutta vaikutuksen suuruutta on vaikea arvioida. Veikkaisin suurimman osan 3DS-perheestä kiinnostuneista pelaajista jo omistavan jonkin aiemmista malleista.
 

bdbdbd

Jäsen
30.4.2017
195
  • Viestiketjun aloittaja
  • #5
En epäile 2DS XL:n menestymistä ollenkaan, mutta mielestäni tämä on kuitenkin jokseenkin huolestuttavaa Switchin kannalta. Ikään kuin Nintendo kilpailisi itseään vastaan. Vaikka Switchiä markkinoidaankin kotikonsolina, on se valmistettu täysin kannettavan konsolin ehdoilla. Voin hyvin kuvitella tämän vievän potentiaalisia ostajia Switchiltä, mutta vaikutuksen suuruutta on vaikea arvioida. Veikkaisin suurimman osan 3DS-perheestä kiinnostuneista pelaajista jo omistavan jonkin aiemmista malleista.

No siis, nyt pitäisi ottaa pari juttua huomioon: oletettavasti pelit ovat jossain määrin erilaisia kummallakin laitteella, Nintendolla ei käsikonsoleissa ole varsinaista kilpailua, ja mielestäni on jokseenkin kohtuutonta olettaa, että kaikki, esimerkiksi Pokemonista, kiinnostuneet pistäisivät 350€ Switchiin. Onhan tuo 150€ N2DS:stäkin aika paljon, mutta kuitenkin järjellisissä rajoissa. Nintendolla tuskin on hirveää hinkua pudottaa Switchin hintaa, jolloin halvemmankin hintaluokan laitteita tarvitaan ettei markkinoille jää tilaa kilpailijoiden hyödynnettäväksi. Jos siis ajatellaan kannettavien konsolien kannalta, niin Nintendolla on aika pitkälti monopoli niillä narkkinoilla, ihan laidasta laitaan.

Ei Switchiä ole täysin kannettavan konsolin ehdoilla ole tehty. Jos olisi, niin akkukesto olisi moninkertainen ja näyttökin pienempi (nythän kannettavuudessa on pitänyt ottaa huomioon se, että sillä sillä pelataan isolle ruudulle suunniteltuja pelejä). Lisäksi raudan suhteen kompromisseja on jouduttu tekemään siinä, että rauta on pitänyt valita sen mukaa, että sille olisi mahdollisimman helppo portata pelejä.

Eli Nintendo kilpailisi itseään vastaan pikemminkin siinä tapauksessa, että se yrittäisi myydä Switchiä myös käsikonsoliasiakkaille, vaikka osa siitäkin porukasta ostaa Switchiä high-end käsikonsolina. Sitten kun Switch saa seuraajan kotikonsolimarkkinoille, tulee varmaan 150€ kannettava Switch, ja sitten nähdään myydäänkö 2DS:ää silloin 70€ hintaan vai poistuuko se kokonaan myynnistä.
 

Mustaviini

Lord of Multitaskin. Keeper of Stories
30.4.2017
12
Oulu
Sanotaanko, että paras puoli 2DS XL:ssä on sen taitettavuus mitä ei originaalissa ei ollut. Kuitenkin kyseessä on konsoli niin tiukalla kirjastolla, että jos ei ole ennen kokeillut niin on aivan mahtava mahdollisuus hankkia.

Mitä ristiriitaan Switchin kanssa tulee niin kieltämättä tulee olemaan höpsöä nähdä mitä Nintendo oikein tulee tekemään. Yleensä tämmöiset vedot päätyvät itseään jalkaan ampumiseen, mutta en kyllä halua DS-linjan päättyvän. Kuitenkin kaksiruutuinen konsoli on erittäin kätsy ja kosketusnäyttökin on antanut pari hyvää innovaatiota joukkoon. Monster Hunter ei enää tuntuisi samalle yhdellä ruudulla.
 

Loota

Kermakostaja
Ylläpitäjä
12.4.2017
284
Minä kun luulin, että puheet 3DS:n tukemisesta vielä Switchin ohessakin olisi ollut pitkälti vain PR-puhetta, mutta tässä sitä taas mennään. Ei kyllä sinällään ihme kun 3DS:n valtavaa käyttäjäkuntaa ei kannata tylysti mennä hylkäämään samalla kun uuden konsolin tulevaisuutta on vielä vaikea ennustaa ja edellinen kotikonsoli on myyntinsä puolesta aika lailla kaput. En kuitenkaan usko tuen kestävän enää vuotta pidempään, mutta ei olisi ensimmäinen kerta kun puhun ihan omiani.

Siistin näköinen vehje kyllä, mutta tuskin on päätymässä ostoon kun tuoteperheestä löytyy kuitenkin jo 3DSXL käytössä.
 

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Mielestäni New! 2DS XL vaikuttaa pätevältä vaihtoehdolta niille, jotka haluavat kannettavan ja tehokkaan 3DS:n, mutta eivät tarvitse 3D-näyttöä. Uusien vaihtoehtojen tuominen markkinoille ei ole lainkaan huono asia.

Pelaan itse vieläkin originaalilla Cosmos Black 3DS:llä. Jos joskus haluan päivittää uudempaan malliin, New! 2DS XL on yksi mahdollisuus. Pidän itse kovasti 3D:stä, mutta alhaisempi hinta houkuttelee. Lisäksi yhä useammat 3DS-pelit toimivat vain 2D:nä.

Tarkoittaako New! 2DS XL:n julkaisu sitä, että Nintendo on hyväksynyt 3D:n epäonnistumisen markkinoilla? Kenties, mutta näen itse New! 2DS XL:n edullisen hintaluokan laitteena, joka pyörittää kaikkia 3DS-pelejä. Nintendo ei ole vielä hylännyt 3D:tä, vaikka 3DS:n mainonta on muuttunut sitten alkuaikojen, jolloin 3D-efekti oli 3DS:n myyntivaltti.
 

bdbdbd

Jäsen
30.4.2017
195
  • Viestiketjun aloittaja
  • #9
^^En kyllä usko, että tuki lakkaa vuoden päästä, mutta veikkaan, että Nintendo panostaa kolmansien osapuolten pelien markkinointiin ja paketointiin laitteiden kanssa, ja vähemmän omiin. Nintendon strategiana on ollut se, että laitteen elinkaaren loppupäässä alusta jätetään kolmannen osapuolten kehittäjien varaan, mutta Nintendo ei ole hirveästi panostanut näihin markkinoinnin osalta. Toisaalta Nintendo voi myös toimia julkaisijana muiden kehittämille peleille, kun Iwata toi nimenomaan riittämättömät kehitysresurssit esille ongelmana, minkä ratkaisuksi "NX" kehitettiin. Esimerkiksi Megaman 6 oli tällainen myöhäinen Nintendon julkaisema kolmannen osapuolen peli, mitä odotan N3DS:llä nähtävän useampiakin.

E: Ja siis DSi hylättiin nopeasti juuri sen takia, että PS Vita oli tulossa kilpailijaksi, samaan tapaan kuin GBA kuopattiin PSP:n takia, jolloin uuteen konsoliin piti panostaa nopeasti. Nyt samanlaista kilpailijan tuomaa painetta ei ole, minkä vuoksi kymmenen vuoden elinkaari 3DS:lle voi olla ihan realistinen odotus. Nintemdon omia pelejä sille vain tulee vähemmän Nintendon omien kehitysresurssien rajallisuuden vuoksi.
 
Viimeksi muokattu:
J

Jonelink

Vieras
Myin oman New 3DS konsolin 4 viikkoa sitten, kun ei tullut tarpeeksi enään pelattua sillä. En ole suunnittelemassa ostavani New 2DS konsolia, kun ei muutenkaan mitään pelejä, mitä pelaisi. Tulevia pelejäkään ei kiinnosta ollenkaan.
 

Mauno

Jäsen
30.4.2017
192
Itselläni on sama tilanne kuin Villelläkin, harkitsen alkuperäisen 3DS:n päivittämistä N2DS XL:ään sitten kun tuo tulee kauppohin. Tämä uusi konsolimalli on todellä nätin näköinen ja isommat näytöt houkuttaa. 3D on aina ollut minulle turha ominaisuus, ja alkuperäinen 2DS näyttää ihan lelulta. Harmi että julkaisu menee ilmeisesti Q3:een.
 

StarDust

Jäsen
30.4.2017
70
Tarkoittaako New! 2DS XL:n julkaisu sitä, että Nintendo on hyväksynyt 3D:n epäonnistumisen markkinoilla? Kenties, mutta näen itse New! 2DS XL:n edullisen hintaluokan laitteena, joka pyörittää kaikkia 3DS-pelejä. Nintendo ei ole vielä hylännyt 3D:tä, vaikka 3DS:n mainonta on muuttunut sitten alkuaikojen, jolloin 3D-efekti oli 3DS:n myyntivaltti.

Tämä on hyvä ja tärkeä kysymys, eikä New 2DS XL:n myöhäisestä julkaisuajankohdasta johtuen tästä konsolijulkistuksesta varmaankaan voi päätellä tuotesuunnittelun johdon (henkilöt kuten Miyamoto ja Koizumi) tulkintaa.

Nintendo on hyvin pitkään halunnut viedä 3D-teknologian läpi peleissä, joten tämä ei ole viime sukupolven kokeilu, tai mitään sen tapaista, vaan pitkän aikatähtäimen tavoite. Nintendo näkee merkittävää arvoa 3D:ssä, niin sen "vau" -efektissä, kuin vaikutuksessa pelattavuuteen. (Esimerkiksi 3D:n puute oli 3D-Mario-tiimin mielestä yksi esteistä, miksi 3D-Mario ei ollut lyönyt itseään läpi massamarkkinoilla. Jos peliä pelataan 3D-näytöllä, pelaaja näkee hypätä suoraan lohkareen alla, ajateltiin; mainittu muistaakseni Iwata Asksissa.) Koska (New) 2DS XL julkaistiin melko lailla konsolin pääasiallisen suoritusjakson jälkeen, Nintendon tuntui haluavan välttää tilannetta, jossa tasavertaiset 2D- ja 3D-mallit olisivat yhtäaikaisesti markkinoilla, oletettavasti ohjatakseen kuluttajia 3D:n suuntaan. (2D-malli oli budjettimalli, kun taas 3D-malli oli lippulaivatuote.) Toisaalta Switch ei sisällä 3D-näyttöä, ainakaan vielä. 3D-tuntuu olevan vähintäänkin laitettu siis takaisin piirrustuspöydälle.
 
Viimeksi muokattu:

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Nintendo on hyvin pitkään halunnut viedä 3D-teknologian läpi peleissä, joten tämä ei ole viime sukupolven kokeilu, tai mitään sen tapaista, vaan pitkän aikatähtäimen tavoite. Nintendo näkee merkittävää arvoa 3D:ssä, niin sen "vau" -efektissä, kuin vaikutuksessa pelattavuuteen. (Esimerkiksi 3D:n puute oli 3D-Mario-tiimin mielestä yksi esteistä, miksi 3D-Mario ei ollut lyönyt itseään läpi massamarkkinoilla. Jos peliä pelataan 3D-näytöllä, pelaaja näkee hypätä suoraan lohkareen alla, ajateltiin; mainittu muistaakseni Iwata Asksissa.) Koska (New) 2DS XL julkaistiin melko lailla konsolin pääasiallisen suoritusjakson jälkeen, Nintendon tuntui haluavan välttää tilannetta, jossa tasavertaiset 2D- ja 3D-mallit olisivat yhtäaikaisesti markkinoilla, oletettavasti ohjatakseen kuluttajia 3D:n suuntaan. (2D-malli oli budjettimalli, kun taas 3D-malli oli lippulaivatuote.) Toisaalta Switch ei sisällä 3D-näyttöä, ainakaan vielä. 3D-tuntuu olevan vähintäänkin laitettu siis takaisin piirrustuspöydälle.

Mielestäni Nintendo onnistui ainakin yhdessä asiassa; he onnistuivat tuomaan 3D:n kuluttajille. Nintendo 3DS on varmasti monelle ainoa laite, joka kykenee tuottamaan 3D-kuvaa. Lisäksi 3DS:lle on tuotettu paljon sisältöä, joka hyödyntää 3D-kuvaa (toisin kuin monelle muulle 3D:tä tukevalle laitteelle). Jos 3D-efekti ei vieläkään ole lyönyt läpi, en usko sen lyövän läpi lähitulevaisuudessakaan.

Nintendo markkinoi 3DS:n 3D-efektiä alkujaan "glasses-freenä"; et tarvitse laseja sen kokemiseksi. Tämä oli mielestäni valtava askel oikeaan suuntaan. Harmillisesti Nintendo 3DS- ja Nintendo 3DS XL -laitteissa 3D-efekti ei ollut riittävän vakaa. Nintendo korjasi ongelman vasta New! 3DS -malliston aikoihin, mutta tällöin 3D oli jo saanut negatiivista julkisuutta. Toisin sanoen 3D:stä tuli oikeasti käytännöllinen vasta sitten, kun suurin innostus efektiä kohtaan oli jo laskenut. Harmi.

Jos Nintendo olisi kyennyt lisäämään heidän markkinoimansa "Super-Stable 3D:n" alkuperäiseen 3DS-malliin, efekti saattaisi hyvinkin olla nykyään huomattavasti suositumpi. Odotan mielenkiinnolla seuraavaa käsikonsolisukupolvea ja sitä, laittaako Nintendo seuraavaan käsikonsoliinsa 3D-näytön.
 

Andyliini

Tyhmä
Toimitus
30.4.2017
358
Tampere
Näyttäisi siltä, että laitteen julkaisuun satsataan siinä määrin, että sen kanssa samana päivänä saapuu kauppoihin kolme uutta peliä: Hey! Pikmin, Miitopia & Dr. Kawashima's Devilis Brain Training: Can you stay Focused?

Itseäni tämä laite ei innosta, koska omistan jo New Nintendo 3DS XL:n ja pidän kolmiulotteisuuden tuomasta lisäarvosta myös elokuvissa. Nuo pelitkään eivät ole ostoslistallani, sen sijaan heinäkuussa saapuva Ever Oasis on.
 

bdbdbd

Jäsen
30.4.2017
195
Itse asiassa, 3D on poistumassa kuluttajamarkkinoilta kautta linjan. Virtuaalitodellisuus on seuraava myyntikikka (mikä tulee toki epäonnistumaan), joka tuon 3D:n korvaa.

Nintendon kiinnostus 3D:tä kohtaan onkin aika mielenkiintoinen. 3DS julkaistiin silloin kun 3D oli kaikkien puheissa, eikä Nintendo varmastikaan halunnut jäädä tästä kelkasta pois. Halpana 3D-laitteena 3DS olisi kyllä ollut suuri menestys jos 3D ihan oikeasti ihmisiä kiinnostaisi.
Kimishima on hyvin erilainen henkilö kuin Iwata, siinä missä Iwata vaikutti antavan tuotekehityksen tapahtuvan kehittäjäehtoisesti, Kimishima näyttäisi (Yamauchin tapaan) käyttävän markkinaehtoista lähestymistapaa, ja siihen on 3D:tä hyvin hankala mahduttaa. Tietysti, kuinka paljon Nintendon tämänhetkisestä linjasta on vielä Iwatan käsialaa ja minkä verran Kimishiman.

Sekin on vielä auki, että tuleeko 3DS:lle seuraajaa lainkaan, vai siirtyykö "koti-Switch" halpaan kannettavaan muotoon laitteistoa uusittaessa.
 

StarDust

Jäsen
30.4.2017
70
Mielestäni Nintendo onnistui ainakin yhdessä asiassa; he onnistuivat tuomaan 3D:n kuluttajille. Nintendo 3DS on varmasti monelle ainoa laite, joka kykenee tuottamaan 3D-kuvaa. Lisäksi 3DS:lle on tuotettu paljon sisältöä, joka hyödyntää 3D-kuvaa (toisin kuin monelle muulle 3D:tä tukevalle laitteelle). Jos 3D-efekti ei vieläkään ole lyönyt läpi, en usko sen lyövän läpi lähitulevaisuudessakaan.

3DS eroaa muista 3D-laitteista (kuten 3D-televisioista) siinä, ettei sitä osteta varsinaisesti 3D-laiteeksi, vaan se on pääsy 3DS:n (Nintendon) pelien luo. Tästä syystä Nintendo luultavasti odotti olevansa yhtiö, joka voisi tehdä 3D:stä valtavirtaa. 3DS:lle on paljon 3D-sisältöä, koska videopelit renderoidaan itse konsolissa, jolloin mikä tahansa kuva on helppo kääntää 3D-kuvaksi. Melko yhtäaikaisesti 3DS:n tulon kanssa 3D-elokuvat (artikkeli julkaisusta Quartz) saavuttivat uuden huipun (Pohjois-Amerikassa vuonna 2010). Sen jälkeen 3D-elokuvat ovat laskeneet tasaisesti, paitsi ainakin Aasiassa, jossa kiinnostavasti 3D-elokuvat tuovat jopa kolme neljäsosaa lipputuloista. 3D-televisioiden voidaan katsoa flopanneen.

En tiedä, voiko sanoa, etteikö 3D voi jossain määrin korvata lopulta 2D:tä, mutta hyvin varmaa on se, ettei 3D toimi videopelibisneksessä myyntipointtina, sillä videopelibisnes (kuten elokuvabisnes) on hyvin puhtaasti sisältöpainotteinen. Mikään erityinen visuaaliseen antiin vaikuttava teknologia (kuten 2006 HD-resoluutio) ei lisää varsinaisen sisällön arvoa, eikä siis myy konsolia. PS3 oli taloudellinen katastrofi pitkään huolimatta teollisuuden innostuksesta uutta HD-tason pelaamista kohtaan. 3D-pelattavuudella – stereoskooppisella visuaalisella tulolla tai ilman – on ylipäätään lajityyppikohtaisesti ongelmia löytää paikka massamarkkinoilla (kuten 3D-tasohyppelyillä), mikä tekee Nintendo-konsolin rakentamisesta 3D:n ympärille hyvin riskialtiin tavoitteen.
 
Viimeksi muokattu:

bdbdbd

Jäsen
30.4.2017
195
3DS eroaa muista 3D-laitteista (kuten 3D-televisioista) siinä, ettei sitä osteta varsinaisesti 3D-laiteeksi, vaan se on pääsy 3DS:n (Nintendon) pelien luo. Tästä syystä Nintendo luultavasti odotti olevansa yhtiö, joka voisi tehdä 3D:stä valtavirtaa. 3DS:lle on paljon 3D-sisältöä, koska videopelit renderoidaan itse konsolissa, jolloin mikä tahansa kuva on helppo kääntää 3D-kuvaksi. Melko yhtäaikaisesti 3DS:n tulon kanssa 3D-elokuvat (artikkeli julkaisusta Quartz) saavuttivat uuden huipun (Pohjois-Amerikassa vuonna 2010). Sen jälkeen 3D-elokuvat ovat laskeneet tasaisesti, paitsi ainakin Aasiassa, jossa kiinnostavasti 3D-elokuvat tuovat jopa kolme neljäsosaa lipputuloista. 3D-televisioiden voidaan katsoa flopanneen.

En tiedä, voiko sanoa, etteikö 3D voi jossain määrin korvata lopulta 2D:tä, mutta hyvin varmaa on se, ettei 3D toimi videopelibisneksessä myyntipointtina, sillä videopelibisnes (kuten elokuvabisnes) on hyvin puhtaasti sisältöpainotteinen. Mikään erityinen visuaaliseen antiin vaikuttava teknologia (kuten 2006 HD-teknologia) ei lisää varsinaisen sisällön arvoa, eikä siis myy konsolia. PS3 oli taloudellinen katastrofi pitkään huolimatta teollisuuden innostuksesta uutta HD-tason pelaamista kohtaan. 3D-pelattavuudella – stereoskooppisella visuaalisella tulolla tai ilman – on ylipäätään lajityyppikohtaisesti ongelmia löytää paikka massamarkkinoilla (kuten 3D-tasohyppelyillä), mikä tekee Nintendo-konsolin rakentamisesta 3D:n ympärille hyvin riskialtiin tavoitteen.

Oikeastaan tämä nykyinen "3D-innostus" sai uutta potkua digitaalisen videokuvauksen (ja kuvankäsittelyn) myötä, kun 3D-filmien teko samanaikaisesti 2D-filmien kanssa kävi helpoksi - ja sen lisäksi filmit pystyttiin uudelleenmasteroimaan 3D-muotoon vielä jälkituotantona. Liekö 50-luku ollut 3D-filmien kulta-aikaa, mutta TV- ja lopulta kotivideolevityksen myötä 3D-filmien teko pelkästään teatteriin ei liene ollut enää kannattavaa.

Aasiassa kyse lienee tilastollisesta harhasta (näin lännemmäksi verrattuna). Esimerkiksi Japanissa ollaan herkästi hyppäämässä uuden tekniikan kelkkaan, jolloin 3D-teattereita on oletettavasti enemmän kuin muualla, kun taas esimerkiksi Kiinassa elokuvien katsojamäärät painottuvat ensimmäisiin esityspäiviin, jonka jälkeen filmiä löytyy toreilta tonnikaupalla piraattina. Sen lisäksi, että 3D-esitykset hankaloittavat bootlegien tekemistä, myös katsojat painottuvat voimakkaasti "early adoptereihin" ja vähemmän normikansalaisiin, minkä takia 2D-versioiden levittäminen Kiinassa ei välttämättä ole elokuvantekijöiden intresseissä.
 

Andyliini

Tyhmä
Toimitus
30.4.2017
358
Tampere
Muistaako kukaan hankkineensa alkuvuodesta 2014 3DS:lle Professor Layton vs. Phoenix Wright -peliä? Nimittäin, keräilijän OCD vaatii, että jos pelistä on olemassa ns. skandijulkaisu, niin minun hyllyssäni pitää ehdottomasti olla ko. versio. Kyseinen peli on kuitenkin jo nyt melko harvinainen näky, joten varmuutta skandipainoksen olemassaolosta ei ole. Jos sellaista ei ole kenelläkään muulla, nin raidaan sen itselleni jostain briteistä, mutta jos moinen on, niin ei auta kuin jatkaa etsintöjä.
 

Rush

Hovifyysikko
Super Fintendo
1.5.2017
560
Jyväskylä
Ostin pelin, tosin en yhtään muista mistä. Onko (mahdollisessa) skandiversiossa jotain eroa brittien versioon?

E: Verkkokauppa.comista näemmä olinkin tilannut 2014 maaliskuussa.
 

Xylitol

sylidoll
30.4.2017
195
Vaasa
Onko (mahdollisessa) skandiversiossa jotain eroa brittien versioon?
Pelin euromarkkina-alueen tunnistaa, jos ei muuten (esim. takakannen ja ohjekirjan kielten avulla) niin kannen selkämyksessä olevan värikoodin perusteella. Tässä jonkunnäköistä opasta:
http://www.nanaky.eu/NintendoTriangles.html
Useamman isomman eurokielen sisältävissä julkaisuissa on tuollainen vaaleanvioletti, brittijulkaisuissa vihreä, kun taas etupäässä Suomen markkinoille tarkoitettu printti on tumma purppura. Tietenkään kaikki pelit tuskin tällaista editiota saavat, yleiseen skandilevitykseen on tuommoinen vihertävänkeltainen.