Mikäs tää case on?Ubuntua boikotoin taannoisen Amazon-katastrofin takia.
On tullut käytettyä täysipäiväisesti pari vuotta. Kotikoneella myös Windows 10 asennettuna, mutta aika harvoin tulee sitä käynnistettyä. Debiania käytän sekä kotikoneella, VPS:llä että Raspberry Pilla (OSMC). Joskus tuli käytettyä Fedoraa läppärillä, mutta laitteistotuki ei ollut yhtä hyvä kuin Debian-pohjaisissa jakeluissa, näytön taustavalon säädön kanssa oli käsittämättömiä ongelmia.
Ubuntua boikotoin taannoisen Amazon-katastrofin takia.
Mikäs tää case on?
Omissa koneissa win 10, mutta vanhemmille ihmisille pistän linuxia jos käyttö on vain perus nettiselausta.
Isoveljeni harrastaa Linuxia TKK-aikojen jäljiltä. Oma tuntuma on että ovat vaikeita käytettävyydeltään ja eivätkä kaikki ohjelmat pyöri sillä. Toisaalta onhan nuo muokattavissa todella pitkälle. Itse jatkan windowsilla, kun olen liian köyhä Maciin ja toisaalta liian tyhmä ja mukavuudenhaluinen Linuxille.
Tarkalleenottaen kyse oli siitä että kun teit Unityllä haun, se lähetettiin Amazonille ja hakutulosten yhteydessä sitten näkyi hakuun sopivia amazonin mainoksia, haut tosin olivat Canonicalin mukaan anonymisoitu. Unity tosin kannattaa muutenkin vaihtaa toiseen työpöytäympäristöön jos ei käytä kosketusnäyttöä mille se on suunniteltukin. Esim. Gnome on kevyempi ja parempi.Canonical jakoi Unityn hakuhistoriaa Amazonille (tai siis, jako oli oletuksellisesti asetettu päälle, saa sen päälle toki nykyäänkin).
Ymmärrän kyllä pointtisi, mutta pidän itse isonäyttöisistä puhelimista. Minulle puhelin on nykyään multimedialaite; käytän sitä niin viestintään, internetin selailuun, videoiden katseluun kuin aina silloin tällöin pelaamiseenkin (ja joskus harvoin työskentelyyn). Tämän takia arvostan isoa näyttöä ja hyvää suorituskykyä. Oma puhelimeni on Samsung Galaxy S5, jossa on 5,1 -tuuman 1080p -näyttö. Vaikka puhelin onkin jo yli kolme vuotta vanha, siinä on riittävästi suorituskykyä omiin tarpeisiini.Eniten itseäni harmittaa nykypuhelimissa se, miten on unohdettu, että pieni on kaunista. Ymmärtäähän sen, että kosketusnäytöissä täytyy olla tilaa tökkimiselle ja ihmiset haluavat katsoa kuuden tuuman näytöiltä >1080p videokuvaa, mutta edelleen on ikävä vuosien takaista edellistä puhelintani (Nokia 5310), joka oli ehkä puolet vanhan kunnon 3310:n koosta ja teki noinniinkuin kaiken, mitä puhelimelta halusin vuonna 2008.
Tämä, jotenkin on vähän sääli että kaikki puhelimet ovat samanlaisia mustia laattoja nykyään.Olenkohan jotenkin juntti, mutta minusta kaikki modernit puhelimet näyttää ihan samalta keskenään. Huvittaa, kun valmistajat sitten toitottavat eleganttia muotoilua omana myyntivalttinaan.