Nintendo-laitteiden kanssa jaettavat nettiliittymät älypuhelimille

Tervetuloa Fintendoon!

Fintendo on suomalaisten Nintendo-pelaajien keskustelupaikka.

MaLuigi

Aito ja alkuperäinen, omassa persoonassaan
30.4.2017
4
Helsinki
Täällä ei ole osiota tekniselle tuelle?

Noh, laitan asiani tänne. Ongelmana siis on ollut jo monta vuotta se, ettei älypuhelimeni 4G-netti sovellu 3DS:n ja Wii U:n käytettäviksi pelatessa. eShop, YouTube yms. ja nettiselain toimivat täysin moitteetta, samoin Animal Crossing -unien lataaminen palvelimelle, mutta mikään suora interaktio toisten pelaajien kanssa ei onnistu. Mario Kart 7 pukkaa virhekoodia 006-0612.

Saunalahti on palveluni tarjoaja, siis. Osaako kukaan nimetä jotain sopuhintaista liittymää, jolla pääsisi Nintendo-laitteella nettiin pelaamaan? Tämäkin siis toimii PC:n kanssa moitteetta (tosin isännöidessä NAT tuottaa ongelmia joita taitaa olla mahdotonta ratkaista). Itse tiedän vain DNA:n netti-Prepaidin josta kivuliasta kyllä laskutetaan käytön mukaan. Pelaamiseen se käy, muttei normaaliin netin selaamiseen johon kuuluu pakostakin tuntitolkulla HD-datan toistoa.

Eli saa mainostaa omassa käytössä toimineiden liittymien nimiä.

Hynät/Rahat & Ruplat

Adamantiumluuranko
7.5.2017
140
Itsellä kotikäytössä Saunalahden 4g, koska tänne landelle ei muuta saa. Ip-osoitteen jouduin lisämaksusta vaihtamaan julkiseksi, jonka jälkeen pelaaminen onnistuu laitteella kuin laitteella kuten pitää. Tämä siis kotiliittymä omalla 4g-modeemillaan, eikä puhelinliittymä.

Kiinteä nettiliittymä on kuitenkin aina se parempi vaihtoehto, mikäli yhtään haluaa säätää NATin tai porttien kanssa.

rocknroll

IT-tradenomi
26.11.2017
70
Turku
Vanha ketju, mutta vastaan silti. Itsellänikin nimittäin aiheuttanut aikanaan päänvaivaa saada wifiä toimimaan ensin 3ds:llä, ja sitten WiiU:lla.

Oma liittymäni oli tuolloin DNA 3G-mokkula, ja Windows-käyttiksen Ad Hoc -verkkoahan ei Nintendon käsikonsoli tunnista. Ratkkaisin asian hankkimalla halvan ja riittävän hyvän TP-link -3g-reitittimen, jonka avulla pääsin pelaamaan lopulta Kid Icarusta pelipalvelimelle muiden pelaajien kanssa. Tetristäkin pelailin moninpelinä, mutta yhteys katkeili käsittämättömistä syistä.

Myöhemmin hankkisin älypuhelimen, ja nyt siinä on DNA:n 4g-liittymä, ja ainakin eShop ja järjestelmän firmwaren päivitys toimii moitteetta. Aluksi minulla oli Rajaton, mutta vaihdoin säästösyistä Mini Dataan liittymätyypin, joten en ole kokeillut moninpeliä kännykän kanssa.

Käytän 4g-mokkulaa kannettavassani pääkoneessani parhaillaan, ja käytän WiFi - softaa reititinraudan sijaan, ja kaikki konsolini toimivat pätkimättä verkossa löytäen automaattisesti käytettävän verkon. Tosin tietoturvasta olen joustanut sen verran, että olen tallettanut WiiU:hn sekä XBOX360:een live-tilieni salasanat, että ei tarvitse joka yhteydenoton yhteydessä niitä uusiksi laittaa.