Mario Kart 8 Deluxe

Tervetuloa Fintendoon!

Fintendo on suomalaisten Nintendo-pelaajien keskustelupaikka.

Genkku

¯\_(ツ)_/¯
Ylläpitäjä
12.4.2017
800
Rovaniemi
Switchin toinen "suuri" Nintendo-nimike on Wii U:n hittipelin paranneltu versio. Uudistettu Battle-moodi, kaksi esinepaikkaa, triplaminiturbo, kannettavuus ja pienet tekniset uudistukset siivittävät Mario Kartin jälleen uusiin koteihin. Erityisesti ne, jotka eivät kasia Wii U:lla pelanneet ovat todellisen herkun äärellä.

Keskustelua pelistä, toimiiko nettipeli ja miten muutokset toimivat?

Joka viikonloppu järjestetään myös viralliset Fintendo-pelihuoneet. Päivän parhaat pelaajat voidaan julkaista Fintendon somessa. Battle-turnaus huomioi pisteet 20 pelatusta kentästä ja 200cc 24:stä, joten ei ole väliä mihin aikaan pelit aloittaa. Rajan tai ajan tultua täyteen pelaamista voi silti jatkaa ilman pisteiden kertymistä.

Perjantaisin klo 20:00
Fintendo.fi Battle

0214-3716-1003

Lauantaisin klo 20:00 (parittomat viikot)
Fintendo.fi Racing 150cc

2431-5246-1355

Lauantaisin klo 20:00 (parilliset viikot)
Fintendo.fi Racing 200cc

2198-7807-1851

Discordissa @Mario Kart -roolin voi ottaa komennolla !join mario kart
mario-kart-8-deluxe_2017_01-13-17_039_jpg_385x0_crop_upscale_q85.jpg

Viimeksi muokattu:

ville111

Yksinkertaisen yksikäsitteinen yksilö
Toimitus
30.4.2017
646
Olen perjantaista lähtien nauttinut Mario Kart 8 Deluxesta täysillä. Mario Kart 8 on mielestäni Wii U:n paras peli, mikä näkyi myös peliajassa; pelasin Wii U:lla Mario Kart 8:aa 250-300 tuntia. Mario Kart 8 Deluxe tarjoaa hyvin samankaltaisen kokemuksen, mutta entistäkin parempana.

Uusittu Battle -mode on valtava parannus Mario Kart 8:n Battlesta, jossa taistelut tapahtuivat tavallisilla kilparadoilla. Deluxessa olevista Battle-tiloista pidän erityisesti uudesta Renegade Roundupista sekä Shine Thiefistä. Uudet areenat ovat suhteellisen isoja ja lisäksi visuaalisesti näyttäviä. Kaiken kaikkiaan Battle-mode on niin hyvä, että myös Battlea vähemmän harrastaneet pelaajat voivat nauttia siitä.

Mario Kart 8 Deluxe on erinomainen peli, joka lisäksi hyötyy kannettavuudesta. Peli näyttää entistäkin paremmalta ja lisäksi se tuntuu riittävän erilaiselta, jotta sen pelaaminen maittaa myös satojen tuntien Mario Kart 8:n pelaamisen jälkeen. Wii U:n paras peli on palannut entistäkin parempana, enkä voisi olla peliin kovin paljoa tyytyväisempi. Aion ehdottomasti osallistua Fintendon MK8D -turnauksiin! Nähdään siellä!

El capitan

Jäsen
30.4.2017
6
Mario Kart 8 on kyllä rautainen peli, ja samaa odotan luonnollisesti Deluxe versiolta. Lähipäivinä täytyy hankkia kunhan on taas aikaa pelailla ja tulee päätettyä että ostanko digitaalisena vai fyysisenä versiona :)

Tertzzi

SW-2800-6452-5622
1.5.2017
224
Helsinki
Hienoa kun Mario Kart turnaukset jatkuvat. Onhan niistä aikaa tosi kauan. Itse saan pelin tällä viikolla, niin liityn turnaukseen perjantaina ja lauantaina.

ville111

Toimitus
30.4.2017
646
Kannattaakohan tätä peliä ostaa jos omistaa jo Mario kartin Wii u:lle?
Vastaus tähän riippuu täysin siitä, kuinka paljon arvoa annat uusitulle Battle-modelle, muutamalle uudelle hahmolle sekä joillekin pelattavuuteen kohdistuville muutoksille (Ultra Miniturbo, tupla-esineet,...). Koska pidän itse valtavasti Mario Kart 8:sta, peli oli minulle erittäin selvä ostos, enkä kadu sitä ollenkaan.

Peli on pohjimmiltaan edelleen Mario Kart 8, mutta Deluxe on kaikin puolin alkuperäistä parempi peli.

Wilbur wals

SW-8065-2970-1519
30.4.2017
946
Vastaus tähän riippuu täysin siitä, kuinka paljon arvoa annat uusitulle Battle-modelle, muutamalle uudelle hahmolle sekä joillekin pelattavuuteen kohdistuville muutoksille (Ultra Miniturbo, tupla-esineet,...). Koska pidän itse valtavasti Mario Kart 8:sta, peli oli minulle erittäin selvä ostos, enkä kadu sitä ollenkaan.

Peli on pohjimmiltaan edelleen Mario Kart 8, mutta Deluxe on kaikin puolin alkuperäistä parempi peli.

Tässä painin koko ajan itseni kanssa Mario Kart 8 Deluxen ostopäätöksen kanssa. Luultavasti sitten kun siskot tulevat kylään niin ostoon lähtee. Pakkohan se on noita batlle moden eri tappeluja päästä pelaamaan kavereiden kanssa!

Mies joka ei pystynyt

Idolimestari
1.5.2017
95
Vaasa
En ole Mario Kart Wiin jälkeen pelaillut Mario Kartteja, joten tämän hankinta kuumottelee aika paljon. Suuri plussa myös siitä että pelkillä Joy-Coneilla voi pelata multiplayeria. Jos kerran täältä saa peliseuraa nettiin niin pitää harkita pelin ostoa. Hyvät muistot on jäänyt Mario Kart Wiin kulta-ajoista Nofissa niin voisi jatkaa kasilla.

Genkku

¯\_(ツ)_/¯
Ylläpitäjä
12.4.2017
800
Rovaniemi
  • Viestiketjun aloittaja
  • Staff
Kannattaakohan tätä peliä ostaa jos omistaa jo Mario kartin Wii u:lle?
Myy kasi pois ja osta Deluxe?

Shine Thief on kuumaa ja intensiivistä kamaa. Harmittavasti lagi näyttää syövän osan pisteistä erityisesti balloon ja bomb battlessa, selkeät oman ruudun osumat merkitään nolliksi välillä. Poliisit ja roistot taas tarvitsee jonkinlaisen kommunikointiyhteyden toimiakseen kunnolla.

Gannondorf

Jäsen
1.5.2017
6
Myy kasi pois ja osta Deluxe?

Shine Thief on kuumaa ja intensiivistä kamaa. Harmittavasti lagi näyttää syövän osan pisteistä erityisesti balloon ja bomb battlessa, selkeät oman ruudun osumat merkitään nolliksi välillä. Poliisit ja roistot taas tarvitsee jonkinlaisen kommunikointiyhteyden toimiakseen kunnolla.
No ensin varmaan pitäisi ainakin hankkia rahat siihen switchiin xD

Jupe

Jäsen
30.4.2017
10
Olen edelleen ihan häkeltynyt siitä kuinka kaunis ja sulava tämä peli on. Kenttä desing on aivan mieletön, kentät on luovia ja värikkäitä. Itse arvostan suuresti mielikuvituksellisuutta ja luovuutta, joten tämä peli iski sydämeen kovaa.

Kontrollit olivat yllättävänkin helpot ja kun minulla oli jo pieni kokemus jo wiin, dssän ja 3dssän Mario Karteista, joten peliin pääsi mukaan todella helposti.

Tällä hetkellä olen saanut 50cc ja melkein kaikki 100cc pokaalit kullalle kaikki 3 tähteä ja tavoitteena on saada 150cc, 200cc ja mirror ennen kun alan kunnolla tryhardaamaan online pelejä, koska noh, olen huono ja enkä tiedä kentistä vielä oikeen mitään. :’D

Battlemodesta en osaa sanoa vielä mitään, koska en ole vielä testannut kyseistä. Varmaan tulen hakkaamaan battlemodea enemmän, kun siskoni saapuu taas meille asumaan kesäksi.

Viimeksi muokattu:

Tingle

Paavo
1.5.2017
465
Turku
Ihan ok peli mutta FAST RMX on parempi. Mario Kart on lasten peli, mutta Paasto RMX:ää voi ajaa tosi kovaa.

Battle mode ihan jees ja lukuisista moninpelivaihtoehdoista kolme plussapistettä.

Spike

Adventurous Mega Bug
Ylläpitäjä
12.4.2017
23
Peli näyttää kaikinpuolin aika pätevältä, mutta MK8:n jo puhki pelanneena jätän kyllä todennäköisesti väliin. On kuitenkin rohkaisevaa nähdä että remake vaikuttaa korjaavan jotain ongelmina pitämiäni kasin ominaisuuksia. Vaihtaisin Wii U -version mieluusti Deluxeen kohtuuhintaan, mutta täyden hinnan maksaminen lähes samasta pelistä ei oikein houkuttele.

Mario Kart Wii Deluxe sen sijaan...

bdbdbd

Jäsen
30.4.2017
195
Peli näyttää kaikinpuolin aika pätevältä, mutta MK8:n jo puhki pelanneena jätän kyllä todennäköisesti väliin. On kuitenkin rohkaisevaa nähdä että remake vaikuttaa korjaavan jotain ongelmina pitämiäni kasin ominaisuuksia. Vaihtaisin Wii U -version mieluusti Deluxeen kohtuuhintaan, mutta täyden hinnan maksaminen lähes samasta pelistä ei oikein houkuttele.

Mario Kart Wii Deluxe jos olisi tiedossa, niin painuisin seuraavana tilipäivänä ostamaan Switchin. MK8 ei kovin kummoinen peli nimittäin ollut.

Gannondorf

Jäsen
1.5.2017
6
Ihan ok peli mutta FAST RMX on parempi. Mario Kart on lasten peli, mutta Paasto RMX:ää voi ajaa tosi kovaa.

Battle mode ihan jees ja lukuisista moninpelivaihtoehdoista kolme plussapistettä.

Hetkinen nyt vaan mutta minun mielestä on aika lapsellista kutsua muiden tässä fanittamaa Mario karttia lasten peliksi.

ville111

Toimitus
30.4.2017
646

Älä käsitä minua väärin; FAST RMX on mielestäni suorastaan fantastinen peli. Peli tarjoaa erittäin nopeaa kilpa-ajoa tarkalla ohjauksella sekä upealla ulkonäöllä ja suorituskyvyllä. Vertailussa peli kuitenkin jää mielestäni Mario Kart 8 Deluxen jälkeen.

FAST RMX on iso peli, mutta Mario Kart 8 Deluxe on paljon isompi. Pelissä on paljon eri pelitiloja, pelattavia hahmoja sekä ratoja. Toisaalta Mario Kart sisältää mielestäni enemmän variaatiota; tavalliset kisat, Time Trialit ja Battle-mode nettipeleineen tarjoavat hyvin erilaiset kokemukset. Lisäksi pelin nettipeli toimii huomattavasti paremmin kuin FAST RMX:n nettipeli (jonka toivon Shin'en Multimedian korjaavan tulevaisuudessa päivityksellä). Jos kaipaat nopeutta, suosittelen 200cc:tä.

Ainakin toivon, että et tosissasi usko pelin olevan "lasten peli". Mario Kart 8 Deluxe on todella laadukas peli, joka tarjoaa potentiaalisesti sadoiksi tunneiksi moninpelattavaa. Pelissä menestyminen vaatii taitoa, aivan kuten FAST RMX:ssä menestyminen vaatii taitoa. Peli on ehdottomasti koko perheelle sopiva, mutta se ei tee pelistä missään nimessä lapsille suunnattua.

E:
...ei herättäisi minussa kovin erikoisia tunteita. En erityisemmin pitänyt Mario Kart Wiistä; pelin ajotuntuma on mielestäni huono, enkä toisaalta pitänyt peliä muutenkaan mitenkään erikoisena verrattuna muihin Mario Kartteihin. Mario Kart Wiin ainoa merkittävä vahvuus on mahdollisuus pelisääntöjen kanssa säätämiseen; peli antaa pelaajalle hyvät työkalut muokata pelikokemusta esimerkiksi moninpelissä.

Jos Mario Kart Wii Deluxe sisältäisi Mario Kart 8:n ajofysiikat ja ohjauksen sekä luonnollisesti parannuksia pelin audiovisuaaliseen antiin sekä nettipeliin, niin tällöin voisin itsekin innostua pelistä.

Viimeksi muokattu:

Jupe

Jäsen
30.4.2017
10
Hetkinen nyt vaan mutta minun mielestä on aika lapsellista kutsua muiden tässä fanittamaa Mario karttia lasten peliksi.
Itse sanoisin että Mario Kart on kaikille lapsenmielisille, koska ei kaikkea tarvitse niin vakavasti ottaa tässä muutenkin karussa maailmassa. :^)

Tingle

Paavo
1.5.2017
465
Turku
200cc on todella hyvä, mutta pelin ratoja ei kyllä ole suunniteltu sitä varten. Käsittääkseni sitä ei myöskään saa taistelutilaan päälle.

On kyllä ilo havaita NOF:n herttaisen ilmapiirin periytyneen Fintendolle.